Goedemiddag zondaars...

Algemeen

Moderator: Moderators

Zou je je ziel verkopen?

Ja, waarom niet? Ik ben en blijf t, dus naar de hel ga ik toch.
10
50%
Jezus man, daar vraag je me wat. Ik denk er nog even over na. (het aanod is 666 dagen geldig).
4
20%
Nee, absoluut niet, no way in hell. Ik vertrouw op God's vergevingsgezindheid.
6
30%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gast

Bericht door Gast »

En dat zal ook gebeuren als de eerst volgende meteoriet van betekenis de aarde aandoet of als uiteindelijk de zon in zijn laatste stuiptrekkingen de binnenste planeten, waaronder de aarde, zal verzwelgen. We gotta get out of here en geen geloof alleen zal dat bewerkstelligen behalve het geloof en de inspanningen in en van de wetenschap. Maar dat terzijde.

Ik kies voor optie 1. Waarom niet? De bijbel is voor mij meer een verhaal dat verhaalt over politieke belangen en intriges, net als heden ten dage aan de orde van de dag is. Maar het geloof heeft veel kunstenaars tot prachtige dingen geïnspireerd, en dáár kan ik wél weer van genieten. En ach, ter relativering; Tolkien heeft toch ook een prachtig scheppingsverhaal uitgewerkt?

Trouwens, ik ben er allang achter dat het plezier in mijn leven in eerste instantie niet zozeer wordt bepaald door mijn geslacht maar eerder door velerlei andere factoren die niets met T* te maken hebben. Je zal maar een prachtige T* zijn in Soedan. Veel plezier ermee…
Enne… het aanbod dat Steve Vai van Satan had aangenomen in de film ‘Crossroads’ vind ik, nu ik erover nadenk, misschien veel aantrekkelijker, ha ha ha ;-)
Gebruikersavatar
Miss Laura
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:37
Locatie: Borne

Bericht door Miss Laura »

Hoi,

Super aanbod, zeg ff waar ik het "kruisje' moet zetten en wat zijn de "levertijden"?????

Groetjes,
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Nog even terugkomen op de dino's: Als god alle dieren geschapen heeft, heeft hij ook een flink deel daarvan laten uitsterven.
Want het is ondertussen vaststaand dat de dino's en de allereerste mensachtigen nooit tegelijk op aarde rond hebben kunnen lopen.
Cyn.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Cynthia schreef:Nog even terugkomen op de dino's: Als god alle dieren geschapen heeft, heeft hij ook een flink deel daarvan laten uitsterven.
Want het is ondertussen vaststaand dat de dino's en de allereerste mensachtigen nooit tegelijk op aarde rond hebben kunnen lopen.

Tja, weet niet of je dat op de conto van God kunt schrijven .

Elsa
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Elsa,

Er moet toch altijd een zondebok c.q. dader aangewezen worden? En dit keer kan een mens daarvoor niet als schuldige worden aangewezen.

Ik geef toe dat mijn conclusie niet op feiten gebaseerd is. Maar hoewel ik er zelf niet bij was, is het lijstje van mogelijke daders niet zo gek groot :lol: .
Cyn.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Cynthia schreef:Elsa,

Er moet toch altijd een zondebok c.q. dader aangewezen worden? En dit keer kan een mens daarvoor niet als schuldige worden aangewezen.

Ik geef toe dat mijn conclusie niet op feiten gebaseerd is. Maar hoewel ik er zelf niet bij was, is het lijstje van mogelijke daders niet zo gek groot :lol: .
Hum..zit wel iets in ja, misschien toeval?
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:
Cynthia schreef: Volgens de bijbel zouden alle dieren - dus ook dinosaurussen - door god zijn geschapen. En aangezien hij ook de aarde geschapen heeft, moet dat ook wel. Een van de dogma's die ik dus nooit heb kunnen bevatten.
Er staat niet in dat God de aarde geschapen heeft. Het verhaal begint met in de beginne was de aarde woest en ledig. De aarde was er dus schijnbaar al.
Valt mij tegen van je, Violet, meestal schijn je de feiten wel te hebben gecheckt:
Statenvertaling schreef:Het eerste boek van Mozes genaamd
Genesis

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
Liefs,
Zuster Lisa
Orde van de Heilige Uitverkoop
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Shit... 't is te lang geleden dat ik de bijbel heb gelezen. :(
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Violet Skye schreef:Als je de hemel al binnen gelaten wordt, vergeet dan niet dat Petrus hem er dan weer aanplakt. God's wil en berouw enzo weet je wel?
Ik heb het idee dat er in de hemel helemaal geen sprake meer is van man of vrouw en in de film dogma hadden de engelen gods helemaal geen geslacht. Ze waren net Ken van Barbie weet je wel :wink:
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Lisa met een S schreef:Volgens het joodse geloof, als de messias komt wordt je lichaam heel gemaakt en zal je herrijzen uit je graf. Daarom wordt er na bomaanslagen in Israel door rabbijnen urenlang gezocht naar menselijke resten, om te zorgen dat het lichaam zo compleet wordt begraven, want zoals het wordt begraven, zo zal het herrijzen. Dus, Joanne, als je je maar bekeert tot het joodse geloof, heb je niks te vrezen, want er wordt niks aangeplakt. En hoef je ook geen zorgen te maken over de bekeringsrituelen, omdat alleen jongens worden besneden en dat hoeft bij jou (niet meer).

Lisa :wink:
Interessant :D
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Elsa schreef: Zijn mijn gedachten hoor, niet wetenschappelijk onderbouwd. Toen God de aarde/ mensheid schiep zag Hij dat het goed was tot zeer goed zelfs. Na de zondeval kwam de mensheid onder de vloek van de duivel die vrij spel leek te hebben. Toen zijn er dit soort monsters ontstaan. Het is zoiets als wanneer je ergens een lamp aan doet en je ziet beesten wegrennen, zoals God het licht is is zijn imitator het duister waar dus vreemde mutaties ontstaan. Denk dat het een soort disciplinne is die in werking treed wanneer je verkeerde dingen bewust doet. Zoals bij de schepping, de engel Lucifer was zeer mooi maar door zijn hoogmoed, te willen zijn als God en het verleiden van Adam en Eva werd hij gedegradeerd tot een slang. Dit in het kort mijn samenvatiing hiervan. elsa :roll:
En zouden wij dan ook niet van die mutaties kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Statenvertaling schreef:
Het eerste boek van Mozes genaamd
Genesis

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.

Liefs,
Zuster Lisa
Dank je wel Lisa.
Ik had zoiets wel in mijn hoofd, maar ben tegenwoordig niet meer zo bijbelvast. En ik heb er zelf ook geen een in huis.
Cyn.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

He Cynthia heb er zeker wel 5 in het huis in het engels en in het portugees (onze trouwbijbel ) Ja ja ..long time ago

Elsa
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Cynthia schreef:Want het is ondertussen vaststaand dat de dino's en de allereerste mensachtigen nooit tegelijk op aarde rond hebben kunnen lopen.
Dat zal waarschijnlijk een praktische oorzaak hebben: dyno's pasten niet in de ark van Noach, het was dus praktischer om die eerst maar uit te laten sterven :lol:

Groetjes,

Annegreet
Gebruikersavatar
isabel
dagelijks aanwezig
Berichten: 99
Lid geworden op: za aug 07, 2004 17:10
Locatie: provincie Zeeland

Bericht door isabel »

Isa kiest maar weer eens eigenwijs voor antwoord D :P

Ik geloof wel in God, maar beleef dat op mijn eigen maniertje.

Voor de Bijbel-fanaten: daarin wordt transseksualiteit absoluut nergens genoemd of beschreven (commentaar van harte welkom).

Mijns inziens heeft iedereen recht op een volwaardig leven. Zoals ik er tegenaan kijk, mag de mensheid de mogelijkheden gebruiken die ze heeft om het leven draaglijk te maken. Transseksualiteit zie ik net als aangeboren afwijkingen die medisch draaglijker gemaakt kunnen worden.

Het geestelijke (dus het eewige, mijn ziel, identiteit, gevoelsleven, denken en beleven) is voor mij belangrijker dan het stoffelijke (dus het tijdelijke lichaam). Mijn ziel verdraagt het lijden onder een mannelijk lichaam niet en dus zoek ik "verlossing van den boze" :wink: op een aanvaardbare wijze. Gelukkig heeft de schepper de mens daartoe de medische wetenschap beschikbaar gesteld.

Ik vertrouw mijn ziel dus niet aan de satan toe :evil: maar aan God. Als die me vervolgens wil doorverkopen, dan kom ik er vanzelf achter. :lol:

Met antwoord C ben ik het algemaan wel eens, maar met mijn transseksualiteit is niets mis, dus dat hoeft God me toch niet te vergeven? Zonden zijn weer iets heel anders hè :)


-x- van Isa, die weer lang genoeg serieus is geweest voor vandaag :P
Plaats reactie