Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mijn ervaring op T&T avonden, is dat de travestiet die een advertentie plaatst een zeldzaamheid is bij de LKG. Nou is de LKG een vrij klein clubje, dus hoe representatief ze zijn voor travestiet Nederland is moeilijk te beoordelen. Wel weet ik dat het ook maar een klein clubje is, die contactads plaatst, want na verloop van tijd verdwijnt de contact ad automatisch uit de database, en dezelfde e-mail adressen komen opnieuw in voor (wij proberen de contact ads te bewaken om te voorkomen dat bijvoorbeeld oproepen worden gedaan voor of door minderjarigen). Bovendien, als je goed kijkt, zie je ook dat vaak bepaalde mensen meerdere advertenties plaatsen met andere teksten.

Ik zou eerder denken dat onze profielenrubriek een iets betere beeld geeft van de verhouding in T*-land, met dien verstand, dat het vaak de transen zijn die het profiel het vaakst bijhouden, en dus gevoelsmatig lijkt het alsof er veel meer transen zijn, die er in werkelijkheid zijn. Voor mijn gevoel, is de hoeveelheid 'nette' travestiet veel groter dan de hoeveelheid travestieten met een profiel waar je vraagtekens erbij kan zetten. Wel wil ik opmerken, dat wij trachten de meest ranzige profielen te verwijderen (ik zeg bewust trachten, want de opzet van de profielen betekent dat wij niet altijd alle profielen kunnen controleren). Dat leidt vanzelf tot een vertekend beeld van travestie. Maar ik weet uit het verleden ook hoe vaak (of hoe weinig) ik genoodzakt was om profielen te verwijderen of aan te passen, en dat viel verhoudingsgewijs best wel mee Wat mij wel opvalt, overigens, is dat meer mensen die zich als transen identificeren, profielen plaatsen met een seksuele lading, dan dat je vindt tussen de contact ads. Er zijn maar heel af en toe een of meer advertenties in de contact ads rubriek die worden geplaatst door mensen die zich als transseksueel of transgender identificeren, terwijl ongeveer 1 op de 3 of 4 profielen die ik in het verleden heb verwijderd, zich als transgender of transseksueel identificierde. Er kunnen meerdere redenen ervoor zijn, waaronder dat mensen die hun brood verdienen in de seksindustrie eerder proberen een profiel als contactad met foto te gebruiken, dan heil zien in het plaatsen van een contactad. Maar ik heb geen zin om mijn hoofd te breken daarover, ik constateer het gewoon.

Maar daarom ben ik voorzichtig met het doen van uitspraken zoals "de meeste travestieten zijn ....." Wie ben ik, tenslotte, om de vooroordelen van een andere te ondermijnen?

Overigens ben ik met Mila eens, dat het lezen van de contact ads wel kostelijk amusant kan zijn, maar ik ben blij wanneer het niet tot mijn taak hoort om ze in de gaten te houden, want na verloop van tijd begin ik mij stierlijk te vervelen, want ze lijken heel erg veel op elkaar.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

lightningbolt schreef:
Morbide schreef:Kom er maar in Elsa. Zijn transen welkom op je partnergroep?
Heb je weer te diep in het glaasje gekeken vanavond zoals gewoonlijk :lol

TEKST VERWIJDERD DOOR MODERATORS
Patricia,

Jouw posting vinden wij een overtreding van ons reglement:
Forumwatch schreef:Forum Reglement

Het forum is bedoeld om op vriendelijke wijze te discussieren, lief en leed te delen en informatie te vergaren. Om het forum zo leuk mogelijk te houden word je geacht je aan de volgende regels te houden. Een aantal spreekt voor zich, maar voor de duidelijkheid noemen we ze toch even. De volgende zaken vallen onder de algemene netiquette:
  • Denk aan je medebezoekers, heb respect voor ze en wees niet onnodig kwetsend tegenover anderen.
    ...
  • Persoonlijke aanvallen of beledigingen van welke aarde dan ook worden niet getolereerd.
Wees dus erop attent. Je bent opnieuw gewaarschuwd. Bij herhaling zullen wij je opnieuw (dus voor de 3e keer) uitsluiten van het forum. En of wij ook opnieuw zo coulant zijn om jouw terugkeer te gedogen, moet je dan maar afwachten.

Lisa -- als moderator.
If all else fails, buy new shoes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

elsie schreef:
Sam schreef:
Dat hoop ik althans want anders is er geen hoop voor mij. :) )
Tuurlijk wel.......put hier je inspiratie uit (en de tekst is erg grappig.........'anyone out there who has the nerve'?.....).

http://www.youtube.com/watch?v=abMx3EoXCr0

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lisa met een S schreef:Maar ik weet uit het verleden ook hoe vaak (of hoe weinig) ik genoodzakt was om profielen te verwijderen of aan te passen, en dat viel verhoudingsgewijs best wel mee Wat mij wel opvalt, overigens, is dat meer mensen die zich als transen identificeren, profielen plaatsen met een seksuele lading, dan dat je vindt tussen de contact ads. Er zijn maar heel af en toe een of meer advertenties in de contact ads rubriek die worden geplaatst door mensen die zich als transseksueel of transgender identificeren, terwijl ongeveer 1 op de 3 of 4 profielen die ik in het verleden heb verwijderd, zich als transgender of transseksueel identificierde. Er kunnen meerdere redenen ervoor zijn, waaronder dat mensen die hun brood verdienen in de seksindustrie eerder proberen een profiel als contactad met foto te gebruiken, dan heil zien in het plaatsen van een contactad. Maar ik heb geen zin om mijn hoofd te breken daarover, ik constateer het gewoon.
Tussen identificeren als en je voordoen als zit ook een groot verschil. Transseeuksueel is nog een redelijke beschermde term, want de tijd zal het wel leren of iemand dat is of niet. Transgender is juist bedacht door mensen die zich tegen transen en dragqueens af wilden zetten, nogal wiedes dat het zich erg goed voor vervuiling leent. Dit is geen anti travestieten rant, maar het komt nou eenmaal vaak voor dat de ene tv zich vrouwelijker vindt/voelt dan de ander en zich dus wil onderscheiden.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Transgender is juist bedacht door mensen die zich tegen transen en dragqueens af wilden zetten, nogal wiedes dat het zich erg goed voor vervuiling leent.
In Amerika, waar de term bedacht is, noemen transseksuelen zich tegenwoordig ook liever "transgendered". En hier in Nederland is de term weer een heel eigen leven gaan leiden. Hoe dat in het begin was, weet Mila vast beter dan ik, maar nu kan iedereen die dat wil zich transgender noemen. Dus binnen de T* wereld is het ook niet echt iets om je mee te onderscheiden, lijkt mij. Ik heb in elk geval helemaal geen zin om reels en een ballotage-commissie in het leven te roepen, om de titel te "beschermen" :wink:.
Tegelijkertijd betekent het nog niet veel. Het is nog geen identiteit voor de buitenwereld, zoals homo en lesbiënne dat wel geworden zijn.
Als parapluterm heeft het zodoende nog de meeste kansen. De tijd zal leren hoe duurzaam dat is.
Henriëtte/Harry Wiersinga schreef:Het woord transgender vind ik erg mooi, vanwege de dansachtige klank en de symbolische, overdrachtelijke betekenis. Dat verwijst naar die onzichtbare wereld, die voor mij belangrijk is. Transgender in de betekenis van: mensen die zich niet houden aan de codes voor hun gender.
Die dansachtige klank heeft mij ondertussen wel de kans en de ruimte gegeven om in beweging te komen en beweging is voor mij, als het erop aankomt, toch wel belangrijker dan een definitie, waarme ik mezelf zou kunnen onderscheiden of beperken.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:
In Amerika, waar de term bedacht is, noemen transseksuelen zich tegenwoordig ook liever "transgendered". En hier in Nederland is de term weer een heel eigen leven gaan leiden. Hoe dat in het begin was, weet Mila vast beter dan ik, maar nu kan iedereen die dat wil zich transgender noemen. Dus binnen de T* wereld is het ook niet echt iets om je mee te onderscheiden, lijkt mij. Ik heb in elk geval helemaal geen zin om reels en een ballotage-commissie in het leven te roepen, om de titel te "beschermen" :wink:.
Tegelijkertijd betekent het nog niet veel. Het is nog geen identiteit voor de buitenwereld, zoals homo en lesbiënne dat wel geworden zijn.
Als parapluterm heeft het zodoende nog de meeste kansen. De tijd zal leren hoe duurzaam dat is.
Ik heb ook geen zin om welke term dan ook te gaan berschermen, laat staan opnieuw definiëren. Daar komen altijd van die lange draden van. Dat transgender niet erg geschikt meer is om je te onderscheiden, betekent niet dat dat niet gebeurt. En of iemand zich nou tv, tg of ts noemt en om wat voor reden dat kan me niet zoveel schelen. De reden dat ik er over begon was om een plausibele verklaring te geven voor Lisa haar constatering dat profielen van transen vaker over de schreef gaan.
Janiek2 schreef:
Henriëtte/Harry Wiersinga schreef:Het woord transgender vind ik erg mooi, vanwege de dansachtige klank en de symbolische, overdrachtelijke betekenis. Dat verwijst naar die onzichtbare wereld, die voor mij belangrijk is. Transgender in de betekenis van: mensen die zich niet houden aan de codes voor hun gender.
Die dansachtige klank heeft mij ondertussen wel de kans en de ruimte gegeven om in beweging te komen en beweging is voor mij, als het erop aankomt, toch wel belangrijker dan een definitie, waarme ik mezelf zou kunnen onderscheiden of beperken.
Ik vind het een lelijk woord. Bovendien suggereert het dat transen van gender veranderen, wat niet waar is. Maar ja, het is een hip woord geworden geloof ik. Op de voorpagina wordt gesproken van genderjongeren. Ook zoiets raars. Wat Kate Bornstein ook zegt, iedereen heeft een gender. Gelukkig heeft lang niet iedereen er een probleem mee.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

<lightningbolt schreef:

Niet netjes om zomaar achternamen te noemen van mensen hier. Daarnaast is het ook nog in strijd met de regels.>


Zeg eh, Morbide, nergens om hoor, maar exhetrovadertrans die mijn (echte) voor en achternaam van Isis plukte en hier neerplempte ging idd over de schreef. Isis is een besloten groep namelijk, waar ik met voor en achternaam post en dit forum is openbaar.

Jij daarentegen was landelijk nieuws, met man en paard genoemd + facepic enzo, media, internet enz, en ook hier werd oa het nieuwsartikel op geenstijl, in de leeuwarder courant en de telegraaf besproken, als ik me niet vergis.
Weliswaar op subfora hier, maar toch.

Ligt dat niet een beetje anders allemaal?

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Bovendien suggereert het dat transen van gender veranderen, wat niet waar is.
Gek, zo heb ik het nooit begrepen. Ik ga ervan uit dat het betekent dat je beleving van je vrouw- of man-zijn tegenovergesteld is aan je geboortegeslacht.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik denk dat het een beetje is afgeleid van de algemene benaming voor tg en ts, genderdysforie. Maar dat is ook maar een gok hoor.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Nannette schreef: genderdysforie
Dat vind ik nou weer een lelijk woord, misschien omdat het naar een lelijke werkelijkheid verwijst.

Je kunt wel een gender hebben, maar je krijgt er ook één aangemeten. Op grond van je anatomie. En als die bij je geboorte niet voldoende houvast biedt aan de omstanders, dan komt er een beeldhouwer/vleeshouwer aan te pas om de boel te corrigeren.

En is er met je anatomie niks mis, dan moet er vervolgens gedrag uit voortvloeien, dat met die anatomie in de pas loopt. Zo niet, dan heb je een probleem. Bovendien wordt er een "gevoel" veronderstelt, dat ook moet passen binnen het plaatje.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lala Ferrari schreef:
Ligt dat niet een beetje anders allemaal?
Nee, wat mij betreft niet. Leuk hè, dat olifantje voor Patricia.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:
Gek, zo heb ik het nooit begrepen. Ik ga ervan uit dat het betekent dat je beleving van je vrouw- of man-zijn tegenovergesteld is aan je geboortegeslacht.
Zo heb ik het nou weer nooit begrepen. =)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Tijd voor de cursus Hoe wordt ik Rotterdammert?

(Klikken op eigen risico)
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
petratv1975
dagelijks aanwezig
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 18, 2007 14:15
Locatie: papendrecht

Bericht door petratv1975 »

:lol: nou die hebt ik niet nodigt ik ben een rotterdammert in hart en nieren :lol:
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Chantal C. schreef:Tijd voor de cursus Hoe wordt ik Rotterdammert?

(Klikken op eigen risico)
http://www.dumpert.nl/mediabase/36313/4 ... kerst.html

KLIKKEN OP EIGEN RISICO!! (very foulmouthed language, abusive etc)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Plaats reactie