Koot en Bie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Koot en Bie

Bericht door Lisa met een S »

Kijkend gisteravond naar de Terugkeek van Van Kooten en De Bie, viel het mij op hoeveel vrouwelijke typetjes ze hebben neergezet (of in ieder geval, hoeveel vrouwelijke typetjes van hen zijn uitgekozen door kijkers tot hun favoriete personages). En goed dat zij hun deed!

Binnenkort in streaming video te zien:
http://www.vpro.nl/jump.db?14410464

... dat moest ik ff kwijt.

Lisa :D
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Als de beelden worden vrijgegeven ga ik ze gelijk zien. Maar er zijn reeds Koot en Bie-beelden te zien bij http://www.beeldengeluid.nl/template_ar ... artid=4628

Over Koot en Bie had ik eerder geschreven in de draad "verkiezingen" (link http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 2&start=15 )

Zie de quote:
Maar ik denk wel dat het beeld travestiet=dragqueen zoals velen hebben onjuist is en wel hierom: Kees van Kooten en Wim de Bie speelden voor hun tv- en albumwerk ook vrouwelijke types en dikwijls zeer geloofwaardig. Voorbeelden: zusjes Jet en Koosje Veenendaal, Carla van Putten, Thea Ternauw, Memiem Holboog en de in mijn ogen best geslaagde uiterlijke cratie was toen Van Kooten zich verkleede als Diana Charite die geregeld bij oud-vakbondsbestuurder Aad van der Naad (die constant sjaggies rolde) op bezoek kwam. Het zou travestie, transgenderisme e.d. zeer ten goede komen dat het Koot en Bie-beeld blijft hangen, dit is een geloofwaardiger t*-beeld dan de Veronicadragqueens.
En als klap op de vuurpijl kun je Koot en Bie ook in filmhuizen zien, dit is de agenda: http://www.vpro.nl/index/index.shtml?27 ... 1+14832095
liefs, Josette
Gebruikersavatar
racine
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: za jan 05, 2002 1:00
Locatie: Kop van Drenthe
Contacteer:

Bericht door racine »

Hallo dames (en heren ook),

Het was leuk, Joost als ik jou was zou ik toch een tv gaan aanschaffen.
Hierbij een fragment, ondermeer het lelijkste kledingstuk. DE BROEKROK

Afbeelding

Carla van Putten en zoon.

Hier ben ik voor behandeld... :lol:

Greetz,
Racine
De aflevering heb ik als mpeg van ruim 2Gb op dvd -rw staan, ik moet nog uitvogelen hoe e.e.a. te comprimeren op cd.
Laatst gewijzigd door racine op ma nov 17, 2003 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Meiden,

Koot en Bie behoorden ook tot mijn favorieten en niet alleen vanwege mijn T-gerelateerde belangstelling. Zo kon ik bijv. geweldig genieten van de creatie van van Kooten als wethouder, die altijd in beeld moest komen.

Dus ik zie met belangstelling uit naar de beelden.
Cyn.
XXX
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 31, 2003 18:04

Bericht door XXX »

Ik sluit me aan bij Cynthia, vond het ook altijd heerlijk om te kijken. Ik had toch ook graag dat liedje van de vieze man nog gezien, evenals dat kostelijke stukje over bijstandkinderen, waar de kindertjes allemaal nikies konden dragen, omdat de ouders witte basketbalschoenen kochten bij de hema, en daar dan mooie nike-strepen op plakten......

nou ja, op de volgende terugkeek op de week.

Savannah

ps: heb vandaag pizza gegeten met o.a. anti-sjokken erop :-)
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

...en Ed Raket! Ik heb ooit op mijn slaapkamerraam die verkiezingsposter opgehangen "Ed Raket in het kabinet!" :D

Maar het leukste vind ik nogal altijd de Klisjeemannetjes...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

ChantalC schreef:...en Ed Raket! Ik heb ooit op mijn slaapkamerraam die verkiezingsposter opgehangen "Ed Raket in het kabinet!" :D

Maar het leukste vind ik nogal altijd de Klisjeemannetjes...
De Kisjeemannetjes waren inderdaad van Van Kooten en De Bie, op hun CD 'Hengstenbal' staat een conference van 11 minuten waarin ze in hun eigen taaltje een dialoog houden over hun sexleven. Schitterend.

Mijn favorieten zijn de Vieze Man en de Tegenpartij, een LPF avant-la-lettre. Maar bovenaan staan dr Clavan, Oost-Europadeskundige en professor doctor ingenieur Akkermans, onsterfelijk geworden met de tekst "ik word genoemd". Meedogenloze parodie op de politieke baantjesjagers rondom het Binnenhof en daarbuiten.

Ed Raket is overigens niet van hun. Dat is een creatie van Henk Spaan en Harry Vermegen voor hun satirische tv-programma "Pisa" (later "Verona") en Ed Raket is een sketch uit 1986, toen Ed Nijpels lijsttrekker voor de VVD was en de VVD moest knokken voor iedere zetel en 'hun' CDA/VVD-meerderheid tijdens de verkiezingen van 1986. Die meerderheid behielden ze, maar ze moesten flink invloed inleveren en die ergenissen leidde uiteindelijk tot de val van Lubbers-II in 1989.
liefs, Josette
Plaats reactie