Dus je valt op......

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caroline B
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
Locatie: Arnhem

Bericht door Caroline B »

kim dietrich schreef: Dat 'ontzettend goed op de hoogte' is zeker ironisch bedoeld.
Nee sorry dat het zo overkomt. Joanne is bijzonder goed op de hoogte met alles wat met de sexe te maken heeft. Ze beschrijft keurig hoe het er in het foetale stadium uitziet. En dat het in het begin er meer vrouwelijk dan mannelijk uitziet. Dat klopt allemaal. Men spreekt in het begin over een cloaca. Vogels hebben een cloaca, maar ook daar spreek je over een mannetje en vrouwtje.
Maar soms is het moeilijk elkaar duidelijk te maken wat je precies bedoelt. Het enige wat ik bestrijd is dat we in den beginne allemaal vrouw waren. "thats all"
Caroline
Gebruikersavatar
Caroline B
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
Locatie: Arnhem

Bericht door Caroline B »

kim dietrich schreef: Maar waarom zou je het beslist mannelijk of vrouwelijk willen noemen? Dat is een etiket dat wij er op willen plakken. Zo denken wij. De natuur zelf hanteert het begrip kennelijk niet. Zal voor veel T's wel een trieste boodschap zijn of niet?

Groetjes,

Kim D.
Ik ben de laatste die strikt het begrip mannelijk of vrouwelijk wil hanteren. Ik vind dat namelijk een grote denkfout. Tussen beide begrippen liggen vele tussenvormen, maar op een of andere manier is het in onze cultuur heel erg moeilijk om buiten deze begrippen te denken. Ook ik heb hier moeite mee, dat heb ik aan den lijve ondervonden.
De natuur hanteert inderdaad niet het absolute begrip man of vrouw, ik geloof dat wij alle daar een goed voorbeeld van zijn. De genetica hanteert deze begrippen wel absoluut. Om de doodeenvoudige reden omdat ze afgesproken hebben dat een xy chromosomenpaar een mannetje is en een xx chromosomenpaar een vrouwtje. Daar kan ik niks aan doen dat is een feit. Dat betekent niet dat een xy persoon zich ook ontwikkeld tot een man, dat staat er los van. Ik beschouw mezelf als een xy-vrouw. Een vrouw die last heeft van allerlei mannelijke ongemakken, maar ook die allerlei vrouwelijke ongemakken ontbeert. En dat laatste maakt weer wat goed voor het eerste, maar lang niet alles.
Caroline
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Caroline B schreef:
Ik ben de laatste die strikt het begrip mannelijk of vrouwelijk wil hanteren. Ik vind dat namelijk een grote denkfout. Tussen beide begrippen liggen vele tussenvormen, maar op een of andere manier is het in onze cultuur heel erg moeilijk om buiten deze begrippen te denken. Ook ik heb hier moeite mee, dat heb ik aan den lijve ondervonden.
De natuur hanteert inderdaad niet het absolute begrip man of vrouw, ik geloof dat wij alle daar een goed voorbeeld van zijn. De genetica hanteert deze begrippen wel absoluut. Om de doodeenvoudige reden omdat ze afgesproken hebben dat een xy chromosomenpaar een mannetje is en een xx chromosomenpaar een vrouwtje. Daar kan ik niks aan doen dat is een feit. Dat betekent niet dat een xy persoon zich ook ontwikkeld tot een man, dat staat er los van. Ik beschouw mezelf als een xy-vrouw. Een vrouw die last heeft van allerlei mannelijke ongemakken, maar ook die allerlei vrouwelijke ongemakken ontbeert. En dat laatste maakt weer wat goed voor het eerste, maar lang niet alles.
Er is geen mannelijk en vrouwelijk. Wat is nou het echte verschil tussen mannen en vrouwen? (Inderdaad de chromosonen en het aantal geslachtscellen). We labelen de wereld omdat hij zo overzichtelijker word. De naam die je er aan geeft bepaal je zelf.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Janneke schreef:Wat is nou het echte verschil tussen mannen en vrouwen?
Vanmmiddag vergaderd. Heel veel saaie mannen. In ieder geval 1 heel mooie vrouw. Dan weet je het verschil wel weer.

Natuurlijk kunnen sommige T's er heel mooi uitzien. Maar ik ken niet of amper T's die er net zo perfect en overtuigend uit kunnen zien als een heel mooie meid.

Natuurlijk heb ik als bioman de neiging wat oppervlakkig te kijken naar het prachtige gezichtje etc. Biologen zullen zeggen dat de vrouw de kinderen moet krijgen. Een man hoeft ze alleen maar te verwekken. Dat lijkt misschien een onbelangrijk verschil, maar voor de voortplanting maakt het wel heel veel uit. Man+man: niets. Vrouw+vrouw: niets. Man+vrouw: bingo!

Kortom: zo'n plaatje van een vrouw heeft voor mij toch echt een heel andere gevoelswaarde dan het plaatje van een man. Is dat bij jullie anders?

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Plaats reactie