over straat gaan

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Monica Dreamgirl schreef:Omkleden op parkeerplaatsen, dat lijkt me pas eng en onhandig.

Ik ga dus altijd en femme van huis.
Monica
Natuurlijk is het veel handiger om van huis als vrouw weg te gaan.
En natuurlijk is het onhandig om in de auto even je trui en joggingbroek uit doen. Het duurde overigens maar 5 minuten, inclusief opmaken.

Maar ik heb een gezin en kinderen.
Heb daar rekening mee te houden.
Verder zit ik ook nog eens met de Turkse gemeenschap waarbij dit onderwerp helemaal niet makkelijk is.
Ik wil daarom niet dat ze mij zo zien en ervan weten.
Als ik daar allemaal geen rekening mee hoefde te houden dan stapte ik zo de deur uit.
Zo is het toch...
Dus het is makkelijk praten om te zeggen dan ga je toch zo de deur uit, ieders situatie is anders.
Maar als iemand soms een beter advies heeft hoe je het kan doen.
Een hotel kamer huren is harstikke duur....
Ik ken iemand die een koffertje mee nam en zich in een toilet verklede en opmaakte.

Thuis iets vrouwlijks aan doen en daarover een trui en een jogging broek en dan ergers anders deze uit doen lijkt mij het makkelijkste.
Overigens ik ga niet s'nachts op pad maar op klaar lichte dag.

Vandaag moest ik naar schiphol.. vrouwlijke trui en knopjes in mijn oor...
En dan ook zo van huis..

Groetjes,
Derya
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Derya,

het was niet bedoeld als 'makkelijk praten'. Ik kende je situatie niet, dus ik ga niet over jou oordelen. Het was meer een opmerking in het algemeen dat ik blij ben dat ik het niet op die manier hoef te doen. Had ik wat duidelijker moeten zeggen.

Is er trouwens via T.org niet iemand bij je in de buurt te vinden bij wie je thuis kan omkleden?

groetjes,

Monica
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik denk hoe ik het doe het de slimste oplossing is.
Makkelijk is het niet, maar je moet toch wat.
Een kennis heb ik niet in de buurt waar ik me zou kunnen verkleden.
Ik denk ook niet dat iemand het leuk vind om iemand anders over de vloer te hebben, je weet niet wie je binnen haal.
Maar het is een mooie oplossing als het zou kunnen.

Groetjes,
Derya
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

Hoi hoi,

Ik ga gewoon als vrouw van huis uit naar waar ik heen wil.
Die keren dat ik een uitzondering maak, kleed ik me bij een hele lieve travo vriendin, maar dit is alleen maar een praktische oplossing.
Ik heb gewoon geen zin in 2 uur extra woon werk verkeer als ik eens uit wil in Arnhem, dus dan "misbruik" ik het flatje van m'n lieve vriendinnetje.
Parkeerplaats kleden en zo heb ik nog nooit hoeven te doen, maar als ik dat zo lees, ligt het gewoon aan de situatie thuis.
En wat Tara schreef, zodra je buiten bent en het oprit af loopt, let niemand meer op je.
Natuurlijk doe ik niet opzichtig of zo, heb ook een gezin, maar over het algemeen ga je al snel op in de anonimiteit
Kus, Carla
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Hihi,

ben geen travestiet maar transsexueel, maar zie er nu nog best wel uit als een jongen in meidenkleren.

Ik leef sinds een tijdje redelijk als vrouw (savonds) en dan zie ik mijn buren soms ook wel eens raar kijken..

Je moet gewoon doen wat je wilt, en thja het zijn je buren maar..
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Derya schreef:Natuurlijk is het veel handiger om van huis als vrouw weg te gaan.En natuurlijk is het onhandig om in de auto even je trui en joggingbroek uit doen. Het duurde overigens maar 5 minuten, inclusief opmaken.

