De uitputting nabij.
Moderator: Moderators
De uitputting nabij.
Hoi Allemaal,
De vermoeidheid waar ik mijn gehele transitie al onder gebukt ga is nu door de extra drukte op mijn werk, door de vakanties van collega's en door de hitte van de afgelopen weken verveelvoudigt.
het is zelfs zo heftig dat ik deze week al een paar keer een licht misselijk gevoel had. Hoewel ik er eigelijk de energie en de puf niet voor heb moet ik morgen nog werken, daarna heb ik twee weken vrij en kan ik twee weken lang niks doen en uitrusten, hopelijk zijn die twee weken voldoende om de rest van het jaar vol te maken.
Ik heb dit natuurlijk van de week ook met mijn endo besproken en hij stelde voor om te kijken of het beter gaat met de halve dosering progynova (1 X 1 pil per dag 2 milligram) Aan de androcur kan het denk ik niet liggen daar zit ik al op een dosis van maar 10 milligram per dag, wat ook al gedaan is vanwege die vermoeidheid.
Ik vraag me af of ik de enigste ben die last heeft van dergelijke heftige vermoeidheid?
Wel duidelijk is dat hierdoor mijn transitie extra zwaar is. Ik kan alleen maar hopen dat ik sterk genoeg zal blijken te zijn om het ondanks die vermoeidheid vol te houden en dat het na mijn SRS beter zal gaan.
Groetjes,
Franciska.
De vermoeidheid waar ik mijn gehele transitie al onder gebukt ga is nu door de extra drukte op mijn werk, door de vakanties van collega's en door de hitte van de afgelopen weken verveelvoudigt.
het is zelfs zo heftig dat ik deze week al een paar keer een licht misselijk gevoel had. Hoewel ik er eigelijk de energie en de puf niet voor heb moet ik morgen nog werken, daarna heb ik twee weken vrij en kan ik twee weken lang niks doen en uitrusten, hopelijk zijn die twee weken voldoende om de rest van het jaar vol te maken.
Ik heb dit natuurlijk van de week ook met mijn endo besproken en hij stelde voor om te kijken of het beter gaat met de halve dosering progynova (1 X 1 pil per dag 2 milligram) Aan de androcur kan het denk ik niet liggen daar zit ik al op een dosis van maar 10 milligram per dag, wat ook al gedaan is vanwege die vermoeidheid.
Ik vraag me af of ik de enigste ben die last heeft van dergelijke heftige vermoeidheid?
Wel duidelijk is dat hierdoor mijn transitie extra zwaar is. Ik kan alleen maar hopen dat ik sterk genoeg zal blijken te zijn om het ondanks die vermoeidheid vol te houden en dat het na mijn SRS beter zal gaan.
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Zeer hoge temperaturen zijn sowieso al vermoeiend, T* of niet. Vooral 's-middags als het kwik boven de 30 graden Celsius stijgt en met hoge luchtvochtigheid. Als je in een transitie zit kun je dat eigenlijk er nauwelijks erbij hebben. Dat je je staande kunt houden is eigenlijk een wonder.
Ik kan niet meer doen dan zeggen: ga morgen gewoon werken maar werk niet harder dan je conditie toelaat (dus kalm aan). En kijk uit naar die twee weken vacantie. Trouwens, heb je voldoende dagen om er drie weken van te maken? Indien dat zo is, maak er dan drie weken van. Investering in jezelf, de belangrijkste investering die je maar kunt bedenken. Rust goed uit, maar ga ook onder de mensen.
En last but not least: Jij bent Fransiska, jij bent jezelf en oké. Zeg dat iedere ochtend in de spiegel. Het klinkt zo cliché, maar het kan zo belangrijk zijn.
Kop op, tijgertje, je kunt het.
Ik kan niet meer doen dan zeggen: ga morgen gewoon werken maar werk niet harder dan je conditie toelaat (dus kalm aan). En kijk uit naar die twee weken vacantie. Trouwens, heb je voldoende dagen om er drie weken van te maken? Indien dat zo is, maak er dan drie weken van. Investering in jezelf, de belangrijkste investering die je maar kunt bedenken. Rust goed uit, maar ga ook onder de mensen.
En last but not least: Jij bent Fransiska, jij bent jezelf en oké. Zeg dat iedere ochtend in de spiegel. Het klinkt zo cliché, maar het kan zo belangrijk zijn.
Kop op, tijgertje, je kunt het.
liefs, Josette
Hoi Joost,
Ik heb niet genoeg dagen om er nog een week bij te nemen, bovendien zou mijn werkgever dat toch niet accepteren op zo'n korte termijn. Uitrusten is mijn hoogste prioriteit in deze vakantie, verder zie ik wel wat er in me op komt de komende weken.
Hoi Narayani,
Om jouw vraag ook meteen maar even te beantwoorden nee ik ben niet weer gaan roken.
groetjes,
Franciska.
Ik ben uiteraard wel naar mijn werk gegaan, van kalm aan doen komt niet veel terecht we moeten met z'n tweeen het werk van drie personen doen. Maar het is goed gegaan, het LIJKT er nu zelfs op dat ik minder moe ben dan gisteren.Ik kan niet meer doen dan zeggen: ga morgen gewoon werken maar werk niet harder dan je conditie toelaat (dus kalm aan).
Ik heb niet genoeg dagen om er nog een week bij te nemen, bovendien zou mijn werkgever dat toch niet accepteren op zo'n korte termijn. Uitrusten is mijn hoogste prioriteit in deze vakantie, verder zie ik wel wat er in me op komt de komende weken.
Hoi Narayani,
Om jouw vraag ook meteen maar even te beantwoorden nee ik ben niet weer gaan roken.
groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Hoi Narayani,
Hoi Kathleen,
Ik ga zeker uitrusten deze twee weken.
Tanks voor de knuffel.
Groetjes,
Franciska.
Nee, geen idee wat dat is. hoewel ik die naam geloof ik wel eens voorbij heb zien komen ergens.weet jij iets van..Duphaston
Hoi Kathleen,
Ik ga zeker uitrusten deze twee weken.
Tanks voor de knuffel.
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
- Miss Laura
- dagelijks aanwezig
Beste Franciska,
Ik heb in mijn stuk geschreven over de weg door een mijnenveld naar het licht. Jij heb de hulp al gekregen, ik sta nog aan het begin van de weg. Ik hoop ook punt te passeren waar je nu bent.
Kijk verder, kijk over het mijnenveld naar het licht.
Ik wens je zeer veel sterkte, uit grond van mijn hart.
Groetjes,
Laura.
Ik heb in mijn stuk geschreven over de weg door een mijnenveld naar het licht. Jij heb de hulp al gekregen, ik sta nog aan het begin van de weg. Ik hoop ook punt te passeren waar je nu bent.
Kijk verder, kijk over het mijnenveld naar het licht.
Ik wens je zeer veel sterkte, uit grond van mijn hart.
Groetjes,
Laura.
Hoi Laura,
Heb jij je al aangemeld bij het gender team van de VU?
Groetjes,
Franciska.
Het punt waar ik nu ben zal jou hoop ik bespaard blijven, het zal een stuk makkelijker voor je zijn als je de vermoeidheid waar ik nu mee zit links laat liggen en er heel erg hard aan voorbij loopt. Voor zover ik dat aan der reacties kan aflezen zijn er maar weinig transen die van deze extreme vermoeidheid last hebben, dus is de kans groot dat het jou bespaart zal blijven.Ik hoop ook punt te passeren waar je nu bent
Ik kijk zeker verder ik ben van morgen naar het VU geweest om bloed te laten prikken. Dit was sinds ik oop de progynova over gegaan ben nog niet gedaan. Hopelijk vinden we daar een wapen in om het mijnen veld te ontmantelen.Kijk verder, kijk over het mijnenveld naar het licht.
Dank je, ik wens jou uiteraard ook veel sterkte.Ik wens je zeer veel sterkte, uit grond van mijn hart.
Heb jij je al aangemeld bij het gender team van de VU?
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
- Miss Laura
- dagelijks aanwezig
Hoi Franciska,
Zoals je in mijn eigen topic heb kunnen zien ben ik hedenochtend bij mijn huisarts geweest. Samen gaan wij de stap zetten en het eerste contact naar het VU zal via hem lopen, het tempo en de richting geef ik aan.
Het was een super gesprek het geeft de burger moed.
Moed, ook voor jouw, je bent opweg naar het licht al gaat het door een mijnenveld.
Met het stukje waar ik aangaf dat ik ook het punt wil passeren waar je nu was, is niet de negative kant, maar het punt jij hebt de stap genomen en voor jouw de juiste weg ingeslagen (met geheel je hart, want dit doe je niet zomaar).
Heel, heel veel sterkte de komende tijd en vecht voor je ideaal, ga ervoor en je zult het bereiken ook al is de weg lang en zwaar.
Liefs,
Laura.
Zoals je in mijn eigen topic heb kunnen zien ben ik hedenochtend bij mijn huisarts geweest. Samen gaan wij de stap zetten en het eerste contact naar het VU zal via hem lopen, het tempo en de richting geef ik aan.
Het was een super gesprek het geeft de burger moed.
Moed, ook voor jouw, je bent opweg naar het licht al gaat het door een mijnenveld.
Met het stukje waar ik aangaf dat ik ook het punt wil passeren waar je nu was, is niet de negative kant, maar het punt jij hebt de stap genomen en voor jouw de juiste weg ingeslagen (met geheel je hart, want dit doe je niet zomaar).
Heel, heel veel sterkte de komende tijd en vecht voor je ideaal, ga ervoor en je zult het bereiken ook al is de weg lang en zwaar.
Liefs,
Laura.
Hoi Laura,
Groetjes, Amanda
Ik denk dat je huisarts hier niet veel in kan betekenen, je kunt beter zelf even naar de VU bellen voor een intake. Qua tempo bij de VU kan ik een ding zeggen; tot nu toe zijn ze niet vooruit te branden. Gelukkig zijn er meerdere mogelijkheden om een start te maken dan alleen bij de VU....Samen gaan wij de stap zetten en het eerste contact naar het VU zal via hem lopen, het tempo en de richting geef ik aan.
Groetjes, Amanda
-
- ForumFan
gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Hoi Laura,
Het is inderdaad heel erg lekker wanneer je huisarts gewoon de medewerking geeft waar je om vraagt.
Het is inderdaad zo dat de weg die een trans moet bewandelen niet alleen maar over de rosenbloemen gaat maar ook over de doornen. Voorzover ik dat uit je verhaal kan afleiden zul jij dat positievepunt ook wel gaan halen. doe het gewoon op jouw manier en vooral ook in jouw tempo. Zorg er altiijd voor dat je altijd het gevoel hebt dat je de goede weg ingeslagen bent. Dan kom je er echt wel.
Ik weet dat aan het einde van dit stuk weg met doornen weer en groot stuk met rosenbloemen komt dus ik trek me er wel weer door heen, waarbij ik gelukkig op de steun van de mensen hier en in TS-NL kan rekenen.
Groetjes,
Franciska.
Het is inderdaad heel erg lekker wanneer je huisarts gewoon de medewerking geeft waar je om vraagt.
Het is inderdaad zo dat de weg die een trans moet bewandelen niet alleen maar over de rosenbloemen gaat maar ook over de doornen. Voorzover ik dat uit je verhaal kan afleiden zul jij dat positievepunt ook wel gaan halen. doe het gewoon op jouw manier en vooral ook in jouw tempo. Zorg er altiijd voor dat je altijd het gevoel hebt dat je de goede weg ingeslagen bent. Dan kom je er echt wel.
Ik weet dat aan het einde van dit stuk weg met doornen weer en groot stuk met rosenbloemen komt dus ik trek me er wel weer door heen, waarbij ik gelukkig op de steun van de mensen hier en in TS-NL kan rekenen.
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day