Eerste dilema van 2004.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Franciska
ForumFan

Eerste dilema van 2004.

Bericht door Franciska »

Hoi Allemaal,

Ik heb op eerste kerstdag afgesproken met mijn moeder dat ik vandaag naar haar toe zal gaan. Zij vertelde ook dat mijn oudere broer vandaag bij haar zou eten en ongeveer om 17:00 uur zal komen.
Ik heb het gehele afgelopen jaar al geen contact meer met mijn broer gehad omdat hij me naar mijn mening niet wil accepteren.
Ik zou een confrontatie met mijn broer uit de weg kunnen gaan door vroeg in de middag naar mijn moeder te gaan en voor 17:00 uur weer weg te gaan. Ik kan natuurlijk wel de confrontatie aan gaan en vanavond pas naar mijn moeder gaan, het voordeel is dat deze confrontatie dan niet meer perongeluk kan gebeuren op bijvoorbeeld de verjaardag van mijn moeder. Waarom ik deze confrontatie dan toch aan zou willen gaan is om duidelijkheid te scheppen in de redenen waarom ik geen contact meer wil hebben met mijn broer, hoewel die redenen door hem vermoedelijk allemaal als niet juist bestempeld zullen gaan worden. Ik vraag me natuurlijk ook af of ik uberhaubt nog wel opnieuw contact met mijn broer wil, en eerlijk gezegd nee. Alleen al omdat hij niet te vertrouwen is, een eerlijk antwoord over wat hij werkelijk denkt krijg ik bij hem nooit.
Het enige nut van een confrontatie vanavond is dat het niet meer onverwacht komt maar ik er nu op voorbereid ben, wat voor mij beter is.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik hoop dat het goed gaat vandaag.

Succes hé
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Dank je, ik zal het vast wel overleven.

Ik laat nog weten hoe het gegaan is uiteraard.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Franciska,

Gewoon aangaan.
Bij onze systeemontwikkelingsmethodiek is er een regel dat je eerst de problemen moet aanpakken.
Het gezegde luidt: "if you don't attack them, they will attack you".
En dan nooit op een tijdstip dat het je uitkomt.
Dus gewoon erin gaan. Ik hoor wel van je meid.
Het kan alleen maar duidelijkheid scheppen.
Cyn.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Er was geen confrontatie,
Mijn schoonzus had dinsdag al naar mijn moeder gebeld dat ze niet zouden komen omdat zij ziek is.

Dus er valt niks te vertellen, nu maar afwachten of en wanneer ik ze nog te spreken krijg. Misschien is het wel beter zo.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Ach meid, familie..... Hier thuis is dat ook al zo'n probleem. Ik heb een schat van een schoonzus die ik liever zie afdruipen dan aankomen. Mijn zus komt niet meer bij mijn ouders... Moet ik nog even doorgaan????? En dan zijn ze nog niet eens op de hoogte van mijn geaardheid!!!!! :-?

Maar als er één ding is wat ik uit dit alles wel geleerd heb..... Ga niemand uit de weg. Zo gaat mijn schoonzus bijvoorbeeld naar huis als ik mijn ouders bezoek. Goed, haar keuze, als zij wil schuiven, maar ik wijk geen duimbreed. Sta gewoon stevig in je schoenen, meid en meestal draaien de zaken wel in je voordeel uit. Denk er wel aan, je bent een dame, dus handhaaf je waardigheid!

Groetjes, :D
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Kathleen,

Wat ik er zo triest aan vindt is dat ik vroeger alle mogelijke moeite gedaan heb om door mijn broers geaccepteerd te worden. Zolang ik maar leuk vondt wat zij leuk vinden zat het wel goed.
Maar nu ik eindelijk mezelf aan het worden ben kan ik wat hun betrefd barsten.
Ik wordt hier ook best wel verdrietig van :cry: :cry:

Maar goed het leven gaat door ook zonder mijn broers zal het me lukken om gelukkig te worden. Het is uiteindelijk hun pech dat zij daar nooit iets van mee zullen krijgen 8) 8) 8)

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Troost je...

Ik ben al sinds mijn geboorte het zwarte schaap van het gezin. Ben ook niet voor niks de jongste... Kreeg/krijg altijd kritiek, alhoewel het de laatste tijd wat beter gaat.

Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren op mijn verhaal dit jaar. Ze weten het nog niet, dat is dus mijn dilemma voor 2004...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi ChantalC,

Ik hoop voor jou dat je het beter getroffen hebt met je familie zodat zij het wel kunnen accepteren dat jij jezelf wilt worden/zijn.

Ik kom er wel weer overheen.

groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Franciska,

Misschien hebben je broers meer tijd nodig dan jezelf om aan het idee te wennen. Praat er eens met hen over, het blijft tenslotte je familie. Ahoewel er altijd mensen zijn die nooit tot rede te brengen zijn. Na een gesprek kan je jezelf nooit (en anderen kunnen dat ook niet) verwijten dat je niet geprobeerd hebt toenadering te zoeken. Is er dan nog geen vooruitgang, beschouw de kwestie dan maar als hun probleem en niet het jouwe.

Sterkte! :D
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Kathleen,

Dat heb ik met mijn jongere broer al geprobeerd maar hij liet duidelijk merken dat het hem geen fu** uitmaakt of hij me nog ziet. Dan hoeft het voor mij dus ook niet meer. Mijn oudere broer is meer bezig met liegen om geld van anderen af te troggelen omdat hij en zijn vrouw beide niet met geld om kunnen gaan. Wat hij zegt heeft voor mij derhalve ook geen enkele waarde en met zijn acties heeft hij altijd laten merken dat hij me niet accepteerd.
Wat ik wel belangrijk vindt voor mezelf, is uitleggen waarom ik geen contact meer met ze wil hebben, daarmee wordt het hopelijk voor mezelf makkelijker om ze los te laten.
Ik heb er de afgelopen week over gedacht om ze een brief te schrijven maar de kans dat ze die lezen is erg klein, denk ik.

groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Franciska

Schrijf je die brieven in de eerste plaats niet voor jezelf? Kun je jouw gevoelens op papier zetten. Daarnaast weet je dan ook nog es dat jij er tenminste alles aan hebt gedaan.

Wel een kopie van die brieven bewaren he.
Cyn.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Cynthia,
Schrijf je die brieven in de eerste plaats niet voor jezelf?
Dat is inderdaad een zeer goede vraag, ik zal er nog eens over nadenken.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Allemaal,

Deze brief gaat deze week nog naar mijn broers,
Ik schrijf deze brief aan jullie om uit te leggen waarom ik geen contact meer met jullie wil hebben.
Ik heb van jongs af aan geprobeerd mezelf zo aan jullie verwachtingen aan te passen zodat jullie mij een leuke broer zouden vinden. Dit is mij nooit gelukt gezien het feit dat jullie me net zo hard liepen te pesten als ieder ander dat ook deed. Sterker nog jullie schaamde je er voor mij als broer te hebben. Daarmee zijn jullie in mijn ogen mede schuldig aan het minderwaardigheidscomplex waar ik jarenlang mee rond gelopen heb.
Ik heb nooit op jullie steun en begrip kunnen rekenen. De laatste tien jaar hebben jullie laten zien dat jullie mij uitsluitend konden vinden wanneer jullie iets van mij nodig hadden. Toen ik in 2000 vertelde dat ik transseksueel ben en voortaan als vrouw zou gaan leven, vertelde jullie beiden dat jullie daar geen probleem mee hadden omdat het mijn leven is. De werkelijkheid is dat het jullie geen ene zak interesseerde, had ik jullie toen verteld dat ik zelfmoord zou plegen hadden jullie precies hetzelfde gezegd.
Jullie zijn nooit broers voor mij geweest en zullen dat ook nooit worden.

Ik verwacht van jullie zeker geen reactie op deze brief, omdat ik weet dat jullie dit allemaal maar onzin vinden.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Ha Franciska,

Ik heb je brief gelezen als complete buitenstaanster, zonder enig inzicht in jullie familierelatie, verleden en achtergrond. En dat moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel erg "heavy" vind. Hiermee gooi je volgens mij wel heel hard en definitief alle deuren dicht. Persoonlijk zou ik kiezen voor een iets mildere vorm. Maar nogmaals ik ken de achtergronden niet en zie ik het helemaal verkeerd.

Groetjes,
Esther
Plaats reactie