Zo hoog zijn die drempels nu ook weer niet :-)

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Ik zie bepaalde dingen heen en weer gaan, en denk dan, soms louter omdat wij het soms na laten om voluit te spreken. ...

Sommige zaken vragen nu eenmaal wat meer achtergrond informatie dan andere. Zit ik er naast, zeg het. :wink:

Zoals SRS.

Ik heb begrepen dat aan SRS zit verbonden de mogelijkheid ( of gaat dat dan automatisch? ) om je administratief daarna van geslacht te laten veranderen.

Als dat officieel burgerlijk status van belang is, niet alleen voor diegene zelf, om in haar beleven eindelijk daadwerkelijk fysiek niet meer man te zijn en daarmee emotioneel afscheid kan nemen van haar verleden. Maar ook bv maatschappelijk, uitkering, hulp, positie in een baan, juridische rechten, rechtmatig aanspreek titel, wettelijk gezien, dan zie ik in waarom sommigen die misschien anders niet de stap zouden nemen en verder voor 100 % als vrouw zouden leven het dan toch besluiten.

Anders is het ook dat natuurlijk daarmee zeg je PERSOONLIJK eindelijk vaarwel aan het mannelijk, dat je al de tijd in de weg heeft gestaan, uiteraard fysiek, maar zeker emotioneel. Immers voor de buiten wereld is dat niet bekend, wat je van onderen hebt. :o :wink: en kunnen zij je daar niet op je "beoordelen". Je kunt het wel nadien helemaal uitstralen. Wat dan t.o.v. hoe je voorheen was een verschil kan zijn. Al kunnen dan ook weer alleen mensen die je goed kennen het verschil van voor en na zien.

Hier ook, is net als mooie lingerie dragen, wat anderen meestal niet te zien krijgen en waarvan jij wel erg van geniet. Voor de buiten wereld maakt het niet uit, maar voor jezelf wel. Het is dan iets waar jij behoefte toe hebt, en wat jou leven dan volmaakter maakt. En in die beleving volmaakter en meer mens voelt.

En ik kan mij best voorstellen dat je vol persoonlijk geruststelling, je gevoelsmatig dan pas echt gelijk kan gaan voelen met andere vrouwen. Je niet als half man maar als volledig vrouw in het leven kan staan. ( zover als plastische chirurgie dat toelaat en jij ondergaan bent ) Zelfs naakt, in de douches bij bv de zwembad / sport lokaal, de sauna.

Zeker wat betreft wat na alle handelingen om eindelijk zo veel mogelijk fysiek vrouw te zijn komt. En aansluitend en versterkend van het al aanwezige geestelijke vrouw zijn.
Het navolgend is dan weer gewoon verder leven, maar dan als "volwaardig" vrouw, met in dit geval waar ik aan denk, een relatie.
Met een man of vrouw. Zonder meer met iemand die jou, de innerlijk ware persoon die je bent, volledig accepteert en lief heeft, maar zeker begrijpend waar je vandaan bent gekomen en hoe je nu bent. Dat het voor jou van belang is om een vagina te hebben, om je rol in de liefde als vrouw te kunnen vervolmaken.

Dus de waarde die jij dan zelf hecht aan het wel of niet hebben van het vrouwelijk geslacht deel voor in het verder leven vriend / partnerschap.

Dus zonder de redenen van waarom het van belang is dwalen de antwoorden heen en weer, vanuit andere gezichtspunten maar nooit die noemen.

Kan ook wanneer je zelf voldoende vermogen hebt, het een geheel eigen keuze, zonder ook maar aan enige verplichtingen te hoeven voldoen. En dan dus geen erkend status hoeft te hebben verworven eer je daar mee verder moet.

Een heel ver gaande stap om een stempel van echtheid te verkrijgen.

Dat er vaak niet de achter liggende redenen worden gegeven maakt het heel moeilijk om als buiten staander de waarde daarvan in een discussie aan te geven / te bepalen.

Waar ik mee eens ben is dat SRS een deel uitmaakt van een geheel.
en onmiskenbaar een statement met het man-zijn totaal te zijn afgedaan. Zowel persoonlijk als naar de buiten wereld toe.

