'ik voel mij vrouw'

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Willeke T
ff weer wat posten

Bericht door Willeke T »

Caroline-B schreef:
Willeke T schreef: En Leontine:
Al moet ik zeggen dat die kleding wel een stuk lekkerder zit
Is dat geen fetisjisme?
Persoonlijk vind ik dat een fractie te kort door de bocht.
Oorspronkelijk was het een quote van Leontine en ik weet natuurlijk niet
precies op wat voor kleding zij doelde.

Maar als ik als man naar een kledingwinkel ga en een dames-trui pas en
vervolgens door de verkoopster ook behulpzaam in een mannen-trui wordt
gehesen. En diezelfde verkoopster vervolgens moet toegeven dat de dames-trui
mij veel beter staat en past, dan denk ik dat we in mijn geval de confectie-industrie
de schuld in de schoenen kunnen schuiven en dat heeft dan helemaal niets met
fetisjisme te maken :)

Groetjes,
Willeke
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Violet Skye schreef:[ Kies een onzijdige naam en aanspreekvorm. Neem les bij de vreer ofzo.
Dat overweeg ik ook: in het dagelijks leven laat ik me -ondanks onmiskenbare uiterlijke veranderingen- nog met Jan aanspreken, maar ik ben er na aan toe dat in Janiek te veranderen. Daar zou ik ook als ik wel verder dan TG ga mee uit de voeten kunnen.

:D De vreer zie ik regelmatig, zal haar eens vragen of ze ook les geeft :D .

Groetjes, Jeanet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Jeanet schreef:
Is het nu weer zij? In zhaar yahoo profiel staat man...
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Lisa schreef:
Er zijn twee eigenschappen die gemeen zijn voor de mensen die hier een antwoord hebben gegeven: ze zijn allemaal in het lichaam van een man geboren, en ze zouden allemaal het liefste in het lichaam van een vrouw zijn geboren.
Lisa, het zal er wel aan liggen hoe iemand leest, of wat iemand wil lezen, maar ik heb dit in zijn algemeenheid niet uit deze berichtjes kunnen lezen.
Wat zeer sterk tot uiting komt in de postings van, zeg maar, de transen – Mara, Jeanet, Violet, Sjaleesha, en in iets mindere mate Fenna
Bedankt dat je mij niet noemt in dit rijtje, ik vind dat je het begrip "transen" hier mee wel erg rekbaar maakt.
Voordat ik Esther of Violet op mijn dak krijgen, wil ik hierbij melden, dat ik niet pretendeer, dat dit beschrijving geldt voor alle vormen van travestie.
Mij krijg je iig niet op je dak hoor Lisa, Ik heb belangrijkere dingen te doen dan hier aan een dood paard te trekken. Ik vind het allemaal prima wat je hier presenteert en (al dan niet)pretendeert. Doe je ding, leef je uit en wees gelukkig. Wat ik me soms wel eens afvraag is wat jou drijft op je geforceerde zoektocht. Ben je ongelukkig met je trava-zijn, wil je meer, soms lijkt het bijna wel jalouzie, wat overigens heel stom zou zijn.
Wel ben ik van mening, dat het geldt voor een hogere aantal travestieten, dan dat ik vermoed dat Violet of Esther denken.
Wat ik denk is je inmiddels genoegzaam bekend, daar hebben we het al eerder over gehad. Ik gun iedereen zijn/haar beleving, gevoelsleven, plezier enz. Maar kom bij mij niet aan met "ik voel me vrouw", terwijl je niet meer dan een karikatuur neer kan zetten. Dat laatste, voor de duidelijkheid, moet je niet persoonlijk opvatten.

Met respect,
Esther
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Violet Skye schreef:
Jeanet schreef:
Is het nu weer zij? In zhaar yahoo profiel staat man...
Oeps, nu weet ik niet zeker of we het over dezelfde vreer hebben. Degene die ik ken, heeft een tiental jaar geleden een volledige transitie gedaan, maar maakt er geen geheim van dat ze een nogal beweegljke genderidentieteitsbeleving heeft.

Ze heeft een website: http://www.vreer.net

maar geen patent op de benaming "vreer".

