Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:[2]: ik ben altijd volledig open geweest over mijn binnenwereld.
Jouw weerstand tegen de verplichte gesprekken met een psychologe kwamen op mij over als een streven hen buiten jouw binnenwereld te houden, omdat zij zich daar mogelijk een oordeel over aan zouden matigen, dat mogelijk gevolgen zou hebben voor de diagnose en dus het verkrijgen van hormonen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ben inderdaad altijd tegen de diagnosefase geweest. En inderdaad, op dit soort forums heb ik er ook vaak tegen geaggeerd. Maar bij de psychologe zelf ben ik altijd volledig open geweest over wat mijn binnenwereld is. Onder het motto "als ze me geen hormonen verstrekken dan zal ik ze bij een beroepingscommissie met hun eigen SoC om de oren slaan".

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik vind wel dat je zelf eigenlijk de enige bent die de diagnose TS of TG kan stellen, hooguit kan een ander je helpen bij er achter te komen. Wat mij betreft is de diagnostische fase hooguit om te checken voor zover dat kan of jouw eigen diagnose klopt, en of die eventueel geen andere oorzaken heeft, bv een persoonlijkheidsstoornis die deze gedachte de boventoon laat voeren. Dat komt naar mijn weten zelden voor, maar als zoiets het geval is, zal een geslachtsverandering, of hormonen het probleem zelf niet oplossen, en misschien wel (extra) schade veroorzaken.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

ik ben helemaal voor de diagnosefase omdat een psycholoog van het VU nu eenmaal veel ervaring heeft en weer belangrijke feedback of nieuwe inzichten kan aanrijken... ik vind het trouwens toch al een beetje magertjes hoor... en het komt vaak genoeg voor dat mensen op het laatste moment toch weer twijfels hebben, of na een operatie helemaal flippen en daar moet je ook je ogen niet voor sluiten vind ik.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

elsie schreef:ik ben helemaal voor de diagnosefase omdat een psycholoog van het VU nu eenmaal veel ervaring heeft en weer belangrijke feedback of nieuwe inzichten kan aanrijken... ik vind het trouwens toch al een beetje magertjes hoor... en het komt vaak genoeg voor dat mensen op het laatste moment toch weer twijfels hebben, of na een operatie helemaal flippen en daar moet je ook je ogen niet voor sluiten vind ik.
+1
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De VU doet ook helemaal niet moeilijk, men gelooft je op je woord tenzij er aantoonbaar schizofrenie oid aan de orde is. Het enige wat men verlangt is dat je een langdurige wens koestert om in het andere geslacht door het leven te hobbelen. Dat lijkt me niks te veel gevraagd, zeker niet als je al een respectabele leeftijd hebt bereikt op het moment van aanmelding.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Ik ben inderdaad altijd tegen de diagnosefase geweest. En inderdaad, op dit soort forums heb ik er ook vaak tegen geaggeerd. Maar bij de psychologe zelf ben ik altijd volledig open geweest over wat mijn binnenwereld is. Onder het motto "als ze me geen hormonen verstrekken dan zal ik ze bij een beroepingscommissie met hun eigen SoC om de oren slaan".
Dit klinkt voor mij weer zo krom als een hoepel :wink: . Met die openheid bedoel ik misschien nog wel iets meer: ook open staan voor hoe die ander tegenover je tot een diagnose komt aan de hand van jouw levensverhaal. Van die soort openheid heb ik in al je verhalen hier niets gemerkt. Ik vond ze altijd erg "doelgericht".
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Janiek2 schreef:
Frederique_ schreef:Ik ben inderdaad altijd tegen de diagnosefase geweest. En inderdaad, op dit soort forums heb ik er ook vaak tegen geaggeerd. Maar bij de psychologe zelf ben ik altijd volledig open geweest over wat mijn binnenwereld is. Onder het motto "als ze me geen hormonen verstrekken dan zal ik ze bij een beroepingscommissie met hun eigen SoC om de oren slaan".
Dit klinkt voor mij weer zo krom als een hoepel :wink: . Met die openheid bedoel ik misschien nog wel iets meer: ook open staan voor hoe die ander tegenover je tot een diagnose komt aan de hand van jouw levensverhaal. Van die soort openheid heb ik in al je verhalen hier niets gemerkt. Ik vond ze altijd erg "doelgericht".
"Tunnelvisie" is het woord dat je zoekt. En hoe ironisch, dat is juist hetgene waar Frederique het VU van lijkt te betichten ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Maruscha schreef:
Janiek schreef:Ik vond ze altijd erg "doelgericht".
"Tunnelvisie" is het woord dat je zoekt. En hoe ironisch, dat is juist hetgene waar Frederique het VU van lijkt te betichten ;)
Ik speel ook graag met woorden :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Janiek2 schreef:
Maruscha schreef:
Janiek schreef:Ik vond ze altijd erg "doelgericht".
"Tunnelvisie" is het woord dat je zoekt. En hoe ironisch, dat is juist hetgene waar Frederique het VU van lijkt te betichten ;)
Ik speel ook graag met woorden :wink: .
Met woorden kun je alles maken, een lied, een vers of een refrein
met woorden kun je alles maken, want spelen met woorden is fijn!
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Van mij was het een foutje, wat ik zo te zien net op tijd hersteld had?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Ik ben inderdaad altijd tegen de diagnosefase geweest.
Tegen ben ik er niet, maar ik ben wel tegen dat als je wegens andere redenen ff het VU verlaat na de diagnostische fase en dan bij terugkomst un tweede diagnostische fase moet doorlopen, die in mijn geval uit pure tijdsverspelling bestond, koffieleuten en afwachten.....mensen die met me mee zijn gekomen hebben un heel erg raar beeld gekregen van de werkwijze van hun :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Janiek2 schreef:Van mij was het een foutje, wat ik zo te zien net op tijd hersteld had?
Zo te zien is er in de gezelligheidsberichtjes gesnoeid, want dit slaat nu nergens meer op :o .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Janiek2 schreef:
Janiek2 schreef:Van mij was het een foutje, wat ik zo te zien net op tijd hersteld had?
Zo te zien is er in de gezelligheidsberichtjes gesnoeid, want dit slaat nu nergens meer op :o .
Wat jij kan, kan ik ook ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie