Outing op het werk

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Geloof me, ik blijf met alle liefde uit de buurt van jouw onderbuik. :roll:

Maar ter illustratie wel even de reactie van mijn vriendin: "als die persoon mijn collega was, zou ik na 2 minuten al de kamer uitlopen. Al laat hij zich ombouwen tot marsmannetje, hij doet maar - ik moet aan mijn werk". En ik weet zeker dat verreweg de meeste mensen er zo over denken.

Ik ben echt van mening dat je mensen lastig valt. Te vergelijken met die personen op de Albert Cuyp die je van alles proberen aan te smeren, waarbij ik ook altijd het gevoel heb dat ze een stuk meer zouden bereiken als ze gewoon een kraampje neer zouden zetten en wachten tot iemand informatie komt vragen. Opdringerig is het woord wat ik zoek.

Dus misschien moet je eens wat minder zweverig doen en gewoon accepteren dat je echt niet zo speciaal bent als je veinst te zijn? Of kom eens met goede argumenten in plaats van de geslagen hond te spelen ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb dit verhaal aan 7 collega's (voornamelijk leidinggevenden) verteld. Niemand is voortijdig het gesprek uitgelopen. De meeste gesprekken duurden tussen een half uur en drie kwartier en alle (!) gesprekken verliepen in een heel plezierige sfeer. Ik kreeg uit de gesprekken die ik voerde ook niet het gevoel alsof mijn collega's mij opdringerig vinden.

En dus reageert mijn omgeving schijnbaar anders op dit soort zaken dan de jouwe. En daarom vind ik jouw taalgebruik in je vorige mailtje over mijn oplossing ook veel te ver gaan.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

'tuurlijk, Maruscha is het voorbeeld van 'verreweg de meeste mensen' :roll:

Altijd zo'n hekel aan als mensen hun eigen mening verkondigen en dan roepen dat alle 'normale' mensen zo zijn.

Ik denk eerder dat Maruscha hier de uitzondering is, maar dat zal ze zelf wel anders zien
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Frederique_ schreef:Ik heb dit verhaal aan 7 collega's (voornamelijk leidinggevenden) verteld. Niemand is voortijdig het gesprek uitgelopen. De meeste gesprekken duurden tussen een half uur en drie kwartier en alle (!) gesprekken verliepen in een heel plezierige sfeer. Ik kreeg uit de gesprekken die ik voerde ook niet het gevoel alsof mijn collega's mij opdringerig vinden.

En dus reageert mijn omgeving schijnbaar anders op dit soort zaken dan de jouwe. En daarom vind ik jouw taalgebruik in je vorige mailtje over mijn oplossing ook veel te ver gaan.

Groetjes,

Frederique
En ik vind jouw aandachttrekkerij te ver gaan, dus staan we kiet.

Trouwens, ik weet zeker dat 'mijn omgeving' waarschijnlijk precies hetzelfde zou reageren, ik ben alleen zo netjes om hun tijd niet te verdoen met zoiets onbelangerijks. Je draagt graag vrouwenkleding en borstjes, so what? Wanneer ga je eens inzien dat daar echt niets speciaals aan is?

Natuurlijk is het voor sommige mensen interessant, maar dat is niet hetzelfde als belangrijk. Nogmaals, een email met een open uitnodiging had hetzelfde effect bereikt, zonder daarbij kostbare tijd te verdoen van hen die niet geinteresseerd zijn. Zoals die vrouw die dacht dat het gesprek over iets nuttigs ging, namelijk het werk.

Tenslotte, als jij niet wil dat andere mensen het oneens zijn met de manier waarop je dingen doet, moet je het er vooral niet over hebben. Dat voortdurende gehengel naar bijval begint namelijk aardig zielig te worden.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Wendy B schreef:'tuurlijk, Maruscha is het voorbeeld van 'verreweg de meeste mensen' :roll:

Altijd zo'n hekel aan als mensen hun eigen mening verkondigen en dan roepen dat alle 'normale' mensen zo zijn.

Ik denk eerder dat Maruscha hier de uitzondering is, maar dat zal ze zelf wel anders zien
Van iemand met zo'n origineel onderschrift als het jouwe had ik ook niets anders verwacht ;)
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Maruscha schreef:
Wendy B schreef:'tuurlijk, Maruscha is het voorbeeld van 'verreweg de meeste mensen' :roll:

Van iemand met zo'n origineel onderschrift als het jouwe had ik ook niets anders verwacht ;)
Ach, in die quasi-intellectuele onderschriften van jou zie ik ook niet veel. ;)
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Wendy B schreef:
Maruscha schreef:

Ach, in die quasi-intellectuele onderschriften van jou zie ik ook niet veel. ;)
Hey, ik heb het tenminste zelf verzonnen. Maar mocht je je aangesproken voelen, no problemo.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Maruscha schreef:[...]zonder daarbij kostbare tijd te verdoen van hen die niet geinteresseerd zijn. Zoals die vrouw die dacht dat het gesprek over iets nuttigs ging, namelijk het werk.
Zeker de rest van dit bericht even vergeten, waarin een andere collega mij vroeg om het ook aan zijn team te vertellen (terwijl dat eigenlijk niet in mijn planning stond)?

Je bent erg selectief aan het lezen en volgens je eigen gedachten mijn berichten aan het inkleuren. En vervolgens trek je daarop in erg felle bewoordingen conclusies.

Je doet je best maar, ik houd er mee op.

Groetjes,

Frederique
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Frederique_ schreef:
Maruscha schreef:[...]zonder daarbij kostbare tijd te verdoen van hen die niet geinteresseerd zijn. Zoals die vrouw die dacht dat het gesprek over iets nuttigs ging, namelijk het werk.
Zeker de rest van dit bericht even vergeten, waarin een andere collega mij vroeg om het ook aan zijn team te vertellen (terwijl dat eigenlijk niet in mijn planning stond)?

Je bent erg selectief aan het lezen en volgens je eigen gedachten mijn berichten aan het inkleuren. En vervolgens trek je daarop in erg felle bewoordingen conclusies.

Je doet je best maar, ik houd er mee op.

Groetjes,

Frederique
Nogmaals: vertellen prima, maar waarom niet per e-mail? Waarom niet per e-mail? Waarom niet per e-mail?

Ja, als jij 100x hetzelfde kan zeggen kan ik het ook.

En fel? Beste Frederique, fel zou betekenen dat dit me raakt, maar dat doet het niet - ik verbaas me alleen over het feit dat jij zoveel zegt (waarbij je me maar moet vergeven dat ik die boeken die jij schrijft niet uit mijn hoofd ken), maar weigert gerichte antwoorden te geven. Wel eens aan een baan in de politiek gedacht?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Maruscha schreef:Nogmaals: vertellen prima, maar waarom niet per e-mail?
Stemhoogte, snelheid van praten, rust van praten zorgt in combinatie met mijn verhaal voor een betere en snellere acceptatie van dat verhaal dan de mail, waarbij mensen (te) snel en (te) selectief lezen en daardoor (te) snel verkeerde conclusies trekken.

Gevolg: mail leidt tot veel onrust waar niemand op zit te wachten (ik niet, maar zeker ook mijn leidinggevenden niet).

Groetjes,

Frederique
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Frederique_ schreef:
Maruscha schreef:Nogmaals: vertellen prima, maar waarom niet per e-mail?
Stemhoogte, snelheid van praten, rust van praten zorgt in combinatie met mijn verhaal voor een betere en snellere acceptatie van dat verhaal dan de mail, waarbij mensen (te) snel en (te) selectief lezen en daardoor (te) snel verkeerde conclusies trekken.

Gevolg: mail leidt tot veel onrust waar niemand op zit te wachten (ik niet, maar zeker ook mijn leidinggevenden niet).

Groetjes,

Frederique
He he, na 14x doorvragen krijg ik eindelijk een antwoord. En nee, ik ga je niet eens vertellen dat je het fout hebt - want je argumenten snijden daadwerkelijk hout. En dat Frederique is het enige waar ik om vraag: goede argumenten, hoef ik het er niet eens mee eens te zijn.

En ja, in het werkelijke leven ben ik ook zo lastig ;)
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Frederique vaart met 'blazing guns' het nog rustige slagveld op. Lef heeft ze volgens mij echt wel. Is dat nodig en is dat verstandig? De tijd zal het misschien leren. Maar de eerste klap heet een daalder waard te zijn.

Zelf heb ik het heel onderkoeld en beperkt gehouden. En dat blijkt dus in ieder geval niet verstandig te zijn, althans in mijn geval. Of misschien juist ook weer wel?

In ieder geval moet zo'n aanpak wat passen bij je persoonlijkheid. En Frederique is inderdaad niet het watje dat je misschien zou verwachten omdat het een rok draagt.

En, o ja dames. De toon van de discussie is soms wat erg heftig, maar ik heb er wel erg van genoten. Twee slagschepen die elkaar beschieten.

Groet, Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Kim,

Je verwoord het heel erg leuk!!!
Van genoten echt wel!!! :wink:

Greetzzz, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Vervolg op dit bericht

Op maandag heb ik een andere collega teammanager bijgepraat. Ook hij verwachtte dat het gesprek werkgerelateerd zou zijn. Ik kreeg de indruk dat mijn nieuws hem nogal rauw op zijn dak viel. Hij wist zich met zijn houding even geen raad: hij reageerde in een paar seconden tijd in een rare combinatie van heel geschokt en heel erg lachen; ik moest hem even helpen om weer "bij zichzelf" te komen door even op te houden met praten en vriendelijk glimlachend te concluderen dat dit nieuws zo te zien nogal als een schok kwam. Op zich had ik wel het gevoel dat ook hij het nieuws wel accepteerde, ook hij was daarna op zich wel meevoelend. Wel schakelde hij op het eerste het beste moment over van dit nieuws naar werkgerelateerde zaken (na 10 minuten hebben we het over het werk gehad, de daaropvolgende 20 minuten ging het uitsluitend over het werk). Op zich vond ik dat ook geen probleem, ik was op dat moment de paar punten die ik per se kwijt wou ook echt kwijt (die punten waren: ik voel me veel meer vrouw dan man, ik ga baardepilatie doen en dat kan op een wat bijzondere manier zichtbaar worden, ik weet minder goed dan de trans binnen onze afdeling wat mijn vervolgacties zijn en hoe het allemaal zal lopen weet ik niet, in de komende paar weken graag geheimhouding omdat er nog meer outingsgesprekken volgen en ik wil in jouw team graag een outingsgesprek met jouw mensen omdat ik ook in de avond/morgen/weekeinduren vaak men hen samenwerk - en hoe pak ik dat het beste aan).

Wat de reden is dat hij zich moeilijker dan de anderen een houding kon aanmeten - ik kan er alleen maar naar raden. Het zou kunnen zijn omdat juist in zijn team er veel meer grappen over seksualiteit gemaakt worden dan in andere teams. Ook zijn eigen achtergrond kan meespelen: ik heb een keer meegemaakt dat zijn homoseksualiteit in grappen gecombineerd werd met zijn toneelhobbie, waarbij hij ook wel als vrouw op het toneel staat. Daarbij werd gesuggereerd dat hij in zijn vrije tijd ook als vrouw gekleed was. Hij lachtte toen wat mee, maar ik voelde wel de druk van zijn omgeving op zijn anders-zijn. Ik heb hem altijd erg bewonderd voor de manier waarop hij met zijn homo-zijn omging: heb altijd de rust gewenst die hij over zich heenhad als er grappen over dit soort zaken gemaakt werden. Omdat hij zich, nadat hij zich herpakt heeft, best wel meelevend reageerde denk ik dat mijn nieuws uiteindelijk wel goed gevallen is.

Op dinsdag heb ik een stafmedewerker van onze beheerafdeling bijgepraat. In het zoeken naar onderdrukte emoties en gevoelens doorloopt hij een soortgelijk proces als ik - maar daar waar het bij mij combineert met genderdysforie combineert het bij hem met zijn eerste vriendin. Hij vertelde me dat hij zijn vriendin allang was kwijtgeraakt als hij geen coachingsgesprekken gehad zou hebben. Hij keek regelmatig naar Discoverychannel en was daar ook documentaires over transseksualiteit tegengekomen. Hij vond het heel goed dat die situatie gewoon zonder waardeoordeel gefilmd was. Hij vond ook dat ik veel minder star en strak in mijn communicatie geworden was als begin 2004. Inderdaad is het bijzonder dat dit dezelfde jongen is wiens bloed ik begin 2004 nog wel kon drinken... We hebben er samen nog even hartelijk om gelachen en ik heb aangegeven dat ik niet verwacht dat de situatie zoals wij die toen samen gehad hebben ooit nog op zal treden. Hij drukte me bij het afscheid vriendelijk de hand en wenste mij het beste toe.

Op woensdag tussen de middag zat ik aan tafel met enkele collega's die vooral hardwareverstoringen oplossen. Ze grapten over een collega en legden daarbij op een vrij schaamteloze manier een verband met mijn transseksuele collega. Ook nu viel het mij op dat dit vooral gebeurde op een moment dat ze net niet meer wisten wat ze nog over een vorig onderwerp konden vertellen. Het lijkt me toch vooral een vorm van sociale armoede om dan maar seksuele grappen te maken.Wel merkte ik dat het wat met mij deed: aan de ene kant had ik iets van "ach, jochies toch", aan de andere kant joeg de gedachte dat ik binnen een week voor diezelfde groep mijn verhaal zou gaan vertellen ook mijn angst aan...

In de loop van de middag had ik een gesprek met een collega teammanager. Hij had nog veel meer onderwerpen op de planning staan. Binnen 10 minuten was mijn onderwerp de revue gepasseerd (hij was op zich wel meelevend maar vroeg er niet op door) en kwamen zijn drie onderwerpen op de proppen.

Wordt vervolgd
Tara
dagelijks aanwezig

Bericht door Tara »

E-mail is geen communicatiemiddel, maar een manier om snel informatie te verstrekken en uit te wisselen. (het is meestal sneller dan b.v. TPG).
Communicatie is meer dan tekst, al dan niet aangevuld met prentjes of filmpjes (hopelijk hoef ik dat hier toch niet uit te leggen).
In een persoonlijk gesprek gaat er al genoeg mis.
Een forum is eigenlijk ook geen communicatiemiddel, maar helaas is Star Trek in vele opzichten fictie en zijn ontmoetingen dus niet met een druk op de knop te verwezenlijken.
Als communicatie in een persoonlijk gesprek kan, doe dat dan.

Tara.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
Plaats reactie