Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Wel Frederique :

Dus je bent ons nu werkelijk aan het overtuigen dat je niet meetelt in een vrouwensport (of als vrouw) als je andere oplossingen voor die strakke kleding bedenkt?

Dat is het direkt zichtbare probleem natuurlijk voor gewoon te gaan sporten.
Voor topsport zit je met dopingcontroles en dan zal je toch wel goed
Androcur mogen innemen om je testo-gehalte laag genoeg te houden.

Topsport is inderdaad enkel voor een beperkte groep ....maar gewoon zwemmen , fitness of wielrennen is toch al meer gebruikelijk.
Ik meen dat het niet evident is om op comfortable manier te sporten en tegelijk te verbergen dat je een penis hebt.
IK heb namelijk zelf 2 jaar met zo een broekje rondgelopen om alles naar binnen te duwen ...maar ga zo eens fietsen zeg ? Dat is gewoon niet te doen.
IK voelde me echt heel erg beperkt in mijn bewegingsvrijheid als vrouw pre-SRS, ik moet toegeven dat ik wel heel sportief ben aangelegd.
Ik doe nu wekelijks ongeveer 30 uur aan sport.
Dus voor mij had het dus wel een enorme impact.

Groeten,

Melina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Melina,

De vraag is alleen: is het zo erg dat een ander kan zien dat je ooit man geweest bent?
In mijn geval zal men het toch altijd kunnen blijven zien... En als ik dan wat corrigerende of ruime, verbergende, kleding gebruik (waar mogelijk) dan kom ik een heel eind zonder die SRS.

En voor alle duidelijkheid: ik snap heel goed dat mensen voor een SRS kiezen omdat die piemel ze in de weg zit. Maar een SRS gaan doen met als reden dat "de buitenwereld je anders niet als vrouw accepteert" - dat gaat me echt veel te ver. Reden te meer om ook de SRS-verplichting voor een V in het paspoort af te schaffen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Frederique_ schreef:En voor alle duidelijkheid: ik snap heel goed dat mensen voor een SRS kiezen omdat die piemel ze in de weg zit. Maar een SRS gaan doen met als reden dat "de buitenwereld je anders niet als vrouw accepteert" - dat gaat me echt veel te ver. Reden te meer om ook de SRS-verplichting voor een V in het paspoort af te schaffen.

Groetjes,

Frederique
Sowieso, hoe kan de buitenwereld nou zien wat iemand in zhaar broekje heeft zitten.
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

melina_r schreef:[En hoe zit 't met mensen als Mila of mij, die de hele dag als (meer) vrouw (dan man) leven? Zeker die V ook niet verdient? [/i]

DeM en V zijn duidelijk gebonden aan objectieve criteria voor transen en dat is maar goed ook.
Het lost meteen een hele pak problemen op.
Je kan daar nu gefrustreerd over lopen doen, maar dat lost niks op.
Nou, goed dan, bij de volgende gelegenheid stel ik me met al mijn vrouwelijkheid voor als Dhr Milo.......per slot van rekening staat er een M in me paspoort, ja toch? (maar ook als voornaam Mila trouwens....)

Voor alle duidelijkheid vermeld ik dan ook maar meteen bij dat ik een man ben, zodat er niet gedacht word mij verkeerd verstaan te hebben of zo.

Ik laat je wel weten hoe er dan gereageerd word.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Lala Ferrari schreef:Nou, goed dan, bij de volgende gelegenheid stel ik me met al mijn vrouwelijkheid voor als Dhr Milo.......per slot van rekening staat er een M in me paspoort, ja toch? (maar ook als voornaam Mila trouwens....)
Je brengt me in verwarring... Lala Mila Milo Ferrari? :P
Lala Ferrari schreef:Voor alle duidelijkheid vermeld ik dan ook maar meteen bij dat ik een man ben, zodat er niet gedacht word mij verkeerd verstaan te hebben of zo.

Ik laat je wel weten hoe er dan gereageerd word.
:wink:

Dat kan men vast niet aan... Want iemand met een penis wordt toch ook geacht om mannenkleren aan te trekken? Tjee, dat jij je niet beter aanpast aan je omgeving - het is schandalig! :P

Groetjes,

Frederique
lief dinnetje
Eredivisie

Frederique schreef :

De vraag is alleen: is het zo erg dat een ander kan zien dat je ooit man geweest bent?
In mijn geval zal men het toch altijd kunnen blijven zien... En als ik dan wat corrigerende of ruime, verbergende, kleding gebruik (waar mogelijk) dan kom ik een heel eind zonder die SRS.

Wel ik heb in elk geval geen zin om het nog iedere keer moeten uit te leggen. Echt niet.
Het is nu wel goed geweest.
De mensen die het zien of het denken, fijn laat ze denken.
De mensen die het weten, ok die weten het.
De mannen waar ik een relatie mee wil die moeten het weten.

Al de rest behoeft dat niet meer te weten.
Als ik me ergens inschrijf , naar een cursus ga, uitga, een lidkaart, een licentie aanvraag een diploma of certificaat krijg .....dat moet nu maar op mevrouw en meer uitleg hoeft niet meer voor mij.

En voor alle duidelijkheid: ik snap heel goed dat mensen voor een SRS kiezen omdat die piemel ze in de weg zit. Maar een SRS gaan doen met als reden dat "de buitenwereld je anders niet als vrouw accepteert" - dat gaat me echt veel te ver. Reden te meer om ook de SRS-verplichting voor een V in het paspoort af te schaffen.

