Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:
Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:Ik loop op hoge poten de winkel uit, de verkoopster in shock en verbazing achterlatend.
:lol: Slachtofferhulp is onderweg.
Maar dan toch hopelijk wel naar mij toe he?!

De verkoopster is een bio vrouw die zou moeten begrijpen dat.....enzenzenz.........ik voel me zwaar in mijn kruis getast en beledigd enzenz.....psychische nood.....enzenz.
Nou nee, dus. Ik dacht, jij redt je wel met je ego van plaatstaal en bovendien zit er nog een staartje aan voor die winkeldame, aangezien jij al op hoge poten naar de Commissie Gelijke Behandeling onderweg bent. Zij zal een beetje ondersteuning hard nodig hebben.

PS: 't Was kostelijk. Zo ken ik je ook weer :D !
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

:P

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Janiek2 schreef:
melina_r schreef:Met een piemel blijf je toch altijd ergens wel een man vind ik.
Maar waar :-? ?
Die man/vrouw scheiding is toch niet zo zwart/wit ? Want dan kun je als transseksueel eigenlijk ook nooit vrouw zijn, al staat het in je paspoort oid, je chromosomen geven bijna altijd aan dat je man bent.

Ik persoonlijk vind niet die piemel je nu man of vrouw maakt, het gaat toch om hoe je je psychisch voelt ? En dat de een dan wel graag SRS wil (zoals ik, omdat ik die V wilde, en ja, dat dingetje was wel erg klein op het laatst en deed niks meer) en de ander dat niet nodig heeft om zich compleet vrouw te voelen ?
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht hoor, voor mij was in het 1990 en later in 1996 vanzelfsprekend, ik voelde me vrouw, dan ben je transseksueel en doorloop je dat proces. Maar nu 10 jaar later vind ik dat echt niet meer vanzelfsprekend.

Als ze tegen mij 1996 hadden gezegd als je 10 jaar pillen gaat slikken en therapie volgen en dan ben je ook van dat gevoel af dat je in het verkeerde lichaam zit had ik dat gedaan. Beter als heel mijn leven wat op zijn kop gezet is, en van kinderen en ex. Maar ja. Als je je vrouw voelt in een mannenlichaam is er geen andere oplossing.

Als iemand aan mij vraagt ik ben een vrouw maar ja, kijk, ik heb een mannenlichaam, MOET ik nu veranderen dan zeg ik nee, dat kun je alleen zelf bepalen. Iedereen beleeft dingen niet hetzelfde, en voor sommige mensen is het volledig als vrouw kunnen leven voldoende. Niks mis mee.

Moeilijk in winkels ? Nee, niet als je een beetje passabel bent, men wil graag verkopen.
Andere plaatsen, valt meestal ook wel mee. Er zijn plaatsen waar je voorzichtig moet zijn, maar dat zijn vaak de plaatsen waar geen enkele vrouw alleen zal lopen of naar toe zal gaan is mijn mening.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Morb schreef:Lmao @ Mila. Dat had je moeten filmen.
Je kunt er ook un strip van tekenen :D
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mara schreef:
Morb schreef:Lmao @ Mila. Dat had je moeten filmen.
Je kunt er ook un strip van tekenen :D
Voor in de veronica gids? ;) Dan mis je wel de uitdrukking op het hoofd van die verkoopster.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Zag wel net in een hotel in Heerlen een krant met un leuke striptekening over wat voor vage klachten in het VU genezen worden......sorry dat me de naam ontbreekt van die krant :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Nou, goed dan, bij de volgende gelegenheid stel ik me met al mijn vrouwelijkheid voor als Dhr Milo.......per slot van rekening staat er een M in me paspoort, ja toch? (maar ook als voornaam Mila trouwens....)

Ja dat zou je op je kaartje kunnen zetten hé.
Trouwens je belastingsbrieven, stembrief, bankuitreksels, verzekeringen, officiële documenten ....die komen toch ook op De Heer ?
Of hebben ze daar dan een oplossing voor in NL ?

