tranny vote
Moderator: Moderators
Het is niet mijn bedoeling dat je als de leerplicht is afgelopen lekker kunt gaan zitten je handje op te houden. Ook niet dat iedereen ongeveer hetzelfde verdiend. Ik heb op het vwo ooit iets geleerd over de lorenz curve waarbij aan de ene as de bevolking is uitgezet en aan de andere as het percentage van het nationaal inkomen, als iedereen evenveel verdient loopt is die curve een lijn van 45 graden, hoe schever de inkomensverhoudingen hoe meer de lijn doorbuigt naar onderen. Hoe dichter de curve bij de 45 graden lijn zit, des te hoger de welvaart zei de economie leraar. Inkomens verschillen bestaan nu eenmaal en dat is ook terecht, maar het steeds groter maken van die verschillen is niet de bedoelng, denk ik. De samenleving hoort een goed vangnet te bieden als het ook om wat voor reden dan ook misgaat. De meeste mensen zullen eerst echt wel 3x nadenken voordat ze tot het krijgen van kinderen overgaan, maar als dan later om wat voor reden dan ook hun inkomen wegvalt, hoort de oveerheid dat op te vangen.Leonie schreef:
ik zeg helemaal niet dat je een modaal inkomen moet hebben. wat ik zeg is dat mensen er maar is over na moeten denken. kinderen kosten geld. heel veel geld. als je dat niet kan betalen. dan vind ik niet dat je er van uit kan/mag gaan dat iemand anders dat voor jou gaat betalen. het gaat tenslotte om geld dat andere mensen verdient hebben dus daar mag je best kritisch mee zijn. de overheid moet vooral niet proberen om de kloof tussen arm en rijk te dichten. je moet zorgen voor een acceptabel minimum. en als je op het minimum zit je je neemt kinderen en daardoor kan je geen nieuwe tv meer kopen? geef mij 1 reden waarom iemand anders die zou moeten betalen?
Je mist mijn punt en ziet een wasmachine als een luxe. Wat ik probeer te zeggen is dat iedereen op een redelijke manier in hun eigen onderhoud moet kunnen voorzien, kun je dat niet, dan moet je daarbij geholpen worden. Maar tegelijkrtijd ook gestimuleerd zodat je die hulp in de toekomst niet nodig hebt, desnoods door het creëren van banen, want mensen als stadswachten doen goed werk en dat mag de samenleving best wat kosten.Leonie schreef: over aids patienten, dat is een dubieus onderwerp. daar kun je zelf lang niet altijd wat aan doen. condoom kan ook stuk gaan. maar als je als volwassene beslist om het zonder condoom te doen dan is dat in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid. en ik bedoel niet dat je dan maar moet creperen en dood gaan. ik vind wel dat je op je verantwoordelijkheid mag worden aangesproken. en je krijgt die medicijnen best vergoed maar een eigen bijdrage is niet verkeerd. dan dit jaar maar geen nieuwe tv of wasmachine. en de eigenbijdrage mag je best inkomens afhankelijk maken.
Er bestaan economiën die draaien op de tabaksproductie en ook de Nederlandse regering ontvangt graag de accijns die er op sigaretten zit. Een gemiddelde roker betaald zo'n €2 per dag aan de staat, tegen de tjd dat je kanker krijgt, heb je de operatie al lang betaald. Zorg is een recht.Leonie schreef: als ik een ander voorbeeld mag noemen. neem nu iemand die zijn/haar hele leven als staat te paffen als een schoorsteen. deze persoon moet een zware hart/long transplantie ondergaan. mensen gaan er maar van uit dat de zorg voor je klaar staat en dat alles wel even betaald word. en dat sigaretje van jou de dood kan zijn van iemand anders die achter jou op de wachtlijst stond voor een hart long transplantatie. we moeten ons allemaal is bedenken dat het helemaal niet zo vanzelf sprekend is dat alles maar kan in nederland. de zorg is niet een recht dat je hebt maar een voorrecht.
Volgens mij hadden we het over arm en rijk, en het wel of niet vergoeden van dingen, niet over T zijn.[/code]Leonie schreef: en daarnaast valt mij op dat je echt instaat bent om hele kromme vergelijkingen te maken. het verschil tussen Ts zijn en aids hebben is nogal groot. je kan dat dus ook totaal niet met elkaar vergelijk zoals je dat doet. ik merk in het algemeen wel op dat de linkse partijen daar erg goed in zijn. jij probeert mij worden in de mond te leggen die nogal heftig zijn die ik niet gezegt heb.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Geeft niet hoor Cynthia, op enige vorm van intelligentie, of een eigen mening heb ik je nog nooit kunnen betrappen.Cynthia schreef:Kendra,
Ik snap eigenlijk niet goed wat je met je disney-verhaaltje bedoelt.
Het komt wat warrig op mij over.
Nog gehockeyed trouwens vandaag bij de Heren-Senioren?
Gezellig met de jongens onder elkaar?
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Goh, gisteren in de krant een mooi citaat gelezen, dat ik dacht, die moet ik bewaren, kan een keer goed van pas komen. Wie had gedacht dat ik zo snel een gelegenheid voor zou vinden .Esther schreef:Geeft niet hoor Cynthia, op enige vorm van intelligentie, of een eigen mening heb ik je nog nooit kunnen betrappen.
"Dit onderschrijft het beeld dat ik van Esther heb. Jammer dat ze zich zo laat kennen".
Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Heerlijk toch ???Lisa??? dat je het nu al kwijt kan.Lisa met een S schreef:Goh, gisteren in de krant een mooi citaat gelezen, dat ik dacht, die moet ik bewaren, kan een keer goed van pas komen. Wie had gedacht dat ik zo snel een gelegenheid voor zou vinden .
"Dit onderschrijft het beeld dat ik van Esther heb. Jammer dat ze zich zo laat kennen".
Groetjes,
Lisa
Blij dat ik je van dienst heb kunnen zijn.
Er was eens een man die dacht dat hij een worm was.
Na jarenlange therapie zei de psychiater, wel je bent genezen je mag weg.
Tja, zei die man...dat weet ik wel maar weten die kippen buiten dat ook???
Weet niet waarom maar dit komt in mijn herinnering wanneer ik bovenstaande lees. Elsa
Tja, zei die man...dat weet ik wel maar weten die kippen buiten dat ook???
Weet niet waarom maar dit komt in mijn herinnering wanneer ik bovenstaande lees. Elsa
Laatst gewijzigd door Elsa op ma jun 14, 2004 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
HeheheElsa schreef:Er was eens een man die dacht dat hij een worm was.
Tja, zei die man...dat weet ik wel maar weten die wormen buiten dat ook???
Esther,
Jij meende het volgende commentaar te moeten leveren
Als je mijn bijdragen hier nauwelijks leest, en dan toch op een enkele posting zo reageert, heb je voor mij alle geloofwaardigheid (die je bij mij wel had overigens) helemaal verloren.
Hoe zou het komen dat jij dat niet kunt ontdekken trouwens: een gebrek aan intelligentie jouwerzijds misschien?
Ik ben niet van plan om mij nog verder in te laten met mensen die menen zo met anderen om te kunnen gaan.
Was jij niet een van degenen die het over respect had? Of was jij juist een van degenen die niet wist wat dat woord betekende.
Cynthia.
Jij meende het volgende commentaar te moeten leveren
Dit is het doelbewust proberen iemand onderuit te halen.Geeft niet hoor Cynthia, op enige vorm van intelligentie, of een eigen mening heb ik je nog nooit kunnen betrappen.
Als je mijn bijdragen hier nauwelijks leest, en dan toch op een enkele posting zo reageert, heb je voor mij alle geloofwaardigheid (die je bij mij wel had overigens) helemaal verloren.
Hoe zou het komen dat jij dat niet kunt ontdekken trouwens: een gebrek aan intelligentie jouwerzijds misschien?
Ik ben niet van plan om mij nog verder in te laten met mensen die menen zo met anderen om te kunnen gaan.
Was jij niet een van degenen die het over respect had? Of was jij juist een van degenen die niet wist wat dat woord betekende.
Cynthia.
-
- ForumFan
Cynthia,
Als je de dicussie op de draad goed had gelezen had je direct begrepen waar en op wat mij satire sloeg.
En over respect gesproken, kennelijk als je hier iets van kritiek levert word dit gelijk vertaald als een motie van wantrouwen, inmiddels al meerdere ervaringen in deze, of te wel als je niet voor mij bent dan ben je tegen mij en kennelijk tegen heel trav.org misschien moet de naam veranderd worden in .....org.
In ieder geval als ik geband word omdat ik kritiek durf te leveren zal ik hier niet koud of warm meer van worden want naar mijn mening hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn en in een goede relatie mag en kan er kritiek geleverd worden en dat ontbreekt hier!!!! dus GEEN goede relatie eerder een die gebaseerd is op macht!!
Kendra-Lee
Als je de dicussie op de draad goed had gelezen had je direct begrepen waar en op wat mij satire sloeg.
En over respect gesproken, kennelijk als je hier iets van kritiek levert word dit gelijk vertaald als een motie van wantrouwen, inmiddels al meerdere ervaringen in deze, of te wel als je niet voor mij bent dan ben je tegen mij en kennelijk tegen heel trav.org misschien moet de naam veranderd worden in .....org.
In ieder geval als ik geband word omdat ik kritiek durf te leveren zal ik hier niet koud of warm meer van worden want naar mijn mening hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn en in een goede relatie mag en kan er kritiek geleverd worden en dat ontbreekt hier!!!! dus GEEN goede relatie eerder een die gebaseerd is op macht!!
Kendra-Lee
I am proud to be transcommunity girl
-
- dagelijks aanwezig
Bij sommige discussies hier zie ik een soort actie-reactie patroon ontstaan. Ik vrees dat beiden daar debet aan zijn, degene die begint en degene die reageert. Dit soort dingen ontsporen al heel snel. Dat heeft te maken met het feit dat het al vrij snel niet meer over de inhoud gaat, maar enkel over de emoties en irritatie die wordt opgeroepen. En ik geef Kendra op een punt wel gelijk, want de reactiepatronen op internet zijn vaak zo heftig dat het inderdaad een hanen-hennen gevecht lijkt te zijn.
Misschien dat dit ook een goed tijdstip is voor de moderatoren om zich weer eens te bezinnen op hun eigenlijke taak en hoe dat het best is in te vullen. Ik denk dat het zou moeten gaan om procesbegeleiding en procesbewaking, en niet iedere keer inhoudelijke interventie. Zeker niet als dat laatste vrij dwingend van toon is.
De laatste weken worden er immers wel erg heftige discussies gevoerd die regelmatig ontsporen.
Mijn idee zou zijn dat er meer terughoudendheid op zijn plaats is in reacties op wat mensen hier schrijven.
Oh ja Esther, je komt over als een pittige tante, dat is prettig, want dat zorgt ervoor dat mensen niet in slaap vallen, maar af en toe komt er ook wel een soort zuurpruim boven in je berichten. Om te vermijden dat mensen het idee hebben dat dat je alter-ego zou zijn, is het misschien goed om de vlijmscherpe pen in een fluwelen inktkussentje te dopen voor je stukjes schrijft.
Misschien dat dit ook een goed tijdstip is voor de moderatoren om zich weer eens te bezinnen op hun eigenlijke taak en hoe dat het best is in te vullen. Ik denk dat het zou moeten gaan om procesbegeleiding en procesbewaking, en niet iedere keer inhoudelijke interventie. Zeker niet als dat laatste vrij dwingend van toon is.
De laatste weken worden er immers wel erg heftige discussies gevoerd die regelmatig ontsporen.
Mijn idee zou zijn dat er meer terughoudendheid op zijn plaats is in reacties op wat mensen hier schrijven.
Oh ja Esther, je komt over als een pittige tante, dat is prettig, want dat zorgt ervoor dat mensen niet in slaap vallen, maar af en toe komt er ook wel een soort zuurpruim boven in je berichten. Om te vermijden dat mensen het idee hebben dat dat je alter-ego zou zijn, is het misschien goed om de vlijmscherpe pen in een fluwelen inktkussentje te dopen voor je stukjes schrijft.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Cynthia,
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je de strekking van het "Disneyverhaaltje" niet vatte. Zo'n lage dunk heb ik nu ook weer niet van je.
Neemt niet weg, dat mijn reactie nu niet direct uitblonk door tact. Het had netter gekund, mijn excuses hiervoor.
Ongemerkt en ongewild heb ik me waarschijnlijk laten inspireren door het cynisch en eigengereide taalgebruik van onze hoofdmoderator en voorzitter van het Trav.org politbureau.
Of is het inmiddels al Lisa.org?
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je de strekking van het "Disneyverhaaltje" niet vatte. Zo'n lage dunk heb ik nu ook weer niet van je.
Neemt niet weg, dat mijn reactie nu niet direct uitblonk door tact. Het had netter gekund, mijn excuses hiervoor.
Ongemerkt en ongewild heb ik me waarschijnlijk laten inspireren door het cynisch en eigengereide taalgebruik van onze hoofdmoderator en voorzitter van het Trav.org politbureau.
Of is het inmiddels al Lisa.org?
Klazien, het hebben en koesteren van een alter-ego laat ik maar over aan mijn geliefde travaatjes hierklazien-sark schreef: Oh ja Esther, je komt over als een pittige tante, dat is prettig, want dat zorgt ervoor dat mensen niet in slaap vallen, maar af en toe komt er ook wel een soort zuurpruim boven in je berichten. Om te vermijden dat mensen het idee hebben dat dat je alter-ego zou zijn, is het misschien goed om de vlijmscherpe pen in een fluwelen inktkussentje te dopen voor je stukjes schrijft.
En of ik mijn pen doop in stroop of azijn maakt echt niet meer uit.
Het blijft trekken aan een dood paard.
-
- dagelijks aanwezig
Ja, dat bedoel ik, een zuurpruim, pas op, want met al die azijn verzuur je zelf nog een keer. Het heeft namelijk hetzelfde effect als op sterk water zetten. Je blijft wel geconserveerd, maar voor de levenden ben je niet meer interessant.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.