Het is dan aan diegene om voor zichzelf uit te maken wat het voor haar betekent. Beweeg redenen bepalen ook de belang ervan voor de betreffende persoon haar eigen beleven.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Hypothese:

Zou je de hele molen instappen als je vantevoren zou weten dat een srs op geen enkel wijze mogelijk zou zijn?

Persoonlijk zou ik daar verdomd veel moeite mee hebben, me vanuit het hier en nu bekeken nooit kompleet kunnen voelen

Juist een srs telt voor mij enorm veel zwaarder als welke andere medische ingreep dan ook, omdat dat geslachtsdeel lichamelijk bepaalt wat ik van geboorte ben, een man, waar ik van gruw

Alle andere mannelijke kenmerken zijn weliswaar ook storend, maar niet cruciaal imo, je geslacht wel

Ik vind het dan ook uiterst boeiend als iemand uit eigen beleving geen srs wil ondergaan ,als iemand geen moeite heeft met het feit dat voor de rest van je leven je mannelijke geslacht aanwezig blijft, ik kan me daar nauwelijks in inleven omdat het voor mij absoluut niet geld

Joy
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
ik kan me daar nauwelijks in inleven omdat het voor mij absoluut niet geld
Dat was wel duidelijk Joy
Kleine stapjes
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Ik persoonlijk zit te kijken waar in het verhaal dat ik sta, welke nuance dat ik zelf heb. En wat ik zelf kan betalen..... :roll: :cry: De haalbaarheid.
Al moet ik zeggen, de mogelijkheid om geopereerd te worden bestaat, en is volgens mij de bekroning van alle voorbereiding, en lijkt mij iets waar je feitelijk naar toe zou moeten werken... Maar dat naar gelang je eigen invulling van het vrouw zijn. Natuurlijk weet je zeker dat je nooit meer zelf met het slangetje wat kan, en dat je alleen maar kan ontvangen.

Ik vraag mij dan ook af hoe dat verder gaat met SRS post op's en hun seks leven. In principe, als vrouw zouden ze allemaal het verder met mannen moeten redden. Dat aspect is mij nog niet helemaal duidelijk.

Een vrouw BEELD neer willen zetten vanuit man, dus een mens met piemel, of een vrouw willen zijn, twee verschillende dingen. De eerste hoeft helemaal niet zo'n verregaande stap / ingreep om te kunnen doen wat zij wil. Heeft soms ook te maken met de veelal al bestaande partnerschap. Waarbij het ding wel degelijk nog een rol speelt.

Om zo mogelijk fysiek een vrouw te willen zijn is het een pre.

Zoals ik nu er voor sta, mag het hele spul wel weg. Of dat nu de juiste beslissing van mij is op dit moment weet ik niet. Heb het er beslist niet gemakkelijk mee. Het blijft een zware medische ingreep.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb mezelf oprecht de vraag gesteld:
als ik zou moeten kiezen tussen laat maar hangen, een penectomie, en een srs, wat zou ik dan doen.

Ik ben er nog niet uit
Kleine stapjes
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Ik zou het verwijderen van de penis niet als belangrijkste zien, maar een vagina vind ik wel een heel belangrijk deel van de transformatie. Aan de andere kant zie ik dat niet als doel, maar meer als logisch gevolg van een eerdere keuze. Niet dat ik die keuze al gemaakt heb :-?
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

foutje ...
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Zo zie je maar dat iedereen anders is. Het hebben van een vagina is bij mij op dit moment minder belangrijk dan het niet hebben van een penis, al was het alleen maar vanwege het comfort.

Irene
Kleine stapjes
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Irene, één simpele vraag zou je moeten kunnen beantwoorden, "wil je nog gewoon kunnen penetreren, of dat letterlijk laten vallen en als er iets zou gebeuren ..... dan gepenetreerd willen worden."

Als wij nog zelf willen kunnen penetreren, dan hoef je er niet verder aan te denken. En gaat het hele feest niet door.