Groeten,

Melina
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Een soortgelijke scene zit in de film "Phileine zegt sorry". In dit filmpje wordt de scene nagespeeld.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

melina_r schreef:Mila schreef :

Nou, goed dan, bij de volgende gelegenheid stel ik me met al mijn vrouwelijkheid voor als Dhr Milo.......per slot van rekening staat er een M in me paspoort, ja toch? (maar ook als voornaam Mila trouwens....)

Ja dat zou je op je kaartje kunnen zetten hé.
Trouwens je belastingsbrieven, stembrief, bankuitreksels, verzekeringen, officiële documenten ....die komen toch ook op De Heer ?
Of hebben ze daar dan een oplossing voor in NL ?

Groeten,

Melina
belastingbrieven ja, stembrief nee, gewoon op naam en voornaam, bankafschriften nee, dat heb ik indertijd laten veranderen in 'mevrouw', verzekeringen, nee, ook laten veranderen naar 'mevrouw' indertijd, dus ja: daar hebben we in Nederland een oplossing voor.
Overwegend dan, gezien de belasting.

Jij bent voorzien van XY chromosomen, dus chromosomaal een man, iets wat er voor gezorgd heeft dat je oa een haarwerk nodig hebt, en iets waar ik nog niet zo zeker van ben, gezien de chromosoomafwijkingen die bij mij in de familie voorkomen.

Hoe zit dat ook al weer in de vrouwen topsportwereld met XY chromosomen bij vrouwen?
Worden of werden die niet gediskwalificeerd?

;-) Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: Of hebben ze daar dan een oplossing voor in NL ?
Bank, ziektekostenverzekering, huisarts, apotheek, werkgevers, etc. hebben mij allemaal zonder protest als vrouw geregistreerd. De belastingdienst heb ik niet geprobeerd, maar die kan het waarschijnlijk niet, omdat die niet onafhankelijk van het burgerservicenummer kan werken.

En de bloeddonororganisatie wilde het niet, misschien wel omdat ze bang zijn dat ik seksueel promiscu ben :-? .
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Lala Ferrari schreef:bankafschriften nee, dat heb ik indertijd laten veranderen in 'mevrouw'
Dat is mij dus nog niet gelukt. De Postbank doet daar moeilijk over. Kan niet eerder dan wanneer alles juridisch rond is na de SRS.
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

lightningbolt schreef:
Lala Ferrari schreef:bankafschriften nee, dat heb ik indertijd laten veranderen in 'mevrouw'
Dat is mij dus nog niet gelukt. De Postbank doet daar moeilijk over. Kan niet eerder dan wanneer alles juridisch rond is na de SRS.
Wat gek? Ik belde indertijd de ABN-Amro, legde eea uit, et voila!

Zouden banken soms verschillende regels hanteren voor wat dat betreft?

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
lightningbolt
ForumFan

Lala Ferrari schreef:Zouden banken soms verschillende regels hanteren voor wat dat betreft?

Mila.
Ik vond het wel vreemd. Ik had eerst gebeld begin vorig jaar. Toen zei die medewerkster tegen me, dat is geen probleem. Ik stuur u een formulier toe waarop u uw naam kunt wijzigen. Na weken nog steeds dat formulier niet gekregen. Toen heb ik weer gebeld. Toen kreeg ik een andere medewerkster aan de lijn. Zij heeft het nagevraagd en zei dat dat dus niet kon.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:Dat is mij dus nog niet gelukt. De Postbank doet daar moeilijk over.
Bizar :-? . Bij mij niet. Ze hebben zelfs speciaal moeite gedaan om die aanhef op hun internetbankierpagina voor mij te veranderen. Wel is het zo dat het op "contractniveau" niet kan, maar verder wel hoor.
lightningbolt
ForumFan

Janiek2 schreef:
Bizar :-? . Bij mij niet. Ze hebben zelfs speciaal moeite gedaan om die aanhef op hun internetbankierpagina voor mij te veranderen. Wel is het zo dat het op "contractniveau" niet kan, maar verder wel hoor.
Het gaat me alleen maar om die brieven en afschriften. Maar ze meten dus met 2 maten daar.
Plaats reactie