Irene schreef:Misschien moest ik ook maar eens duidelijk maken, waarom ik me zo verzet tegen jouw zwart-wit denken (of zwart-wit tikken
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
).
Ik heb me jarenlang happy gevoeld met mijn travestie eigenschappen, totdat er iets ging knagen van twijfel. Ik zie bij mezelf een heleboel overeenkomsten met late transseksuelen, maar hoop nog altijd dat het zover niet hoeft te komen. Als ik dan lees dat transseksualiteit iets heel anders is dan travestie, dan wakkert dat alleen de twijfel aan (precies het omgekeerde van jouw doelstelling). Als travestie dan wordt vergeleken met een verkleed partijtje of seksueel fetisjisme, dan herken ik me daar helemaal niet in. Vandaar dat ik me verzet tegen de hokjes en het hele transgendergebied als een geleidende schaal zie, waarop je misschien in de loop van de jaren evolueert, maar waar het einddoel niet altijd duidelijk is.
Ik heb me voor het eerst in tijden weer eens bloot gegeven en het voelt (nog) goed.
Irene
Het schijnt dat je persoonlijk traject en redenen om al dan niet tot een operatie te besluiten hier niet toe doen.
Alleen het feit OF je een operatie ondergaat.
Tot die tijd wordt je verguist.
Maar je moet er vooral niet aan beginnen als je twijfels hebt.
Wat je verhaaltje hierboven betreft... +10
Mijn verhaaltje en redenen zijn anders maar voor mij zeer legitiem.
Ik leef nu 24/7 als vrouw alleen op sommige "bad hair" dagen weiger ik de deur uit te gaan.
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Als mijn gezicht gelaserd is flikkert iedereen maar lekker een eind op en ga ik full time!
Mijn directe omgeving reageerd echt 100x beter dan menig persoon hier en daar heb ik uiteindelijk mee te maken.
Sorry voor de rant maar de kortzichtigheid en egotripperij hier maakt me boos!!
Er is meer in T land dan wel of niet geopereerd zijn, get over yourself!
(Wat niet voor jou, Irene, is bedoeld, maar dat snap je wel denk ik..
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)
Alleen lezen werkt blijkbaar ook niet.
Dan maar niks!
![:(](./images/smilies/icon_frown.gif)