Solliciteren als jezelf

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Maruscha schreef:Moslim-haters bijvoorbeeld.
Trek je mooiste jurk eens aan en ga in discussie met een willekeurige imam, vraag hem wat hij van je vindt en wat de koran voorschrijft mbt zondaars als jij.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

petra_ schreef:
Maruscha schreef:Moslim-haters bijvoorbeeld.
Trek je mooiste jurk eens aan en ga in discussie met een willekeurige imam, vraag hem wat hij van je vindt en wat de koran voorschrijft mbt zondaars als jij.
Dus omdat zij mij haten moet ik hun haten? Vind je het heel erg als ik daar even boven sta?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Maruscha schreef: Dus omdat zij mij haten moet ik hun haten? Vind je het heel erg als ik daar even boven sta?
Nee hoor, jij mag best als een mak lammetje naar de slager lopen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
leontine
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 21:38
Locatie: Zeist

Bericht door leontine »

petra_ schreef:
Maruscha schreef: Dus omdat zij mij haten moet ik hun haten? Vind je het heel erg als ik daar even boven sta?
Nee hoor, jij mag best als een mak lammetje naar de slager lopen.
Dat deden ze toch thuis in de badkuip ?
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Maruscha schreef:Marja vertelt me eerst dat ze denkt dat het niet verstandig is dat ik als vrouw ga werken, omdat ik wanneer ik dit een keer niet zal doen verwarring zal veroorzaken. Wanneer ik haar vertel dat ze niet weet waar ze over praat (aangezien die situatie niet aan de orde is) wordt ze boos want tenslotte is zij omgebouwd, dus ze weet heel goed waar ik het over heb ..
Ik denk dat je mij verwart met Marja, die ik verder niet ken. Het enige dat ik heb willen doen is je te waarschuwen voor bepaalde valkuilen. Zolang je nog niet fulltime als vrouw leeft, heb je namelijk op ieder moment de keuze om je als man te presenteren. Ben je echter eenmaal omgegaan (zoals dat in TS-jargon heet), dan kun je namelijk niet zo snel meer even terug, in jouw geval dus op je werk.
Maruscha schreef:Als ze uiteindelijk mijn situatie doorheeft (werken als vrouw/vrije tijd grotendeels als man) begint ze dit belachelijk te maken.

Ik heb mijn twijfels geuit over de haalbaarheid van je voornemen, omdat het mij voor je omgeving nogal verwarrend lijkt je dan weer als man, dan weer als vrouw mee te maken. Wat bijvoorbeeld te denken als je eens buiten werktijd een collega tegen het lijf zou lopen? Of vertel je ze dat vantevoren? Als een trans omgaat is dat immers met de bedoeling om zich uiteindelijk alleen nog maar als vrouw te presenteren. Nogmaals, ik heb je alleen maar een ander inzicht willen geven, gebaseerd op mijn ervaringen en die van anderen om mij heen. Het is niet mijn bedoeling geweest om je belachelijk te maken, maar als jij vervolgens mijn transitie belachelijk maakt, kun je natuurlijk wel iets terugverwachten. Dat neemt niet weg dat ik de door jou gekozen weg respecteer en dat ik hoop dat het voor jou ook zal werken.

Marjan
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Maruscha schreef: Tenslotte... (knip)... ben ik van mening dat mijn 'verhalen' zoals in deze thread van nut zouden *kunnen* zijn voor iedereen. Ik heb het dan ook niets voor niets 'solliciteren als jezelf' genoemd, en niet 'solliciteren als vrouw' ;)
Je zegt anders wel dat je in je nieuwe baan als vrouw gaat werken, is dat dan niet met elkaar in strijd? Geloof me, ik doe mijn best om je situatie te begrijpen, maar dat vind ik nog niet zo eenvoudig (mijn situatie). De meest voorkomende vorm van TG die ik ben tegengekomen is iemand die zich wel als vrouw (of als man) presenteert, maar slechts een gedeeltelijke GAB wenst. In de praktijk komt dit vaak neer op wel hormonen, maar geen SRS, wel eventueel nog een FFS of andere lichamelijke correcties. In elk geval is er volgens mij meestal wel sprake van iemand die zich qua gender steeds op eenzelfde manier presenteert.

Het dagelijks wisselen van geslacht of genderrol zoals jij dat van plan bent, lijkt me, afgezien van de verwarring voor je omgeving, trouwens ook nog eens een fikse belemmering om geloofwaardig als vrouw over te komen, laast staan als zodanig te kunnen werken. Het is mijn ervaring dat je dit eigenlijk alleen kunt bereiken als je ook echt fulltime als vrouw leeft, want doordat het op den duur gewoon wordt, straal je ook iets natuurlijks uit. Omdat jij er daarnaast ook nog een leven als man op nahoudt, heb ik de indruk dat het werken als vrouw, met alle respect, maar moeilijk uit de travestiesfeer zal loskomen.

Marjan
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Marjan,

Ik heb geen zin om hier verder op in te gaan, maar geloof me nu als ik zeg dat ik over al die punten die jij nu aandraagt (en nog veel meer andere dingen) al lang goed heb nagedacht, en de mogelijke problemen heb besproken, o.a. samen met een ervaren psychologe, vrienden en mijn toekomstige werkgever. Maak je dus maar geen zorgen over mij.

Maar ik ben wel benieuwd hoe ik je heb beledigd? Want ik heb onze 'conversatie' er nog eens op nagelezen, en apart van het feit dat ik jou iemand 'zonder enige kennis van zaken' heb genoemd (waarbij ik later heb benadrukt dat ik daarmee *mijn* zaken bedoel) en getwijfeld heb aan het feit dat jouw transitie jou een expert maakt (van je eigen leven ja, niet van het mijne), kan ik niets vinden. En als je dat beledigingen vindt, sorry, maar dan ben ik niet de enige met lange tenen hier kennelijk ;)

p.s.: als ik Marjan zeg bedoel ik Marjan. Lees voor de grap je berichten in de threads 'integreren' & 'nicht in het licht' er maar op na.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Maruscha schreef: Ik heb geen zin om hier verder op in te gaan, maar geloof me nu als ik zeg dat ik over al die punten die jij nu aandraagt (en nog veel meer andere dingen) al lang goed heb nagedacht, en de mogelijke problemen heb besproken, o.a. samen met een ervaren psychologe, vrienden en mijn toekomstige werkgever. Maak je dus maar geen zorgen over mij.
Jammer, want nu laat je volgens mij de kans liggen om "anderen van nut te zijn" zoals je eerder in deze draad schreef. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom je op je werk wel de behoefte hebt om "en femme" te zijn, maar thuis kennelijk niet.
Maruscha schreef: Maar ik ben wel benieuwd hoe ik je heb beledigd?
Beledigen kun je mij niet zo snel hoor, maar ik vond je "vraag" of ik niet als man verder had kunnen leven, en het gegeven dat je hierin de term "ombouwen" bezigde, een nogal ongepaste en kinderlijke reactie van iemand die duidelijk niet goed tegen kritiek kan.
Maruscha schreef: p.s.: als ik Marjan zeg bedoel ik Marjan. Lees voor de grap je berichten in de threads 'integreren' & 'nicht in het licht' er maar op na.
Je sprak me in deze draad toch echt aan als Marja. Geeft verder niets, maar er loopt hier namelijk iemand rond die zo heet, dus ik dacht even dat je haar op het oog had.

Marjan.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

marjan schreef:Jammer, want nu laat je volgens mij de kans liggen om "anderen van nut te zijn" zoals je eerder in deze draad schreef. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom je op je werk wel de behoefte hebt om "en femme" te zijn, maar thuis kennelijk niet.
Klopt, maar zoals ik later ook heb geschreven: ik heb geen interesse meer om anderen van nut te zijn. Niet zolang er mensen zijn die meteen maar met hun oordeel klaar staan. Jij stelt me nu een vraag, had dat eerder gedaan, dan was het heel anders gelopen misschien.
marjan schreef:Beledigen kun je mij niet zo snel hoor, maar ik vond je "vraag" of ik niet als man verder had kunnen leven, en het gegeven dat je hierin de term "ombouwen" bezigde, een nogal ongepaste en kinderlijke reactie van iemand die duidelijk niet goed tegen kritiek kan.
Op zich heb je absoluut gelijk. Ik heb inderdaad het volgende gezegd:
maruscha schreef:Trouwens, ik snap niet dat jij je hebt laten ombouwen, volgens mij had je best wel meer moeite kunnen doen om man te blijven.

Domme uitspraak? Net zo dom als dat van jou.
Volgens mij is het wel duidelijk dat dit puur en alleen bedoeld was om jou te laten voelen hoe het is om zo aangepakt te worden (vandaar ook die laatste zin). Want net zoals het voor jij een 'moeten' is om 'om te gaan', is het voor mij een 'moeten' om dingen op mijn manier te doen.

Nee, netjes is het inderdaad niet, maar soms is bot zijn de enige manier om andere mensen in te laten zien hoe bot ze zelf zijn. En dat was jij, absoluut. Dus ten overvloede wellicht: ik sta niet achter deze uitspraak, zoals ik trouwens ook meerdere malen heb laten blijken op dit forum.

Wat betreft je kritiek, verwijs ik je nogmaals naar mijn eerdere bericht in deze thread over mijn standpunt daarover.
marjan schreef:Je sprak me in deze draad toch echt aan als Marja. Geeft verder niets, maar er loopt hier namelijk iemand rond die zo heet, dus ik dacht even dat je haar op het oog had.
Ah, u heeft gelijk. Mijn excuses.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Maruscha schreef: Nee, netjes is het inderdaad niet, maar soms is bot zijn de enige manier om andere mensen in te laten zien hoe bot ze zelf zijn. En dat was jij, absoluut.
Waar dan?

Marjan
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

marjan schreef:
Maruscha schreef: Nee, netjes is het inderdaad niet, maar soms is bot zijn de enige manier om andere mensen in te laten zien hoe bot ze zelf zijn. En dat was jij, absoluut.
Waar dan?

Marjan
Als iemand die me niet kent, en niet de moeite neemt om buiten haar eigen hokjes te denken (er dus rekening mee te houden dat niet iedere tg hetzelfde is) mij komt vertellen dat ik er niet verstandig aan doe om een (zeer weloverwogen) beslissing te nemen waar ik al 3 jaar naar toe werk, noem ik dat bot. Net zo bot als iemand die jouw situatie niet kent jou zal vragen waarom je niet gewoon man bent gebleven. Is die analogie nu duidelijk?

En doe me een plezier, kom nu niet weer met dat hele 'ik wilde je alleen maar van advies dienen' verhaal aan, zo bedoelde je het misschien wel maar zo kwam het zeker niet over. Net zoals ik het woord 'ombouwen' niet als belediging bedoel maar jij dat kennelijk wel zo ziet (terwijl ik genoeg transen kennen die er geen moeite mee hebben, en het zelf zo gebruiken).
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik vind het tijd om als moderator in te grijpen in dit gesprek. Wat ik hier zie gebeuren, is dat er twee mensen zijn, die allebei goede bedoelingen hebben, maar die langs elkaar heen praten. Maruscha heeft inmiddels enige achterdocht gekregen tov de reakties die ze kan verwachten op haar berichten in het forum. Geef haar 'ns ongelijk, gezien de sfeer hier de laatste tijd. Toen Marjan een vraag plaatse, met de beste bedoelingen, bij Maruscha's verhaal, was het helaas voor meerdere uitleg vatbaar. Door de achterdocht, heeft Maruscha de verkeerde uitleg gekozen om te reageren, dwz, een uitleg die niet datgene was, die Marjan bedoelde, en reageerde fel daarop. Dat is tegenwoordig een beetje hoe het hier gaat, helaas; voel je je beledigd, dan ga je gelijk in de aanval. Waarop Marjan ook gepikeerd reageerde.

Inmiddels lijkt het alsof ze allebei beseffen, dat het conflict berust op een misverstand. Maar ze zijn nog allebei gekwetst over de dingen die sindsdien zijn gezegd. Als ze allebei zou beseffen, dat, als of Marjan haar vraag duidelijker had gesteld, of Maruscha de juiste betekenis daaraan had gegeven, de gesprek een totaal andere wending had gekregen, waardoor er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Lisa met een S schreef:Ik vind het tijd om als moderator in te grijpen in dit gesprek.
Prima, dan houd ik het hier voor gezien.

Marjan
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa,

Zoals ik al eerder ergens anders schreef: "mensen moeten hier kunnen zeggen wat ze willen". En dat kan niet als we het risico lopen dat een moderator ingrijpt, tenzij het echt nodig is. En hoewel dat moment moeilijk te bepalen is, denk ik dat we hier er nog ver van verwijderd waren. Ik had nl. niet het idee dat het de verkeerde kant op ging, sterker nog: volgens mij hadden we zelf 'jouw' conclusies al getrokken.

Toch kan ik je 'ingreep' wel begrijpen gezien de recente ontwikkelingen. Ik denk dat het een kwestie is van uitcalibreren tot jullie de juiste vorm hebben gevonden, en dat zal waarschijnlijk nog wel wat problemen opleveren. Sterkte dus.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Het was niet mijn bedoeling om jullie gesprek te beeindigen met mijn ingreep. Wel om jullie te doen bedaren. Het leek alsof, hoewel jullie allebei hadden geconstateerd, dat de oneenigheid op een misverstand berustte, jullie niet over jullie onderlinge irritatie konden komen.

Maar goed, je doet het nooit goed. Er zal altijd iemand zijn die vindt dat het anders moet.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie