Passabiliteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Met terug bedoel ik niet zozeer terug naar een biologische vorm, maar afhaken voor het einde van de behandeling. Snuffelen aan een transitie is al genoeg om voor het leven getekend te zijn. Dat geeft niet zoveel, ook als afhaak-trans (ex-trans? ;)) kun je gelukkig worden.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

En ik denk dat meeste pre-ops als ze straks post-op zijn nog vaak met de neus op de feiten worden gedrukt dat ze geen gewone vrouwen zijn, maar transvrouwen.

En wat is dan het verschil voor jou ?
Denk je dat er maar één iemand in de 'normale' wereld daar een seconde mee bezig is ?
99,9 % denkt enkel in termen man/vrouw .... trans-vrouw of transgender is niet eens een categorie, want dat kennen de mensen niet echt.
Enkel in uitzonderlijke situaties komt dat dan wel eens naar boven.
Een intieme relatie is dan zo een ogenblik.

Ik ga je dat duidelijk maken met een anekdote .....
Goed ik ga nu elke dinsdag en donderdag fietsen in groep.... bijna allemaal mannen en af en toe ook enkele vrouwen.
Ik heb me zelf niet de vraag gesteld of ik passable ben of niet .... ik doe absoluut geen moeite (zet mijn schouders breed, gebruik al eens mijne elleboog, rij zoals ik het altijd gedaan heb zeg maar), alleen onderdruk ik een beetje mijn stem (maar dat is gewoon altijd het geval sinds ik als vrouw leef).
Uiteraard in gevaarlijke situaties komt de wat zwaardere stem al eens naar boven.

Zo, dit is de feedback die ik heb gekregen van een aantal mensen :
1) Amai die vrouw kan goed fietsen. Er zijn er niet veel vrouwen die dat tempo aankunnen
2) dat is wel een heel knappe vrouw, maar soms klinkt die haar stem nogal zwaar
3) Conclusie : Is een vrouw die pakt !
Daarmee bedoelen ze, die neemt testo bij het trainen om harder te kunnen fietsen ! (note : ze weten dat ik volgend jaar effectief ga koersen bij de dames)
Logisch toch voor mensen in het wielermilieu? Hard fietsen + af en toe een wat luidere stem => neemt ongetwijfeld testo of iets dergelijks

Snap je Patricia ?
Het woord trans-vrouw is voor die mensen waarschijnlijk niet eens een optie.
Daar komen ze gewoon niet bij.
Dat is enkel iets dat in het hoofd aan het draaien is bij onszelf, waarschijnlijk ten gevolge van ons eigen verleden.

In de gewone wereld in het gewone dagelijkse leven kijken mensen niet op die manier naar ons.
Wat die mannen zien is simpel : In de wieleruitrusting zie je enkel
1) vrouw van kop tot teen. Geen penis, stevige borsten, vrouwelijke vormen en lang haar.
2) Verder een volledig vrouwelijke wieleruitrusting en jawel een Roze (met paars en zwart afgewerkt) koersfiets ..... enfin niet meteen de favoriete kleur voor een mannelijke wielrenner denk ik zo.

Dus er is werkelijk geen enkel signaal voor hen : tiens die zou wel eens een man kunnen geweest zijn.

Oh en ja : logisch denk ik zo ..... ik ben al een hele week het gespreksonderwerp op café voor die mannen.
Dat maken ze blijkbaar niet dikwijls mee : een vrouw die de groep kan volgen.

MAAR : het is wel zo dat je altijd de rekening kan krijgen voor je verleden als trans-vrouw.
Want ik wil volgend jaar echt aan competitie gaan doen ... en de dag dat ik een wedstrijd win bij de dames (om het even op welk niveau) zal het niet lang duren......daar twijfel ik geen seconde aan.
Het feit dat ik dan 10.000 km of meer getraind zal hebben ter voorbereiding, zal dan snel onbelangrijk worden als ze te weten komen dat ik ooit als man ben geboren.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Met terug bedoel ik niet zozeer terug naar een biologische vorm, maar afhaken voor het einde van de behandeling. Snuffelen aan een transitie is al genoeg om voor het leven getekend te zijn. Dat geeft niet zoveel, ook als afhaak-trans (ex-trans? ;)) kun je gelukkig worden.
Dat je gelijk hebt. Ik ken zelfs een geheel uitbehandelde trans, die nu ondertussen zoveel de andere kant op ontwikkelt, dat zhij zich wel eens gekscherend als FtM "in het verkeerde lichaam" bestempelt. En om nou te zeggen dat die daar ongelukkig mee is, nee.

Misschien worden mensen wel eerder ongelukkig van wat niet met hun leven hebben gedaan, dan van wat ze wel hebben gedaan.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

melina_r schreef: 99,9 % denkt enkel in termen man/vrouw ....
Nee hoor, 99.9% denkt in termen man/vrouw en omgebouwde man vrouw. Dat ze je niet laten merken dat je trans bent en je dus klaarblijkelijk als lid van het gewenste geslacht accepteren, is gewoon beleefdheid. Ik heb me ook wel eens passabel als *** gewaand als ik nieuwe mensen leerde kennen en mijn geslacht ook bij herhaalde ontmoetingen maar geen onderwerp van gesprek wilde worden. In de gemeenteraad bijvoorbeeld, en dan vooral het tijdens de borrel na afloop van de vergadering. Ik werd ruw wakker toen de fractievoorzitter van de CU na afloop van een vergadering een keer zijn excuses kwam aanbieden omdat hij me in een verhit debat meneer meende te hebben genoemd. dat had ik niet gemerkt, maar ik heb toen wel gemerkt dat men het al lang had gemerkt.
melina_r schreef: Enkel in uitzonderlijke situaties komt dat dan wel eens naar boven.
Een intieme relatie is dan zo een ogenblik.
Echt? Is het uitzonderlijk als jouw geslacht ter tafel komt? Zelden vragen? Ik geloof er niks van. Men ziet jou waarschijnlijk gewoon je best doen en kan daar begrip voor opbrengen. Te meer omdat jij gewoon mee blijft fietsen. Nou ja, bijna gewoon, die roze fiets is natuurlijk compensatie voor de roze slaapkamer die je nooit gehad hebt.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Nee, ik verwacht nooit trans af te zijn>

Heel realistisch van je. Vanaf dag 1 van je transitie tot aan je dood zal het hoe dan ook een issue blijven.
Het goede nieuws: het went. Tenzij je je zelf krampachtig als vrouw blijft bewijzen en/of stealth gaat (of dankzij zelfbedrog denkt te gaan).
Dat went namelijk *nooit*.......geestelijk erg ongezond, al dat liegen, een verleden verzinnen, redenen bedenken waarom je nooit kinderen zult krijgen (als vrouw wel te verstaan), de angst voor ontdekking, enzenzenz.
Geen wonder dat transen (die zonder zelfbedrog!) stealth leven na verloop van tijd/decennia er weer van terug komen.

Daarbij lijkt een identiteit als (ex/post op) TS me volkomen legitiem hoor.

Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Morbide schreef :

Nee hoor, 99.9% denkt in termen man/vrouw en omgebouwde man vrouw. Dat ze je niet laten merken dat je trans bent en je dus klaarblijkelijk als lid van het gewenste geslacht accepteren, is gewoon beleefdheid.

Ik geloof er niks van.
Als achteraf de mannen onder elkaar iets gaan drinken (waar ik niet bij ben) dan zouden ze dat zeker op tafel gooien.
En dat is dus niet gebeurd. En dat weet ik dus wel heel zeker, want er is iemand aanwezig onder de mannen die het wel weet en die het zeker niet gaat aan de anderen vertellen.
Hij heeft verder geen enkele reden om tegen mij de waarheid te verzwijgen. Buiten een opmerking over mijn stem werden de 'normale' grappen gemaakt ... net zoals altijd als er vrouwen 'proberen' mee te fietsen.
Nu gender is ook absoluut niet relevant, want we zijn daar om te trainen en daar gaat het uiteindelijk om.

