Boek over een niet gangbare sekse

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mina schreef:Hoi Lisa,

Idd merkwaardig!!...passabiliteit lijkt me meer een relevant onderwerp voor een TS...niet per se een TG. En ookal is Mila theoretisch gezien wellicht een TG (zij beschrijft zichzelf toch als non-op TS, als ik het goed heb!!).

Ik bedoel als je er uitsluitend voor kiest alleen als vrouw te leven...hoe transgender ben je dan...vraag ik me af.


groeten,
Mina
wrom zou passabiliteit niets te maken hebben met tg?

ik denk wellicht nog meer als ts, omdat je continue aan het schipperen bent, balans moet zoeken tussen man/vrouw

Joy
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Verrek! Ga vandaag als man naar de markt -- wordt ik als 'mevrouw' aangesproken! En ik ben maar een doodgewone travestiet; leef als man en niet aan de hormonen en tot nu toe altijd passabel als man geweest! Wat nu?

Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Lisa,
Lisa met een S schreef:Verrek! Ga vandaag als man naar de markt -- wordt ik als 'mevrouw' aangesproken! En ik ben maar een doodgewone travestiet; leef als man en niet aan de hormonen en tot nu toe altijd passabel als man geweest! Wat nu?

Lisa :wink:
ja, dat kan dus helemaal niet, hè :lol: , raken we met z'n allen nog meer in de war..... :D .. en we hebben het al zo moeilijk! :roll:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Babette schreef:Hoi hoi,

"de maatschappij" bestaat niet. Dat is een abstractie en is net zoiets als "ze zeggen dat..." Persoonlijk denk ik dat je of we die maatschappij niet zoveel "macht" moeten toedichten.
Groetjes en liefs,

Babette.
Helemaal mee eens, maar dat wordt een erg politieke discussie.
Ik houd het er zelf maar op dat we gebukt gaan onder 'de terreur van een minderheid': een stuk of honderd politicie, een flinke handvol dominees en pastores en nog wat journalisten en omroepmensen die de toon zetten over wat deugt en wat niet.
Want hoe kan het anders dat elke rechtgeaarde hollander op zondagmiddag boven zijn borrel mompelt: "Dat iedereen het lekker zelf moet weten", terwijl je dat nergens in de pers, op TV en in de politiek terugvindt?

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Ciska,

Zou het niet andersom zijn? Dat wij (als TG's) ons angst laten aanpraten door een stuk of 10 TS'en die (deels) menen dat passabiliteit ABSOLUUT het allerbelangrijkste VOOR IEDEREEN is? Die (deels) vinden dat je een verduveld goede reden moet hebben om wel 24h/7dg per week als vrouw te leven maar toch geen SRS te ondergaan? En dat de buitenwereld dus veel begrijpender is dan wij met z'n allen denken?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

mila schreef:Hoi Cisca,

Wat je daar zo omschrijft klinkt als het Skoptic Syndrome.......mannen die perse, koste wat kost van hun piemel (+toebehoren) verlost willen worden.
En ja, die bestaan, en meer dan je denkt.

Groetjes Mila.
Ik heb de term in mijn zoekmachine gestopt, maar wat ik zoal aan omschrijvingen tegenkom is niet wat ik voel. De nogal extreme omschrijving van mijn gevoelens was vooral om aan te geven welk gebied ik in sociaal opzicht mis: Het gebied waar jongensahtige meisjes en meisjesachtige jongens gewoon mogen bestaan zonder uitgelachen, nagewezen en zelfs in elkaar geslagen te worden. (of nog erger, wat vooralsnog in bepaalde andere culturen gebeurt.) Voor mij geldt dat ik niet kan geloven ooit een passabele vrouw te zijn met mijn lengte van 2 meter en schoenmaat 47. Tegelijkertijd is de mannelijke genderrol een dagelijkse kwelling voor mij. Wat ik tot op heden heb gevonden in mijn deel van de wereld is dat je man bent, of vrouw en geen van beiden betekent: Griezel.....
Zolang ik niet de mentale kracht heb om als 'Griezel' te kunnen overleven, wil ik het liefst onderduiken in de vrouwenrol, maar kan ik alleen onderduiken in de mannenrol....

Het wordt gewoon tijd dat mensen meer gaan denken met hun hart en hun ziel ipv. hun frontale hersenen en hun primaire geslachtsdelen.

Ciska - die ondertussen erg vrolijk is, want de zon schijnt -
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:Hoi Ciska,

Zou het niet andersom zijn? Dat wij (als TG's) ons angst laten aanpraten door een stuk of 10 TS'en die (deels) menen dat passabiliteit ABSOLUUT het allerbelangrijkste VOOR IEDEREEN is? Die (deels) vinden dat je een verduveld goede reden moet hebben om wel 24h/7dg per week als vrouw te leven maar toch geen SRS te ondergaan? En dat de buitenwereld dus veel begrijpender is dan wij met z'n allen denken?

Groetjes,

Frederique
-persoonlijk laat ik me weinig aanpraten

al het gel*l ten spijt , als ik de deur uitga denk ik geen moment aan wat hier verkondigd wordt door wie dan ook

naar buiten is de buitenwereld, de praktijk, die heeft niets te maken met dit forum

tunnelvisie, als je maar lang genoeg praat over niet passabel zijn, je angsten etc, dan kom je op den duur die deur niet eens meer uit

de werkelijkheid, het proefondervindelijk ervaren, dat is werkelijk, dat is de confrontatie, dat is waar je mee om hebt te gaan, en die is naar alle waarschijnlijkheid minder heftig dan de demonen in je hoofd hebben doen geloven

je kunt jezelf helemaal gek denken of discussieren, maar waar het om gaat is doen doen doen

Joy





joy
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Dank je Joy,

In feite ook helemaal mijn idee, maar ik denk dat ik gewoon een keer te vaak in elkaar geslagen ben en daar nog steeds een beetje paranoia door.
Mijn laatste twee posting beweren ook elkaars tegendeel (niemand opgevallen?)
Dat komt dus door de media: De Telegraaf of Hart van Nederland zal niet makkelijk melden dat de Transvrouw Ciska uit Brabant met succes is wezen winkelen. Maar als ik op brute wijze zou worden afgeslacht.............

Get it?

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

get it

difference

je voelt je waarschijnlijk vele malen sterker als je de guts hebt naar buiten te gaan hoe je wilt, als jezelf

ik wil geen conclusies voor jou trekken maar wat mij de meeste stress, angst bezorgd is als ik als mannetje mijn ding doe buiten de deur, ipv als vrouwtje

voorlopig is het nog even schipperen en aanpassen aan mezelf

ben niet anders gewend trouwens, maar ben het wel enorm beu

Joy
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
Op dit moment vinden ze het raar en een beetje eng, maar ik denk dat je niet eeuwig uit kunt stellen, dus niet zo lang geleden heb ik het verteld. De volgende stap is Ciska fysiek aan hen voorstellen.
Helemaal mee eens Joy.

Ciska schreef:
De Telegraaf of Hart van Nederland zal niet makkelijk melden dat de Transvrouw Ciska uit Brabant met succes is wezen winkelen. Maar als ik op brute wijze zou worden afgeslacht.............
Dat klopt wel Ciska, maar dat geldt in zijn algemeenheid voor het nieuws, vandaar ook het gezegde geen nieuws goed nieuws :-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Patricia1979 schreef:
Frederique_ schreef:Hoi Ciska,

Zou het niet andersom zijn? Dat wij (als TG's) ons angst laten aanpraten door een stuk of 10 TS'en die (deels) menen dat passabiliteit ABSOLUUT het allerbelangrijkste VOOR IEDEREEN is? Die (deels) vinden dat je een verduveld goede reden moet hebben om wel 24h/7dg per week als vrouw te leven maar toch geen SRS te ondergaan? En dat de buitenwereld dus veel begrijpender is dan wij met z'n allen denken?

Groetjes,

Frederique
Je moet toch wel verdomde sterk in je schoenen staan als je te maken krijgt met constant uitgelachen worden, uitgescholden worden en misschien zelfs bedreigd en in elkaar geslagen worden.

Maar nogmaals, iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn en zich gelukkig te voelen.

Maar kan je dat wel zijn als je regelmatig met bovenstaande dingen te maken krijgt op straat?

Is gewoon een moeilijk dilemma.
volgens mij is de realteit helemaal niet dat je constant wordt uitgelachen of uitgescholden etcetc

zit allemala in ehoofdjes

tuurlijk, mensen kijken mensen lachen ,maar mensen bewonderen ook, mensen vinden het dapper, en mensne vindne het zelfs heel gewoon etc

ik ben het een beetje beu om steeds negatieve demonen terug te lezen, vooral voortkoment uit angst die zich in het hoofd afspeelt, uitspraken niet gebaseerd op eigen ervaring

ga eerst maar eens de straat op en vertel dan je bevindigen, want daar gaat het om en daar leert men veel meer van

Joy
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Patricia1979 schreef:Je moet toch wel verdomde sterk in je schoenen staan als je te maken krijgt met constant uitgelachen worden, uitgescholden worden en misschien zelfs bedreigd en in elkaar geslagen worden.

Maar nogmaals, iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn en zich gelukkig te voelen.

Maar kan je dat wel zijn als je regelmatig met bovenstaande dingen te maken krijgt op straat?

Is gewoon een moeilijk dilemma.
Gebeurt dat jou Patricia?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Patricia schreef:
Je moet toch wel verdomde sterk in je schoenen staan als je te maken krijgt met constant uitgelachen worden, uitgescholden worden en misschien zelfs bedreigd en in elkaar geslagen worden.

Maar nogmaals, iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn en zich gelukkig te voelen.

Maar kan je dat wel zijn als je regelmatig met bovenstaande dingen te maken krijgt op straat?
Maar is dit wel de realiteit, het lijkt mij echt iets dat tussen de oren zit. De kans dat je een auto ongeluk krijgt is volgens mij vele malen groter, maar toch stappen iedere dag miljoenen mensen achter het stuur, omdat de kans dat je geen auto ongeluk krijgt namelijk nog veel groter is.

Bovenstaande zal heus weleens gebeuren, maar is niet de orde van de dag in mijn beleving.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

wat is erger, in welk situatie doe je jezelf het meest geweld aan:

aanpassen aan buitenwereld, aan je uiterlijk, en dan geen confrontatie want men ziet je gewoon als datgeen die je uitstraald, een man, maar van binnen de meest heftige emotionele gevechten?

of, jezelf zijn, veel minder interne stress en gevechten,en de kans dat je uitgelachen wordt

ik prefereer het laatste
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Long story short:

Mede daarom heb ik Tanja van Hengel dus gebeld voor een afspraak. Ik snap het allemaal wel en ik weet dat er hele aardige, sympatieke mensen zijn en ik weet ook dat er hele enge, gevaarlijke mensen bestaan.........
Maar ik moet het uiteindelijk alleen doen...
(In het ergste geval heb ik natuurlijk nog een kerel van 2meter bij de hand :oops: )

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Plaats reactie