vernieuwd leven?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
fenna69
ForumFan

vernieuwd leven?

Bericht door fenna69 »

hoi allemaal,

Op het algemene forum had ik al een erg beknopte introductie gedaan van mezelf: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=1264
Bewust eigenlijk ook een beetje de boot afgehouden. Hier wat meer van mezelf

Bij de VU was ik op een punt gekomen dat de psych groen licht zou voordragen in de 'grote' vergadering. Ik kreeg vreselijk de bibbers en ging me keer op keer weer afvragen of het wel de juiste weg zou zijn voor mij. en iedere keer had ik ook het idee dat er geen goede keuze zou zijn voor mij. Het blijft kiezen tussen twee kwaden.

Enerzijds een getransformeerd leven met (mogenlijke) medische complicaties waardoor ik bv niet meer zou kunnen sporten of van operatie naar operatie zou gaan. Bovendien voor de rest van mijn leven aan de medicijnen en de kans de rest van mijn leven, of in ieder geval een groot deel ervan, in de marge van de maatschappij te leven. Vereenzaamd door gebrek aan sociale contacten en werk. Maar ook de mogenlijkheid om met iemand intiem te zijn zonder dat er anatomie in de weg zit!
Anderzijds nog redelijk de mogenlijkheid om te sporten (hoewel ik tamelijk blessure gevoelig ben). Alleen af en toe een paracetamolletje als mijn hoofd erg tegenwerkt, een acceptabele maatschappelijke positie en ook nog een paar verdwaalde vrienden. En 1 op1 intimiteit blijven afhouden.

Een transitie heb ik nooit echt gewild, maar kan noodzakelijk zijn ..... In de tijd dat ik voor groen licht stond, nu twee en half jaar geleden, had ik veel contact met andere pre op ts-en (ook enkele post ops). Ergens komt het op mij over dat ik een beetje meelifte op hun rijdende trein, dat ik niet genoeg bezig was mijn eigen weg te gaan. En opeens was er groen licht! Ik wist niet wat ik er mee aan moest en stapte uit die rijdende trein.
Vanaf dat moment ben ik mezelf niet meer als vrouw of man gaan beschouwen. "Ik ben het allebij en geen van beide" zei ik tegen mezelf. Ook nam ik behoorlijk afstand van de T-gemeenschap om zoveel mogenlijk in dagelijkse gang van zaken opnieuw mijn leven in te richten. Over mijn eigen T eigenschappen werd ik veel minder geheimzinnig, waardoor ook het stresserige eraf raakte.
Inmiddels heb ik mijn manier van leven wel ongeveer zoals ik het hebben wil, waardoor er weer T wordt toegelaten. Het fundament waarop mijn T nu wordt ingevuld is herzien en gemodificeerd waar het nodig was. Een nieuwe basis voor de toekomst. Een heroverweging of het zinvol is om ook fysieke transitie te ondergaan is begonnen.
Laser behandelingen tegen baardgroei kan als een eerste stap gezien worden. En het is wel mijn trein nu :wink:
groetjes Fenna
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op ma jul 12, 2004 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Fenna,

Welkom in de club: vooral dat van die rijdende trein, en het duidelijke gevoel dat een VU-transitie voor mij geen oplossing is, herken ik. De eigen weg. Maken we zelf wel uit. Man blijven en vrouw worden, en in allebei de presentaties beter worden.

Succes!

Isabelle
Get over it.
Plaats reactie