Behoefte aan hulp/ondersteuning vanuit ggz
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Als die mensen hun andere kleding aan hun transseksualiteit(sgevoel) wijten, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet klopt? Zoveel mensen, zoveel gevoelens. Zoveel transseksuelen, zoveel transseksualiteitsgevoelens...
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-denk je dat echt?Nannette schreef: Wat is bang zijn voor beeldvorming ? Ik ben daar niet bang voor, maar kan er wel last van hebben, bv bij solliciteren, met 'u bent niet representatief genoeg' als opmerking. Zo'n opmerking komt toch mede door het beeld dat mensen hebben in zijn algemeenheid van mensen die van geslacht veranderd zijn.
Ik denk dat het vooral te maken heeft met jou en jou alleen, en niet met de gehele doelgroep
Daarbij vraag ik me af wat jij denkt dat andere mensen denken over mensen die van geslacht verandert zijn, en hoe weet je dat?
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Forumdiva
Ik zeg niks, de ervaring, verhalen uit het verleen hebben geleerd dat het niet geaccepteerd wordt door grote groepen mensen, dat is allesFrederique_ schreef:Als die mensen hun andere kleding aan hun transseksualiteit(sgevoel) wijten, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet klopt? Zoveel mensen, zoveel gevoelens. Zoveel transseksuelen, zoveel transseksualiteitsgevoelens...
-
- Forumdiva
Je mag denken wat je zelf denkt, maar luister en kijk eens goed naar de media. Ja er zijn ook genoeg positieve verhalen, maar let vooral op hoe terloops aan m2f transseksuelen gerefereerd wordt, is toch meestal als omgebouwde man. Ik vind dat niet echt vriendelijk. En dat is mijn gevoel. Wat een ander daarover voelt weet ik niet, alleen bij oa als vrijwilligster in het verleden bij de virgingroep heeft mij geleerd dat ik daar niet in alleen sta.Joyy schreef:Ik denk dat het vooral te maken heeft met jou en jou alleen, en niet met de gehele doelgroep
Daarbij vraag ik me af wat jij denkt dat andere mensen denken over mensen die van geslacht verandert zijn, en hoe weet je dat?
Vind je niet dat een dergelijke opmerking meer over de onwetendheid en instelling van zo iemand zegt, dan over jou? Om dingen te begrijpen moet een mens enige moeite doen, en de meesten vinden het veel te gemakkelijk om het over een "omgebouwde" man te hebben... Ik denk dat je je energie wel beter kunt gebruiken dan je daar druk over te maken, toch?Nanette schreef:Ja er zijn ook genoeg positieve verhalen, maar let vooral op hoe terloops aan m2f transseksuelen gerefereerd wordt, is toch meestal als omgebouwde man. Ik vind dat niet echt vriendelijk. En dat is mijn gevoel.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
in hoeverre is dat relevant voor jou?onbekend schreef:Je mag denken wat je zelf denkt, maar luister en kijk eens goed naar de media. Ja er zijn ook genoeg positieve verhalen, maar let vooral op hoe terloops aan m2f transseksuelen gerefereerd wordt, is toch meestal als omgebouwde man. Ik vind dat niet echt vriendelijk. En dat is mijn gevoel. .Joyy schreef:Ik denk dat het vooral te maken heeft met jou en jou alleen, en niet met de gehele doelgroep
als de media transen neerzet als geel geschilderde apen, het zal mij een worst wezen zolang ik gewoon respectvol wordt behandeld
het enige wat telt zijn je eigen ervaringen , en jouw aandeel daarin, en jouw aandeel draagt bij aan die algemene beeldvorming
alleen waar je zelf mee te maken hebt heb je in de hand
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Het is een feit dat de meeste T*'s het woord "omgebouwd" verschrikkelijk vinden. Ik heb ook wel eens mensen aangesproken die het woord gebruiken en die mensen zijn zich dan werkelijk van geen kwaad bewust: net als niet-homo's niets raars denken bij een woord als "homofilie", terwijl er homo's zijn die zich daar echt -heel- erg kwaad om maken omdat ze denken dat je met -filie een ergerlijke ziekte (in het rijtje filatelie, autogynefilie, pedofilie, enz) bedoelt: allemaal zaken waar de gemiddelde homo zich niet bij thuis voelt...onbekend schreef:Je mag denken wat je zelf denkt, maar luister en kijk eens goed naar de media. Ja er zijn ook genoeg positieve verhalen, maar let vooral op hoe terloops aan m2f transseksuelen gerefereerd wordt, is toch meestal als omgebouwde man. Ik vind dat niet echt vriendelijk. En dat is mijn gevoel. Wat een ander daarover voelt weet ik niet, alleen bij oa als vrijwilligster in het verleden bij de virgingroep heeft mij geleerd dat ik daar niet in alleen sta.
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Groetjes,
Frederique
-
- dagelijks aanwezig
Hi ladies,
Mag ik ook een duit in het zakske doen?
Ik heb alles gelezen (pffff) en wil toch een paar dingen kwijt.
Ja, wie past er precies in een vakje, maar zonder vakjes geen subsidie., zeg ik maar. En om een begrip over te brengen is een vakjesaanduiding vaak onmisbaar.
TG versus TS.
Wat ik weet is een verregaande TG een TS. En een TG gaat om hem (!) moverende redenen niet verder. Dat kan idd relaties, werk, angst v d operatie, of wat dan ook zijn. Maar de persoon heeft wél last van genderdysforie. Maar niet zoveel - of nog beheersbaar- dat er mee te leven valt. Iemand die als TG toch (deels) in de vrouwenrol leeft is dan geen gewone trav, maar een Genderdysforische Travestiet. Wéér een vakje erbij, hoera!
TS, tja ik ben het er mee eens dat we een kleine groep vormen en dat een ieder moet weten hoe zij er invulling aan geeft.
Maar toch wordt te vaak vergeten dat je op dat moment toch een vertegenwoordigster voor de groep bent. Zoal nu bij Man Bijt Hond, waar velen niet blij mee zijn.
Passabiliteit is echt wel een vereiste. Dat ik probleemloos geaccepteerd wordt -ook door mijn dochter- ligt voor een zeer groot deel aan passabiliteit, uitstraling, en vooral ook 'normaal' doen.
Na lange tijd en veel denken / praten hierover kom ik toch wel tot een conclusie die voor velen niet te verteren zal zijn: ben je écht niet passabel, dan beter een man met een heel serieus probleem en af en toe dus deeltijdvrouw, dan een mislukte ts die niet meer de deur uit durft.
Velen vergeten te gemakkelijk dat de transitie levenslang is.
Ook al kan een enkele mevreer wél terug. Een fijn mens overigens, mevreer.
Een beetje nuchterheid en wat minder reageren op het gevoel zou een verbetering zijn. Het is een gevoelig onderwerp en wat ik ook merk op andere chats is dat te velen te vaak hun stokpaardje berijden.
Alsof hun gevoel als zijnde dé absolute en enige waarheid niet genoegzaam inmiddels bekend verondersteld mag worden.
groetjes van José
Mag ik ook een duit in het zakske doen?
Ik heb alles gelezen (pffff) en wil toch een paar dingen kwijt.
Ja, wie past er precies in een vakje, maar zonder vakjes geen subsidie., zeg ik maar. En om een begrip over te brengen is een vakjesaanduiding vaak onmisbaar.
TG versus TS.
Wat ik weet is een verregaande TG een TS. En een TG gaat om hem (!) moverende redenen niet verder. Dat kan idd relaties, werk, angst v d operatie, of wat dan ook zijn. Maar de persoon heeft wél last van genderdysforie. Maar niet zoveel - of nog beheersbaar- dat er mee te leven valt. Iemand die als TG toch (deels) in de vrouwenrol leeft is dan geen gewone trav, maar een Genderdysforische Travestiet. Wéér een vakje erbij, hoera!
TS, tja ik ben het er mee eens dat we een kleine groep vormen en dat een ieder moet weten hoe zij er invulling aan geeft.
Maar toch wordt te vaak vergeten dat je op dat moment toch een vertegenwoordigster voor de groep bent. Zoal nu bij Man Bijt Hond, waar velen niet blij mee zijn.
Passabiliteit is echt wel een vereiste. Dat ik probleemloos geaccepteerd wordt -ook door mijn dochter- ligt voor een zeer groot deel aan passabiliteit, uitstraling, en vooral ook 'normaal' doen.
Na lange tijd en veel denken / praten hierover kom ik toch wel tot een conclusie die voor velen niet te verteren zal zijn: ben je écht niet passabel, dan beter een man met een heel serieus probleem en af en toe dus deeltijdvrouw, dan een mislukte ts die niet meer de deur uit durft.
Velen vergeten te gemakkelijk dat de transitie levenslang is.
Ook al kan een enkele mevreer wél terug. Een fijn mens overigens, mevreer.
Een beetje nuchterheid en wat minder reageren op het gevoel zou een verbetering zijn. Het is een gevoelig onderwerp en wat ik ook merk op andere chats is dat te velen te vaak hun stokpaardje berijden.
Alsof hun gevoel als zijnde dé absolute en enige waarheid niet genoegzaam inmiddels bekend verondersteld mag worden.
groetjes van José
Maar niet zoveel - of nog beheersbaar- dat er mee te leven valt.
je typeert een tg als iemand met een beheersbaar probleem
ik denk dat je beter overtuigd trans kan zijn dan transgender
die groep valt helemaal buiten de boot , verder dan ene ts, die na verloop van tijd over het algemeen wordt getolereerd als zijnde vrouw, ben je tg dan is die acceptatie nog veel lastiger
eeuwig tussen wal en ship is geestelijk ook reetevermoeiend
die groep valt helemaal buiten de boot , verder dan ene ts, die na verloop van tijd over het algemeen wordt getolereerd als zijnde vrouw, ben je tg dan is die acceptatie nog veel lastiger
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Grapjas... Jij zou toch beter moeten weten...Josee schreef:TG versus TS.
Wat ik weet is een verregaande TG een TS. En een TG gaat om hem (!) moverende redenen niet verder.
Ten onrechte suggereer je dat het -of- het een, -of- het ander is.Josee schreef:Na lange tijd en veel denken / praten hierover kom ik toch wel tot een conclusie die voor velen niet te verteren zal zijn: ben je écht niet passabel, dan beter een man met een heel serieus probleem en af en toe dus deeltijdvrouw, dan een mislukte ts die niet meer de deur uit durft.
Natuurlijk, beide komen voor. Maar het is niet -of- het een, -of- het ander...
Groetjes,
Frederique
Eindelijk is er hier een interessante topic.
Die opvang is heel hard nodig voor een aantal mensen. Na mijn transitie was ik ook min of meer nog een lange tijd tussen wal en schip gevallen en leefde ik meer in de realiteit van een onderzeeer.
Psyq lijkt mij een betere landelijke oplossing, maar ik heb zelf geen ervaring met die instelling. In de jaren 90 was je bijna altijd aangewezen op Amsterdam. Dus ging de onderzeeer met de trein want ik had toen geen 3 wagens voor de deur. Maar dan bleek dat tussen Leiden en Amsterdam geen treinen reden en dan had ik er echt de pest in. Ik geloofde niet meer in die onzin. Ik was toen langdurig werkeloos en dan heb je niet altijd maar geld voor een retourtje Amsterdam.
Ik ben zelf misschien wel een apart voorbeeld. Veel van de jongens waar ik mee ben opgegroeid leven niet meer of hadden een strafblad van hier tot Tokio, de een voor stomme dingen en de ander kan vertellen over de buitenlandse gevangenissen waar Afrikanen zitten die werken voor corrupte regeringen. Dat waren allemaal mix jongens van Suriname, voormalig Nederlands Indie.
Pas later, toen ik min of meer als Mandy verder wou, leerde ik mensen kennen die mij uitlegde dat het leven niet gaat om aanzien, geld, obligaties, turbos en put opties.
Het lijkt mij een behoorlijk moeilijke taak wat die mensen voor Psyq te wachten staat omdat iedereen anders is. Mijn moeder was geestelijk erg in de war, psychotisch, schizofreen, ze ging ziekenhuis in en uit, financieel was niks geregeld thuis. Een inwonend student? En later werd 500 gulden vastgehouden op mijn inkomsten, omdat ik was vastgelopen op de MTS.
Ik had alleen een kat, mijn oma's die ik elke week ondersteunde met schoonmaken en boodschappen. Naast school en huiswerk was er eigenlijk alleen Miami Vice een serie waar ik kon ontspannen, een wereld die ik kon herkennen. Je bent donker, je bent anders, maar geen Colombiaan, je hebt geen coca velden (hahaha).
Tegenwoordig installeer ik glasvezel bij mensen in Almere en dan weet ik vaak niet wat ik zie als ik in de huiskamers kijk. Zoveel contact tussen de ouders en de kinderen en die oma's en opa's blijven niet zeuren over verhalen over Jappen kampen, tijgers doodschieten, criminele Indonesiers in hun kont knallen. (Mijn opa was een scherpschutter bij de Indonesische politie.)
Onze ouders konden ons niet helpen met huiswerk. Heel veel dingen heb ik pas later begrepen. Je bent alleen kwaad en de wereld tussen blank en zwart was allang bepaald, daarom bleef die sterke neger over ons waken op het schoolplein. Ik was twaalf en begreep de score niet helemaal.
De Afro cultuur, omringd zijn door negroide jongens zowel van Afrika als Suriname en de Antillen, dat zwaartepunt bleef tot rond mijn 17de.
Met mijn grote vriend C. had ik een Wu shu school gevonden en wat ik bij die school leerde was veel meer dan alleen krijgskunst. Op die school had ik een jongen leren kennen die in de betere wijken woonde en zag ik langzaam een andere kant van Nederland. Deze jongen heeft veel betekent in mijn verleden. Hij had mij zelfs naar de VU gereden toen ik de operatie kreeg. Hij is later drs geworden in Sinologie. Grote vriend C. viel op de achtergrond, want na een jaar vond hij die kungfu club te Hollands. Hij voelde zich alleen thuis onder zijn eigen volk. Ik bleef nog heel lang bij die club.
Wat ik probeer te zeggen is: Ookal zou een PSyq in die tijd om de hoek zijn, dan nog vraag ik mij af of de hulp verlening het individu kan volgen. Ze begrijpen niet wie ik was en veel van mijn problemen hebben meer met cultuur en andere problemen te maken dan het transseksuele en die link konden zij toen nooit leggen. (Ik zat bij een andere instelling)
Achterstand wijken zijn Nederland niet, maar de scholen en de winkels wel.
Ik leerde liever allerlei vreemde talen, want dat kan ik goed. Wat ik van dat ghetto Falastien weet, ha, dat weet Haaglanden kit niet eens.
En ik vertel het nog geen AIVD smurf, moet ik kanten kiezen dan kies nog voor de Shiieten. ( Ik praat geheim taal en als je het niet begrijpt, geeft niet is beter) Waar was die konjo regering?
Door de militairistische stroming die ik volgde kwam ik eind jaren 90 voor de rechter. Doordat een geweldige mevrouw borg voor mij stond kwam ik in een goede buurt te wonen, waar ik tot rust kon komen en de KGB training manual niet meer nodig was. Hier begon ik met de studie die ik nu doe, Elektronica.
Ik had erg moeten zoeken, maar ik zag niet dat Techniek mijn ding was en ja, pas in het nieuwe leven kon ik accepteren dat mensen meneer tegen me bleven zeggen, want ik kom op plaatsen waar ze een mevrouw niet zo gauw verwachten.
Dat staat dan weer haaks als je op je hakken naar de invallende dokter gaat en vraagt hoe is het met de menetruatie? Dan loop je zielsgelukkig naar je nieuwe leasewagen en denk je aan die moeizame tijd van vroeger, hoe die andere doktoren een uur moesten beslissen over een medicatie die je tot zombie maakt.
Mijn full stealth schat ik op 90% max. Ik wens Psyq heel veel succes, we hebben ze nodig!!!!
Die opvang is heel hard nodig voor een aantal mensen. Na mijn transitie was ik ook min of meer nog een lange tijd tussen wal en schip gevallen en leefde ik meer in de realiteit van een onderzeeer.
Psyq lijkt mij een betere landelijke oplossing, maar ik heb zelf geen ervaring met die instelling. In de jaren 90 was je bijna altijd aangewezen op Amsterdam. Dus ging de onderzeeer met de trein want ik had toen geen 3 wagens voor de deur. Maar dan bleek dat tussen Leiden en Amsterdam geen treinen reden en dan had ik er echt de pest in. Ik geloofde niet meer in die onzin. Ik was toen langdurig werkeloos en dan heb je niet altijd maar geld voor een retourtje Amsterdam.
Ik ben zelf misschien wel een apart voorbeeld. Veel van de jongens waar ik mee ben opgegroeid leven niet meer of hadden een strafblad van hier tot Tokio, de een voor stomme dingen en de ander kan vertellen over de buitenlandse gevangenissen waar Afrikanen zitten die werken voor corrupte regeringen. Dat waren allemaal mix jongens van Suriname, voormalig Nederlands Indie.
Pas later, toen ik min of meer als Mandy verder wou, leerde ik mensen kennen die mij uitlegde dat het leven niet gaat om aanzien, geld, obligaties, turbos en put opties.
Het lijkt mij een behoorlijk moeilijke taak wat die mensen voor Psyq te wachten staat omdat iedereen anders is. Mijn moeder was geestelijk erg in de war, psychotisch, schizofreen, ze ging ziekenhuis in en uit, financieel was niks geregeld thuis. Een inwonend student? En later werd 500 gulden vastgehouden op mijn inkomsten, omdat ik was vastgelopen op de MTS.
Ik had alleen een kat, mijn oma's die ik elke week ondersteunde met schoonmaken en boodschappen. Naast school en huiswerk was er eigenlijk alleen Miami Vice een serie waar ik kon ontspannen, een wereld die ik kon herkennen. Je bent donker, je bent anders, maar geen Colombiaan, je hebt geen coca velden (hahaha).
Tegenwoordig installeer ik glasvezel bij mensen in Almere en dan weet ik vaak niet wat ik zie als ik in de huiskamers kijk. Zoveel contact tussen de ouders en de kinderen en die oma's en opa's blijven niet zeuren over verhalen over Jappen kampen, tijgers doodschieten, criminele Indonesiers in hun kont knallen. (Mijn opa was een scherpschutter bij de Indonesische politie.)
Onze ouders konden ons niet helpen met huiswerk. Heel veel dingen heb ik pas later begrepen. Je bent alleen kwaad en de wereld tussen blank en zwart was allang bepaald, daarom bleef die sterke neger over ons waken op het schoolplein. Ik was twaalf en begreep de score niet helemaal.
De Afro cultuur, omringd zijn door negroide jongens zowel van Afrika als Suriname en de Antillen, dat zwaartepunt bleef tot rond mijn 17de.
Met mijn grote vriend C. had ik een Wu shu school gevonden en wat ik bij die school leerde was veel meer dan alleen krijgskunst. Op die school had ik een jongen leren kennen die in de betere wijken woonde en zag ik langzaam een andere kant van Nederland. Deze jongen heeft veel betekent in mijn verleden. Hij had mij zelfs naar de VU gereden toen ik de operatie kreeg. Hij is later drs geworden in Sinologie. Grote vriend C. viel op de achtergrond, want na een jaar vond hij die kungfu club te Hollands. Hij voelde zich alleen thuis onder zijn eigen volk. Ik bleef nog heel lang bij die club.
Wat ik probeer te zeggen is: Ookal zou een PSyq in die tijd om de hoek zijn, dan nog vraag ik mij af of de hulp verlening het individu kan volgen. Ze begrijpen niet wie ik was en veel van mijn problemen hebben meer met cultuur en andere problemen te maken dan het transseksuele en die link konden zij toen nooit leggen. (Ik zat bij een andere instelling)
Ik leerde liever allerlei vreemde talen, want dat kan ik goed. Wat ik van dat ghetto Falastien weet, ha, dat weet Haaglanden kit niet eens.
En ik vertel het nog geen AIVD smurf, moet ik kanten kiezen dan kies nog voor de Shiieten. ( Ik praat geheim taal en als je het niet begrijpt, geeft niet is beter) Waar was die konjo regering?
Door de militairistische stroming die ik volgde kwam ik eind jaren 90 voor de rechter. Doordat een geweldige mevrouw borg voor mij stond kwam ik in een goede buurt te wonen, waar ik tot rust kon komen en de KGB training manual niet meer nodig was. Hier begon ik met de studie die ik nu doe, Elektronica.
Ik had erg moeten zoeken, maar ik zag niet dat Techniek mijn ding was en ja, pas in het nieuwe leven kon ik accepteren dat mensen meneer tegen me bleven zeggen, want ik kom op plaatsen waar ze een mevrouw niet zo gauw verwachten.
Dat staat dan weer haaks als je op je hakken naar de invallende dokter gaat en vraagt hoe is het met de menetruatie? Dan loop je zielsgelukkig naar je nieuwe leasewagen en denk je aan die moeizame tijd van vroeger, hoe die andere doktoren een uur moesten beslissen over een medicatie die je tot zombie maakt.
Mijn full stealth schat ik op 90% max. Ik wens Psyq heel veel succes, we hebben ze nodig!!!!
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!
―Centurion to Anakin
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!
―Centurion to Anakin
Het bovenstaand verhaal is beetje moeilijk te lezen maar het komt er op neer dat psychologen dus moeten blijven? Lijkt me logisch inderdaad. van mij mogen er veel meer psychologen met specifieke kennis van genderidentiteit komen het is eigelijk belachelijk dat er maar 1 a 2 psychologen van zijn in heel nederland..Anakin_TS schreef:Eindelijk is er hier een interessante topic.
-
- Banned Lid
Dan moet je je wel ook echt 100% vrouw voelen.Joyy schreef:Maar niet zoveel - of nog beheersbaar- dat er mee te leven valt.