Suggestie voor Moordrecht

Algemene discussie over feesten -- ook archief voor feesten voor 2005

Moderator: Moderators

Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Geachte organisatoren van het fun4two feest in Moordrecht:

Nu we alweer aangekomen zijn op het zesde(?) feest in Moordrecht heb ik een vraag die hieraan is gerelateerd. Het is me opgevallen dat elk feest waar ik ben geweest (En dat zijn ze tot nu toe allemaal geweest) steeds weer dezelfde kritiek komt van de nieuwelingen van zo'n feest: Men herkent vaak niet diegene waarmee ze in een forum of de chat al weken hebben gechat en durft ze daarom vaak niet aan te spreken.

Zou het nou niet een goed idee zijn als we bij de ingang van Fun4two een aantal 'badges' neerleggen waar een ieder zijn eigen naam op kan invullen ? Eventueel naar eigen inzicht aangevuld met nickname of een emailadres.

Op deze wijze creëer je wat meer glasnost (openheid) en worden de contacten, naar mijn bescheiden mening, bevordert. In ieder geval wordt de drempel waar bovengenoemden over spreken ietsje kleiner. Dit kan voor een deel voorkomen dat (zoals in voorgaande feesten het geval was) er een aantal mensen zich ten onrechte als muurbloempjes gaan voelen doordat ze niemand meer herkennen. Voor wat betreft de kosten van de badges ben ik graag bereid daar een kleine meerprijs op de toegangsprijs voor bij te dragen.

Ik realiseer me de argumenten tegen dit voorstel. Er zouden opvattingen kunnen komen in de trant van:"Ik ga niet met zo'n ding lopen hoor, past niet bij mijn outfit" of het kan associaties oproepen van "Prijs je Rijk" of bij de oudere generatie: "de Avro's Weekend Kwis". Toch denk ik dat dit idee het overwegen waard is. Immers: bij een beetje congres of bijeenkomst loopt iedereen zo en is het absoluut niet gek of raar. Hooguit wat onwennig.

Graag jullie mening hierover.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
esther1
ForumFan

Re: Suggestie voor Moordrecht

Bericht door esther1 »

Nathalie schreef:
Geachte organisatoren van het fun4two feest in Moordrecht:

Nu we alweer aangekomen zijn op het zesde(?) feest in Moordrecht heb ik een vraag die hieraan is gerelateerd. Het is me opgevallen dat elk feest waar ik ben geweest (En dat zijn ze tot nu toe allemaal geweest) steeds weer dezelfde kritiek komt van de nieuwelingen van zo'n feest: Men herkent vaak niet diegene waarmee ze in een forum of de chat al weken hebben gechat en durft ze daarom vaak niet aan te spreken.

Zou het nou niet een goed idee zijn als we bij de ingang van Fun4two een aantal 'badges' neerleggen waar een ieder zijn eigen naam op kan invullen ? Eventueel naar eigen inzicht aangevuld met nickname of een emailadres.
Mag ik hieruit opmaken dat de fotootjes op het forum inderdaad niet overeen komen met de realiteit? :lol:

Groetjes,
Esther
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Nathalie,

Goed plan. En als badges bij de deur klaarleggen op praktische of financiële bezwaren stuit, laat iedereen dan thuis gewoon even een naamkaartje maken.

tot Moordrecht,

Monica
patricia^^
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door patricia^^ »

Madge give me the Badge

of je plakt gewoon een label sticker met je naam op (kost bijna niks :-)

groetjes
patricia
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Esther schreef:Mag ik hieruit opmaken dat de fotootjes op het forum inderdaad niet overeen komen met de realiteit?
Ik kan wel iemand bedenken voor wie dat een zegen zou zijn, Esther.
Bedankt voor je irrelevante bijdrage aan deze thread :roll:

Niet iedereen die in de chat zit, zit ook in het forum.
En bovendien is niet iedereen even vaak in het forum te vinden.
En heeft slechts een minderheid een foto bijgezet, Esther.

Nathalie
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Nathalie,

op zich een goed idee om blanko badjes klaar te leggen waar iemand die daar behoefte aan heeft zijn naam op kan invullen en vervolgens duidelijk maken wie hij/zij is/heet.

Diegene die hier regelmatig posten met foto is een duidelijke zaak, alhoewel hoe moet ik Nathalie herkennen :roll: , (heb een geheugen als een vergiet) en wat niemand tot nu toe heeft gevraagd: welk oog is dit ik dacht het rechteroog, overigens mooi opgemaakt.

Voor mij hoeven badges niet heb genoeg met die krengen op congressen gelopen, kon niet anders en het had wel zijn nut, maar voelde mij vaak een soort prostituee, :oops: groet je iemand, loopt naar elkaar toe geeft een hand, de blik glijdt naar beneden naar de badge en je ziet aan die persoon met een ineens wat verzuurd gezicht denken: "oh niet die he". :( (meestal de konkurend)

groetjes, Adriana
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Hi Adriana,
Diegene die hier regelmatig posten met foto is een duidelijke zaak, alhoewel hoe moet ik Nathalie herkennen :roll: ,

Aan de sticker op haar rug: "De mijne is 18 meter lang".
Schijnt iets te maken te hebben met ego.

Groetjes,
Es.
Forumwatch
de baas van de dag

Bericht door Forumwatch »

Wij hebben deze suggestie binnen ons team besproken. We gaan in de motivatie van Nathalie mee. Daar staat echter tegenover dat we het niet wenselijk vinden om mensen bij de entree (al of niet vrijwillig) een badge aan te bieden. Wij vinden dit meer iets voor een congres dan voor een party.

Samenvattend betekent dit dat we niet in het voorstel van Nathalie meegaan en dat we geen badges / naamplaatjes / stickers zullen aanbieden. Uiteraard staat het een ieder vrij om dit wel voor zichzelf te doen.

Het team van Travestie.org.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Prima, forumwatch. Dank voor jullie overleg en conclusie.

Toch vind ik het jammer voor diegene die zich, ook deze keer weer, verloren voelen op de inmiddels fameuze trav.org feestjes. Ik kan me deze terechte commentaren van de vorige feestjes nog levendig voor de geest halen. Waarom doen we daar nou niets mee ?
Nou was een naam-badge maar één suggestie, maar misschien hebben jullie meerdere ideetjes hoe je die personen een beetje meer bij zou kunnen betrekken in het feestgewoel ? Of laten we het maar zitten ?

----
En esther: blijf liever even uit deze thread als je alleen maar kunt zanikken. Ja ? Ik heb daar echt geen behoefte aan. En ik kan me niet voorstellen dat anderen dat wel hebben...
Afbeelding
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Nathalie, misschien kan jij het goede voorbeeld nemen door zelf in Moordrecht met een badge te komen met daarop je naam in ZEER GROTE letters 8) :lol: :-? :D en vervolgens uitdelen aan zij, die er behoefte aan hebben. Vergeet dan niet om een dikke zwarte viltstift in je handtas mee te nemen en een hele stapel goed hechtende badges. :P 8) :lol: :D

Maar nu serieus en in het bijzonder voor als je moeite hebt met meedoen: Als iemand die in het verleden moeite had met een babbeltje te maken, maar wel gezegend is met een fotografisch geheugen heb ik de volgende mening: als je verloren staat op een travestie.org feest (of iets vergelijkbaars) dan kunnen anderen niet naar je toekomen. Daar ben ik heel hard in.

Je moet het zelf doen, je moet voor jezelf zorgen, een ander doet het niet tenzij in zijn/haar voordeel.

Voor zij die zich verloren voelen: Je zult zelf naar anderen toe moeten gaan, zelf bij andere groepjes staan, zelf met oppervlakkige opmerkingen aan moeten komen, al zijn ze cliche. Bij groepjes met gesprekken luisteren, op een gegeven moment valt er vanzelf een stilte waar je je zegje kan doen.

Ik heb het ook zo moeten doen bij feestjes of andere gebeurtenissen met veel mensen. Ik kreeg wel een beetje hulp van het circuit, maar niet veel. Ik moest het zelf doen, zelf leren, alleen. Maar het maakt je wel sterker, en je kunt na succes zeer tevreden op jezelf terugkijken, zoals in september bij de T&T Nieuwegein
Laatst gewijzigd door Josette op ma okt 20, 2003 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
liefs, Josette
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Helemaal gelijk in Joost. But you're talking to the wrong girl here. MIJ hoef je echt niet te overtuigen. Ik vermaak me wel hoor.. Ik spreek de mensen waar ik iets mee heb (of wil hebben 8) ) echt wel aan.

Maar anderen doen dat minder. En da's nou net het probleem .. Ze durven ge-woo-hoon niet. En ze balen daarvan. En toegegeven, da's in eerste instantie hun eigen probleem. Maar mijn insteek voor deze thread was: we kunnen toch in ieder geval proberen het probleem wat minder groot te maken ? Via badges dus niet, dat valt af. Jammer, maar helaas. Maar denk eens mee naar een andere invalshoek dan ?
Afbeelding
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ja Nathalie, dat weet ik dat jij vrij goed voor je zelf kan opkomen. En verander daar ook niet in, blijf onverminderd jezelf, ook al komen ze aan met 18m ego's :-? Maar er zijn er velen die dat niet kunnen en daarvoor schrijf ik ook, zie de andere alinea's van mijn posting. Omdat ik vind dat je met zo'n handelwijze meer uit je zelf kan halen dan je denkt. En ik heb het met passie en groot genoegen geschreven.
liefs, Josette
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Hallo allemaal,

Nathalie heeft wel gelijk, het zou idd handig zijn om elkaar makkelijker te kunnen ontmoeten met een badge, op een beurs werkt dat vrij goed is mijn persoonlijke ervaring. (ook wel eens te goed...), echter de badge is afgevallen als optie.
Misschien is het volgende een mogelijkheid. Plaats bij de ingang een "paperrolover" (ik weet even niet hoe zo'n ding echt heet, maar ik bedoel een A0 schrijfblok op een statief. Zo'n ding wordt vaak gebruikt bij een vergadering om iets toe te lichten, even vlug een workflow schetsen b.v.)
Je kunt je daar schriftelijk bekend maken, eventueel aangeven waar je gaat zitten of waaraan je te herkennen bent .o.i.d. en aangeven wie je zoekt. Als een ieder de moeite neemt om de gemaakte aantekeningen te bekijken is de kans om elkaar te vinden wat groter denk ik.
Ikzelf heb ook altijd moeite om mensen te herkennen en aangezien ikzelf niet iemand ben die snel op een ander afstapt loop je elkaar dus mis. Ik ben het ook eens met Joost en Nathalie dat op iemand afstappen natuurlijk wel de beste methode is, ik doe dat nu ook wel, maar het gaat bij mij niet echt soepel, er ontbreekt bij mij een bepaald charisma en ik ben ook niet iemand waar anderen weer op af komen. Ik ben daar trouwens niet de enige in.....

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Gegroet allen,

Ondertussen nadert 30 oktober 2003 en zijn we nog niet veel verder.
Ik heb een suggestie gedaan, bij deze heb er nog 1. (Good old prikbord)
Graag reacties, Nathalie schetst een probleem, dat niet alleen voor Moordrecht geldt, maar ook voor t&tavonden en virgin.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Paula
Eredivisie

Bericht door Paula »

Excuses dat ik niet participeer aan deze discussie. Ik ben druk met een aantal andere zaken. Ik ben het met jullie eens dat dit een belangrijk onderwerp is. En het is een item dat eigenlijk overal bij evenementen/bijeenkomsten in onze maatschappij geldt. Ik leg het probleem toch bij de mensen zelf neer.

Natuurlijk zouden we in het voorstel van Racine mee kunnen gaan. Echter, ik vind dit niet passen bij een party. Mensen kunnen ook vooraf met elkaar dingen afspreken. Dus vertellen dat ze zo en zo gekleed zijn of daar en daar gaan zitten.

Een party heeft een bepaalde sfeer en die sfeer is juist het allerbelangrijkste. Ik denk dat je door het plaatsen van een 'paper rollover' daar afbreuk aan doet. De Fun4Two heeft een glamour uitstraling. Die uitstraling zet de sfeer en dat is juist iets wat ik graag zou vasthouden.

Groetjes, Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Plaats reactie