Echt? Is het uitzonderlijk als jouw geslacht ter tafel komt? Zelden vragen? Ik geloof er niks van.

Wel is toch echt zo.
Zelfs niet als ik uitga en bewust mannen ga versieren.
Het lijkt bij hen niet eens op te komen .... en oh ja ik moet binnen 14 dagen nog voor mijn FFS laten doen.

Men ziet jou waarschijnlijk gewoon je best doen en kan daar begrip voor opbrengen. Te meer omdat jij gewoon mee blijft fietsen.

Wel dat is het hem nu juist.
Ik doe er absoluut niks aan.
Integendeel, want fietsen is naar mijn mening altijd een beetje een outing van mijn eerder mannelijke kant geweest.
De keuze van de kleuren blijft uiteraard wel eerder vrouwelijk.
En de kleding is ook wel belangrijk, uiteraard.

Nou ja, bijna gewoon, die roze fiets is natuurlijk compensatie voor de roze slaapkamer die je nooit gehad hebt.

Die heb ik nu wel trouwens ....

Groeten,

Melina
Gast

Bericht door Gast »

Patricia1979 schreef: En dan blijf je in feite nog bezig om te vluchten.
Liever een trotse trans dan een vluchtende vrouw zijn dus?
Ik doe mee! :D

Het lijkt me niet altijd makkelijk, en ik wil nog steeds het liefst een leuke en zelfs aantrekkelijke vrouw zijn. Voor mezelf, niet omdat ik anders geen sex zou kunnen krijgen.

Melina, het is je vast al eerder gevraagd, maar ben je niet bang voor de ontdekking? Die eerzuchtige testomannetjes op hun edele rossen zullen wel even achter hun oren krabben als ze erachter komen over wie ze gefantaseerd hebben.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

melina_r schreef: Nou ja, bijna gewoon, die roze fiets is natuurlijk compensatie voor de roze slaapkamer die je nooit gehad hebt.

Die heb ik nu wel trouwens ....
Leuk!! Die heb ik ook gehad een roze slaapkamer toen ik nog thuis woonde...Had toen mijn ouders op vakantie waren mn hele kamer in roze gedompeld...en waren echt verbaasd toen ze terugkwamen :)...mijn kamer was aan straatkant en ik had gekleurde spots dus het was een heel wazig gezicht, er was destijds een vriendin van mij op bezoek en die stond voor het raam en kreeg direct geld aangeboden, wel link dus :wink:
Roze is een heel leuke optimistische kleur, als het buiten sjitweer is het binnen dan nog steeds zonnig en gezellig enz..
Blauw is wel rustgevend maar daardoor ook wat deprimerend vind ik.

Mina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef: zoals m/v's wel regelmatig claimen '100% vrouw te zijn hoor' in de media,
Goh, 't is altijd maar weer een kort bochtje om weer bij je eigen hang-up's te belanden :wink: .

Maar goed, veel onwaars zeg je er eigenlijk niet mee. Ik denk dat het veel met onzekerheid te maken heeft of met de pech van niet meteen als vrouw over te komen. Als dat namelijk wél het geval is, komt er vanzelf ruimte om toe te geven dat je niet "100%" vrouw bent.

Wanneer ben je eigenlijk vrouw? Met 51%, 52%, 53%? Bij 99% of pas bij 200%. En wie gaat er over?
En als er fysieke ingrepen voor nodig zijn, waar begin je dan? Van onder af of van boven af?
En voor wie ben je vrouw? Voor de wet? Voor wie je liefhebt? Voor je eigen zelfje?

Het mooiste van het clipje vond ik hoe hij een positieve wending aan een bijna vergooid leven heeft weten te geven. En dat hij kennelijk het geduld had om 10 jaar in psychotherapie te investeren nog vóórdat hij aan de hormonen ging. En hoe relaxed hij over het belang van een penis sprak om man te kunnen zijn: dat doet geen ene bio hem na. En het understatement "I kind of made the best of what I have got": dat imago van "dude with a pussy" is nota bene een goudmijn.
Ik ben altijd erg huiverig voor het idee van "geboren hoeren", denk dat het een truc van mannen is om hun exploitatie van vrouwen goed te praten, maar bij hem leg ik mijn argwaan naast me neer. Hij is erg overtuigend over zijn seksualiteitsbeleving. Die is ook minstens 200% mannelijk, als je het mij vraagt :wink: . Dat hoeft-ie er niet bij te vertellen....
lief dinnetje
Eredivisie

Francis schreef :

Melina, het is je vast al eerder gevraagd, maar ben je niet bang voor de ontdekking? Die eerzuchtige testomannetjes op hun edele rossen zullen wel even achter hun oren krabben als ze erachter komen over wie ze gefantaseerd hebben.

Neen.
Omdat het niet relevant is.
We zijn daar allen met één doel : trainen in groep.
Als sommige mannen willen fantaseren over de aanwezige vrouwen is dat toch hun zaak.
Het is echt wel fout hoor om met een schuldgevoel rond te lopen over wie je bent.
Ik merk inderdaad wel dat 'wij' daar zeer veel last van hebben.
Zo van, ai wat gaan de mensen wel niet denken als ze erachter komen.
Wel dat valt echt goed mee in Real Life hoor.
Het is wel belangrijk dat ze je eerst leren kennen als mens..... en als je dan het respect hebt dan komt dat wel goed.
Weet je dat uiteindelijk best veel mensen naar ons kunnen opkijken ?
Je moet het maar doen hé .....
Ga er maar eens tussenrijden als transvrouw........

Neen angst heb ik al helemaal niet, ik gedraag me ook al heel lang niet meer alsof ik iets te verstoppen heb.
Mijn trans zijn is mijn zaak , net zoals die mannen hun relatie en hun privé-leven hun zaak is.

Ik stel de vraag anders : Als ik nu fantaseer over een sexy, mooie man en dat blijkt een homo te zijn.
Moet ik dan kwaad worden op die man ?
Dat is toch gewoon absurd ?

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia schreef :

Ik heb het niet over intieme relaties met mannen. Sex kan elke vrouw of trans (pre-op of post-op) wel genoeg krijgen als ze wil. En dan is het vaak niet eens van belang hoe ze d'r uit ziet.

Maar is het jou gelukt dan om een man vast te houden en er een serieuze relatie mee te beginnen? Iemand die jou overal mee naartoe neemt, overal met jou gezien wil worden, voorstelt aan z'n familie, enz, enz. Nee dus.

Hier gaan we weer.
Neen dat is me nog niet gelukt.
Maar ook omdat ik dat eigenlijk niet echt wou.
Er zijn best wel wat mannen die verder willen met mij, maar die wil ik niet.
En ik neem geen vriend om gewoon een vriend te hebben.
Neen ik moet echt wel verliefd zijn.
En neen dat is dus NOG niet gelukt.

De man waar ik van hou heb ik niet kunnen houden.
Maar ben ik de enige vrouw in die situatie denk je ?
Heeft dat iets met mijn trans-zijn te maken ?
Ik denk zelf absoluut van niet.
Ik heb trouwens nog een lijstje van vervolgdates (ook dus met mannen die het wel al weten) af te werken, maar ik heb dat gewoon zelf verschoven tot na mijne FFS.
Ik heb er geen zin voor en de focus ligt gewoon op de volgende operatie (en ja dus in bepaalde fases binnen de transitie stel je je dus soms echt wel egoïstisch op).

En dan word je weer keihard met de neus op de feiten gedrukt waarom die mannen dat niet willen of kunnen. Juist ja, door jouw trans zijn. Door jouw verleden.

Zoals dus geschreven, heeft er absoluut niks mee te maken.
Wat is er dan mis met die andere 3 vrouwen die hij ondertussen gedumpt heeft ? Die waren ook niet echt trans .....

En die trucjes om mannen eerst maar hevig verliefd op je te laten worden en pas dan je verleden op tafel leggen lijken me ook niet realistisch. Ik denk dat de klap voor zo'n man dan alleen maar groter is.

Ik denk het niet.
Hoeveel ervaring heb je op het slagveld ?
Denk je dat mannen je gaan sparen als vrouw ?
Er zitten wel echte varkens tussen ..... gehuwd en het niet vertellen, gehuwd en het wel vertellen, maar toch eventjes hun vrouw bedriegen .... noem maar op.
En wij zouden ons schuldig moeten voelen ?
Kom kom, ik lig er al een tijdje niet meer wakker van.
Van het leven genieten als vrouw en als mannen te kleinzielig zijn om er mee om te gaan dan is dat hun probleem en niet dat van mij.
IK ben wie ik ben en ik ben er fier op.
Ik heb alleen niet echt de behoefte om constant met een label rond te lopen ..... ziehier een trans.
En ik heb ondervonden dat dat ook absoluut niet nodig is, in een normale omgang met mensen is dat gegeven niet eens relevant te noemen.
Of stel je voor dat die mannen in het peleton plots allemaal in een bocht rond mij beginnen te fietsen, te gek om te bedenken eigenlijk.

Note : Het is ook wel een typische houding van transen om zich nogal negatief op te stellen en dan zeker als ze zelf nog in transitie zitten.
Waarschijnlijk is dat het projecteren van hun eigen onzekerheden op de buitenwereld.
Ik heb al wel wat mogen horen voor en tijdens mijn transitie.

1) Je zal zeker je job verliezen.
Neen niet juist .... ik doe nog steeds hetzelfde en meer nog ik heb zelf al een keer een promotie gehad.
Mijn outing is nu toch al bijna 3 jaar geleden.

2) Je familie zal dat niet aanvaarden.
neen dat klopte ook niet, mijn familie heeft dat na enige tijd wel geaccepteerd.

3) Oei dat gaat allemaal veel kosten en je zal zeker moeten lenen en schulden moeten maken :
Neen dat heb ik niet en neen dat heeft uiteindelijk geen fortuin gekost.
Mijn SRS , adamsappel en borstvergroting heeft me 750 Euro gekost.
Een peulschil zeg maar als je weet dat ik aan een handtas meer dan 1.000 Euro durf uitgeven en aan een goede fiets zelfs 5.000 Euro durf uitgeven.

4) Ja hormonen dat is gevaarlijk hoor.
Je zal daar slecht op reageren en je zal ook wel last van gemoedsschommelingen krijgen.
Wel neen dat is geen probleem geweest.
Ik heb me nog nooit zo gezond en sterk gevoeld als vandaag

5) En neen uiteindelijk heb ik tot op heden nog geen negatieve complicaties gehad van de SRS, borstvergroting of adamsappel reductie.
En ja seks is mogelijk met een man.
EN het voelt zelfs goed aan

6) En als de tijd rijp is dan zal ik wel een vaste partner vinden en trouwen ook.
Waarom ik wel ?
Omdat ik goed in mijn vel als mens zit en dat is gewoon het belangrijkste.
Meer moet dat niet zijn ....
En het is zeker juist dat er veel mensen niet goed in hun vel zitten ..... en zeker ook mannen die moeten leren omgaan met hun eigen seksualiteit.
Het heeft voor mij ook lang geduurd.
Ik weet het nu, ik ben een hetero-vrouw op seksueel vlak en dat gegeven moet genoeg zijn voor een man die voldoende inhoud heeft om met mij het leven te delen.
Maak je echt niet ongerust Patricia : ik zal hem wel vinden als de tijd rijp is.
En dan stuur ik je nog een mailtje met een foto van onze trouw (is het goed ?)

7) Nog zo eentje : Je gaat daar nog spijt van krijgen van die transitie.
Neen absoluut niet.
Want de transitie en SRS is voor mij de oplossing geweest voor een probleem met mijn seksualiteit.
Dus ik zal sowieso de transitie nooit willen terugdraaien.
Mogelijk gaat dat wel iets minder op voor transen die lesbisch blijken te zijn ..... waarom moet je dan in feite een SRS ondergaan ?
Denken die dan hun heel leven aan lesbische contacten als ze aan seks denken ?
Ergens wel vreemd, maar kom zoals ik altijd zeg : leven en laten leven.
Is ook in feite mijn zaak niet en eigenlijk ondertussen wel ver van mijn bed ook.
Uiteindelijk heb ik nauwelijks of geen contact meer met andere transen.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia schreef :

Ik ben benieuwd hoe zulke transen dat dan waren. Ik heb deze punten zelfs hier op dit forum nog nooit gehoord. En ook niet van de pre en post-op transen die ik IRL ken. Het enigste wat hier weleens voorbij is gekomen is dat het moeilijk is voor een trans om een baan te houden of te krijgen.

Ik zit dan waarschijnlijk ook wel al veel langer in het wereldje dan jij.
Ik heb de voorbije jaren echt wel zeer veel T-mensen ontmoet....... en er is toch ook wel enorm veel interactie geweest via een forum in België :
http://www.vlaamsegenderkring.be
Ik denk dat ik werkelijk bijna alles gezien heb met betrekking tot het T wereldje.
De lijst is heel lang hoor : Activiteiten georg. door Travestieweb, travestie.org en de vlaamse Genderkring, genderstichting bijeenkomsten, Mariposa, Parenclubs (enkel bij T avonden ), holebi-clubs met travestie-optreden, restaurant met travestie-optredens ...... pffff wat een zoektocht is het niet geweest.
En ja de onzekerheden zijn er zeker geweest en de angst ook , zeker weten.
But no more.
Het blijkt nu echt nergens voor nodig te zijn geweest, maar ja dat hoort er gewoon bij achteraf gezien.
Ergens is de angst en onzekerheid ook wel een drijfveer.
En ja 'diversiteit' maakt een mens ergens rijker .... ik weet niet of je dat snapt. Maar ik heb echt wel het gevoel dat ik overal iets heb geleerd en zeker vaak ook over mezelf.
En dat is nu misschien juist onze sterkte ..... we zijn ergens een beetje anders dan anders, maar dat geeft aan andere mensen juist de kans om iets over hunzelf te leren.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia schreef :

Je familie zal dat niet aanvaarden
Oei dat gaat allemaal veel kosten en je zal zeker moeten lenen en schulden moeten maken
Ja hormonen dat is gevaarlijk hoor
Je gaat daar nog spijt van krijgen van die transitie.

Je leest dan precies toch niet echt alles.
Ik haal er maar 1 voorbeeld uit.

http://www.travestie.org/html/index.php ... how&id=175

Interview met Pamela.

T.org: Zal je ooit een SRS operatie ondergaan?

Normaal niet, maar zeg nooit nooit he ! Maar ik zal wel een borstoperatie doen in januari ! Het is gewoon iets dat ik moet doen vind ik persoonlijk dan. Ik heb een tijd hormonen genomen en dat is het toch niet, te gevaarlijk. Noem het Russische Roulette met je eigen mooie lichaam. Nee, dan nog liever de siliconen voor mij.

Ter info : Ik heb Pamela ontmoet in het New Riddershof (parenclub) in Hamme net voor ik met hormonen ben gestart !
Ik vond de uitdrukking : Russische Roulette niet zo gerustgevend op dat ogenblik om eerlijk te zijn.
Die heeft me toen nog serieus doen twijfelen.
De week erna moest ik immers op bezoek bij de endo voor mijn eerste voorschrift voor androcur.

En over dat schulden maken en hoge kosten maken moet je maar eens wat gaan lezen op Lynn Conway haar site.

Of als je het in een mooi compleet verhaal wil :

Het gaat om :

http://www.mtftransition.com/t-girl.htm
Titel van het artikel is : So you want to be a T-girl

Veel leesplezier.

Groeten,

Melina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

"If your bell went off and you have to, fine, welcome to the world of a million others like you. If your bell did not go off and you are doing it half-assed for pleasure, adventure, or sexual experimentation, then welcome to the world of the transgendered of which there are millions upon millions. "

Ik heb het wel eens doorgelezen alleen de toon van die tekst...brrr...
Net als bovenstaand, alsof er geen middenweg is en de aanname dat als je geen TS bent dat je het slechts voor een pleziertje, seksuele experimentjes doet bla bla...aan de ene kant ademt alles, ik ben slachtoffer - en direct de daaruit voort vloeiende arrogantie; wat is mijn situatie erg, ...en er is niets moeilijker dan een transitie enzovoorts..en de tekst lijkt zich ook nogal op te dringen...zo van, wat ik mee heb gemaakt geldt ook voor jou, dus ik zal jou wel eens even vertellen hoe het zit met jou en wat jou gaat overkomen.
De titel "So you want to be a T-girl" ademt ook die half verzuurde bittere energie...ze geeft immers zelf toe, je bent het, of je bent het niet, punt? Dus vanwaar zo'n cynische misleidende titel alsof er van een keuze wel sprake zou zijn dan? De tekst lijkt me wel zinvol voor TS-en als waarschuwing hoor...maar
iets anders: ze zegt dat openlijke TS-en alleen activist worden/zijn omdat ze geen andere keuze hebben...naaajaaa! :D lols het zal wel..

Wat vindt jij van die tekst dan melina? Ik hoor van jou een veel positiever verhaal dan ik in dat stuk tekst kan vinden...maar ik vind ook bovendien dat jij idd wel erg sterk bent hoor...wat je allemaal wel niet hebt overwonnen de afgelopen jaren...Vindt het erg indrukwekkend..

Mina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Mogelijk gaat dat wel iets minder op voor transen die lesbisch blijken te zijn ..... waarom moet je dan in feite een SRS ondergaan ?
Misschien omdat die piemel henzelf in de weg zit? Of omdat zij door een eventuele partner onvoldoende als vrouw herkend worden vanwege dat ding?

Degenen die het niet doen, (en die zijn er wel), kun je misschien het best vergelijken met Mila hier: als je een partner treft die een beetje creatief en fantasierijk met lichamelijkheid kan omgaan en het ding zit jezelf niet in de weg, tja, waarom zou je?

Verder is het een kwestie van identiteit. Vroeger begon een genderteam alleen aan de behandeling als het resultaat mooi paste in het heteroplaatje. Dan was er een foutje van de natuur verholpen en klopte alles weer. Transmannen die van tevoren wisten dat ze homo zouden zijn na de behandeling, verzwegen dat, omdat ze anders kansloos waren.

Op het afgelopen Transgender Filmfestival waren ze in groten getale aanwezig. Zodra je ze van nabij kent, weet je dat het onzin is om te zeggen dat zij geen echte transen zijn of geen echte mannen, ook niet als ze er prijs op stellen hun vagina functioneel te houden. Het zijn gewoon homomannen, je kunt je zo iemand met de beste wil van de wereld niet in een lesbische, laat staan een hetero relatie voorstellen.
Vooral aan hen kun je zien dat de kijk die de genderteams op transseksualiteit hebben een heel beperkt en mogelijk zelfs acherhaald verhaal is. Waar het om gaat is wat iemand nodig heeft om in zijn/haar eigen beleving sociaal en seksueel de identiteit te hebben die daarbij past. Niet iedereen heeft daarbij een genderteam nodig.
Plaats reactie