Sommige zaken vragen nu eenmaal wat meer achtergrond informatie dan andere. Zit ik er naast, zeg het.
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zoals SRS.
Ik heb begrepen dat aan SRS zit verbonden de mogelijkheid ( of gaat dat dan automatisch? ) om je administratief daarna van geslacht te laten veranderen.
Als dat officieel burgerlijk status van belang is, niet alleen voor diegene zelf, om in haar beleven eindelijk daadwerkelijk fysiek niet meer man te zijn en daarmee emotioneel afscheid kan nemen van haar verleden. Maar ook bv maatschappelijk, uitkering, hulp, positie in een baan, juridische rechten, rechtmatig aanspreek titel, wettelijk gezien, dan zie ik in waarom sommigen die misschien anders niet de stap zouden nemen en verder voor 100 % als vrouw zouden leven het dan toch besluiten.
Anders is het ook dat natuurlijk daarmee zeg je PERSOONLIJK eindelijk vaarwel aan het mannelijk, dat je al de tijd in de weg heeft gestaan, uiteraard fysiek, maar zeker emotioneel. Immers voor de buiten wereld is dat niet bekend, wat je van onderen hebt.
![:o](./images/smilies/icon_eek.gif)
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hier ook, is net als mooie lingerie dragen, wat anderen meestal niet te zien krijgen en waarvan jij wel erg van geniet. Voor de buiten wereld maakt het niet uit, maar voor jezelf wel. Het is dan iets waar jij behoefte toe hebt, en wat jou leven dan volmaakter maakt. En in die beleving volmaakter en meer mens voelt.
En ik kan mij best voorstellen dat je vol persoonlijk geruststelling, je gevoelsmatig dan pas echt gelijk kan gaan voelen met andere vrouwen. Je niet als half man maar als volledig vrouw in het leven kan staan. ( zover als plastische chirurgie dat toelaat en jij ondergaan bent ) Zelfs naakt, in de douches bij bv de zwembad / sport lokaal, de sauna.
Zeker wat betreft wat na alle handelingen om eindelijk zo veel mogelijk fysiek vrouw te zijn komt. En aansluitend en versterkend van het al aanwezige geestelijke vrouw zijn.
Het navolgend is dan weer gewoon verder leven, maar dan als "volwaardig" vrouw, met in dit geval waar ik aan denk, een relatie.
Met een man of vrouw. Zonder meer met iemand die jou, de innerlijk ware persoon die je bent, volledig accepteert en lief heeft, maar zeker begrijpend waar je vandaan bent gekomen en hoe je nu bent. Dat het voor jou van belang is om een vagina te hebben, om je rol in de liefde als vrouw te kunnen vervolmaken.
Dus de waarde die jij dan zelf hecht aan het wel of niet hebben van het vrouwelijk geslacht deel voor in het verder leven vriend / partnerschap.
Dus zonder de redenen van waarom het van belang is dwalen de antwoorden heen en weer, vanuit andere gezichtspunten maar nooit die noemen.
Kan ook wanneer je zelf voldoende vermogen hebt, het een geheel eigen keuze, zonder ook maar aan enige verplichtingen te hoeven voldoen. En dan dus geen erkend status hoeft te hebben verworven eer je daar mee verder moet.
Een heel ver gaande stap om een stempel van echtheid te verkrijgen.
Dat er vaak niet de achter liggende redenen worden gegeven maakt het heel moeilijk om als buiten staander de waarde daarvan in een discussie aan te geven / te bepalen.
Waar ik mee eens ben is dat SRS een deel uitmaakt van een geheel.
en onmiskenbaar een statement met het man-zijn totaal te zijn afgedaan. Zowel persoonlijk als naar de buiten wereld toe.
Het is dan aan diegene om voor zichzelf uit te maken wat het voor haar betekent. Beweeg redenen bepalen ook de belang ervan voor de betreffende persoon haar eigen beleven.