genetische componente..??

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

eigenlijk is iedere 'ziekte' of 'stoornis' een lichamelijk debakel
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik dacht al, wat ben ik, maar nu weet ik het, een debakel :D
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef: De VU ziet mij ook als trans, terwijl ik mijzelf als transgender zie.
Need I say more?
Is het nou werkelijk waar nog nooit bij je opgekomen dat de VU je transseksueel noemt zodat ze je kunnen behandelen?
Ik wil meer: de erkenning dat transgenders net zo genderdysforisch zijn als transseksuelen en -dus- ook net zo vanzelfsprekend hulp mogen verwachten.

Men noemt zich "zorgcentrum voor genderdysforie". Tijd om zich ook zo te gedragen. Maar wat zie je bij de vraag "Is het mogelijk een gedeeltelijke geslachtsaanpassende behandeling te ondergaan?"... Zo'n antwoord is echt tenenkrommend...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Irene schreef:Als het al een aandoening is kan het net zo goed als een lichamelijke aandoening als als een geestelijke aandoening worden gezien, dat hangt alleen af van het gezichtspunt.
een verkeerde geest in een goed lichaam, of een verkeerd lichaam met een goede geest. Als ik moet kiezen neig ik naar het laatste.
Ik snap wat je zegt, maar ben het toch niet helemaal met je eens: ik heb mijn lichaam nooit verkeerd gevonden. Aan mijn goede lichaam ontbraken alleen hier-en-daar wat onderdelen en dankzij de hormonen wordt mijn lichaam nu nog mooier en beter...

Groetjes,

Frederique
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Ik wil meer: de erkenning dat transgenders net zo genderdysforisch zijn als transseksuelen en -dus- ook net zo vanzelfsprekend hulp mogen verwachten.

Men noemt zich "zorgcentrum voor genderdysforie". Tijd om zich ook zo te gedragen. Maar wat zie je bij de vraag "Is het mogelijk een gedeeltelijke geslachtsaanpassende behandeling te ondergaan?"... Zo'n antwoord is echt tenenkrommend...
Misschien als de politiek er rijp voor is dat de VU dan een wat minder omfloerst antwoord op haar site kan zetten. Dat jouw onvrede over je maatschappelijke (ex)rol even groot kan zijn als bij mij, zal ik niet aankomen. Dat jouw lichamelijke onvrede minder ver gaat, dat hoef ik toch niet uit te leggen?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

De VU heeft gewoon geen ruggegraat en is te bang voor haar omgeving.
Je kunt ook -te- voorzichtig zijn en dat is wat er nu gebeurt (ook binnen de behandeling van TS'en trouwens).

En verder ben ik het met je eens dat mijn lichamelijke onvrede (nog?) niet zo ver gaat als die van jou ging. Maar dat vind ik geen reden om niet te behandelen en ook niet om dan maar net te doen alsof transgenders niet geholpen hoeven te worden. En dat is wel wat er min-of-meer gebeurt en dat vind ik voor een "zorgcentrum voor genderdysforie" ver onder de maat.

Noem jezelf transseksuelenteam en ga door zoals je nu doet, of noem jezelf "zorgcentrum voor genderdysforie" en ZORG dan ook voor ALLE mensen met genderdysforie en niet alleen voor het deel dat je goed naar je omgeving kunt uitleggen... Nu is men (te) zorgzaam voor mensen die een geslachtsoperatie wensen en (te) zorgeloos voor de rest. Je zou wensen dat ze daar een goed midden tussen zouden vinden...

Groetjes,

Frederique
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Morbide schreef:
Sticky schreef: Dat kan dus voor verschillende transen er verschillend uitzien.
De realiteit is hoe je leeft, de gewenste genderrol die als passend wordt ervaren.
Dat is toch uiten?
Ja en dat is waar het om gaat.
Het verschil tussen een transgender/non-op trans en een post-op is in het dagelijks leven van geen enkel belang. Dat maakt de keuze om al dan niet een GAB te ondergaan een strikt persoonlijke zaak. Een GAB helpt niet tegen kaalhoofdigheid, maakt niet passabeler (de sauna daargelaten) en een overhaaste beslissing is vragen om grote problemen op langere termijn, erger dan uitstel van een grote stap die uiteindelijk misschien toch de juiste zal blijken te zijn.
Als je denkt een GAB nodig te hebben, kun je twee dingen doen. Of je gaat ervoor als een op hol geslagen paard, of je daagt jezelf uit om nog eens heel goed te onderzoeken of er niet toch een mogelijkheid is om met de ongewenste spulletjes te leven.
Als je er niet als een dol paard voor gaat, maakt dat je niet minder transseksueel, maar meer voorzichtig met jezelf.

Leven als vrouw lijkt me heel wat relevanter om iemand ts te noemen dan koketteren met een doodswens zo lang die operatie geen feit is. Zelfs hormoongebruik lijkt me relevanter. Je zou toch iemand die een GAB wenst maar als man wil blijven leven geen ts noemen? Of een eunuch, is dat dan ook een (halve?) ts?

Sticky
Vrouw
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:
Noem jezelf transseksuelenteam en ga door zoals je nu doet, of noem jezelf "zorgcentrum voor genderdysforie"
Haha, zie daar mijn kritiek op de LKG T&T.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Sticky schreef: Het verschil tussen een transgender/non-op trans en een post-op is in het dagelijks leven van geen enkel belang.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals als men er bij vrouwen vanuit gaat dat ze een vagina hebben, zonder dat men direct wat met die vagina te maken heeft overigens, zo zou ik het ook graag zien bij post op transen. Dat scheelt mij namelijk nogal wat idiote vragen of gestaar naar mijn kruis als ik een strakke broek draag. Ervaringen zoals afgelopen week toen een man mij bijna watertandend vroeg of ik echt was waarbij zijn hand richting mijn kruis ging, kunnen mij gestolen worden.
Sticky schreef: Dat maakt de keuze om al dan niet een GAB te ondergaan een strikt persoonlijke zaak. Een GAB helpt niet tegen kaalhoofdigheid, maakt niet passabeler (de sauna daargelaten) en een overhaaste beslissing is vragen om grote problemen op langere termijn, erger dan uitstel van een grote stap die uiteindelijk misschien toch de juiste zal blijken te zijn.
Als je denkt een GAB nodig te hebben, kun je twee dingen doen. Of je gaat ervoor als een op hol geslagen paard, of je daagt jezelf uit om nog eens heel goed te onderzoeken of er niet toch een mogelijkheid is om met de ongewenste spulletjes te leven.
Als je er niet als een dol paard voor gaat, maakt dat je niet minder transseksueel, maar meer voorzichtig met jezelf.
Mee eens, tenminste in zoverre dat twijfel gezond is. Als je echter besluit om niet voor een srs te gaan, ben je naar mijn mening geen transseksueel, maar een transgender. Een gab behelst trouwens meer dan een srs alleen. Laseren etc valt er ook onder. Hoewel een srs kaalheid niet terugdraait, helpt de afwezigheid van testo wel om kaalheid te voorkomen. Maar goed, dat kun je ook met medicijnen bereiken.
Sticky schreef: Leven als vrouw lijkt me heel wat relevanter om iemand ts te noemen dan koketteren met een doodswens zo lang die operatie geen feit is. Zelfs hormoongebruik lijkt me relevanter. Je zou toch iemand die een GAB wenst maar als man wil blijven leven geen ts noemen? Of een eunuch, is dat dan ook een (halve?) ts?
Nee, die zou ik transgender noemen. =P Leven in het gewenste geslacht is waar iedere transitie mee begint. Dat kun je doen met of zonder srs. Maar die srs is wel het criterium voor transseksualiteit in enge zin. Voor (een deel van) de buitenwacht leef ik tussen de geslachten in. Zelf ervaar ik dat anders omdat ik mijn lichaam zoveel mogelijk heb laten aanpassen. Dat is niet alleen voor mijzelf een relevant verschil, maar ook voor mijn partner.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Om bij de draad trug te komen.....heeft het VU of de LKG T&T bij een van jullie een cromosomentestje gedaan of onderzoek naar een genetisch *defect*....???

In Duitsland bvb is het gebruikelijk tenminsten een cromosomentestje af te nemen voordat er un endocrine behandeling gaat volgen.

In hoeverre loopt eigenlijk het wetenschappelijke onderzoek in het VU.....toch maar enkel gebaseerd op hun vragenlijsten of zo.... :roll:

Je zult toch meer verwachten van een universitaire ziekenhuis.....en van het *grootste genderteam ter wereld* :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Prof. Gooren schijnt alleen nog tijd te besteden aan doceren, de wereld rondreizen en onderzoeken, wat voor onderzoeken ?????????
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Sticky schreef :

Een GAB helpt niet tegen kaalhoofdigheid, maakt niet passabeler (de sauna daargelaten)

Absoluut niet mee eens .....
Het maakt je veel passabeler.
Passable wil je immers niet enkel zijn voor de buitenwereld, maar ook voor jezelf.
Dat 'ding' hangt echt dik in de weg als je echt transseksueel bent en 100% als vrouw wil functioneren ......strakke kleding, badpak, lingerie, WC, douche, relaties, seksuele betrekkingen ........

Groetjes,

Melina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mara schreef:Om bij de draad trug te komen.....heeft het VU of de LKG T&T bij een van jullie een cromosomentestje gedaan of onderzoek naar een genetisch *defect*....???
De LKG? lol! De VU was eerst van plan om mij in een MRI scanner te gooien, maar kwam daar op terug omdat ik op eigen houtje aan hormonen was begonnen.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Morb schreef:De VU was eerst van plan om mij in een MRI scanner te gooien....
Ja ze zijn daar nogaal best bot.... :roll:
Mel schreef:Dat 'ding' hangt echt dik in de weg als je echt transseksueel bent en 100% als vrouw wil functioneren ......strakke kleding, badpak, lingerie, WC, douche, relaties, seksuele betrekkingen ........
Helemaal mee eens....

....ben je hond en kat......loop je tegen problemen aan bij de honden en bij de katten.....beetje eenduidigheit maakt het leven veel makkelijker....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie