9 juni: Kelly van der Veer bij Vaders & Zonen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef:Amber vind dat Kelly een slecht beeld geeft en ik ben het daar niet mee eens dus.
Jij hebt liever dat mensen je benaderen als een sensatie, n omgebouwde vent i.p.v. een vrouw?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Nee ik heb geen vooroordelen, ik doelde op het beeld wat mensen van TSen kunnen hebben, en welke ik dan verkies boven een ander. Amber vind dat Kelly een slecht beeld geeft en ik ben het daar niet mee eens dus. Ik denk dat mensen iemand als Kelly eerder serieus nemen en begrijpen als dus die verder normale mannelijke heteroman, die van bouwvakker naar klusvrouw gaat.
Jij denkt dat mensen denken etc. Als dat geen vooroordeel is, wat dan nog wel :roll: ?

Ik werd indertijd als man doorgaans wel geaccepteerd, al was ik niet stereotype. Nu word ik doorgaans als vrouw geaccepteerd, ook al ben ik zeker niet stereotype en al helemaal niet "vrouwelijk" in de zin dat Kelly dat is. M.a.w. ik kan jouw verwachtingen in mijn persoonlijke ervaring niet echt terugherkennen.

Als dat wat je leeft authentiek is, dan hebben de meeste mensen er niet zo'n moeite mee om je serieus te nemen. Ik ben gewoon mezelf en de meeste mensen zien mij daardoor als vrouw en daar ben ik blij mee. En echt, ik lijk in niets op Kelly :wink: . Geen van mijn vriendinnen of vrouwelijke collega's lijkt trouwens in de verste verte op Kelly.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
Snoopy schreef:Amber vind dat Kelly een slecht beeld geeft en ik ben het daar niet mee eens dus.
Jij hebt liever dat mensen je benaderen als een sensatie, n omgebouwde vent i.p.v. een vrouw?
Dat doen ze toch wel als ze het weten... en dan vind ik het dus prettiger dat ik niet vergeleken wordt met ome joop uit friesland met 5 kinderen die nu in omajurken en therapeutische omaschoenen in de plaatselijke supermarkt flaneert, of erger nog een exmilitair. Zie bijv dit verhaal:
http://missjfacialplasticsurgery.com/mi ... woman.aspx

En dat komen ze met het excuus dat het compensatie was van een gebrek aan mannelijkheid. Dat is natuurlijk je reinste kolder.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef: En dat komen ze met het excuus dat het compensatie was van een gebrek aan mannelijkheid. Dat is natuurlijk je reinste kolder.
Sja, je kan ook je ogen sluiten voor de realiteit. Maar het is en blijft opvallend dat er onder T's juist veel mensen met mannelijke beroepen zitten... Net als dat Kelly n slecht voorbeeld is als transseksueel een kolder is....
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Snoopy schreef:En dat komen ze met het excuus dat het compensatie was van een gebrek aan mannelijkheid. Dat is natuurlijk je reinste kolder.
Hypermasculinity is anders een bekend coping mechanisme hoor. Ik denk dat je toch op moet passen met jouw persoonlijke ervaringen op anderen te gaan toepassen. Je begrijpt misschien niet dat sommige transseksuelen zo'n mannelijk leven hebben kunnen leiden, maar voor sommige mensen is overdreven macho gedrag misschien gewoon een methode geweest om van het gepest in de kindertijd verlost te worden, en voor je het weet is dat gedrag een deel van je zelf geworden.

Ik zelf ben weggevlucht in computers. Dat was mijn coping mechanisme, lekker veilig, weg van de straat. Maar dat is nooit een bewuste keuze van me geweest, het is eigenlijk vanzelf zo gegaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat het met transen die macho gedrag vertonen niet anders is.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Dat doen ze toch wel als ze het weten... en dan vind ik het dus prettiger dat ik niet vergeleken wordt met ome joop uit friesland
Op welke persoonlijke ervaringen van jouzelf is dit gebaseerd, Snoopy?

Of zijn het vooral je eigen negatieve verwachtingen? En je eigen negatieve gevoelens tegenover 'Ome Joop'?

Ik ben nooit anders dan met respect benaderd wanneer mensen 'het wisten'. En nooit vergeleken met Kelly en ook niet met Ome Joop. Wat zielepoten in de comments van fok.nl, De Telegraaf of GeenStijl allemaal uit zijn onderbuik laat reutelen, tja, daar heb ik ook niet van terug. Maar dat gaat niet over mij, dat gaat over hen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef:
Snoopy schreef:En dat komen ze met het excuus dat het compensatie was van een gebrek aan mannelijkheid. Dat is natuurlijk je reinste kolder.
Hypermasculinity is anders een bekend coping mechanisme hoor. Ik denk dat je toch op moet passen met jouw persoonlijke ervaringen op anderen te gaan toepassen. Je begrijpt misschien niet dat sommige transseksuelen zo'n mannelijk leven hebben kunnen leiden, maar voor sommige mensen is overdreven macho gedrag misschien gewoon een methode geweest om van het gepest in de kindertijd verlost te worden, en voor je het weet is dat gedrag een deel van je zelf geworden.
.
Nee hoor... wie zegt dat de transseksuelen met een mannelijk verleden een pestverleden hebben gehad en daarom zogezegd compensatiegedrag hebben vertoond? Het is algemeen bekend dat de meer mannelijke TSen helemaal geen herinneringen hebben dat ze zich als kind al meisje voelden, sommige waren gewoon doodnormale voetbaljongens en vechtersbaasjes. Ze hebben dat dan zogezegd, zo diep weggestopt, dat ze er niet meer bijkunnen, dat bewustzijn dat ze zich op jonge leeftijd realiseerden dat ze een meisje waren. Mijn inziens is dat gewoon een mooi verhaal om jezelf te kunnen verkopen aan een psycholoog. Ooooh ik was zo mannelijk vanuit zelfontkenning en angst voor uitsluiting (dat terwijl ze die uitsluiting dus helemaal niet hebben gekend als kind en de nodige gevolgen daarvan).
Het is niet een tekort aan mannelijkheid wat die TSen een TS lijkt te maken, maar een tekort aan vrouwelijkheid. Het compensatiegedrag komt pas op latere leeftijd, wanneer zij in transitie gaan.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Op welke persoonlijke ervaringen van jouzelf is dit gebaseerd, Snoopy?
.
Nou het gaat mij erom dat er afgegeven wordt op een vorm van transseksualiteit wat door het overgrote deel van de mensheid begrepen kan worden, want een logisch gevolg van...

Je kunt toch niet zeggen dat transitie om vrouw te gaan worden na een succesvolle carriere bij de landmacht een logisch gevolg is van....

Ik ben dan eerlijk gezegd blij dat iemand als Kelly in de spotlights staat, want veel geloofwaardiger voor het overgrote deel van de mensheid. :D en terecht ook.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Ik ben dan eerlijk gezegd blij dat iemand als Kelly in de spotlights staat, want veel geloofwaardiger voor het overgrote deel van de mensheid. :D en terecht ook.
Nog maar eens: ik denk dat je hier vooral je eigen perceptie bij andere mensen veronderstelt.

Voor jou is nichterig misschien bijna synoniem aan vrouwelijk, maar als het erom gaat of een trans als vrouw overkomt of niet, dan zit verwijfdheid minstens evenzeer in de weg als omejoperigheid :lol: .

Daarom ben ik ook blij dat Kelly in de spotlights staat. En ik ben al even blij dat Ome Joop zo nu en dan in de spotlights verschijnt. Ze dragen er allebei toe bij dat ik meestal gewoon voor een vrouw wordt gehouden en ook als ik open ben over mezelf niet met dat soort extremen vergeleken word :D .

Onder geboren vrouwen heb je ook allerlei uitschieters: slonzen, sletjes, trutten, blauwkousen, kletskousen, viswijven, manwijven, stresskippen, nutshoenders, moederkloeken, poetsvrouwen, etc. Prachtig toch :wink: ? Als je het bent is het oké en als je dichter bij het midden zit is er ook geen vrouw overboord.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
Daarom ben ik ook blij dat Kelly in de spotlights staat. En ik ben al even blij dat Ome Joop zo nu en dan in de spotlights verschijnt. Ze dragen er allebei toe bij dat ik meestal gewoon voor een vrouw wordt gehouden en ook als ik open ben over mezelf niet met dat soort extremen vergeleken word :D .

.
Hihih hmmmmm dat is ook wel weer waar.... maaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr is Kelly nou echt zo nichterig vraag ik me af? Ik vind het wel meevallen hoor.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Hihih hmmmmm dat is ook wel weer waar.... maaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr is Kelly nou echt zo nichterig vraag ik me af? Ik vind het wel meevallen hoor.
Nou, toch wel een stuk nichteriger dan Ome Joop, hoor :lol: !

Wat ik al die tijd bedoel: ik zou er maar niet zo over in zitten wie er in de spotlights staan. Jij wordt toch gewoon de vrouw die je bent en hoe dat uitvalt, daar kunen Kelly en Ome Joop je niet bij helpen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
antoinette41
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 2:25
Locatie: heemstede

Bericht door antoinette41 »

@Janiek:


Nou, dat vind ik op mijn beurt weer wat overdreven. Je kunt aan sommige transvrouwen wel zien dat zij een deel van hun wordingsgeschiedenis als nicht hebben geleefd. Bij een ander type blijft er heel duidelijk iets van de hetero huisvader hangen.

Hier ben ik het ook mee eens,daar ben ik er al genoeg van tegen gekomen.

@Snoopy



Hihih hmmmmm dat is ook wel weer waar.... maaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr is Kelly nou echt zo nichterig vraag ik me af? Ik vind het wel meevallen hoor.

Ook dit is zo, dat is ze zeker.

Vaak heb ik hele gesprekken met biovr over dit ,dan vraag ik ze weleens
doen of zouden zo doen?
Steevast is het antwoord, nee.
Waar we het ook vaak over hebben,is hoe je nu in de maatschappij
op moet gaan,als Ts,gewoon ook de normale dingen zoals iedere andere
doen,veel naar sociale plekken gaan, cafe s , restaurants, etc..
En er een beetje naar de mode om je heen bijlopen, geen uitzonderlijke
dingen gaan dragen, want dan krijg je weer veel geroddel etc..
Dit helpt echt een heel groot deel van dit proces,ik heb het allemaal wel zo ondervonden.
antoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

antoinette41 schreef: Vaak heb ik hele gesprekken met biovr over dit ,dan vraag ik ze weleens
doen of zouden zo doen?
Steevast is het antwoord, nee.
Waar we het ook vaak over hebben,is hoe je nu in de maatschappij
op moet gaan,als Ts,gewoon ook de normale dingen zoals iedere andere
doen,veel naar sociale plekken gaan, cafe s , restaurants, etc..
En er een beetje naar de mode om je heen bijlopen, geen uitzonderlijke
dingen gaan dragen, want dan krijg je weer veel geroddel etc..
Dit helpt echt een heel groot deel van dit proces,ik heb het allemaal wel zo ondervonden.
antoinette
Ja maar authentiek ben je dan niet... en dat is Kelly wel.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef: Nou goed, voor een paar jochies in de AH nog wel eens "travestiet", maar dat mag de pret niet drukken
Ja maar is een trans niet per definitie verwijfd eigenlijk? want: geboren als jongetje en doordat dat zichtbaar is ... dan ben je al snel verwijfd en "nichterig". En een ts word in het beste geval voor een ts aangezien, en in het slechtste geval voor een verklede man met tieten...En wat bio's erover te zeggen hebben interesseert me geen fluit want die zijn niet altijd solidair en hoeft ook niet hoor.
Ik ben er nu wel achter gekomen, je bent TS en je blijft TS.

Ik kan me wel voorstellen dat een ts die op vrouwen valt in de war is
en probeert eea te verbergen maar om nou naar het andere uiterste te gaan in een mannelijk beroep EN zich nog kunnen handhaven daarin ook, dat vind ik toch wat moeilijk te geloven hoor, want waarom dan niet een genderneutraal beroep kiezen als je weet dat je TS gevoelens hebt...?

Daarbij leven we in Nederland anno 2009, daarin hoef je je niet meer als superman voor te doen, ook al ben je een echte hetero en een echte man...Vrouwen en homo emancipatie hebben er voor gezorgd dat ook heteromannen vandaag de dag vrouwelijke beroepen kunnen kiezen zoals de zorg enz.

In de ogen van sommigen is er blijkbaar wel verschil tussen een verwijfde Kelly en een TS die als travestiet gezien wordt...
Kelly word dan nog tenminste als omgebouwde homo gezien, maar als travestiet gezien worden ligt wel heel erg dicht tegen mannelijkheid aan...

Dus wat is beter: Omgebouwde homo en verwijfd? Of als een soort travestiet= eigenlijk man gezien worden? Ik zou dan liever met het eerste geassocieerd willen worden eerlijk gezegd.

Kelly heeft nl zelf wereldkundig gemaakt dat ze een TS is, dus word ze door het gros van de mensen als een omgebouwde homo gezien, maar als je als anonieme TS voor 'travestiet' wordt uitgemaakt buiten een zelf gecreeerd wereldje
waarin je op je eigen verzoek als 'vrouw' gezien word (zoals dat helaas voor veel TSen geldt :( )
dan mag je wel eens achter je oren gaan krabben hoe het zit met de buitenwereld en algemene beeldvorming....
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
antoinette41
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 2:25
Locatie: heemstede

Bericht door antoinette41 »

@Snoopy

Ja maar authentiek ben je dan niet... en dat is Kelly wel.

Vind je het wat dan om zo te zijn?
Ik niet,zoals ik nu ben vind ik prima.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Plaats reactie