Boek over een niet gangbare sekse

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Patricia1979 schreef:
Lisa met een S schreef:
Patricia1979 schreef:Je moet toch wel verdomde sterk in je schoenen staan als je te maken krijgt met constant uitgelachen worden, uitgescholden worden en misschien zelfs bedreigd en in elkaar geslagen worden.

Maar nogmaals, iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn en zich gelukkig te voelen.

Maar kan je dat wel zijn als je regelmatig met bovenstaande dingen te maken krijgt op straat?

Is gewoon een moeilijk dilemma.
Gebeurt dat jou Patricia?

Lisa
Nee mij niet. gelukkig niet. Maar ik heb het hier al wel van 2 mensen gelezen. Ciska en Franka.

Franka schreef hier en elders dat ze veel last heeft van jeugd.

Franka denkt dat het door haar lengte komt i.c.m. mannelijke gezichtstrekken. Franka laat daarom een FFS uitvoeren.
wat doet dat met jou?

het zou niks moeten doen met je, want het zijn slechts voorbeelden van 2 andere mensen en dat bied geen enkele ' garantie' dat het jou ook gaat overkomen

Joy
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

je kan 16 ffs sen nemen, garandeerd niks

als jij er bij loopt als bouwvakker met o benen ,je je armen zwaaien als een gorilla op en neer kan je er nog wel uitzien als naomi campbell of tyra banks, mensen lachen je uit, en terecht

bij deze zwengel ik het topic een andere richting op:

wat doe je met je houding

die is nl veel belangrijker
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Inderdaad Joy, als je angstig om je heen loopt te kijken of ze je wel gezien hebben, en doorzien hebben, dan zullen ze je ook zien en doorzien. Als je gewoon normaal doet loop je geen buitensporig risico volgens mij.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Patricia1979 schreef:Je moet toch wel verdomde sterk in je schoenen staan als je te maken krijgt met constant uitgelachen worden, uitgescholden worden en misschien zelfs bedreigd en in elkaar geslagen worden.
Ik leef (qua haar + lengte) duidelijk tussen de genders. Ik word gemiddeld eens per 3 weken uitgescholden/uitgelachen door (meest: allochtone) pubertjes. Ik werk bij een bedrijf waar veel vrachtauto's komen, daar zitten ook wel mensen bij die via het zijraampje mij nakijken op een manier waarop de ogen bijna uit de oogkas rollen. Dat is iets waar je tegen moet kunnen - en ik kan daar goed tegen. Ik vraag me wel af wat er gebeurt als zoiemand een ongeluk veroorzaakt: zou ik dan medeschuldig gesteld worden? :wink:

In elkaar geslagen ben ik nooit. Ook niet op momenten dat ik met mijn mannengezicht in een rok rondliep. Ik denk dat je het bedreigd worden en in elkaar geslagen worden echt tot de absolute incidenten in transgenderend Nederland moet zien.

Het probleem dat ik met berichten zoals die van jou heb zit in woorden als "constant". Ik word niet constant nageroepen of uitgelachen. Ik word soms nageroepen of uitgelachen. Meestal door mensen die in een leeftijdscategorie zitten dat ze hun eigen seksualiteit nog niet (goed) ontdekt hebben en meestal in een maatschappelijke situatie dat ze zowieso al de boksbal van de samenleving en van hun eigen geloofsgenoten zijn. Ieder z'n eigen problemen - ik wens ze veel succes met de hunne en ben vaak blij dat ik niet in hun schoenen sta.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Patricia1979 schreef:Nee, maar er is hier door enkele mensen ook weleens geopperd dat die mensen die dat wel overkomt dan maar niet het proces in moeten stappen en achter de geraniums moeten blijven zitten. Dat is bullshit. Zij hebben toch net zoveel recht om gelukkig te zijn.
realistisch gezien, als jij denkt dat je niet opgewassen bent tegen, en ook ervaart dat je de hele dag wordt uitgelachen, uitgejouwd, en jankend naar huis vlugt,dan is het misschien raadzaam om te concluderen, ik begin er niet aan

ben je trans in ruste, net zo moeilijk

Joy
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Patricia1979 schreef:
Irene schreef:Inderdaad Joy, als je angstig om je heen loopt te kijken of ze je wel gezien hebben, en doorzien hebben, dan zullen ze je ook zien en doorzien. Als je gewoon normaal doet loop je geen buitensporig risico volgens mij.

Irene
In het begin zal iedereen dat wel even hebben denk ik, het gevoel dat mensen naar je kijken, maar dat komt gewoon omdat je zelf weet dat je "anders" bent.
ik heb nu veel meer het gevoel dat mensen naar me kijken, omdat ik voordurend een rol,speel die totaal ingaat tegen mijn innerlijk, ik zou wel eens ontdekt kunnen worden (geen id hoe, men ziet wat men ziet, een mannetje)

ik wordt er bij vlagen behoorlijk paranoia van dat ik steeds mijn gevoelens loop te onderdrukken

ik overdrijf hoor :)
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Het valt me overigens al jaren op dat het juist in religieuze kringen is dat er een heel strikt man- versus- vrouw beeld bestaat, en dat daar ook altijd de meest perverse gevolgtrekkingen worden geformuleerd bij alles wat van hun rigide beeld afwijkt. Misschien zou de wereld voor ons een stuk leefbaarder worden als de Paus voortaan gewoon Travestiet heet: Hij is immers een man in een jurk die alleen maar aan sex denkt.... :wink:

Maar ff serieus... Als het leven tussen de seksen wordt geaccepteerd, is het volgens mij alleen maar leuker om de oversteek van man naar vrouw (of omgekeerd) te maken, want er heerst minder druk om het in één keer goed te doen.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

als ?

als bestaat niet, als is niets

als, daarop is niet te bouwen

daarbij ben ik van mening dat het ten eerste gaat om jezelf te accepteren, zonder zelfacceptatie kom je geen steek verder

moeje eens kijken hoe belangrijk de aceptatie van buitenwereld nog voor voor je is als je dat eenmaal hebt bewerkstelligd

Joy
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Ciska Lacomte schreef: Als het leven tussen de seksen wordt geaccepteerd, is het volgens mij alleen maar leuker om de oversteek van man naar vrouw .
Hoi Cis en allemaal,

Ik vraag me dat zelf wel eens af, is leven tussen de seksen wel zo erg. Je ziet nl wel vaker mensen op straat waaraan je niet helemaal goed kunt zien of het mannen of vrouwen zijn. Vallen die zo vreselijk op? Volgens mij is het vooral belangrijk dat het totaalplaatje klopt. Als het natuurlijk staat, dan is het passabel.Ik ben als man geboren maar hoop vurig dat ik met een pruik e.d. iets androgyns kan bereiken...dat zou ik dolgraag willen zodat ik per dag kan kiezen waar ik het accent op wil leggen (en dus ook rokken en jurken kan dragen zonder dat het vreemd staat)...dat is mijn wens...

x,
Mina
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

niemand zegt dat leven tussen de sexen erg is, ' we' maken er hier opt forum alleen zo'n probleem van

die docu op rtl gisteren, DAT zijn de pioniers die leven volgens eigen richtlijnen, dwars tegen alle bestaande ' wetten' in, DAT zijn de mensen die de genderbenderwereld nodig heeft, en waarom zou jij niet net als hen opstaan en voor je ikje opkomen
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Joy schreef:waarom zou jij niet net als hen opstaan en voor je ikje opkomen
Daarom, en ze zagen er bovendien erg goed uit toch? (aantrekkelijk!).
ja ik laat me niet van mijn gedachten afbrengen. Ik wil doen wat ik zelf mooi en leuk vindt...zonder erbij na te denken hoe mannelijk of vrouwelijk het is....en of het passabel is.
Maar aan een passabel zelf moet ik ook werken...in mijn vrije tijd doe ik al waar ik zin in heb...maar in een werksituatie is dat natuurlijk anders...
(dat doe ik nu nog als "man")
x,
Mina
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

mila schreef:genitaal' is vrij vertaald: anaal. Mijn 'back pussy'.

En ja, zoals veel mensen waarde hechten aan genitale sex, zo hechten mijn minaar en ik veel waarde aan sub genitale sex.

Het is namelijk lekker.
I agree :P Wist niet dat daar zo'n chique woord voor bestond:).
mila schreef: Heb je de film "Pat" met oa Roseanne Barr wel eens gezien? Gaat over een persoon van onbesliste gender, en waar die zoal tegen aan loopt in het dagelijks leven. Beslist een TG onvriendelijke film trouwens.
Nee nog nooit, maar ik zal eens om me heen kijken...sounds interesting.

Ik heb gisteren Transamerica gezien...erg leuke film...
(met een biologische vrouw die een transseksueel speelt - in het eerste shot twijfel je even of je met een echte trans te maken hebt, maar enkele ogenblikken later kreeg ik het toch wel in de gaten....maar ze speelt het heel overtuigend hoor, je kon bijna niet zien (en horen!!!) dat het om een biologische vrouw ging.)

trouwens, bestaat er eigenlijk al een naam voor biologische vrouwen die als trans door het leven gaan.....?

Afbeelding

trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=4a7HXgYou-8
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Mina

<I agree Wist niet dat daar zo'n chique woord voor bestond:)>.

Sub genitale sex, die term heb ik zelf bedacht, bij gebrek aan beter, idd.

<Nee nog nooit gezien maar ik zal eens om me heen kijken...ik kan hem vreemd genoeg niet zo snel vinden op internet movie database...>

Kan ook 'I'm Pat' of 'My name is Pat' zijn hoor, die film is geloof ik een jaar of 15 oud, ik heb 'em ooit eens op tv gezien, en later op een TS site door een recensente omschreven als de foutste en meest discriminerende TG film ooit gemaakt en dat klopt idd.

<Wel een grappig idee...biologische vrouwen die als trans door het leven gaan..vraag me af of daar al een naam voor bestaat>

Jawel hoor, die naam bestaat, en wel de female-female impersonator. Dus een vrouw die een man nadoet die een vrouw nadoet. Heeft onze onvolprezen John Waters eens bedacht voor een van zijn actrices, een belachelijk overtrokken vrouwelijke vrouw, die idd iets van een trav weg had. Teveel hoofdhaar/pruik, teveel make up, te sexy, te vrouwelijke kleding, te wulps gedrag, kortom: een karikaturale vrouw.Check op youtube 'desperate living' van John Waters, de naam van die actrice is Renay....nog wat.

En in mijn TS vriendinnenkring van vroeger bevond zich een bio vrouw die als trans door het leven ging, en daar in de prostitutie een fortuin aan verdiende. Deze geboren vrouw is 1.90 lang, grof gebouwd, grote handen en voeten en liet haar ts lover klanten fiks en fors dokken, en trok op het 'moment supreme' een voorbinddildo tevoorschijn, met de mededeling: 'oh sorry schat, ik was je vergeten te vertellen dat ik al geopereerd ben'. Het geld had ze al in haar tas, dus de heren ts lovers gingen wel akkoord.
En reken maar dat ze een ministerssalaris verdiende als 'trans' in de prostitutie.

Deze vrouw heeft trouwens altijd TS lovers als vriend of als partner, blijkbaar is haar transige verschijning genoeg om de 'behoeftes' daaraan te bevredigen, en ze hebben openlijk iets met haar *omdat* ze een bio vrouw is, met een naturel vagina.
Blijkbaar is dat iets wat de TS lovers psychologisch geruststeld; 'welnee, ze is geen TS, lijkt maar zo, ze is een geboren vrouw hoor'.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

In Victor Victoria speelt Julie Andrews ook een vrouw die een man speelt die een travestiet speelt.

Irene
Kleine stapjes
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Joy,

Ik heb eens een grootschalig onderzoek naar het welbevinden van post op ts'en gelezen, uitgevoerd door de VU.

Om kort te gaan: meer dan de helft zat werkeloos thuis, en zonder partner.

Mila.


<dat hoeft niet perse met pasabiliteit of genderdysforie te maken te hebben>

joy


Nee, uiteraard niet! Stel je toch voor?? Het is heel gewoon puur toeval, niets meer dan dat hoor.

Mila.
Plaats reactie