Passabiliteit

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Tja, wat is de code als je elkaar tegenkomt in het veld ? ga je dan naar elkaar zwaaien zoals ze dat met de bus doen ?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

mireille schreef:Tja, wat is de code als je elkaar tegenkomt in het veld ? ga je dan naar elkaar zwaaien zoals ze dat met de bus doen ?
en wat te doen als je zelf "drab" bent, en de ander wel en-femme :-? ;-)
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mireille schreef:
Tja, wat is de code als je elkaar tegenkomt in het veld ? ga je dan naar elkaar zwaaien zoals ze dat met de bus doen ?
Tja, da´s een goeie Mireille. Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd nogal observeer. Ik kan me voorstellen dat dat als onaangenaam wordt ervaren, maar ik kan het gewoon niet helpen.

Misschien moeten we gewoon afspreken dat aanstaren de groet der herkenning is ;-)

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

een trans spot een andre trans, vraag niet waarom, je ziet het je voelt het je weet het vanaf moment 1

is gewoon zo :D

Joy
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Irene schreef:...

Misschien moeten we gewoon afspreken dat aanstaren de groet der herkenning is ;-)

Irene
Behalve natuurlijk als het een dame is die je kent ;-) al dan niet van het forum... :)
maar dat is mij nog nooit overkomen....
maar misschien jou wel, Irene?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Niet dat me is opgevallen overigens Arike.
En femme ben ik trouwens nog nooit een soortgenoot tegengekomen, maar misschien ben ik dan toch nog steeds te veel met mezelf bezig.

:cry:

Irene
Kleine stapjes
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Joy schreef :

een trans spot een andre trans, vraag niet waarom, je ziet het je voelt het je weet het vanaf moment 1

is gewoon zo

Inderdaad hoor en zelfs zonder enig probleem.
Je let gewoon meer op bepaalde details omdat je er zelf mee bezig bent.
En wat ook vaak is een trans ziet er toch altijd wat anders uit als een bio-vrouw hoor. Soms is de kleding en afwerking gewoon zo perfect dat je ziet dat het eigenlijk niet om een bio-vrouw gaat.
Het viel me ook op vandaag bij mijn bezoek aan de chirurg in het UZ Gent.
Ik had haar meteen door en zij had mij meteen door .... is ook geen probleem, je weet immers dat er bij die chirurg veel transen komen.

Groetjes,

Melina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

je ziet ze zelfs bij een instelling als het vu, en vallen zo door de mand :D

naja, transen spotten (het zou je hobby maar zijn)

men weet niet in welk stadium iemand zich bevind, soms is het overduidelijk, soms niet

het vu is denk ik niet zo'n reeele graadmeter, mensen doen volgens mij extra hun best om toch zo vrouwelijk mogelijk over te komen om het vu te overtuigen van hun gelijk, of zit ik er naast

anderen doen weer nauwelijks hun best maar daarvan zie je dan weer, dat is un trans

zelf zit ik daar zo'n beetje tussenin, ik doe niet overdreven mijn best, ik doe niet veel anders aan mijn uiterlijk dan wanneer ik niet naar het vu ga, ik groei met mijn proces mee, ik heb nog 30 % baardharen, ik ga mijn hoofd niet dichtkalken, dus ik moet het er mee doen, en zij moeten het met mij doen

wat ik ten alle tijde wil voorkomen is het man-in-jurk syndroom zoals ik het noem

half half man vrouw en er bijlopen als pipo de clown, zoiets, karikatuur

zolang mijn gezicht nog mannelijke uiterlijkheden vertoont, zal ik niet volledig en femme de deur uitgaan, ook niet naar het vu dus, dus ik hang ertussen in

oh, de onverwachte trans die ik spotte - en zei mij - was bij iemand op bezoek, totaal niet verwacht dat ik haar - een trans - zou tegenkomen, ze was in ver stadium (klinkt als terminaal) maar deed niet overdreven veel moeite qua kleding, slobberbroek en slobbertui, geen make up

ze stelde zich voor en zei er meteen bij dat ze zo niet altijd had geheten (dat was voor mij vrij duidelijk) en voegde er aan toe, en jij ook niet zo te zien

en bedankt, nee klopt, maar dat weet verder nog niemand hier,dus ff dimmen schat (dacht ik, maar zei maar ff niets:)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Arike schreef:
mireille schreef:Tja, wat is de code als je elkaar tegenkomt in het veld ? ga je dan naar elkaar zwaaien zoals ze dat met de bus doen ?
en wat te doen als je zelf "drab" bent, en de ander wel en-femme :-? ;-)
Knipoogje? :wink:

Krijg ik regelmatig. Weet tot dusver nooit wat die mensen ermee bedoelen. Maar misschien is dit het wel? :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joy schreef:het vu is denk ik niet zo'n reeele graadmeter, mensen doen volgens mij extra hun best om toch zo vrouwelijk mogelijk over te komen om het vu te overtuigen van hun gelijk, of zit ik er naast
Je zit er naast: er zijn ook mensen die door de VU verbaal dan wel non-verbaal bijgestuurd worden als ze kleren dragen die door de VU niet acceptabel gevonden worden, bijvoorbeeld als de VU die kleren te androgyn vindt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoihoi,

<Ik was vandaag bij de Hema en heb een zeer mooi gekleed en passabel transje gespot>

Grappig deze discussie, want alles wat ik steeds zeg word nu herhaald :-)

Als het niet te zien is aan gezichts/fysieke verhoudingen, dan word het wel aangevoeld of opgemerkt.

Om mijn eigen quote maar een aan te halen over de verhalen over transen van de Thailandgangers:

"zo vrouwelijk, zo mooi, echt, je kon het niet zien dat dat transen waren hoor. Tjah, als je echt niet kon zien of merken dat het transen waren, dan had je geboren vrouwen gezien, en geen transen".

Hetzelfde als wat in de laatste berichtjes zoal besproken word, geldt voor mij ook: in de 1e instantie ga ik door voor een vrouw, in het dagelijks leven. In de 2e/3e/4e instantie valt het muntje vanzelf wel bij nader contact, maar.......geen afwijzing oid. Integendeel zelfs :-)

Ik heb zelf eens iemand ontmoet bij de Virgin die binnen de Virgin groep bezoeksters behoorlijk vrouwelijk overkwam, qua alles.

Diezelfde TS zag ik een paar dagen later op straat lopen met een groep bio vrouwen, en ze stak binnen die groep af als.......TS. Fysieke verhoudingen dus. Alles aan haar was wat groter dan bij die bio vrouwen.

En of andere transen mij spotten? Hangt van de cultuur af. Op Schiphol werd ik eens door een groepje zuid amerikaanse transen hartelijk begroet met 'SORELLA"!! Zusje dus, in het italiaans.

In Tel Aviv daarentegen kan ik dwars door een groep transen heen wandelen, zonder dat ze me opmerken. Israel is een absoluut macholand, en dat produceert over de top homo's en karikaturale transen, ook in gedrag. Aangezien ik niet over de top ben, integendeel zelfs, val ik daar ook niet op dus.

In de USA zou ik desgewenst stealth kunnen leven, want daar ben ik 100% passabel, ook als ik daar langere tijd op 1 plaats verblijf. Ik kom duidelijk uit Europa, en weten zij veel hoe bv Letlandse of Ijslandse vrouwen eruit zien?
Ook, of juist, in San Francisco denken de mensen in het algemeen als het woord 'trans' horen volautomatisch: 'big hair, big tits', en niet aan een trans met een kort vrouwenkapsel, kleine borsten, niet in hypervrouwelijke kleding.

Voor wat betreft Nederland en nederlandse transen: ons kent ons, dus de illusie van stealth leven, die hou ik niet op. Nederlanders zijn goed geinformeerd over het bestaan van transen, dankzij niet Jerry Springer-achtige media, hier is de media wat subtieler, maar houdt wel de kijkcijfers/amusementswaarde in de gaten.

Oh ja, Mina, als je op YouTube gewoon Pete Burns intoetst, dan krijg je ook de originele versie van 'you spin me round' uit 1984 te zijn. Er zijn 2 versies: een 'kaal' en een van Top of the Pops, voorzien van allerlei commentaren in tekstballonnetjes over Pete's TG zijn, ook al in 1984 :-)

Groetjes Mila.
...
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

nou Mina ik kan dus ook al de Hema niet meer in, je wordt bedankt, zocht dat bruine potloodje waar Mila het over had is het weer niet goed !

joy:
anderen doen weer nauwelijks hun best maar daarvan zie je dan weer, dat is un trans
dat staat toch haaks op:
die trans deed niet overdreven veel moeite qua kleding, slobberbroek en slobbertui, geen make up
ja ik neem het weer op voor de slobberkleding transen :-) zit heerlijk

Mila: ja ach als je in 3 van de 4 culturen volledig passable bent doe je het niet zo slecht hoor, zou je toch heel blij moeten zijn?
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

ik vind het wel grappig,
want als ik naar het VU gaat en de dokter of Jos komt me halen en roept mijn naam en ik sta op, zie je sommige mede-transen egt zo kijken van "van dat modepopje had ik het nooit verwacht" :roll: ;)

groetjess laura
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Ja, wel leuk hoor! Laura dat je er zo vroeg bij bent...!
en zo te horen heb je ook mooie lange haren? :) :P :lol:
och och
het wordt een obsessie van me!!

kus!!!
Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

mila schreef:
"zo vrouwelijk, zo mooi, echt, je kon het niet zien dat dat transen waren hoor. Tjah, als je echt niet kon zien of merken dat het transen waren, dan had je geboren vrouwen gezien, en geen transen".
.
haha ja, dat is natuurlijk zo. Maar bij deze moest ik toch wel heel goed kijken hoor! Maar het was in eerste instantie meer "intuitief"..ik voelde het...

ik ga even die video's kijken :)
x,
Mina
Plaats reactie