Goedemiddag zondaars...

Algemeen

Moderator: Moderators

Zou je je ziel verkopen?

Ja, waarom niet? Ik ben en blijf t, dus naar de hel ga ik toch.
10
50%
Jezus man, daar vraag je me wat. Ik denk er nog even over na. (het aanod is 666 dagen geldig).
4
20%
Nee, absoluut niet, no way in hell. Ik vertrouw op God's vergevingsgezindheid.
6
30%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Kan me wel vinden in jouw beschrijving, wanneer je ervan uitgaat dat God je schepper is dan zou Hij een fout gemaakt hebben, toch? En wat is fout,wat is zo fout dat het zonde is en dat jij dan verantwoordelijk zou zijn voor die zonde? Kun je ook wel doorgaan over gehandicapten etc. In sommige dingen van het leven is er geen keus vind ik. Meer een dealen met het leven zoals het is. Vind het erg dat mensen lijden op deze manier of zich schuldig voelen want mijn inziens is dat een verkeerd-onnodig lijden. Je hebt al zoveel stappen en weerstand in je leven, gooi als het even kan die schuld weg.
Tjonge hoop niet dat ik nu iemand tegen de schenen geschopt heb hoor, is niet mijn bedoeling. Elsa
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Cynthia > Bovendien geloof ik toch niet in hemel en hel.

dat betekend niet dat het niet bestaat

:)
_________________
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Hoi,

ik heb de hele diskusie niet gelezen maar als ik de vraag zou moeten beantwoorden, ik zou mijn ziel niet kunnen verkopen want ik weet niet zo goed wat je met een "ziel" bedoeld. ik geloof ook helemaal niet in de ziel als iets dat los staat van je lichaam. en ziel is voor mij een bewust zijn. niks meer en niks minder. hoe het komt dat mensen/dieren een bewust zijn hebben? dat word met te moeilijk om daar over na te denken. maar een mens is niks meer en niks minder dan een biochemische reactie, en dan wel 1 die zich zelf tracht instant te houden. dat we een bewust zijn hebben is domweg toeval. alles, de mens, de aarde, de dieren en het helal is stom weg toeval.

en de hele discusie om god en de duivel. kijk om je heen zou ik zeggen.er zijn op deze aardkloot denk ik meer mensen ongelukkig dan gelukkig. en de mensen die gelukkig zijn hebben dat voornamelijk aan zich zelf te danken en niet aan god met zijn wondere wereld. ik kan zelf ook niet zo goed begrijpen dat er in deze tijd nog in god word geloofd!

dus kort om, ik zal mijn ziel niet verkopen omdat ik het niet kan verkopen. ten tweede zou ik niet weten aan wie ik hem moet verkopen. als ik nu T was en schitsofreen dan kan ik satan misschien wel zien dus dat is dan al een stap dichter bij (grapje)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Voor de Bijbel-fanaten: daarin wordt transseksualiteit absoluut nergens genoemd of beschreven (commentaar van harte welkom).
Het verschil tussen travestie en transseksualiteit bestond in die tijd nog niet: men zag alleen mensen die in kleren van het andere geslacht liepen en (zie eerder aangehaalde tekst uit Deutronomium) men verwierp dat.

Aan de andere kant kun je net zo goed verdedigen dat de bijbel al dit soort vormen wel goedkeurt: er staat tenslotte ook iets in over het liefhebben van je naaste als jezelf en er is een prachtige gelijkenis over wie dan wel je naaste is...

Groetjes,

Annegreet
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

goedemiddag zondaars

Bericht door Adeline_ »

Vermits het enkel een aanbod voor nederlandse T's is hoef ik ni te kiezen,ik leidt toch m'n eigen leven daar verandert jezeke of zen broer satan niks aan

Groetjes Adeline :wink:
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
leontine
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 21:38
Locatie: Zeist

Bericht door leontine »

Aangezien ik er, net als Leonie, vanuit ga dat mijn lichaam niet meer is dan een biochemische reactie, welke ten einde komt bij mijn overlijden, en mijn reïncarnatiebeeld er één is van schimmels, maden en wormen, heb ik totaal geen moeite met deze vraag. Ik verkoop wel wat ik toch niet te bieden heb :wink:
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Plaats reactie