taillemaat bij corset

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jessicatje
is nieuw hier

taillemaat bij corset

Bericht door jessicatje »

Wat wil een taillemaat bij een corset precies zeggen? De maat die je minimaal moet hebben om het corset te kunnen dragen of de maat tot hoe klein het corset kan?
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Ligt er een beetje aan, Jessicaatje.

Sommige leveranciers gaan uit van de GEWENSTE tailleomvang. (JC creations b.v.) Maar doorgaans gaat men uit van de werkelijke omvang en regelt het corset de reductie wel. Een beetje leverancier zal dit aangeven op het bestelformulier.

Overigens heb ik zelf een matige ervaring met het opgeven van de juiste taillemaat. 't was bij aankoop precies pas, maar als je wat afslankt, (hetgeen wel eens wil gebeuren in een onbewaakt seizoen :wink: ) dan zit je met de gebakken peren en kun je niet meer de maximale reductie eruit halen.. Dus: advies.. laat 'm altijd opmeten door de leverancier zelf en geef je reductiewens aan.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Hoi Nathalie,
maar als je wat afslankt, (hetgeen wel eens wil gebeuren in een onbewaakt seizoen )
Hoe doe je dat!!!!!!!!! Dit kan belangrijk zijn voor een heleboel lezers, lezeressen op dit forum. Hoe onbewaakt is onbewaakt?

Met bewaakte groeten,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Onbewaakt ---> even een seizoen niet opletten wat je naar binnenhapt waarna opeens blijkt dat je zo'n drie kilo bent afgevallen en die maat 40 broek opeens past.
Ik vraag me maar niet af hoe het kan, ik profiteer er maar mooi van..
Er zijn wel weer een jojo ergens achter de bosjes schuil liggen:)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Bij alle echte corsetten makers is de opgegeven taillemaat de maat op de taille bij een compleet gesloten corset. De standaard regel is om een corset te kiezen dat 4 tot 6 inch kleiner is dan je natuurlijk taille.

Maar let er wel op dat heel veel zaken dingen "een corset" noemen wat eigenlijk alleen maar een kledingstukje is. Het verschil merk je doorgaans wel aan de prijs. De echte met vakmanschap gemaakt corsetten die er ook nog leuk uitzien beginnen zo bij een euro of 100.
Plaats reactie