Behoefte aan hulp/ondersteuning vanuit ggz

Algemeen

Moderator: Moderators

kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

wavebird schreef:alleen hier hebben een paar er een handje van dan toch perse te moeten antwoorden.
daar is een forum toch ook voor bedoelt. en het motto hier is *MEEDOEN*
nepvrouw als geuzennaam
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

kiki schreef:
Frederique_ schreef: ... Trotse TG
hoe weet jij dat je tg bent? je sluit een srs toch niet uit? tg is voor de meeste volgens mij gewoon een 'tussenhokje' naar ts. die zijn eigenlijk wel ts, maar durven of kunnen om wat voor reden dan ook die srs niet (of niet direct) te ondergaan.
Voor mij is TG niet noodzakelijkerwijs tussenhokje. Ik vind het nogal aanmatigend als mensen TG -wel- zien als tussenstap voor TS, want in feite zit je dan beslissingen over een anders behandeltraject te nemen (en dat zou je mijns inziens -nooit- moeten doen).

Ik heb in het artikel voor homoinfo (zie eerder deze thread) al aangegeven wat TG voor mij betekent en waarom ik mijzelf niet als TS bestempel. Als je het daar niet mee eens bent of als je er vragen over hebt wil ik graag (in een andere thread, zodat mensen die ook over kunnen slaan :wink: ) uitleggen waarom ik vind wat ik vind.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

kiki schreef:
wavebird schreef:alleen hier hebben een paar er een handje van dan toch perse te moeten antwoorden.
daar is een forum toch ook voor bedoelt. en het motto hier is *MEEDOEN*
Gut Kiki, zijn wij het toch nog eens vanavond.... alweer een kleine toevoeging.... *normaal meedoen*

De Pil
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

Frederique_ schreef:Voor mij is TG niet noodzakelijkerwijs tussenhokje. Ik vind het nogal aanmatigend als mensen TG -wel- zien als tussenstap voor TS, want in feite zit je dan beslissingen over een anders behandeltraject te nemen (en dat zou je mijns inziens -nooit- moeten doen).

Ik heb in het artikel voor homoinfo (zie eerder deze thread) al aangegeven wat TG voor mij betekent en waarom ik mijzelf niet als TS bestempel. Als je het daar niet mee eens bent of als je er vragen over hebt wil ik graag (in een andere thread, zodat mensen die ook over kunnen slaan :wink: ) uitleggen waarom ik vind wat ik vind.

Groetjes,

Frederique
Maar hoeveel ken jij er die echt al tientallen jaren als TG leven? dat zijn er niet veel. ik denk dat de meeste vroeg of laat toch verder gaan richting ts.
nepvrouw als geuzennaam
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

kiki schreef:
Frederique_ schreef:Voor mij is TG niet noodzakelijkerwijs tussenhokje. Ik vind het nogal aanmatigend als mensen TG -wel- zien als tussenstap voor TS, want in feite zit je dan beslissingen over een anders behandeltraject te nemen (en dat zou je mijns inziens -nooit- moeten doen).

Groetjes,

Frederique
Maar hoeveel ken jij er die echt al tientallen jaren als TG leven? dat zijn er niet veel. ik denk dat de meeste vroeg of laat toch verder gaan richting ts.
Wacht even.... leg uit... cynisch bedoeld???

De Pil
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Kiki,

Je hebt vast de naam Mila wel eens horen vallen? Mila leeft al jaren zonder SRS en wel als vrouw...
Zo zijn er ook mensen die als vrouw leven zonder hormoon/SRS-wens.
Er zijn ook mensen die als vrouw leven zonder wens voor SRS, met alleen oestrogenen en zonder anti-testosteron-medicijnen.
Er zijn ook mensen die het hele traject gedaan hebben en zich niet aan wensen te passen aan maatschappelijke regels voor m/v. Die leven (bewust) meer androgyne.

Nogmaals: de keuze voor wel/geen geslachtsoperatie ligt niet bij jou, of bij een genderteam, of via een poll op trav.org bij de schrijvers hier. De keuze wordt ALLEEN gemaakt door een patiënt. De keuze voor "niet" is daarbij net zo valide als de keuze voor "wel".

Groetjes,

Frederique
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Frederique_ schreef: Nogmaals: de keuze voor wel/geen geslachtsoperatie ligt niet bij jou, of bij een genderteam, of via een poll op trav.org
he jammer ik had al een polletje klaarliggen ;)
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

ok, maar dat is ook van de laatste tijd. ik meende toch dat het VU tijdenlang mensen weigerde die maar een gedeeltelijke geslachtsaanpassing wilde hebben (alleen hormonen en geen SRS).
nepvrouw als geuzennaam
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

De VU verandert inderdaad (langzaam).

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:De VU verandert inderdaad (langzaam).
Ja hoor.....heb de grote bouwplaats gezien.....nu het genderteam nog he :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Verandert ook (langzaam)
:wink:

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie