Niels werd Nicole

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PinkDaisy
ff weer wat posten
Contacteer:

Niels werd Nicole

Bericht door PinkDaisy »

In een reportage op de Belgische televisiezender VTM werd er maandag 13 oktober een reportage getoond van Nicole, een 14 jarige meisje die in een jongenslichaam geboren werd.

Uit die reportage bleek dat Nederland heel wat opener staat ten opzichte van transseksualiteit dan in België. Bij ons is het namelijk ondenkbaar dat een minderjarige 'puberteits-remmers' gaat innemen om zo de mannelijke hormonen te onderdrukken. In Nederland mag dit blijkbaar wel.

Naar mijn mening toe zou er een Universeel akkoord moeten gemaakt worden, waarin verklaart dat:

1) Je al vanaf 14 jaar mag beslissen wat je met je lichaam doet, bijzonder gericht op transseksualiteit, met uitzondering van de operatie.
2) Er een wet op discriminatie t.o.v travestie, transseksualiteit en transgender komt, nu (in België) vallen wij onder de wet op discriminatie van homoseksuelen, terwijl niet elke travestie, transseksueel of transgender een homoseksueel persoon is.
3) Het absoluut verboden is discriminerende woorden te uiten tov een travestie, transseksueel of transgender met kans op een fikse geldboete.

Daarbij aangesloten werd er op de Belgische televisiezender Kanaal 2 in het programma discriminerende woorden geuit tov de transseksuele Katja die na deze ruzie het huis heeft verlaten. Woorden zoals valse trut, nepborsten, h**r, vrouw met p*nis enz. werde haar niet bespaard. Volgens mij is dat discriminatie, maar wat werd eraan gedaan? Niets, helemaal niets. Ze barstte enkele in tranen uit, waarop ze samen met een huisgenote het huis heeft verlaten. Zo ziet u maar dat er in België nog geen goede verstandhouding is tov mensen met dergelijke 'probleem'.

Het zou stillaan tijd moeten worden dat er hier een einde aan komt. Waarom moeten ze 'ons' discrimineren. Wat doen wij dan zo verkeerd dat we als 'freaks', 'rare wezens' , ziek, perver, gek, aanschouwd moeten worden. Als je ons goed 'bestudeert' kom je alleen maar te weten dat wij mensen zijn met gevoelens, mensen die een leven willen leiden zonder daarover hoeven aangesproken te worden.

Enkel en alleen kunnen wij daar nu nog van dromen. Ik kan enkel hopen dat er hier snel verandering in komt. Het wordt maar es tijd dat wij een leven kunnen leiden zonder dat we vrees moete hebben ergens uitgesloten te worden.....

Met vele groetjes,

Een teleurgestelde Daisy
Paula
Eredivisie

Bericht door Paula »

Hoi Daisy,

Ik had dat programma graag gezien. Met name doordat we ook al een artikel op onze 'informatief-pagina' hebben staan over 'Niels werd Nicole': http://www.travestie.org/html/index.php ... show&id=19.

Liefs, Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

Nu zou ik de 25ste een video in handen krijgen ,voor ongeveer een maand, waar de uitzending op staat in long play. Als iemand een vcr heeft die dit formaat kan afspelen??

De uitzending staat trouwens ook in media-formaat op http://www.vtm.be.

grtz

Lynne
AD ASTRA PER ASPERA
Joanna_
dagelijks aanwezig

Bericht door Joanna_ »

Aansluitend op de vorige posting:

Om zoeken naar het juiste programma te voorkomen bij deze de complete link:

http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm
kiezen voor telefacts uitzending maandag

of

www.vtm.be/asx/telefacts_ma.asx (windows mediaspeler nodig)
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Plaats reactie