Maar ik heb een gezin en kinderen. Heb daar rekening mee te houden.
Verder zit ik ook nog eens met de Turkse gemeenschap waarbij dit onderwerp helemaal niet makkelijk is. Ik wil daarom niet dat ze mij zo zien en ervan weten.
Ik vind het heel verstandig en flink dat je je gezin en kinderen laat voorgaan. Zelf ben ik indertijd wel in travestie openlijk naar buiten gegaan en nog later half en dat haalt inderdaad best veel overhoop en maakt het voor je gezin en voor je zelf niet altijd gemakkelijker. Het hangt er misschien ook wel wat van af, waar je woont en hoe erg je buiten opvalt.

Als je geen gezin hebt, ligt het natuurlijk toch wat gemakkelijker. En ook als je volledig om gaat, lijkt me dat uiteindelijk simpeler dan zo af toe wel en dan weer niet. In mijn ervaring levert half lopen de meeste problemen op. En in volle travestie hangt het er natuurlijk ook vanaf of je overkomt als vrouw.

Groet, Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

kim dietrich schreef:. En ook als je volledig om gaat, lijkt me dat uiteindelijk simpeler dan zo af toe wel en dan weer niet. In mijn ervaring levert half lopen de meeste problemen op. En in volle travestie hangt het er natuurlijk ook vanaf of je overkomt als vrouw.

Groet, Kim D.
Het volledig 'om' gaan heeft inderdaad voordelen ten opzichte van af en toe wel of niet. Men ziet mij ook niet als TS maar gewoon als vrouw, ondanks dat mijn lichaam nog verre van volledig is (wordt hard aan gewerkt). Veel zaken hebben daartoe bijgedragen, zoals baardepilatie en logopedie - en in de toekomst staan nog wat ingrepen gepland.
Voor iemand die TV is lijkt mij dat allemaal veel moeilijker: buiten of je je lichaam mee moet hebben, klinkt de stem nog vaak als man. En er is vaak nogal wat make-up nodig om de baardschaduw weg te werken. Wat ook wel eens ontbreekt is levenservaring als vrouw. Als je elke dag als vrouw leeft is het niets bijzonders als je de boodschappen doet of ergens gezellig gaat uit eten of zo. Op dat gebied ben je gewoon jezelf, en val je helemaal niet op. Een TV, die slechts mondjesmaat buitenkomt, mist die ervaring. Het buiten zijn wordt als 'spannend' ervaren en buitenstaanders valt dat zeker op. Het is het bekende 'zelfverzekerd' zijn wat nog ontbreekt.

Over de gezinskwestie kan ik niet meepraten - ik leef bewust alleen. Het lijkt mij een vreselijke beperking als ik rekening zou moeten houden met een gezin.

Liefs,

Kitty.
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Kitty Mermaid schreef:Over de gezinskwestie kan ik niet meepraten - ik leef bewust alleen. Het lijkt mij een vreselijke beperking als ik rekening zou moeten houden met een gezin.
Dat is het ook! Absoluut en volledig! Als je echt vol de T-route wilt gaan: geen gezin. Tenminste dat denk ik zelf.

Ik zie het als een soort noodlot. Je hebt zo'n gezegde voor TS'en in het Engels: ... when the bell rings. Als de bel gaat, rent het renpaard. Dat is erfelijkheid en conditionering. Zo rent de TS naar de kliniek zodra zijn bel gegaan is. Ik ben geen TS. Maar op precies zo'n manier moest ik een leuke vriendin en als het even kon: kinderen.

Toen ik een jaar of 24 was, heb ik me afgevraagd wat ik wilde in het leven. Een ding wist ik zeker: ik wilde een relatie. Een tweede ding dat ik zeker wist was dat het een leuke jonge vrouw moest zijn en geen man. (Is niet zo automatisch, wat ik ben bi.) Een derde ding dat ik zeker wist, was dat ik kinderen wilde en liefst veel. Ik heb op dat moment ook de mogelijkheid van een sexe-operatie overwogen, want ik liep in die tijd soms dagen achter elkaar als vrouw. Maar het paste gewoon absoluut niet bij de 3 dingen die ik echt wilde

Na eindeloos veel gedoe en geploeter, heb ik nu wat ik graag wilde. Ben ik nu gelukkig? Niet echt dus. Het was en is veel te veel geploeter. En al die leuke dingen die ik anders had kunnen doen... Maar zo is het leven. Je maakt keuzes en moet de konsekwenties dragen, zegt men. Maar in mijn geval waren het geen keuzes. I was just build for that!

Groetjes, Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
joke
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door joke »

hallo mijn eerst keer naar buiten was ik ook erg bang. ik had het dan ook teg keer geprobeert maar elke keer tot de voor deur en dan durfde ik niet meer .maar tot op zekere dag s,morgens bij de koffie samen met mijn moeder en vrouw .zei mijn moeder en mijn vrouw van dag gaan we samen met jouw winkelen voor wat nieuwe kleren . mijn vrouw zij dus doe je rok en mooiste bloes maar aan . en dan maak ik je wel op dan ziet niemand er wat van. en anders ook maar wel ?en daar zei ik op en de heel buurt dan mijn vrouw zei wat kan mij de hele buurt schelen ik ben met jouw getrouwt en niet met de hele buurt. en toe zijn we naar buiten gegaan ik was erg bang maar na een uurtje werdt het al wat beter acht er na een hele leuke dag gehad veel kleren gekocht. en nu loop ik altijd over straat als vrouw soms kijken mensen naar mij of praten achter mijn rug maar dat doet mij niks meer [in het begin wel]. dus dragon ga lekker als vrouw naar buiten en fuk de buurt wat ze van je denken als je zelf maar gelukkig bent dat is het belangerijkste in mijn ogen . . . . . ? [zet hem op meid . veel liefs joke]
vrouw voelen is vrouw zijn
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ouwe draad, maar ik wil er toch effekes iets aan toevoegen. Als je min of meer beetje onrustig bent, dan wilt 't voor mij helpen om me om te kleden als vrouw. En vervolgens als Josette naar buiten. Dus rok, panty, damesslip, strak truitje en shirtje, en uiteraard laarzen. Ik ben net even een uurtje buiten geweest in de stad tussen winkelend publiek. Goede fietslampen en een goede CD kopen, en nog naar mooie kleding kijken. Bij Le Ballon geweest en wat rokken gepast maar ik vond ze niet mooi. Ze zijn wel gedurfd, dus kijken en passen is wel aan te bevelen. Mss staan ze bij een van jullie juist wél. En het personeel is T-vriendelijk, valt niets van te zeggen. Ze zagen mij als potentiële klant en hielpen mij ook. Ik ben weggegaan zonder iets te kopen. Uiteindelijk kwam ik thuis met een spijkerrok, strak zwart t-shirt, beiden tweedehands gekocht en twee panties van de Zeeman :) :)

Niemand die er iets van zei. Zelfs tussen de beruchte doelgroep doorgelopen. In marstempo (op hakken!), kop omhoog en zodanig dat je zelfverzekerd loopt. Alleen die worst tussen mijn benen, daar word ik niet goed van :evil:
liefs, Josette
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

over straat gaan

Bericht door Robinhood »

Ik ben nog niet op straat geweest in voledige travestie als vrouw,maar wel als androchyne, dat zag er als volgt uit.
Met half lang eigen haar,dikke blauwe strepen onder mijn ogen,een half lange leren zwarte jas,daaronder had ik een sport tight ,zwart met gele bies,met zwarte laarzen half hoge hak.
Ik zag eruit als een verwijfde ridder anno 2005,en weet je dat er bijna niemand vreemd opkeek in Rotterdam.
Zo zie je maar weer een punker valt meer op,ik denk dat eigen houding een rol speelt.
Overdag ben je veiliger dan sávonds ofs'nachts,want als je de verkeerde trefd raak je in een knokpartij terecht,niemand die het ziet.
Overdag gebeurt dat niet,hooguit een opmerking van de jeugd.
Dus gebruik je hersens en alles is mogelijk,ik ga nog eens een keer op de scooter,misschien word ik nagefloten,want dames op een scooter zijn sexie.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Juliette
ForumFan

Re: over straat gaan

Bericht door Juliette »

Robinhood schreef:Ik ben nog niet op straat geweest in voledige travestie als vrouw,maar wel als androchyne, dat zag er als volgt uit.
Met half lang eigen haar,dikke blauwe strepen onder mijn ogen,een half lange leren zwarte jas,daaronder had ik een sport tight ,zwart met gele bies,met zwarte laarzen half hoge hak.
Ik zag eruit als een verwijfde ridder anno 2005,en weet je dat er bijna niemand vreemd opkeek in Rotterdam.
Zo zie je maar weer een punker valt meer op,ik denk dat eigen houding een rol speelt.
Overdag ben je veiliger dan sávonds ofs'nachts,want als je de verkeerde trefd raak je in een knokpartij terecht,niemand die het ziet.
Overdag gebeurt dat niet,hooguit een opmerking van de jeugd.
Dus gebruik je hersens en alles is mogelijk,ik ga nog eens een keer op de scooter,misschien word ik nagefloten,want dames op een scooter zijn sexie.
Hahaha in Rotterdam kijken ze nergens meer van op. Als ik daar op straat loop zou het me ook niet eens op vallen, er lopen de meest uiteenlopende types daar rond.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

over straat gaan

Bericht door Robinhood »

Ja Janneke,dat weten jij en ik,ik ben zelf een geboren rotterdammer.Drie hoog achter ,zoals wij dat zeggen.
Ik was in de jaren 70/80 zelf een punk/hippie,dus ik weet wat er in die tussntijd verandert is.Jij en ik zijn daar tegen opgewassen.Maar als je het uitgaans levenin nachtelijk Rotterdam niet ken, moet je toch op je hoede zijn,er zijn al zo vaak homos,travies,hippies,buitelanders,inelkaar geslagen door skinheads,ik neem aan dat je weet waar ik het over heb.
Gelukkig is er wel wat verandert,maar onzekerheid,...is voer voor de honden.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Juliette
ForumFan

Re: over straat gaan

Bericht door Juliette »

Robinhood schreef:Ja Janneke,dat weten jij en ik,ik ben zelf een geboren rotterdammer.Drie hoog achter ,zoals wij dat zeggen.
Ik was in de jaren 70/80 zelf een punk/hippie,dus ik weet wat er in die tussntijd verandert is.Jij en ik zijn daar tegen opgewassen.Maar als je het uitgaans levenin nachtelijk Rotterdam niet ken, moet je toch op je hoede zijn,er zijn al zo vaak homos,travies,hippies,buitelanders,inelkaar geslagen door skinheads,ik neem aan dat je weet waar ik het over heb.
Gelukkig is er wel wat verandert,maar onzekerheid,...is voer voor de honden.
Ik ben noch geboren, noch getogen in Rotterdam, maar ik woon er zo langzamerhand wel; ik weet wat je bedoeld. En met uitgaan moet je inderdaad uitkijken. Ik ga ook nooit en-femme uit of al te uitbundig, dat levert opweg naar huis allerlei rotzooi op.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

over straat gaan

Bericht door Robinhood »

Janeke,ikdenk dat we het maar moeten gaan romantiseren,en onszelf de heksen van deze tijd moeten noemen.Maar een ding weet ik wel als ik hiermee de brandstapel riskeer ,dan trotseer ikhet.
En dat maakt het zo moeilijk,want zonder ons zou er nooit wat veranderen,dus doen we wat we moeten doen.Maar toch zuinig zijn op ons zelf en de onwetende waarschuwen.
Er komt een dag dat iedereen zal weten wat vrijheid is,maar eerst
""de odysee"".
.
Plaats reactie