Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:Oftewel: iemand die een beetje goed in zijn/haar vel zit heeft niet zo snel moeite met andersvoelenden m/v.
Helemaal raak, als je 't mij vraagt. Je zult het misschien niet meteen begrijpen, maar die gedachte was bij mij ook al eens opgekomen n.a.v. jouw eigen afzetten tegen ex-hetero enzovoort. Gisteren nog :wink: .
helemaal mee eens...
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:Ik zit prima in mijn vel hoor, ik functioneer sociaal en maatschappelijk ook prima
Daarbij vind ik ex hetero vader transen niet andersvoelenden maar vaders. Dat is iets heel concreets. Mij zul je niet horen over homovaders en lesbomoeders, hun kinderwensen en verwekken zijn overeenkomstig hun geslacht(elijke) identiteit.
Je zult meer moeten doen om mij te overtuigen :D .

Wat dat vaderschap betreft weet ik mijzelf wel degelijk andersvoelend. Anders dan de gemiddelde vader, wie of wat dat ook is, en zeker anders dan wat jij je er bij voor schijnt te stellen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:zijn overeenkomstig hun geslacht(elijke) identiteit.
J
en zeker anders dan wat jij je er bij voor schijnt te stellen.
Nou eh, ik stel me er iemand bij voor die als man functioneerde en het niet alleen fysiek voor elkaar kreeg 1 of meer kinderen te verwekken, maar ook psychologisch.
Het verwekken van een kind is de meest mannelijke daad verrichten die een man kan verrichten en een totale bevestiging van zijn mannelijkheid.
Niet voor niets voelen mannen zich in hun vaderschap/mannelijkheid aangetast als hun kind niet hun kind maar dat van een ander blijkt te zijn, bv, en zeker in geval van (gebleken) mannelijke onvruchtbaarheid.

Bovenstaand post ik volledig in de wetenschap dat ik vandaag of morgen nog es echt overreden word door exhetrovadertrans die in een truck door de nauwe straten van Amsterdam rondrijdt en 'mij niet zag in zijn dodehoekspiegel' ;-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Duobak schreef :

Nou weet ik niet hoe makkelijk een Belgische arts hier over doet.
Maar er is dus wel een weg om zonder SRS een V te krijgen.


Wel je zal in elk geval via een officieel genderteam moeten gaan en dus krijg je in de regel eerst Androcur en daarna vrouwelijke hormonen.
De wet is wel vrij nieuw en er zijn tot op heden nog geen gevallen gekend van mensen die juridisch vrouw zijn geworden zonder SRS.
Nu ik denk niet dat ze dat excuus gaan gebruiken om TGs die wel een SRS medisch kunnen hebben aan een V op hun ID kaart te helpen.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Overigens Melina; ik ken geen 1 TG die heen en weer switcht van m naar v en vice versa. Wel 1 m/v post op TS die dat doet.
Wie zegt eigenlijk dat TG zich niet kan ontwikkelen tot een eenduidige(!) identiteit, die na verloop van tijd consequent en consistent beleefd word?


Ik ben het er mee eens dat je een zeker "tijdelijk" evenwicht kan bereiken met een vrouwelijke identiteit en een mannelijk geslacht.
Ik ken zelf iemand in België die zo nu al een tijdje leeft en dus bij ZHaar vrouwelijke partner blijft.
Toch blijf ik denken dat die persoon vroeg of laat zoveel hinder (fysiek, maar vooral psychisch) gaat ondervinden van dat mannelijke geslachtsdeel dat ZHij uiteindelijk voor de SRS zal gaan.
Ondertussen ken ik er al een vijftal post-op transen persoonlijk, die dus door dat proces zijn gegaan.....dus een hele tijd leven als TG met penis om dan soms veel later toch voor de SRS te gaan.

Als ik daar voor mezelf op terugkijk dan was dat voor mezelf echt niet houdbaar.
De frustratie over 'het aanhangsel' aan mijn lichaam werd echt wel heel erg groot in mijn RLT als vrouw.
Werkelijk elke dag dat spannende broekje en werkelijk elke dag die confrontatie ....bad, douche, WC ......het is een heel vreemde periode geweest. In de spiegel systematisch jezelf als vrouw zien , maar verschillende malen per dag toch moeten vaststellen ....ach neen, dat klopt hier niet.
Psychisch was het effect voor mezelf te vergelijken met het afnemen van mijn pruik ....telkens die confrontatie met iets wat je eigenlijk liever niet (meer) wil zien.

Hoe voel jij dat dan aan Mila, Janiek ?
Stappen jullie daar vlot over ?
Je gaat toch naar de WC, je neemt een bad , in een badpak, in kleding .......echt ik kon dat na een tijdje echt niet meer houden.
Op een bepaald ogenblik kon die SRS niet snel genoeg op de planning worden gezet. Ik wou er echt vanaf....

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Hoe voel jij dat dan aan Mila, Janiek ?
Stappen jullie daar vlot over ?
Je gaat toch naar de WC, je neemt een bad , in een badpak, in kleding .......echt ik kon dat na een tijdje echt niet meer houden.
Op een bepaald ogenblik kon die SRS niet snel genoeg op de planning worden gezet. Ik wou er echt vanaf....
Ik heb dat hier wel eens eerder gezegd: óf ik voel dat niet zo intens als jij (en anderen die zulke wooren hier gebruikt hebben) óf ik scherm mij in zekere zin af voor die confrontatie. Wat niet wil zeggen dat ik die aversie niet ken. Er vlot over stappen, nee. Zoals ik ook al eens gezegd heb: het is over dat onderwerp de laatste jaren geen dag stil geweest in mijn hoofd.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Omdat Melina naar mijn idee als redelijk verse post op TS bezig is haar nieuwe identiteit te valideren en te legitimeren door zich niet eens zo onbewust af te zetten tegen TG's, die het wagen als vrouw(elijk) te gaan leven, maar geen SRS willen.
Dat is wat Melina momenteel nodig heeft om mentaal/emotioneel verder te kunnen als post op TS, na, let wel, the point of no return.


Dat klopt wel denk ik.
Ik kijk ook zelf wel terug met een kritische blik op mijn eigen proces.
En ik stel dan ook voor mezelf vast dat ik me onderweg aan veel dingen heb vastgeklampt. Vaak ten onrechte blijkt nu.
Het is niet dat ik nu slecht in mijn vel zit ......omgekeerd, ik kijk nu terug en reken af met mijn eigen 'onterechte' twijfels uit het verleden.
Ergens vermoed ik ook dat het een beetje de laatste fase is voor mij, alvorens ik het gendermilieu helemaal achter mij ga laten.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef: Het verwekken van een kind is de meest mannelijke daad verrichten die een man kan verrichten en een totale bevestiging van zijn mannelijkheid.
Niet voor niets voelen mannen zich in hun vaderschap/mannelijkheid aangetast als hun kind niet hun kind maar dat van een ander blijkt te zijn, bv, en zeker in geval van (gebleken) mannelijke onvruchtbaarheid.
Zo heb ik het niet ervaren, dat moet je maar van mij geloven.

Zou het kunnen dat jouw gevoel hierover te vergelijken is met mijn verbazing over she-males die zomaar een man anaal penetreren? Dat is ook iets waar ik me persoonlijk niets bij voor kan stellen en wat ik (misschien ten onrechte) altijd als een toppunt van mannelijkheid heb gezien.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:
Zo heb ik het niet ervaren, dat moet je maar van mij geloven.

.
Nou, kee dan, voor deze discussie uit de hand loopt.......zullen het er maar op houden dat de kinderen van TG's/TS'en door een TG ooievaar zijn gebracht?
Of misschien uit een TS kool zijn gekomen?
Dat zijn de enige 2 kindersprookjes over hun oorsprong die ik ken en zowel de rol van paps als mams word in hier in ontkend ;-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:
Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:
Zo heb ik het niet ervaren, dat moet je maar van mij geloven.

