Janiek2 schreef:melina_r schreef:Met een piemel blijf je toch altijd ergens wel een man vind ik.
Maar waar
?
Die man/vrouw scheiding is toch niet zo zwart/wit ? Want dan kun je als transseksueel eigenlijk ook nooit vrouw zijn, al staat het in je paspoort oid, je chromosomen geven bijna altijd aan dat je man bent.
Ik persoonlijk vind niet die piemel je nu man of vrouw maakt, het gaat toch om hoe je je psychisch voelt ? En dat de een dan wel graag SRS wil (zoals ik, omdat ik die V wilde, en ja, dat dingetje was wel erg klein op het laatst en deed niks meer) en de ander dat niet nodig heeft om zich compleet vrouw te voelen ?
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht hoor, voor mij was in het 1990 en later in 1996 vanzelfsprekend, ik voelde me vrouw, dan ben je transseksueel en doorloop je dat proces. Maar nu 10 jaar later vind ik dat echt niet meer vanzelfsprekend.
Als ze tegen mij 1996 hadden gezegd als je 10 jaar pillen gaat slikken en therapie volgen en dan ben je ook van dat gevoel af dat je in het verkeerde lichaam zit had ik dat gedaan. Beter als heel mijn leven wat op zijn kop gezet is, en van kinderen en ex. Maar ja. Als je je vrouw voelt in een mannenlichaam is er geen andere oplossing.
Als iemand aan mij vraagt ik ben een vrouw maar ja, kijk, ik heb een mannenlichaam, MOET ik nu veranderen dan zeg ik nee, dat kun je alleen zelf bepalen. Iedereen beleeft dingen niet hetzelfde, en voor sommige mensen is het volledig als vrouw kunnen leven voldoende. Niks mis mee.
Moeilijk in winkels ? Nee, niet als je een beetje passabel bent, men wil graag verkopen.
Andere plaatsen, valt meestal ook wel mee. Er zijn plaatsen waar je voorzichtig moet zijn, maar dat zijn vaak de plaatsen waar geen enkele vrouw alleen zal lopen of naar toe zal gaan is mijn mening.