Ik zie dat juist omgekeerd.
Met een piemel blijf je toch altijd ergens wel een man vind ik.
En vermits ze het toch zien aan jou, waarom moet je dan absoluut een V op je ID-kaart ? Dat gaat je dan toch ook niet verder helpen ? Dat klopt toch niet als je nog een penis hebt ?
Zou men dan juist niet raar opkijken, als men je ziet en een ID kaart met V ziet en als er dan bovendien er ook nog een mannelijk geslachtsdeel aanwezig is ....dan kan dat toch niet om juridisch vrouw te worden ?
Neen hier gaan we niet uitkomen, dat is duidelijk.
Het is dezelfde tegenstelling als bij de discussie met het wetsvoorstel ....
en dat heeft toen ook 2 jaar geduurd en daar is men er ook niet uitgekomen trouwens.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Frederique schreef :

Dat kan men vast niet aan... Want iemand met een penis wordt toch ook geacht om mannenkleren aan te trekken? Tjee, dat jij je niet beter aanpast aan je omgeving - het is schandalig!

Neen hoor shemales zijn ondertussen wel een bekend fenomeen.....ook in Nederland toch ?
Of het echt een legitieme identiteit is weet ik zo niet, maar gezien de grote hoeveelheid aanwezige shemales in België en Nederland zal men er niet echt raar van opkijken.
Ik veronderstel trouwens dat die allemaal juridisch man zijn en daar waarschijnlijk weinig problemen mee hebben ? Of vergis ik mij ?

Groeten,

Melina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Melina schreef:
Kom nu ben je echt de werkelijkheid aan het verdringen toch ?
Wel ik nodig je dan uit om met mij eens een triathlon te doen voor dames.
Eerst zwemmen in speciaal pak en dan fietsen in een strak aërodynamisch pakje , om daarna nog te gaan lopen.
Allemaal speciale dames outfits geleverd door onze sponsor.
En aan de streep ga jij vertellen, euh ja er zat een zakdoek in mijn broek ?

Dat is ook zo typisch hé ....die verdringing.
Ik verdring helemaal niks, ik schreef ook dat ik me geen activiteit kon voorstellen waarbij het er toe doet. De door jou geschetste situatie is voor mij onvoorstelbaar, vandaar ook mijn eerdere grap over het sportcomplex.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Melina,

Je hebt gelijk: hier komen we niet uit. Als ik 2x vertel dat een paspoort een identiteits-papier is en ik me (meer) vrouw (dan man) voel en jij blijft maar drammen op die p/v, terwijl je in een ander bericht wel elf redenen geeft waarom die V in dat paspoort zo belangrijk is (alsof die 11 redenen niet voor mensen met een vrouwelijke identiteit maar wel -met- een piemel zouden gelden) en jij dus ook in jouw verleden veel eerder veel minder problemen gehad zou hebben als die V er al veel eerder ingekomen was - nee, als je me dan nog niet snapt dan snap ik inderdaad niet hoe ik je dit verder nog uit kan leggen...

Groetjes,

Frederique
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

melina_r schreef:
Aan de ene kant je als man blijven masturberen en aan de andere kant je toch vrouw voelen dat klopt niet helemaal voor mij ....ik kan daar nu zeker niet meer bij.
Het was toen helemaal fout en nu ik weet hoe het is als post-op trans vind ik het nog veel meer fout........
Nu ben je wel erg aan het projecteren geslagen als ex travestiet zijnde.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Anja Lasagna
ForumFan

[quote="melina_rNeen hoor shemales zijn ondertussen wel een bekend fenomeen.....ook in Nederland toch ?
Of het echt een legitieme identiteit is weet ik zo niet,

Groeten,

Melina[/quote]

Locatie: Claudia Sträter, een dameskledingwinkel aan de Beethovenstraat in Amsterdam, alwaar ik een leuk truitje in de etalage zie en naar binnen ga om het te passen en te kopen.

Verkoopster: 'goedemiddag mevrouw, waar kan ik u mee helpen'?

Ik, nadrukkelijk om me heen kijkend: 'Mevrouw? Welleke mevrouw'?

Verkoopster: 'eh, U eh.......'?

Ik: 'ik ben een man hoor!'

Verkoopster, hogelijk verbaast: 'oh'?

Ik, defensief: 'zal ik u anders mijn paspoort laten zien?? Daar staat in dat ik een man ben hoor'!!

Verkoopster: 'eh, nee, dat is niet nodig hoor, ik eh, geloof u zo wel hoor, eh, mev........eh..sorry, meneer.

Ik: nog defensiever: 'nou, die indruk geeft u me anders niet hoor! U denkt toch niet dat ik een van die shemales ben heh'?

Verkoopster: 'eh, shemales?'

Ik: 'ja, shemales, u weet wel, die 2 slachtige wezens waar uw man en zoon zo graag naar kijken op allerlei internetsites'!

Verkoopster: 'eh, maareh, waarmee kan ik u helpen?'

Ik: 'ik had dat truitje wat in de etalage hangt wel willen passen in maat 40 maar laat maar zitten! Uw gedrag staat me niet aan, ik zal een aanklacht tegen u indienen bij het Anti Discriminatie Front! U hoort nog wel van me!

Ik loop op hoge poten de winkel uit, de verkoopster in shock en verbazing achterlatend.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Met een piemel blijf je toch altijd ergens wel een man vind ik.
Maar waar :-? ?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:Ik loop op hoge poten de winkel uit, de verkoopster in shock en verbazing achterlatend.
:lol: Slachtofferhulp is onderweg.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan

Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:Ik loop op hoge poten de winkel uit, de verkoopster in shock en verbazing achterlatend.
:lol: Slachtofferhulp is onderweg.
Maar dan toch hopelijk wel naar mij toe he?!

De verkoopster is een bio vrouw die zou moeten begrijpen dat.....enzenzenz.........ik voel me zwaar in mijn kruis getast en beledigd enzenz.....psychische nood.....enzenz.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lmao @ Mila. Dat had je moeten filmen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie