No claim in de zorg? No way!

Algemeen

Moderator: Moderators

Elaina
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: za dec 25, 2004 21:58
Locatie: Waasmunster

Bericht door Elaina »

ja mara ge zit echt veel beter in Belgie ze
voorzover ik weet krijgde bijna alles terugbetaald
bij de ziekenzorg als ge tenminste de juiste papieren invult en ze nie kwijt geraakt :roll:
ma ikvind da we mssn toch een beeke of topic aant gerae zijn
something is only what your mind makes of it.
are we who we are cause we are or cause we are thaught to?
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Jullie hebben gelijk; we dwalen enigszins af. Maar hoe het ook zij: in Belgie doen ze het beter dan hier qua ziekenzorg en de Limburgers blijven voor 'ons westerlingen' onverstaanbaar. En jouw Duits- Nederlands (of Nederlands-Duits) mag er wezen, Mara. Ik vind het wel wat hebben.

Back to the topic: ik denk dat de no-claim uiteindelijk niet van de grond gaat komen. Veel te ingewikkeld voor die simpele zakken in Den Haag.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Coco schreef:Back to the topic: ik denk dat de no-claim uiteindelijk niet van de grond gaat komen. Veel te ingewikkeld voor die simpele zakken in Den Haag.
Dat denk ik nou ook. Na een jaartje gaan ze evalueren, en dan blijkt dat het doktersbezoek (lees : kosten gezondheidszorg) niet zijn afgenomen.
Bovendien zal deze regeling waarschijnlijk meer kosten dan ze oplevert.
Waardoor het netto effect van de regeling negatief zal zijn, en ze binnen twee jaar ter ziele zal zijn.
Cyn.
Gebruikersavatar
Anne D
dagelijks aanwezig
Berichten: 159
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 15:34

Bericht door Anne D »

Lisa met een S schreef:Maar kom maar met realistische alternatieven. Zulke dooddoeners zoals een JSF minder aanschaffen zijn borrelpraatjes, makkelijk te roepen maar slaat kant noch wal.

Want je kan geld blijven inpompen in het huidige systeem, maar zonder hervorming, zal er toch een moment komen, wanneer de keuzes die nu worden gemaakt toch gemaakt moeten worden.

Lisa
Nou Lisa toch, tuurlijk zijn het hier borrelpraatjes, ik geloof niet dat één van ons hier genoeg dossierkennis cq. beleidsinvloed heeft om daar iets aan af te doen, maar dat doet niet terzake. Kijk het voorbeeld over straaljagers was wat minder genuanceerd, heb je gelijk in, kritiek op de beleidskeuze van het kabinet om te investeren in onderzoek naar een straaljager (want daar ging de besteding over), is volgens mij net zo inhoudelijk geldig, en weinig (of evenveel) borrelpraat als de rest.
Ik blijf het zonde van het geld vinden.

Het ziektekostenstelsel moet wel hervormd ja, het zou wat beter kunnen werkenm dan nu, maar om dan direkt te moeten bezuinigen is mij dan weer een raadsel.

Wat ik me afvraag, en wellicht weet iemand hier dat, is of de beurscrach van 2001 ook inlvoed gehad heeft op de financiën van de ziekenfondsen. Er was toen wel de hele hausse over de pensioenfondsen, maar de ziektekosten verzekeraars heb ik niets over gehoord (of kan me het niet herinneren). Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Plaats reactie