Hebben we het over dezelfde?

Groetjes, Jeanet
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet en Esther....

Violet, ik ben er verder niet op ingegaan op jouw posting, omdat ik het helder vond. Ik had geen vragen erover, en zag niks in dat ik nodig vond te betwisten. Ook dat behoort tot de mogelijkheid in onze gesprekken :wink:

Esther, ik heb je niet genoemd in het rijtje, omdat je niks van jezelf had prijsgegeven in jouw postings, maar alleen commentaar had gegeven op de gevoelens van anderen.

En kennelijk is wat ik denk je nog niet genoegzaam bekend, want dan zou je weten, dat het zeker niet jaloezie is (Esther, toch.... ;-) ), die mijn drijfveer is. Ik ben buitengewoon geinteresseerd om te begrijpen, misschien zelfs te proberen te doorgronden, wat de mensen die hier komen, voelen. Travestie.org is een virtuele gemeenschap, en de leden van het forum zijn virtuele vriendinnen (soms ook IRL vriendinnen), en ik heb belangstelling voor wat hun beweegt.

Tot slot vind ik jouw instelling tov het onderwerp betreurenswaardig. Wat ik voor ogen had, was dat iedereen die zich, op haar eigen manier het gevoel had van "ik voel mij vrouw" (wat dan ook mag zijn, voor elke persoon afzonderlijk), en bereid daartoe was, hun gevoelens hier zou kunnen uiten, zonder de vrees dat ze zou worden beoordeelt en/of belachelijk worden gemaakt. Ik wil je niet het recht ontnemen om je eigen oordeel over zulke gevoelens te hebben, maar ik snap niet goed waarom het je zo stoort, dat iemand gevoelens heeft die jij belachelijk vindt, en waarom jij het dan nodig zou vinden, om die persoon niet in haar waarde te laten, maar de grond in te boren.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Esther schreef: Wat ik me soms wel eens afvraag is wat jou drijft ....

Met respect,
Esther
Soms vraag ik me dat ook wel eens af, als ik jouw postings lees. Op de inhoud afgaand lijkt me dat je vooral de definitie van trans-zijn heel duidelijk wilt afgrenzen van alles wat zich daaraan verwant voelt. Maar dan blijft er nog iets: c'est le ton qui fait la musique.

Groet, Jeanet
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Lisa met een S schreef:
En kennelijk is wat ik denk je nog niet genoegzaam bekend, want dan zou je weten, dat het zeker niet jaloezie is (Esther, toch.... ;-) ),
Au, die is raak Lisa :oops: Maar goed ik heb er ook een beetje om gevraagd. :cry:
Ik wil je niet het recht ontnemen om je eigen oordeel over zulke gevoelens te hebben, maar ik snap niet goed waarom het je zo stoort, dat iemand gevoelens heeft die jij belachelijk vindt, en waarom jij het dan nodig zou vinden, om die persoon niet in haar waarde te laten, maar de grond in te boren.
Ik dacht niet iemand in persoon niet in zijn/haar waarde te hebben gelaten, resp. de grond ingeboord te hebben. Het was een algemene opmerking, mijn mening. Maar ook ik pretendeer uiteraard niet de waarheid in pacht te hebbeb :wink:

Esther
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Jeanet schreef:
Esther schreef: Wat ik me soms wel eens afvraag is wat jou drijft ....

Met respect,
Esther
Soms vraag ik me dat ook wel eens af, als ik jouw postings lees.
Je bent niet de enigste geloof ik.
Op de inhoud afgaand lijkt me dat je vooral de definitie van trans-zijn heel duidelijk wilt afgrenzen van alles wat zich daaraan verwant voelt.
Zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben :D
Wat bedoel je overigens met "verwant zijn aan"?
Maar dan blijft er nog iets: c'est le ton qui fait la musique.
Tja, mijn muziek is misschien niet altijd even mooi, maar in ieder geval niet vals.

Esther
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Esther schreef:
Wat bedoel je overigens met "verwant zijn aan"?

Esther
Er schijnt een grote groep mensen te zijn, die twijfelt of zij travestiet dan wel transsexueel zijn. Het gevoel (of de wens) vrouw te zijn wordt door die mensen, geboren in het mannelijk geslacht, ook ervaren. En dat hebben zij dan met 'transen' gemeen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de grenzen dus niet zo strikt zijn als dat jij ze graag ziet.

Groet, Jeanet
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Esther schreef:Tja, mijn muziek is misschien niet altijd even mooi, maar in ieder geval niet vals.

Esther
Esther dat ben ik nou helemaal met je eens, kanonschoten klinken inderdaad niet vals :lol:

Nu even wat serieuzer. ik ben op een gegeven moment gestopt met reageren op jouw laatste reactie omdat ik een zeer onbehagelijk gevoel kreeg bij de manier waarop jij je mening uit. Een paar jaar terug zou ik daar nog zeer nadrukkelijk (en helaas ook alleen puur inhoudelijk) tegenin zijn gegaan, nog meer dan ik nu op daar voorafgaande postings deed in elk geval, maar nu had ik zo iets van ach laat maar zitten, daar valt kennelijk niet fatsoenlijk mee te praten. Waarbij de oproepen van een aantal aanwezigen om er een positieve draad van te maken en dat zo te houden best wel meegeholpen heeft.

Je mag me gerust een verwaande kwast en een would-be etc. vinden, doe ik niet moeilijk over, maar willen wij in gesprek blijven met elkaar, dan vind ik het in ieder geval belangrijk dat beiden ook het gevoel hebben door de andere partij gerespecteerd te worden voor wie die is en hoe die is. Mocht jij daar geen behoefte aan hebben prima, we hoeven mekaar niet lief te vinden.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Ik wil graag proberen iets recht te zetten.

Hoewel ik door de toon van Esther's berichten nogal onaangenaam geprikkeld voelde, moet ik ook zeggen dat zij (en Violet op een andere manier en op andere momenten) mij toch aan het denken hebben gezet. En dat ik begin te beseffen dat mijn pogingen om van trans-zijn een rekbaar begrip te maken wellicht toch te lichtvaardig en naïef zijn. Als zij zich daardoor geen recht gedaan voelen , is dat niet onterecht. Alleen het feit al dat zij het onderscheid waar het om ging op prijs stellen, verdient meer respect dan ik met mijn verlangen op één lijn te staan heb getoond. Voor iemand als ik, die vooral "zoekend" is, zijn open deuren naar alle kanten belangrijk, maar dat is mijn belang en niet het hunne. Ook hen te zien als ijkpunt of voortrekkers als het gaat om acceptatie en emancipatie is wellicht een minder goed idee dan ik eerst dacht. En misschien ook helemaal niet nodig.
Dus daar kan ik beter mee stoppen. Bij deze.

Wat ik aan vrouwelijkheid voel is van mijzelf alleen en kan heel goed een andere betekenis hebben dan wat zij beleven. Of dat dan essentiëel of gradueel is, is voor de wetenschappers om zich mee bezig te houden.

Wel, ik hoop dat het zo gelukt is.

groeten, Jeanet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Jeanet schreef: Oeps, nu weet ik niet zeker of we het over dezelfde vreer hebben. Degene die ik ken, heeft een tiental jaar geleden een volledige transitie gedaan, maar maakt er geen geheim van dat ze een nogal beweegljke genderidentieteitsbeleving heeft.
Da's ook de makke van tg's, ze kunnen niet kiezen.
Jeanet schreef: Ze heeft een website: http://www.vreer.net

maar geen patent op de benaming "vreer".

Hebben we het over dezelfde?
Yup, http://profiles.yahoo.com/vreer
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Violet Skye schreef: Yup, http://profiles.yahoo.com/vreer
Hoezo Yup? Ik ging even kijken en vond niets dat erop wees dat zhij dit profiel aangemaakt heeft. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Groetjes, Jeanet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Jeanet schreef: Hoezo Yup? Ik ging even kijken en vond niets dat erop wees dat zhij dit profiel aangemaakt heeft. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Omdat ik weet dat het dezelfde persoon betreft. Dat linkje staat er alleen maar om te laten zien dat vreer op yahoo man is.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Plaats reactie