Crossdresser Vs. Travestiet

Algemeen

Moderator: Moderators

Term: Crossdresser of Travestiet?

Crossdresser
25
74%
Travestiet
9
26%

Totaal aantal stemmen: 34

Sanne
ff weer wat posten

Bericht door Sanne »

Janiek schreef:
marjan schreef:
Sandee schreef:Het gaat me er niet zo zeer om of het ene woord qua betekenis beter is dan het andere. Beide zijn wat mij betreft gelijkwaardig...
Het woord crossdresser klinkt alleen iets vriendelijker vind ik (ondanks het Engels!)
Wat dacht je van trava?

Marjan
Dacht dat die term alleen door "insiders" werd gebruikt? En dat mag van mij wel zo blijven :wink: .

<<groetjes
Verklaar "insiders" aub...
"Dream as if you'll live forever,
live as if you'll die today"
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

marjan schreef:Ik zal de gedrukte van Dale er eens op naslaan, ben eigenlijk wel benieuwd.
Vanmiddag even bij een boekhandel binnengelopen...

travestiet = persoon met de (erotische) drang om kleding van het andere geslacht te dragen

Ik was eigenlijk wel verrast, en ik vraag me af in hoeverre die omschrijving klopt :roll:

Marjan
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

marjan schreef:travestiet = persoon met de (erotische) drang om kleding van het andere geslacht te dragen

Ik was eigenlijk wel verrast, en ik vraag me af in hoeverre die omschrijving klopt :roll:
Maakt het iets uit?

Naar mijn mening wordt er op dit forum (nog steeds) veel te veel aandacht gegeven aan wat er nu precies verstaan wordt onder travestie, transgenderisme en transseksualiteit; waarna (standaard, mogelijk is deze thread de uitzondering op de regel :wink: ) een discussie volgt of een ander nu wel-of-niet in dat vakje hoort.

Waar mijns inziens (nog steeds) te weinig aandacht gegeven wordt aan de vraag wat jezelf nu eigenlijk voelt.

Vandaar mijn vraag: voel jij erotische gevoelens als je vrouwenkleren aantrekt?

Ik meestal niet, een enkele keer wel. Hangt bij mij af van mijn vermoeidheid (hoe vermoeider ik ben, hoe meer erotische gevoelens) en van het soort kleren (redelijk ambigue kleding zoals bepaalde broeken zijn nooit erotisch, terwijl met name de kleinere rokjes vaak wel erotisch zijn; ook de kleur, bijv. roze T-shirt is eerder erotisch dan een gele; dezelfde kleding kan op het ene moment erotisch zijn en op een ander moment kan dezelfde kleding niet-erotisch zijn). Als ik erotiek voel dan verdwijnt de erotiek vrijwel direkt na het aankleden, daarna voel ik me weer "mijzelf".

Hoe zit dit bij jullie?

Groetjes,

Frederique
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

marjan schreef:
marjan schreef:Ik zal de gedrukte van Dale er eens op naslaan, ben eigenlijk wel benieuwd.
Vanmiddag even bij een boekhandel binnengelopen...

travestiet = persoon met de (erotische) drang om kleding van het andere geslacht te dragen

Marjan
Ik denk dat deze omschrijving vrij accuraat is. Let wel: door het tussen haakjes plaatsen geeft van Dale wel aan dat het niet persee voor iedereen hoeft te gelden, maar ik denk dat voor de grootste groep travestieten er absoluut een erotische lading aan vast zit.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Frederique_ schreef: Waar mijns inziens (nog steeds) te weinig aandacht gegeven wordt aan de vraag wat jezelf nu eigenlijk voelt.
Niet meer, ik leef immers al jaren als vrouw, en als gevolg van de hormonale veranderingen raak ik sowieso niet meer zo snel opgewonden. Dat laatste ervaar ik overigens als erg prettig.

Marjan
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

marjan schreef:Niet meer, ik leef immers al jaren als vrouw, en als gevolg van de hormonale veranderingen raak ik sowieso niet meer zo snel opgewonden. Dat laatste ervaar ik overigens als erg prettig.
Dat kan ik me goed voorstellen, ook ik vind de erotiek bij het omkleden niet prettig.

Groetjes,

Frederique
claudia66
ff weer wat posten

Bericht door claudia66 »

Bij mij is het zo dat ik vroeger nog wel opgewonden raakte bij
alleen al de gedachte om mijzelf weer eens lekker om te kleden
en op te maken.Maar inmiddels leef ik alweer een tijdje "fulltime"
als vrouw en is het voor mij "normaal" geworden om als vrouw
door het leven te gaan.
De opwinding komt eigenlijk pas als het me weer gelukt is om zonder
noemenswaardige problemen boodschappen te doen of als ik bijvoor-
beeld een nieuw rokje of schoenen heb gekocht.
Dan kan ik daar echt intens van genieten.
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Sandee schreef:
Janiek schreef:
marjan schreef: Wat dacht je van trava?

Marjan
Dacht dat die term alleen door "insiders" werd gebruikt? En dat mag van mij wel zo blijven :wink: .

<<groetjes
Verklaar "insiders" aub...
T*girls onder elkaar, hier op het forum bijvoorbeeld.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha schreef:Ik denk dat deze omschrijving vrij accuraat is. Let wel: door het tussen haakjes plaatsen geeft van Dale wel aan dat het niet persee voor iedereen hoeft te gelden, maar ik denk dat voor de grootste groep travestieten er absoluut een erotische lading aan vast zit.
In een enquete gehouden door de website "A Crossdresser's Secret Garden", waren de antwoorden als volgt:
I believe my cross-dressing is a sexual fetish; the clothing itself is what arouses me.

Answers Votes Percent
1. Strongly agree 319 12%
2. Mostly agree 482 18%
3. Ambivalent 417 16%
4. Mostly disagree 638 24%
5. Strongly disagree 802 30%

Total Votes: 2658

I believe my transgendered behavior is primarily sexually motivated

Answers Votes Percent
1. Strongly agree 318 12%
2. Mostly agree 546 21%
3. Ambivalent 434 16%
4. Mostly disagree 660 25%
5. Strongly disagree 694 26%

Total Votes: 2652
Hoe nauwkeurig deze cijfers zijn durf ik niet te zeggen.

Het is wel interessant om aan de survey mee te doen:

http://cdsecretgarden.femmegetaway.com/survey.htm

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Monica Dreamgirl
ForumFan

crossdresser vs. travestiet

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi
Niet meer. Vroeger, als puberjongetje, wel. En dat heeft geduurd tot ik midden 20 was, daarna begon het langzaam weg te ebben. Het is volgens mij een soort travestie-puberteit waar je doorheen moet. Je ziet vaak bij beginnende travestieten dat zij heel erg in het 'korte rokjes-hoge hakken' stramien denken (deed ik vroeger ook), terwijl mensen die langer bezig zijn dat veel minder hebben (ik ben tegenwoordig net zo happy in een broek).

De kleding geeft mij inmiddels dus geen opwinding meer, eerder een gevoel van rust, zo van 'hèhè, even een dag/weekend mezelf zijn.' Het heeft denk ik ook te maken met hoe uitgebalanceerd je als mens bent. Als je voor jezelf hebt uitgemaakt waar je ongeveer zit op de T-schaal en je bent tevreden met jezelf en wie en hoe je bent dan heb je denk ik ook minder behoefte om je heel extreem te kleden en daarvan opgewonden te raken. Dat is ook wel zo handig, want dan heb je tijd om andere dingen te doen en femme. Winkelen, stappen, politiek bezig zijn, of zelfs werken. (Dat laatste doet een kennis van me, ikzelf niet) En de kick dat je dat kan is veel groter dan elke keer maar weer alleen op je slaapkamer een kwakje in je panty lozen.

groetjes,

Monica
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Janiek schreef:
marjan schreef: Wat dacht je van trava?
Waarom eigenlijk? Als je het woord maar vaak genoeg gebruikt, raakt het op den duur ook in de "buitenwereld" bekend, zoals met trava nu in de homoscene al het geval is. En wat dacht je van het woord homo, dat zo langzamerhand is ingeburgerd, terwijl men het vroeger nog over een homofiel of een homoseksueel had.

Marjan
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

marjan schreef:Waarom eigenlijk? Als je het woord maar vaak genoeg gebruikt, raakt het op den duur ook in de "buitenwereld" bekend, zoals met trava nu in de homoscene al het geval is. En wat dacht je van het woord homo, dat zo langzamerhand is ingeburgerd, terwijl men het vroeger nog over een homofiel of een homoseksueel had.
Zoals je zelf al zegt wordt 'trava' voornamelijk door homofiele travestieten gebruikt, dus waarom zou het dan ook moeten slaan op hetero travestieten?

Persoonlijk vind ik 'trava' helemaal afschuwelijk dus ik hoop niet dat het ingeburgerd raakt.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Maruscha schreef:Persoonlijk vind ik 'trava' helemaal afschuwelijk dus ik hoop niet dat het ingeburgerd raakt.
Nou prima, dan houden we het toch gewoon op 'travestiet'?

Marjan
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

marjan schreef:
Maruscha schreef:Persoonlijk vind ik 'trava' helemaal afschuwelijk dus ik hoop niet dat het ingeburgerd raakt.
Nou prima, dan houden we het toch gewoon op 'travestiet'?

Marjan
Minste der kwaden in mijn ogen maar goed: uiteindelijk bepaalt de buitenwereld (of we het willen of niet) ..
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

"What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet."

--From Romeo and Juliet (II, ii, 1-2)
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie