Travestie in te delen?

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
X-Laura-X
dagelijks aanwezig
Berichten: 143
Lid geworden op: di jul 11, 2006 22:12
Locatie: Omgeving Utrecht

Bericht door X-Laura-X »

Coco schreef:Geheel offtopic, ik weet het, maar ik zou ongesteldheid niet als luxe probleem willen typeren. Alleen iemand die niet weet, wat menstruatie inhoudt, kan zoiets beweren. Veel vrouwen hebben er weinig tot geen last van, veel vrouwen hebben er last van en heel veel vrouwen hebben er heel erg last van. Ik behoor helaas tot de laatste groep. Als ik er geen medicatie voor zou slikken, zou ik vier dagen per maand off-line gaan. Hoezo luxeprobleem?
Ben het helemaal met je eens! Zou tijdens die periodes soms echt man willen zijn :oops:. Zelfde geld voor mij, medicijnen slikken anders kan ik net zo goed paar dagen in mn bed gaan liggen. Niet echt luxe :(
The bitch is back...

Afbeelding
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

ik ben het helemaal met Laura en Coco eens! Menstruatie kan buitengewoon heftig zijn; het is zeker geen luxeprobleem en dan komt er op latere leeftijd de overgang nog eventjes overheen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een aantal mensen hier geen flauw benul heeft wat het "vrouw-zijn" nu eigenlijk inhoudt, en dat mag je toch wel verbazingwekkend noemen. Mijn partner menstrueert heftig en zit nu ook in de overgang: vandaar die wijsheid....

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Voor sommigen lijkt nu eenmaal alles wat met vrouw zijn te maken heeft aantrekkelijk, zonder zich te realiseren hoe gelukkig ze eigenlijk moeten zijn.

9 maanden niet ongesteld zijn wordt afgestraft met barensweeen. Als de man de kinderen moest baren was de mensheid allang uitgestorven.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

heyy Irene, we zijn het alweer eens! Ze zouden eigenlijk "mannen" het "zwakke" geslacht moeten noemen...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mannen zijn het zwakke geslacht, dat is waarschijnlijk ooit een keer verkeerd overgeschreven door een of andere monnik :-)

Irene
Kleine stapjes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Hoi dames,

Die houding is heel typisch hoor voor travestieten.
Er is immers een enorm verschil tussen elke dag leven als vrouw en zo eventjes eens af en toe aan travestie doen.

Je beseft eigenlijk een heel pak dingen niet als je nog aan travestie doet.
Zelf ben ik (als post-op trans) wel blij hoor dat ik geen maandelijkse periode hoef door te maken.
Het is nu al complex genoeg om elke dag als vrouw door het leven te gaan, zonder de extra problemen die bio-vrouwen wel hebben .
Maar het gras is altijd groener aan de andere kant hé.

Zoals een bekende Nederlander al vaak heeft gezegd .... elk voordeel heeft ook zo zijn nadeel.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Melina schreef:
Die houding is heel typisch hoor voor travestieten.
Behoorlijk generaliserend en ongenuanceerd

Maar melina schreef ook:
Er is immers een enorm verschil tussen elke dag leven als vrouw en zo eventjes eens af en toe aan travestie doen.
Dat lijkt me een waarheid als een koe

Tevens schreef ze:
Je beseft eigenlijk een heel pak dingen niet als je nog aan travestie doet.
Alsof het gebruik van je gezonde verstand afhangt van de kleding die je draagt!

Ik begrijp best dat je goed bedoeld hoor Melina, maar je reactie komt op mij minstens zo ongenuanceerd over als van degene die de maandstonden als luxe probleem kenschetste.

liefs Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi
melina_r schreef:Hoi dames,

Die houding is heel typisch hoor voor travestieten.
Er is immers een enorm verschil tussen elke dag leven als vrouw en zo eventjes eens af en toe aan travestie doen.
ik ben het helemaal met Irene eens: dit is een zeer ongenuanceerde uitlating! Bovendien baseer ik mijn mening niet op m'n "T-zijn", maar op m'n mens-zijn en de eerste hand ervaringen die ik al zestien jaar met m'n partner meemaak en deel. En je bent wat mij betreft pas vrouw als je met je eierstokken kunt rammelen.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Alsof het gebruik van je gezonde verstand afhangt van de kleding die je draagt!

Neen, maar wel de perceptie en reaktie van de maatschappij uit.
Ik heb nu toch zelf al zo een 3 jaar ervaring in de rol van 'vrouw' in de maatschappij en ik val nog regelmatig van de ene verbazing in de andere.
Zowel positief als negatief.
Men neemt systematisch een andere houding aan naar mij toe als vrouw dan dat het geval was als man.
Soms is het echt wel te gek om te beschrijven.

En je bent wat mij betreft pas vrouw als je met je eierstokken kunt rammelen

Zo en een vrouw die er dan geen heeft of ze heeft laten verwijderen is dan een man of een alien ?
In elk geval zien de andere levende wezens absoluut niet of ik nu eierstokken heb of niet.
En zelf als ze weten dat ik die niet heb dan nog maakt het hen weinig of nauwelijks iets uit.

Die houding is heel typisch hoor voor travestieten

Hiermee bedoel ik dus : het 'verheerlijken' van de vrouw en haar schoonheid ......
Het is opvallend dat ik dat nu zelf veel minder doe dan tijdens mijn travestie-tijd.
Ook is mijn jaloezie naar andere vrouwen weg ...... er is eerder een soort concurrentie aan het ontstaan ....... enfin dan toch als je dezelfde man op het oog hebt.

Hopelijk is dit iets duidelijker.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Duidelijk was het sowieso al


Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Melina,

Het enige dat mij onduidelijk is is waarom je zo sterk probeert om je van een ander af te zetten...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Het enige dat mij onduidelijk is is waarom je zo sterk probeert om je van een ander af te zetten...

Dat doe ik toch niet ?
Ik probeer gewoon op een realistische manier naar mezelf te kijken.
En dus naar mijn eigen verleden als travestiet.
Meestal schrijf ik dus uit eigen ervaring en gevoelens ..... met de idee de ervaring te delen met anderen.
Als travestiet hebben we nogal dikwijls een bepaald idee van hoe het als vrouw zou kunnen zijn ...... achteraf blijkt dat toch dikwijls nog een beetje anders te zijn.

Groeten,

Melina
Plaats reactie