Vrouw voelen ?

Algemeen

Moderator: Moderators

pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

<Het liefst zou ik toch helemaal onzichtbaar zijn>

Ooit komt er een dag...dat het je opvalt dat er al een paar dagen niemand naar je gekeken heeft en jij dan denkt....'oh? hmmmmm...ben ik niet aantrekkelijk meer of zo'? :lol:

Nou ja, je bent nog niet zo heel erg lang bezig....die 'anonimiteit', daar glij je vanzelf wel in als je aan jezelf en je situatie gewend bent en je je wat gemakkelijker en niet al te bewust van jezelf meer door het dagelijks leven gaat.

Kwestie van wennen :wink:

Neemt niet weg dat iedere TS haar 'kijkdagen' heeft maar ze worden allengs minder tot laten we zeggen, eens per half tot heel jaar of zo. (Mits (redelijk) passabel dan...)

En tussendoor 'kijkende' heren (vrijwel nooit dames, tenzij je heel erg goed gekleed gaat..) en daarover valt het volgende te zeggen:

T neigingen of issues komen heel erg veel voor onder heteromannen en die veelal stiekem beleefde T neigingen zorgen ervoor dat dergeljke totaal gewoon ogende mannen een zéér gevoelige radar voor TS'en hebben ontwikkeld.
Al ben je zo passabel als Miss Universe, dergelijke mannen voelen de 'hormoonvibraties' van een TS van minstens 500m afstand en kijken dus.
Je leert dat soort mannen vanzelf in te schatten en te herkennen, door de manier waarop ze naar je kijken.

Ik zag laatst een superleuke strip/cartoon op Tgirldiaries en die was zooooooooooo waar!

Een TS die over straat loopt en aangekeken en opgenomen word door een man.

TS denkt dat ze gelezen wordt door een gewone man maar de tekstwolkjes boven de man laten zien dat ie een bijkans jaloerse TV is. In het geniep uiteraard.



Plus niet te vergeten de mannen die (in het geniep) op TS vallen, daar zijn er ook nogal wat van.
Ook die leer je vanzelf te herkennen....en vaak zijn het allochtone mannen.

Dat zou je als een compliment op kunnen vatten maar als ik jou was zou ik me er niet mee inlaten.
Je wordt dan namelijk gebruikt voor voor hun makkelijke, snelle seks.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door Anja Kok »

Bij mij is het nooit het probleem geweest, mij vrouw voelen! Ik heb nooit getwijfeld aan mijn vrouwelijke kant, wel aan mijn mannelijke. Het tutten komt voort uit de vrouwelijke kant en is een manier om mijn innerlijk uit te drukken en zichtbaar te maken, vooral voor mezelf en daarna pas aan anderen. Ik kan mijn vrouw zijn niet alleen maar in mijn hoofd beleven of alleen maar zien als een energie. Ik moet er gewoon gevolg aan geven, anders krijg ik gevoelens van zelfhaat en kan dan niks meer met het mannelijke deel. Ik verkramp en raak het contact gewoon daarmee kwijt, voor mij is het vrouwelijke deel ook af en toe concreet nodig om te overleven. Als mijn mannelijke kant iets teveel of direct benadrukt wordt, sociaal of emotioneel, kom ik direct in conflict en speelt mijn vrouwelijke kant op. Een soort jojo effect, erg lastig in de omgang, altijd dubbel, altijd in conflict, doodvermoeiend. Dit gejojo speelt op alle niveaus, ook seksueel. In feite voel ik mij een soort hermafrodiet, maar je kunt het niet zien aan mijn lichaam, want ik ben toch als man geboren. Dat ik geen borsten en wel de baard in de keel kreeg in de pubertijd kon ik niet geloven, ik voelde me door god verraden. Vanaf dat moment was ik kind af en ging op zoek naar wat werkelijkheid dan wel is, want als je gevoel iets anders is dan wat je ziet, wat is dan waarheid, heel verwarrend en gekmakend.
Laatst had ik wel een leuke reactie toen ik mij voor het eerst aan mijn neef van vijfendertig als vrouw verscheen. Achteraf zei hij dat hij het zijn werkelijkheidsbesef had veranderd, Hij besefte nu dat man of vrouw zijn iets is wat in de geest bepaald word en niet door je fysiek. En hoewel hij op voorhand wat sceptisch was en dingen riep als ik ga niet me je winkelen of zo, is hij nu helemaal om en heeft liever contact met me als vrouw dan als man, apart toch, stelde zelfs een paar dagen weg voor op zijn kosten. Heel bizar, zeker als je bedenkt dat ik altijd een soort tweede vaderfiguur voor hem ben geweest. Het zit dus tussen de oren, bevestiging op gender of niet van anderen maakt niets uit, net als bij een andere vrouw die zijn geboren met een vrouwelijk lichaam , zo voel ik het tenminste. Het conflict zit hem de zichtbare werkelijkheid en niet in het zijn. Maar alle variatie in evenwicht is mogelijk en elke waarheid is persoonlijk. het gaat uiteindelijk om een balans die voor jou werkt.
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door gerdaatje »

Vanavond een gesprek met mijn meisje gehad en de kans is dus dat ik volledig omga.
Zij heeft er geen probleem mee.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door Anja Kok »

Gerdaatje, veel succes en kracht meid en dat je eindelijk de vrede mag vinden die je zocht.

Liefs Anja
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door gerdaatje »

Dank, ze weet er al twintig jaar van, een verrassing is het dus niet voor haar.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door Anja Kok »

Bij mij weet ze het al vijf en twintig jaar en nog steeds kan ze het niet echt accepteren. Ze gaat heen en weer van totale ontkenning tot schijnacceptatie, wat ik ook zeg.
Voor haar is genderdysforie een stoornis en geen zijn, wat ik of anderen ook beweren, maar ze houdt wel van me. Niet als vrouw, want zo word je geboren en daarmee is voor haar de kous af. Het lastige is dat ik ook van haar hou. Ingewikkeld dus. Maar ik ben blij voor je dat in jouw relatie er meer compassie en inlevingsvermogen is, wees maar zuinig op haar.

Groetjes Anja
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door gerdaatje »

En of ik zuinig op haar ben.
We gaan ook gewoon door met elkaar.
Maar nu eerst wat praktische punten oplossen, hoe de familie en vrienden vertellen enzo.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door Anja Kok »

Wat Marinth zij over de mannelijk en vrouwelijke energie en het evenwicht zoeken is precies wat me in al die jaren geblokkeerd heeft tot een transitie. Ik twijfelde erover of ik het probleem gewoon zou verleggen en omdraaien. Of ik, als de eerste geruststelling van een einde aan de dwingende neurose gezakt was, ik in zekere zin weer bij af zou staan. Hoewel ik nu ouder ben, ben ik fysiek niet meer vermannelijkt dan toen ik dertig was, zelf meer vervrouwelijkt, maar vooral in mijn geest. Als ik, wat ik nu weet, kon meenemen naar mijn jeugd, dan zou ik me zodra ik achttien was hebben laten opereren. Nu heb ik een kind, een partner, heb de dood ongewild in zeer bedreigende situaties gedwongen meegemaakt en veel waanzin doorstaan van anderen en ook van mezelf.
Ik ben een transgender, mijn evenwichtschaal slaat meer uit naar vrouw dan man, Eerst de maan en dan de zon, maar ik twijfel of ik nog sterk genoeg ben om te leven zonder mijn partner. In energie kan mijn partner alles accepteren, maar concreet een transformatie of operatie kan ze niet aan. Of ik mijzelf staande kan houden zonder haar betwijfel ik, ik ben te kwetsbaar geworden door alle geweld en waanzin in mijn leven. Ik zoek nog steeds en probeer de symbiose met haar te doorbreken en me vrijer te maken. Dat betekend niet dat ik niet van haar houd, maar dat ik meer ruimte nodig heb. Concreet voor de vrouw in mij. Hoeveel ruimte weet ik niet, maar met kleine stappen zie ik wel waarheen het balletje rolt en werk ik aan mijn zelfvertrouwen om te zijn wie en wat ik ben. Waarheen mij dat leidt weet ik niet, mijn gezondheid is ook niet al te best dus ik zie wel wat de mogelijkheden nog zijn voor mij.
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door gerdaatje »

Poe Anja, verhaal hoor.
Die van mij komt af en toe met kleding thuis voor mij.
Staat volledig achter me en neemt zo af en toe het voortouw.

Ik blijf zuinig op haar.
jullie
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: za sep 29, 2012 18:18

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door jullie »

hallo,

het is mijn eerste keer hier en durf niet zo direct open te praten, kan iemand mij helpen AUB...

groetjes....
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door gerdaatje »

Wat is er moeilijk aan zinnen tikken?
jullie
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: za sep 29, 2012 18:18

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door jullie »

ja mijn eerste keer dat ik dit doe sorry heb nog mijn twijfels en meer meestal wil......
jullie
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: za sep 29, 2012 18:18

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door jullie »

oke dan, ik wil een vrouw zijn to en met maar de eerrste min. dat ik ben klaargekomen niet op eender welke manier, en daar door ehb ik mijn twijfels.... enige help ??
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door gerdaatje »

Je post is wat vaag, wees eens wat meer specifiek?
Klaarkomen heeft weinig met het vrouwgevoel te maken.
Wel de manier waarop je je naar het klaarkomen toewerk.
Althans dat is mijn ervaring.
jullie
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: za sep 29, 2012 18:18

Re: Vrouw voelen ?

Bericht door jullie »

voor mij niet als ik klaarkom is het gevoel even weg,, nuben ik allees thuis en ban ik al enkele uren echt vrouw en ik voel mij super, maar als ik nu effe klaarkom heb ik mijn twijfels.....
Plaats reactie