Mijn 2 cents: ik ben er pas afgelopen week (tijdens Imperium, de voorstelling die jij in je blog aanraadde) achtergekomen dat ik op vrouwen val. Daarvoor dacht ik dat ik altijd alleen maar jaloers op die mensen was omdat ik zelf ook graag als vrouw wou leven...Janiek2 schreef:Onder travestieten/transgenders die (vooral) op vrouwen vallen, zie ik eerder de neiging om homoseksualiteit "over het hoofd te zien"
In die voorstelling komen eerst de (vijf) mannen een-voor-een het podium op. Ze hebben kleren aan waar hun "bobbel" duidelijk zichtbaar is. Ik merkte dat ik dat wel waarnam, maar dat het me verder niet zo boeide: ik zat vooral te wachten tot de vrouwen het podium op zouden komen. Toen dat (eindelijk!) gebeurde bleef ik de vrouwen volgen, zelfs als die stilstonden en een deel van de mannen aan het dansen waren. Zelfs als er aan die vrouwen weinig te zien was (balerina's hebben in z'n algemeenheid zeer kleine borsten en het viel me op dat mannen en vrouwen er redelijk gelijk uitzagen, mijn jaloezie op vrouwen die een rok dragen (hier: een gedeeltelijke rok) is tegenwoordig nihil - en toch bleven mijn ogen op de vrouwen plakken).
Er was maar 1 conclusie mogelijk: ik val op vrouwen. En heb dat over het hoofd gezien omdat die jaloezie om ook als vrouw te leven al het andere overstemde.
Het enige dat tegen deze theorie spreekt is: ik heb totaal geen behoefte aan seks (en heb dat ook nooit gehad).
En dus weet ik het defacto nog steeds niet. Ben ik lesbisch? Er zijn tekenen van wel. Er zijn tekenen van niet. Ik weet het niet....
't Was wel een leuke voorstelling, trouwens. Inderdaad een aanrader!
Groetjes,
Frederique