Kitty verlaat Travestie.org

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Francis, je draait er om heen........waarom zou ik volgens jou dan afgunstig zijn? Leg eens uit?

Ik vond het wel een 'goed' argument namelijk.

Mila.
Gast

Bericht door Gast »

Mila, misschien dat ik het wist als ik je kende.

Maar beloofd, als jij nou eerlijk zegt wat jij hier doet, waarom jij hier schrijft, wat het je oplevert en wat je dan nog mist, dan zul je zien dat ik je het antwoord niet meer hoef te geven waarover je afgunstig bent.

Beetje f(n)uikend, alsof jij dat niet zou snappen.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Pfoooooooooeeeeeehhhhhhhhhhhhhh! Nou, dan zal ik het maar voor je zeggen. Ik ben niet afgunstig omdat ik niet mediageil ben (wel in de loop der jaren ettelijke keren gevraagd, en geweigerd), ik hoef me niet dramatisch te ontharen, ik hoef geen hoofdhaarstukkenstukken te dragen, en ik hoef ook geen schoenmaat 45 weg te verdoezelen dmv een vissenstaart.

Kun je me nu uitleggen waarop ik afgunstig zou zijn dan?

Mila.
Gast

Bericht door Gast »

Mila, als jij mij kunt uitleggen waarom jij het nodig hebt om jezelf te verlagen tot 'weten jullie wat ze tegen mij aan de telefoon zei'....

Maar nee hoor, daar gaan we weer, er moet weer een zin achteraan met minstens vier beledigingen...
Je vergeet er nog een. Weet je wat Kitty ook nog doet?
Ze zegt:

Dromen zijn er niet om te dromen, maar om uit te laten komen!


Ik verheug me nu al op je antwoord, happertje!
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Nou nog 1 keer dan........jij voert nogal stellige argumenten aan als bv dat ik afgunstig zou zijn. Onderbouw het even wil je?

Enneh, prima dat dromen uitkomen, alle respect, maar net zoals Robert zijn argumenten heeft heb ik de mijne; ik leef en werk als vrouw, en wil niet geassocieerd worden met een mediageil aandachtsorgel, en nog minder wil ik de volgende dag van een client horen 'zeg, heb je dat gisteraar op de tv gezien??' enzenzenz.
Laat staan dat ik als TS gerepresenteerd wil worden door zo iemand, Kelly, prima, dat is tenminste een sluitend verhaal.........

Ben ik duidelijk zo?

Mila.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

als iemand je uitmaakt voor viswijf, heeft dat niet per se iets van doen met Kitty's zeemeerminnenverhaal. :) mind you!

:lol:
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

mila schreef: ik leef en werk als vrouw, en wil niet geassocieerd worden met een mediageil aandachtsorgel, en nog minder wil ik de volgende dag van een client horen 'zeg, heb je dat gisteraar op de tv gezien??' enzenzenz.
Is dat echt jouw ervaring, dat mensen je dan met iemand gaan associëren die heel anders in elkaar steekt dan jijzelf? En dat ze die misvatting niet na een paar woorden van jouw kant laten varen?

Lang niet alle mensen hebben die neiging om van alles maar over één kam te scheren, hoor.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gast

Bericht door Gast »

Ik probeer het nog eens.
Afgunst, dat heb ik erbij gehaald omdat ik vind dat je jezelf verlaagt door de beledigingen en achterklap die je uit.

En ik heb je gevraagd waarom je je zo verlaagt. Een paar keer.
En wat je motivatie is om hier te schrijven. Ook een paar keer. Maar je antwoordt niet.

Als ik me iets moest aantrekken van wat er op tv verschijnt en wie me representeert, voordat ik me ergens goed bij voel, ik zou geen leven overhouden.
Ik heb daarover wel een vraag aan jou: Dat jij niet in de media wil verschijnen, is dat puur omdat je zeg maar anoniem wil kunnen leven? Vind je het zelf niet jammer als je niet je talenten gebruikt om een voorbeeld te zijn, in plaats van ze hier te blijven etaleren?
Zit daar dan misschien die afgunst?

Raak schieten valt niet mee met een blinddoek op, maar vissen lukt nog wel...

Francis
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

hoi dorine
Dorine schreef:hoi Robert,

Net zoals jij jezelf hebt moeten evalueren zal je familie dat ook aan moeten gaan, niets zal die pijn verzachten, dat heeft niets te maken met Kitty. Dat heeft gewoon tijd nodig en dat ze zien dat het echt is wat jullie hebben

Degenen die dat niet kunnen, hebben nog wat te leren denk ik, die ben je dan (voorlopig) kwijt en niet zo groot verlies!

maar vertrouw erop dat de waarheid en de liefde wint en het komt goed met jou en haar familie

in sommige middeleeuwse culturen op deze aarde mag je niet eens daten met iemand uit een dorpje over de heuvel, maar daar liet de genegenheid tussen mensen zich ook niet stoppen

liefs

Dorine
zo zwaar is het allemaal niet hoor het is soms alleen een beetje vermoeiend om het uit te moeten leggen dat niet elke transseksueel zo is, maar ik krijg er geen problemen door

groeten robert
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

@Patricia:
Patricia schreef:Ja nou en het is geen toch gevoelige informatie. Anders had ik het echt niet geplaatst hier.
Vervolgens schreef Mila:
mila schreef:<Sommigen doen ook alles om maar zoveel mogelijk met de kop op tv te komen Ik snap ook niet wat het voor meerwaarde heeft om naast het praten over het zeemeermin zijn de nadruk weer te leggen op die transsexualiteit.>

Aandacht! Aandacht! Aaaaaaaaaaaaaaandacht! Aaaaaaaaaaaandaaaacht! Zie mij! Zie mij overal! Anders bestaaaaaaa ik niet. Zonder publieke aandacht kwijn ik weeeeeeeeg!

Dat zal het wel zijn denk ik.........

Mila.
Precies dit is dus de reden dat het doorposten van informatie van een besloten forum naar travestie.org dus niet zo slim is: op dit forum gaan mensen er eerder mee aan de haal dan op besloten forums. En op dit soort reacties van Mila zit volgens mij helemaal niemand te wachten...

Groetjes,

Frederique
(Die zich ook afvraagt waarom de moderatie van dit forum de reactie van Mila nog laat staan: als iemand zo overdreven reageert op een bericht over iemand die zelf schreef dat ze wegging van dit forum - waarom laat je zo'n beledigende reactie dan nog staan?!)
Kijk ook eens op de genderkalender !
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Robert,

als mensen meer willen weten over het onderwerp kunnen ze ook gebruik maken van het internet hoor. Staat heel veel info op, ook serieuze.

Verder vind ik het grote onzin om Kitty te vragen of ze asjeblieft haar ts-zijn niet wil noemen in combinatie met haar zeemeerminschap zodat *jij* minder problemen ondervind. Wat is ze jou verschuldigd?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Kitty te gast bij Jack Spijkerman's Koppensnellers.

Bericht door Frederique_ »

robert schreef:Leuk, ik mag mijn vrienden die helemaal niets weten van transseksualiteit weer eens gaan uitleggen dat niet elke transseksueel zeemeermin wil zijn.
Nou, en?
robert schreef:ik vind het jammer dat er nooit eens iets serieus op tv is over transseksuelen waar ik mijn vrienden naar kan verwijzen om iets meer over het onderwerp te weten te komen. "gewone" transen zijn niet genoeg voor tv, er moet altijd iets extra's bij.
Ik zal je per persoonlijk bericht een lijstje sturen van wat ik in de afgelopen jaren op meerdere gebieden bij elkaar verzameld heb, ik wil ook wel aangeven welke transen niet op TV zichtbaar als zeemeermin door het leven gaan. Eentje die je nu nog kunt zien via internet is deze: http://dewandeling.kro.nl/200602/40does.aspx , zie ook de (niet op TV vertoonde) filmpjes met het interview dat ze hadden met Jos Megens.

Voor wat betreft de rest van je bericht: ik vind dat Kitty net zo op TV mag komen als Kitty wil. Als jij daar graag een ander beeld tegenover wilt zetten - ga dan je gang en zet het beeld neer wat jij graag over transen wilt verspreiden.

Als je jezelf bent dan maakt het je geen donder uit in welke vorm een andere trans op TV komt. Je vertelt je omgeving dan over de overeenkomsten en de verschillen - die mensen zullen je accepteren om jouw keuzes en that's it. Mensen die bang zijn voor hun omgeving zijn naar mijn overtuiging ook nog niet zeker over, en daardoor dus bang voor, zichzelf. Bang, dat ze uit het lood geslagen zullen worden door vragen van anderen. Onderzoek je eigen angst, pijn, verdriet voordat je allerlei verwachtingen en eisen aan je omgeving (al-dan-niet: je trans-omgeving) stelt voor wat een ander wel-of-niet moet doen.

Bij de herdenking van Henriëtte waren 100-150 mensen aanwezig. Niemand zette hetzelfde man? vrouw? Frederique? beeld neer als ik. En toch was ik niet kwaad op wie-dan-ook van die mensen dat ze geen realistisch man? vrouw? Frederique? beeld neerzetten en toch voor de kamera van TV West hun verhaal deden...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Ik vind ook de reacties van zowel Mila als Robert kant nog wal raken,of iets ergers nog.

Waar haal je het vandaan dat een transvrouw zich naar een bepaald (keurig? natuurlijk? respectabel? geloofwaardig?) beeld moet gedragen omdat jijzelf anders niet met je plaatsvervangende schaamte om kunt gaan? De homo's die niet met Albert Mol geassociëerd wilden worden zijn toch ook allang uitgestorven?

Het lijkt wel of je als trans meteen lid van een kerk bent en verantwoordelijk wordt gesteld voor de goodwill die de kerk als geheel en ieder individu die er lid van is bij de buitenwacht heeft.

Ik vind dat je van mensen mag verwachten dat ze je beoordelen op je eigen merites en je respecteren als wie jezelf bent, en je niet bij voorbaat aankijken op het gedrag van leden van de groep waartoe je behoort. Mensen die daar niet toe in staat zijn, hebben een probleem dat ze zelf op moeten lossen, niet iets waarvoor Kitty of Kelly of ik zichzelf beperkingen moeten gaan opleggen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ik zou het tamelijk aanmatigend vinden als één of andere persoon op TV beweert representatief te zijn voor, in mijn geval, TG.

Die hokjes van TG, TS, TV etc. worden niet gevormd door een omschrijving van een stereotypisch geval, maar door de overeenkomsten tussen verschillende personen te beschrijven.

De levensstijl en het imago van Kelly is niet bepaald 'my cup of tea', maar ik neem aan dat ze er zelf wel gelukkig mee is.
En ik heb respect voor iemand als Kelly, maar ook voor Kitty; Ze hebben beiden, op hun eigen wijze, iets bijzonders en waardevols bereikt en/of zijn er naar op weg.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Als ik me iets moest aantrekken van wat er op tv verschijnt en wie me representeert, voordat ik me ergens goed bij voel, ik zou geen leven overhouden.>

Leef en werk jij als vrouw Francis? Dus niet part time, maar full time?

<Ik heb daarover wel een vraag aan jou: Dat jij niet in de media wil verschijnen, is dat puur omdat je zeg maar anoniem wil kunnen leven?>

Zoals ik al eerder schreef: ik was en ben allesbehalve exhibitionistisch, en ik voel dus geen enkele behoefte mij via de media aan den volke te tonen en die over mijn persoonlijke leven te gaan vertellen. Het gaat ze simpelweg niets aan.
En daarbij voel ik er ook weinig voor om via de (massa)media een soort voorlichters/voortrekkersrol te spelen, met de volgende dag allerlei persoonlijke vragen en opmerkingen van bv klanten bij de bakker. Is dit heel erg moeilijk te begrijpen?

Nog een argument: ik ben wie ik ben, en ik beschouw mezelf niet als 'een foutje van de natuur', 'gehandicapt', 'ziek' of als 'een gemankeerde vrouw'. Ik beschouw mezelf wel als een natuurlijke variant op m/v, temeer omdat ik altijd al vrouwelijk was, en nooit de (acute) split van man naar vrouw ondergaan heb.
Ik was en ben een en dezelfde vrouwelijke persoon, alleen dan nu gecultiveerd door hormoongebruik.

Maw: ik voel ook de behoefte niet mij uit te leggen, laat staan mij te excuseren (aan den volke).

Mila.
Plaats reactie