Passabiliteit 191 aka posibiliteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:Onder travestieten/transgenders die (vooral) op vrouwen vallen, zie ik eerder de neiging om homoseksualiteit "over het hoofd te zien"
Mijn 2 cents: ik ben er pas afgelopen week (tijdens Imperium, de voorstelling die jij in je blog aanraadde) achtergekomen dat ik op vrouwen val. Daarvoor dacht ik dat ik altijd alleen maar jaloers op die mensen was omdat ik zelf ook graag als vrouw wou leven...

In die voorstelling komen eerst de (vijf) mannen een-voor-een het podium op. Ze hebben kleren aan waar hun "bobbel" duidelijk zichtbaar is. Ik merkte dat ik dat wel waarnam, maar dat het me verder niet zo boeide: ik zat vooral te wachten tot de vrouwen het podium op zouden komen. Toen dat (eindelijk!) gebeurde bleef ik de vrouwen volgen, zelfs als die stilstonden en een deel van de mannen aan het dansen waren. Zelfs als er aan die vrouwen weinig te zien was (balerina's hebben in z'n algemeenheid zeer kleine borsten en het viel me op dat mannen en vrouwen er redelijk gelijk uitzagen, mijn jaloezie op vrouwen die een rok dragen (hier: een gedeeltelijke rok) is tegenwoordig nihil - en toch bleven mijn ogen op de vrouwen plakken).

Er was maar 1 conclusie mogelijk: ik val op vrouwen. En heb dat over het hoofd gezien omdat die jaloezie om ook als vrouw te leven al het andere overstemde.

Het enige dat tegen deze theorie spreekt is: ik heb totaal geen behoefte aan seks (en heb dat ook nooit gehad).

En dus weet ik het defacto nog steeds niet. Ben ik lesbisch? Er zijn tekenen van wel. Er zijn tekenen van niet. Ik weet het niet....

't Was wel een leuke voorstelling, trouwens. Inderdaad een aanrader!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Frederique_ schreef:Er was maar 1 conclusie mogelijk: ik val op vrouwen. En heb dat over het hoofd gezien omdat die jaloezie om ook als vrouw te leven al het andere overstemde.
Hoi Frederique,

Mij had hetzelfde kunnen gebeuren als wat jij beschrijft. Zeker als ik geen last heb van jaloezie, vind ik vrouwen mooi en leuk, ik kijk graag naar ze, maak graag een praatje en that's it.
En mannen? Minstens 9 van de 10 laten me ijskoud. Ik loop niet constant op straat verlekkerd naar ze te kijken. Als ik een man leuk of zelfs aantrekkelijk begin te vinden, is dat pas als ik hem een beetje leer kennen. Een stem, een lach, oogcontact, een leuk verhaal, warme uitstraling, dat doet voor mij veel meer dan uiterlijke schoonheid en/of bobbel.
Het afgelopen half jaar heb ik hooguit drie keer bij een man gedacht: Oe, jij bent leeeeeeuuuuuukkkk zeg!
En dat waren alle drie zachte gevoelsmensen.... en homo's.
Fijn he? Je voelt je vrouw, gaat aan de moontjes, blijk je op gays te vallen.
Oh well, life is a bitch and so am I....

Sticky
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

kheb eigenlijk voornamelijk last van jaloezie als ik naar vrouwen kijk, mannen doen me niks,of weinig, kan er ook geen contact mee maken, kweenie wat het is maar voel me nooit op mijn gemak bij mannen en heb immer het gevoel een facade op te moeten houden

die jaloezie is overigens een belangrijke motivator

het verwarrende van op mannen of vrouwen vallen ken ik wel, typeer mezelf als aseksueel maar toch weer aangetrokken door beide, de ene gender vriendschappelijk,de ander relatief
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Er was maar 1 conclusie mogelijk: ik val op vrouwen. En heb dat over het hoofd gezien omdat die jaloezie om ook als vrouw te leven al het andere overstemde.
En waarom probeer je het nie gewoon met seks om uit te vinden op wie je valt.....??? Das toch het gemakkelijkste, meen je niet......???

Lekker met alle zinnen ervaren wat nou precies dat is wat je leuk vind, lekker voelen, ruiken, proeven......verwennen, laten verwennen.....lekker verleiden, zich laten verleiden......het doodgewone spel tussen twee mensen.....probeer het uit, wie houdt je tegen......???

.....ik geloof je geen woord ervan, als jij mij wilt vertellen, dat jij aseksueel bent of was.....ik geloof je ook niet dat je bijna 40 jaar geen ene situatie had waar je niet iemand tegenkwam, waar je het warm van kreeg......ik geloof je geen woord ervan, dat je alleen maar de laatste twee jaar als een gek aan het afrukken was als jij je eerste ervaring met doodgewone kledingsstukken aan het maken was......ik geloof je geen ene woord ervan, echt niet :roll:

Seks is maf, geil, geweldig, bevredigend, leuk, vet, kiks, prikkelend, stimulerend, gezond, bevrijdend, gaaf, cool, bevestigend, colosaal.....doe het gewoon en je hebt je antwoorden......

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ach Mara... Je hebt me nog nooit IRL gezien of gesproken. En toch zulke zware oordelen over wat ik over mijzelf schrijf...

Je hebt gelijk: je kent me na 4 jaar ettelijke honderden berichten op dezelfde forums heen-en-weer schrijven nog steeds niet...

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Je zegt het goed, we hebben al honderden berichten uitgewisselt en je meent ik kan me dan nog steeds geen mening over jou beelden......je schrijft dagboeken, waar ik un hoop stukken van heb gelezen......en je denkt nog steeds ik ben nie bekwaam un beetje kijk op jou persoon te hebben......

......nou, dan ken je mij nie goe hoor :roll:

Wat zal het nog aan toevoegen, jou eens in het wild te ontmoeten :roll:

Ga daten, ga chatten, ga mensen ontmoeten waarvan je denkt, nou met die zal het spannend worden.....

......ga leven!

Na een theater te gaan in je uppie en als toeschouwer te concuderen wat je geaardheit is bij het bekijken van lichamen die lekker ver weg van je bewegen, lijkt me echt nie de geschikteste manier om vast te stellen, waar nou je hartslag heftiger van word!

groetjes

Mara
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

los van de ja nee discussie...

ik vind het ook a bit hard to believe dat nooit na hebt gedacht waar je op zou vallen,male or female, en nu je hormonen neemt komt dat naar voren

zegt denk ik wel iets over wat hormonen met je kan doen ;)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

In de periode tot 2004 (ik was er toen nog niet achter dat ik een vrouwelijke kant had) dacht ik dat ik op vrouwen viel
Vanaf januari 2004 ben ik mijn vrouwelijke kant gaan onderzoeken en toen kwam ik er achter dat ik werkelijk STIK-jaloers op vrouwen was. Ik kreeg van die jaloezie zelfs steken van in mijn buik.
Ik ben toen opnieuw gaan nadenken: op welke vrouwen ben ik voor mijn gevoel verliefd geweest, en was dat jaloezie of was dat verliefdheid?

Er was 1 vrouw waarbij er voor mijn gevoel meer was dan alleen jaloezie. Aan de andere kant was er ook 1 jongen waar ik seksuele gevoelens voor had. In dit laatste geval was dit maar even. Beide was in de puberteit.

Daardoor heb ik sinds begin 2004 niet de conclusie durven te trekken dat ik op vrouwen viel: de jaloezie t.o.v. die andere vrouwen was telkens zo groot dat die al het andere overstemde.

Groetjes,

Frederique
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Waar Mara wel gelijk in heeft: als je niks probeert kom je nergens achter.
Maar ja, niet met wie dan ook, da's vragen om teleurstellingen.
Als Heilige Maagd blijven wachten op De Ware trouwens ook.

Sticky
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

nee, als je niets probeerd, maar het kan wel erg lastig/frustrerend zijn om iets te proberen als je hele lijf je tegenstaat...
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Als mijn gevoel aangeeft dat het tijd is om dit soort dingen te proberen zal ik dat gaan doen. Voor mijn gevoel is het daar nu nog te vroeg voor.

Groetjes,

Frederique
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Malle schreef:nee, als je niets probeerd, maar het kan wel erg lastig/frustrerend zijn om iets te proberen als je hele lijf je tegenstaat...
+1 sterker nog, als je dan iets probeert kan het je soms zelfs weer een paar stappen terug zetten! En dat moet je mentaal dan weer te boven zien te komen!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maarja, neem me nie kwalijk Frederique, dat ik het raar vind, dat jij ongeveer 35 jaar geen ene poging tot zelfontdekking hebt ondernomen qua lichamelijke interactie met een ander persoon.....je lijkt wel vanaf medio de jaren 80 tot en met anno 2004 in een kloster te hebben toegebracht :roll:
Malle schreef:maar het kan wel erg lastig/frustrerend zijn om iets te proberen als je hele lijf je tegenstaat...
Da's ook wel waar Malle, maar in je puberteit gaat toch un hoop met je gebeuren en je ontwikkelt verlangens en ondanks je nie goe in je vel zit, zijn die toch met overmate aanwezig....en hier vertel ik dus over mezelf......ik heb menig vriendin en een vriend gehad en ja, het was soms lastig en frustrerend en heb het dus ook nie met iedereen kunnen doen......heb de meeste relaties op grond van mun transigheit ook uitgemaakt.....

......maar, ik kan niet ontkennen dat ik un hoop uiterst positieve seksuele ervaringen destijds heb opgemaakt, want ieder mens is anders en met de een of andere was het gewoon geweldig.....je kunt zich kapotschamen voor je lichaam, maar als het ene red jou het gevoel te geven, dat jij de enige voor diegene bent, dan lukt un hoop hoor.....als je bovendien ook nog gezegt krijgt, dat je zo helemaal anders bent dan de rest van de kerels en dat ze daarom op me vielen, dan ben je gevlijt en doe je un hoop..... :roll:

Hahahaha....en ja, ergens ben ik blij, dat ik straks in het bejaardentehuis wat te vertellen heb en niet daar pas moet beginnen lichamelijke ervaringen op te doen :wink:

bon weekend

Mara
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Mara schreef:Hahahaha....en ja, ergens ben ik blij, dat ik straks in het bejaardentehuis wat te vertellen heb en niet daar pas moet beginnen lichamelijke ervaringen op te doen :wink:

bon weekend
Reeds, als het ware... :D :D :lol:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

transgenderhomo schreef: Hoe reageer je als je met een hamer op je duim slaat?
heel hard aaauw en dan met een mannelijke basstem wss
Plaats reactie