.
Nou, kee dan, voor deze discussie uit de hand loopt.......zullen het er maar op houden dat de kinderen van TG's/TS'en door een TG ooievaar zijn gebracht?
Of misschien uit een TS kool zijn gekomen?
Dat zijn de enige 2 kindersprookjes over hun oorsprong die ik ken en zowel de rol van paps als mams word in hier in ontkend ;-)

Mila.
Helemaal zonder gekheid: in de tijd dat mijn kinderen geboren werden was het enige sprookje waar ik iets van mijn persoonlijke beleving van het vaderschap op kon projecteren dat van Jozef en Maria. Ik heb op dat moment (gelukkig!) niet geprobeerd om mijn partner haar beleving van de ervaring van het moeder worden te ontstelen. En ik heb je al vaker verteld dat ik liever mijn eigen glazen ingooi en zeg dat ik hun vader ben wanneer mij op school gevraagd wordt "van wie ben jij de moeder", dan dat ik haar de eer van het moederschap ga afpakken. 't Is zo wel erg genoeg allemaal.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:rechten van de mens noemden ze dat dan, er is wel geen enkele vrouw die een andere vrouw kan bevruchten met haar sperma. Ik zag dat dan eerder als 'extra' rechten voor de M->V trans.
En wat nu als je het zou zien als "bij gebrek aan beter toch nog mogelijk om nageslacht uit eigen DNA te krijgen"? Zouden het dan nog steeds "extra rechten" zijn?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Irene schreef:Sport blijft een ander verhaal, maar topsport is een dusdanig ernstige afwijking van het normale leven dat je dat nooit als voorbeeld kan gebruiken. Voor diegene die na de transitie toch zo nodig die competitie aan willen gaan is er meestal wel een oplossing gevonden, voor diegene bij wie die oplossing niet is gevonden is het zuur. We spreken hier echter wel over een heel kleine subcategorie (daar wil ik niet mee zeggen dat het niet erg is), waar je in afzonderlijke gevallen naar kan kijken zonder er regels aan op te hangen.
Ik heb het al eerder geschreven: voor topsport is er een heel simpele oplossing. Alles wat mensen t.o.v. elkaar voordeel op kan leveren moet je gaan uitsluiten. Dus: als iemands testosteron-waarde te hoog is dan moet'ie die maar remmen. Of iemand als m of als v gekenschetst is door artsen bij de geboorte is irrelevant.

Voorbeeld: stel dat Mauresmo (nogmaals: 't is een hypothetisch voorbeeld) een te hoog testosteron-gehalte heeft maar daar door biologische redenen aankomt, waarom zou ze dan wel mogen wedijveren met biologische vrouwen en waarom zou een als vrouw levende TG dat niet mogen? Gewoon oneerlijk: meer testosteron in het bloed betekent meer kracht in de spieren - dus oneerlijke concurrentie, onafhankelijk van hoe je door een arts bij je geboorte benoemd bent. Op die manier kun je een lijstje maken met wat allemaal oneerlijk is, je controleert dat medisch en je bent klaar. Het is vergelijkbaar met gehandicapten-sport: ook niet-gehandicapten mogen meedoen met bijvoorbeeld rolstoel-basketbal, mits je in een soortgelijke rolstoel zit en er nooit uitkomt tijdens het spel. Niets mis mee... In het geval van een hypothetisch te hoog testosteron-gehalte van Mauresmo zou dit betekenen dat zowel Mauresmo als Frederique mee mogen doen met vrouwentennis, mits ze genoeg androcur gebruiken om het voor de overige dames niet oneerlijk te maken. Overigens: geloof me: 99,99% van de dames verslaat Frederique ook zonder androcur want de hoeveelheid testosteron heeft me nooit in de sport geholpen, maar dit ter zijde. Overigens-2: het puur hebben van een penis en een paar ballen in een broekje is niet per definitie een voordeel in elke sport (ik laat de rest aan je eigen verbeelding hihihi).

Zo zou het ook met de M of de V in het paspoort moeten zijn: als iemand zich dagelijks presenteert als vrouw, dagelijks probleemloos van het vrouwentoilet gebruik maakt en iemand noemt zich in het dagelijks leven Frederique, dan mag Frederique als Frederique in het paspoort staan met een V als gender. En wat haar medische status en geslachtskenmerken wel-of-niet zijn gaat alleen haar (en evt. een door haar gekozen arts) aan en niet de politieagent of de douane/marechaussee.

Is het nu echt zo moeilijk?

Ja, als je echt p/v (penis/vagina) wilt blijven denken en daar zwart-wit aan vast wilt blijven houden dan blijft het echt heel moeilijk voor TG's en TS'en. Dan houdt SRS de huidige bejubelde status van "nu ben ik eindelijk een vrouw" (wat mijns inziens onzin is, want een vagina hebben of een V in het paspoort hebben maakt iemand nog geen vrouw en omgekeerd zijn er vele vrouwen met een penis).

En verder herhaal ik me nog maar eens: ik ben er voor dat iedereen zijn/haar/zhaar eigen letter in het paspoort moet mogen zetten. Dus ook een Q van Queer of een A van April-mannetje of een T van Transseksueel/Transgender/Travestiet :P of een Z van Zoek-het-maar uit.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:Irene schreef :

Ik denk dat die sociale aspecten wel meevallen. Bij een sollicitatie wordt er zelden in je onderbroek gekeken en in andere draden genoemde gevallen zoals gevangenis en kleedkamers kan een creatieve oplossing worden gezocht


Ja en neen.
Men vraagt wel een ID kaart bij de sollicitatie en als dan blijkt ......
Ik ken al zeker één voorbeeld van iemand die ze niet hebben aangenomen omdat de ID kaart niet klopte met het 'getoonde' gender.
De persoon in kwestie zat in de laatste ronde en was gaan solliciteren als 'vrouw'. Het contract was al opgesteld, maar na het afgeven van de ID-kaart voor het maken van een copie voor het dossier bij HR , werd Zhij plots niet meer aangeworven.

Het is ook niet zo evident hoor, op vele sites dat je je moet inschrijven als werkzoekende vragen ze je rijksregisternummer en daardoor kom je met je 'juridische' geslacht in de database terecht.
Als je je dan gaat aanbieden voor de job dan kan dat zeker voor wat problemen zorgen.
En dit kun je simpel oplossen door....

...niet meer te kijken naar die ***-vagina maar te kijken naar het gender waarin mensen leven als basis voor de M/V in het paspoort...

...maar daar zijn sommige p/v-ers op tegen, nietwaar Melina?...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:Zou het kunnen dat jouw gevoel hierover te vergelijken is met mijn verbazing over she-males die zomaar een man anaal penetreren? Dat is ook iets waar ik me persoonlijk niets bij voor kan stellen en wat ik (misschien ten onrechte) altijd als een toppunt van mannelijkheid heb gezien.
Ik moet zeggen dat hoe meer mensen ik in de T*-gemeenschap ken, hoe meer het me lukt om allerlei gedrag goed te keuren als "hoort bij een ander, maar niet bij mij, maar zolang men anderen niet forceert tot iets wat men niet wil hoeft het nog niet slecht te zijn".

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:
Janiek2 schreef:Zou het kunnen dat jouw gevoel hierover te vergelijken is met mijn verbazing over she-males die zomaar een man anaal penetreren? Dat is ook iets waar ik me persoonlijk niets bij voor kan stellen en wat ik (misschien ten onrechte) altijd als een toppunt van mannelijkheid heb gezien.
Ik moet zeggen dat hoe meer mensen ik in de T*-gemeenschap ken, hoe meer het me lukt om allerlei gedrag goed te keuren als "hoort bij een ander, maar niet bij mij, maar zolang men anderen niet forceert tot iets wat men niet wil hoeft het nog niet slecht te zijn".
Tel uit je winst! Even voor de goede orde: maakte je uit mijn woorden "toppunt van mannelijkheid" op dat ik die activiteit van de she-males inkwestie zou afkeuren?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie