Bloedduk

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Miss Laura
dagelijks aanwezig

Bloedduk

Bericht door Miss Laura »

Hoi meiden,

Ik vraag jullie ervaring over het volgende:
Afgelopen week ben ik bij de dokter geweest omdat ik van mijzelf weet als ik mij druk maakt dat de bloeddruk behoorlijk omhoog gaat. :o Een gesprek met mijn huisarts is zo'n druk-maak-moment. De bloeddruk was dus ook aan de hoge kant. Hij vond het niet nodig om in te grijpen.
Omdat ik binnenkort een afspraak wil maken voor een intake,hik ik er toch behootlijk tegenaan. Een hoge bloeddruk wordt niet op prijs gesteld. :evil:

Graag jullie ervaring met dit fenomeen.

Groetje Laura.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Laura,

Ik heb zelf geen ervaring met een hoge bloeddruk,
Maar ik heb wel de indruk dat jij je daar een beetje teveel zorgen om maakt.
Het is zeker niet zo dat wanneer je een hoge bloeddruk hebt meteen maar de deur uit geschopt word en geen kans meer maakt op de benodigde behandeling. Bovendien is het niet met zekerheid te zegen of je bloeddruk gemeten word bij het intake gesprek. Je hebt altijd nog de mogelijkheid om uit te leggen waarom je bloeddruk te hoog is. Een te hoge bloeddruk zal VERMOED ik wel van invloed zijn hoe de hormoon behandeling zal gaan verlopen vermoedelijk zullen ze dan afwijken van de gebruikelijke dosis. Maar voor het zover is moet je eerst de diagnostische fase door pas daarna word er met een interval van ±3 maanden gecontroleerd op gewicht en bloeddruk.
Dus staar je niet blind op je te hoge bloeddruk, maak jezelf niet nog ongeruster.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Miss Laura
dagelijks aanwezig

Hoi Franciska,

Hartelijk dank voor je antwoord, ik denk dat ik de druk aan mijzelf heb te danken. :roll:

Groetjes,
Laura.
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Tipje van kok :

Knoflook capsules, te koop in elke drogisterij op de hoek ( of eventueel in het midden. Deze hebben een sterk bloeddruk verlagende werking.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

En een wijntje op zijn tijd :D

elfje
Miss Laura
dagelijks aanwezig

Hoi Pamela en Narayani,

Hartelijk dank voor de tips, die knoflook ga ik zeker proberen. Een wijntje op zijn tijd kan natuurlijk ook geen kwaad, het geeft wel een ontspanning (bij voldoende inname uiteraard).
Als eerste maatregel heb ik het zoutgebruik behoorlijk omlaaggeschroefd, kost niets maar geeft wel resultaat.
Ik vertrouw erop dat alles nog mee zal vallen.

Groetjes,
Laura.
JolandaM
dagelijks aanwezig

Bericht door JolandaM »

Hoi Laura,
Een wijntje op zijn tijd kan natuurlijk ook geen kwaad, het geeft wel een ontspanning (bij voldoende inname uiteraard).

Ik zou maar niet meer wennen aan "een wijntje op zijn tijd", tenzij je je kunt beperken tot enkele glazen PER WEEK. Meestal wordt in Nederland als antitestosteron namelijk ANDROCUR voorgeschreven, en dat is een stuk minder effectief in combinatie met alcoholgebruik. Rook jij overigens? Zo ja, dan zou ik proberen te stoppen, omdat roken in combinatie met toediening van oestrogenen een verhoogde kans geeft op trombose. En het is bovendien zeer effectief bij de verlaging van je bloeddruk. Ik hoop dat je je plezier in het leven ook uit andere dan deze dingen kunt halen ....Tja, meid, je moet wat over hebben voor je transitie... :cry:

Liefs,
JolandaM
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
Miss Laura
dagelijks aanwezig

Hoi JolandaM,

Neen, ik rook niet ook nog nooit gedaan, gewoon vies. :evil:
Ik probeer zo gezond mogelijk te leven.

Groetjes,
Laura
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Ik als wijn genieter heb nog iets te melden...

'Rode wijn verlengt levensduur'

BOSTON (ANP) - Liefhebbers van rode wijn is wellicht een lang leven beschoren. Volgens Amerikaanse wetenschappers bevat de drank een stof die de levensduur van cellen verlengt. Het gaat om de stof resveratrol, die ook in onder meer pinda's en druiven te vinden is.

Tot nu toe is slechts de werking van resveratrol op gistcellen getest. Die leefden maximaal 80 procent langer. De resultaten van het onderzoek dat verricht is aan de medische faculteit van de universiteit van Harvard, staan in de internet-editie van het blad Nature. Volgens een van de onderzoekers zijn er ook al testen uitgevoerd met wormen en vliegen, en die vielen positief uit.

Eerder was al bekend dat een zeer beperkte inname van calorieën de levensduur sterk verlengde. Resveratrol zou min of meer hetzelfde effect hebben op cellen als een 'hongerdieet'.

De studie in Harvard zou mogelijk ook verklaren waarom een matige consumptie van rode wijn al eerder gunstig bleek te zijn voor het functioneren van het hart en ook zou helpen bij het voorkomen van kanker.

Overigens bevatten wijnen uit gebieden met extreme weersomstandigheden, zoals Chili, Australië en Argentinië meer resveratrol dan wijnen uit onder meer Frankrijk.

Dussss,

het elfje
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hi Narayani,

DAAR DRINKEN WE OP!!!!! PROOST!!! :D :wink:

Groetjes,
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

hoi hoi,

mee eens : Saluti !

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Si, salute! En gepromoveerd, dus we drinken nog een glas. Gezondheid!
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Proost! met een grote pint bier! :D 8)

(Lieverds, zo nu en dan een of twee glazen alcohol is niet schadelijk. :D Anders wordt het als het 'hijsen' wordt en het krat niet hoeft te gaan of de wijn- of borrel- of sterkedrankfles je maatje wordt :-? :oops: )
liefs, Josette
no-one
dagelijks aanwezig

Bericht door no-one »

hoi laura

ik heb zelf ook een geschiedenis met een (iets) te hoge bloeddruk altijd,maar is in mijn geval geen echt probleem.
je zegt het zelf al die gesprekken met huisarts en bij intake zijn drukmaak momenten dus je hebt het deels zelf in de hand het is vaak de onbekentheid en onzekerheid van wat er komt die je bloeddruk nog eens xtra omhoog doen gooien ,maar wees gerust de mensen bij vu weten dat zelf ook wel ,en zeker bij je intake word daar niet zo zwaar aan getrokken hoor.
ik ben inmiddels wel al wat verder en ook tot mijn eigen verbazing is mijn bloeddruk bij laatste controle gewoon normaal,ik vermoed dat dat ook deels te maken heb dat de zorgen en onzekerheden bij en over mezelf nu toch voor het allergrootste deel zijn verdwenen,in de loop van het traject :wink: .

sterkte en vooral rust in de toekomst.
groetjes
Miss Laura
dagelijks aanwezig

Hoi Joca,

Hartelijk dank voor het hart onder de riem. Ik ben blij met een antwoord van een persoon die in hetzelfde schuitje zit als ik.
Ook mijn huisarts vond het wel goed, als het niet goed was had hij wel iets gezegd. Mijn collega's en de andere meiden zeiden al: ja maakt je veel te druk. Ja, maar zo ben ik. :evil:

Groetjes,
Laura
Plaats reactie