Is dat niet van belang, dan ga je verder.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Irene schreef:Zo zie je maar dat iedereen anders is. Het hebben van een vagina is bij mij op dit moment minder belangrijk dan het niet hebben van een penis, al was het alleen maar vanwege het comfort.

Irene
Tja, dat is wel zo, maar dat is 'maar' praktisch. Ik zie een vagina toch meer als een soort ideaalbeeld dat na te streven valt, en niet zo zeer als een ongemakje dat verwijderd moet worden.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Petra v schreef:Irene, één simpele vraag zou je moeten kunnen beantwoorden, "wil je nog gewoon kunnen penetreren, of dat letterlijk laten vallen en als er iets zou gebeuren ..... dan gepenetreerd willen worden."

Als wij nog zelf willen kunnen penetreren, dan hoef je er niet verder aan te denken. En gaat het hele feest niet door.

Het heeft bij mij niets met seks te maken. Ook zonder seks gedurende de rest van mijn leven zou ik er hetzelfde over denken.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik denk dat je hiermee de kern raakt Petra,
Er is een wezenlijk verschil tussen het willen behouden en niet hoeven verliezen.

Seks is de drijfveer blijkbaar.

Irene
Kleine stapjes
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Chloe'tje schreef:
Petra v schreef:Irene, één simpele vraag zou je moeten kunnen beantwoorden, "wil je nog gewoon kunnen penetreren, of dat letterlijk laten vallen en als er iets zou gebeuren ..... dan gepenetreerd willen worden."

Het heeft bij mij niets met seks te maken. Ook zonder seks gedurende de rest van mijn leven zou ik er hetzelfde over denken.
Nee dat hoeft ook niet, maar de meeste mensen hebben toch wel seks.

Hee ik sta zelf al meer dan drie jaar droog... :o En toch denk ik, ja stel nou eens voor dat je een mooie vrouw ontmoet..... en het wordt wat, maar dat zal heel onwaarschijnlijk zijn als je zelf 24/7 als vrouw door het leven gaat.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Petra v schreef:
Nee dat hoeft ook niet, maar de meeste mensen hebben toch wel seks.

Hee ik sta zelf al meer dan drie jaar droog... :o En toch denk ik, ja stel nou eens voor dat je een mooie vrouw ontmoet..... en het wordt wat, maar dat zal heel onwaarschijnlijk zijn als je zelf 24/7 als vrouw door het leven gaat.
In een ander topic verzekerde iemand mij dat een lesbische TS (MTF) nog een kans heeft :D

Maar ik kan mij niet voorstellen dat die keuze (wel of geen piemel) afhankelijk is van welke seks je wilt. Zou het niet andersom zijn, dat hoe je je in de kern voelt, bepaalt welke seks je wilt?
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Ja Irene, het is zeker iets wat beslist bepalend is.
Je kunt verder helemaal vrouw zijn zonder die ingreep en dan toch op conventioneel wijze seks beleven, zeker als je niet 24/7 vrouw bent.

Het is dan volgens mij echt voor diegene die of geen seks meer willen, of het met of een vrouw willen, vrouw / vrouw op lesbische wijze, of met een man. En dat ze zonder meer 24/7 vrouw zijn. Deeltijd als man gaat niet meer.

Echter diegene die het aanvragen, stel ik mij voor zullen ongetwijfeld 24/7 vrouw willen zijn, seks of niet.

Zoals ik al net zei, zelf ben ik niet actief aan het zoeken naar een partner wat niet zegt dat ik een liefdevol vrouw niet welkom zou heten.

Maar alleen al op basis daar van zou ik nu zeggen dat het spul mag eraf!
Zoals het nu is qua seks maakt het niet uit voor mij...

De stap is dan ook een bevestiging van de keuze, voorkomt twijfels wel / niet. Het is dan gewoon gebeurd. Van onderen ben je dan vrouw.

En nee het gaat iedereen niet voor de wind die het doet. Maar als je de kans hebt en het niet doet, ja dan zal je het ook nooit weten en ook nooit beleven. En blijf je fysiek altijd man.
Plaats reactie