Hoe kom je de eerte paar weken door?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Franciska
ForumFan

Hoe kom je de eerte paar weken door?

Bericht door Franciska »

Hoi Allemaal,

Mijn grootste zorg op het moment is hoe zal ik de eerste weken na mijn SRS door komen?
Ik weet dat ik in die eerste weken gekonfronteerd zal worden met de pijn en de ongemakken die bij een dergelijk operatie horen, dit zal dan ook voor spijt gevoelens zorgen in de vorm van "had ik er maar nooit aan begonnen"
Naarmate mijn SRS dichterbij komt zal dit vermoedelijk een steeds groter obstakel worden, Misschien zelfs zo groot dat ik de uiteindelijk stap om de SRS te laten doen misschien niet zal aan durven. Hopelijk zal het vertrouwen in mijn eigen gevoel, dat deze operatie voor mij noodzakelijk is, sterk genoeg zijn om deze noodzakelijke stap toch te nemen.

Het lullige van dit verhaal is dat deze verwachtingen gebaseerd zijn op eerdere ervaringen. Ik ben in die tijd erna best wel verandert, ik kan dus eigelijk niet in schatten in hoevere de veranderingen ook hierop van toepassing zijn. Ik kan dus helaas niks anders doen dan afwachten hoe het zich zal gaan ontwikkelen.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

hoi franciska,

ik ben nog niet zo ervaren op dat gebied. maar ik denk dat als je er zo mee bezig bent en nog zo twijfelt, misschien is het wel verstandig om het gewoon een tijdje voor je uit te schuiven! misschien kan je de operatie datum iets verschuiven. gun jezelf de tijd om er achter te komen. en dat je als gevolg van pijn wat onzeker word of je wel het juist hebt gedaan is denk ik wel logisch. liever had je noooit een srs hoeven hebben maar van nature al een vagina.....

misschien moet je is op gaan schrijven op welke momenten je er tegen opziet en waarom. en op welke momenten je er juist naar verlangt en wat je drijf veer daar achter is.

suc6 & groetjes,
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Leonie,

Het voor me uitschuiven heeft weinig zin omdat het alleen maar uitstel van exekutie zou zijn. Het verandert niks aan het feit dat ik die pijn en die ongemakken niet wil hebben.
Hoe eerder ik die operatie gehad heb hoe eerder ik weer van die pijn en ongemakken af ben.

Ik verlang naar het moment dat ik de SRS en de daarbij horende pijn en ongemakken achter me gelaten heb. Dat moment komt gelukkig wel steeds dichterbij maar eigelijk toch nog niet snel genoeg.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

dus als ik het goed begrijp zie je alleen heel erg op tegen de pijn???

De pijn is iets waar we weinig aan kunnen veranderen. ik heb ooit mijn vertandskies (vaandaar het iq van 116?) laten trekken en toen zei iedereen dat dat wel een dag of 3-4 pijn zou doen. maar uiteindelijke had ik meer last van het kwijlen tijdens die paar uurtjes dat de verdoving nog werkte dan de pijn omdat ie getrokken was.
wat ik daar mee wil zeggen is dat het ten eerste heel erg persoons afhankelijk afhankelijk is hoe zeer het doet. en ten tweede weet je pas hoe het is als je het gedaan hebt. (ik wil een kies laten trekken overigens niet vergelijken met een srs!!)

maar die pijn is dat iets waar je constant tegen opkijkt? zit je daar dagelijks over te mijmeren?
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Leonie,

Nee ik zit niet dagelijks over die pijn na te denken, het komt soms gewoon even sterk naar boven waarna het meestal ook wel weer af neemt.
Dat zal vermoedelijk zo door blijven gaan tot ik het achter de rug heb en misschien wel tot de conclusie moet komen dat het wel mee gevallen is.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Franciska

Iemand zei eens tegen me zo'n week of wat voor haar SRS toen ik gevraagd had of ze zenuwachtig was heel nuchter: Ach waarom tot het moment van de operatie heb ik geen pijn en hoef ik me dus niet druk te maken. Na de operatie heb ik pijn maar kan ik het niet meer terugdraaien en kan ik het onderdrukken met pijnstillers. En eerlijk gezegd heb ik het ook zo ervaren. Moet trouwens zeggen dat de pijn van een vleeswond (SRS bijvoorbeeld) minder erg is dan de pijn als ze iets aan je botten of gebit hebben gedaan.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Joanne,
Moet trouwens zeggen dat de pijn van een vleeswond (SRS bijvoorbeeld) minder erg is dan de pijn als ze iets aan je botten of gebit hebben gedaan.
Misschien zit hier wel iets in, Zo'n jaar of 6 geleden heb ik een kijk operatie in mijn borst gehad, Daar kan ik me maar weinig pijn van herrineren. Behalve dan het verwijderen van de drain, maar dat was met een paar minuten weer weg.
Dat zou dus betekenen dat ik een verkeerde vergelijking maak. Het was inderdaad het bot van mijn kaken wat voor de meeste pijn zorgde.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hoi Franceska,

Ik kan me jou verhaal erg goed indenken hoor,het is een hele stap ondanks dat je er geestelijk langzaam naar toe werkt en leeft.
Maar ik weet ook zeker dat er een gevoel van geluk in je op zal komen eenmaal de pijn te hebben doorstaan.
Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en dat de pijn waar je toch tegenop ziet erg mee zal vallen.
Heel veel liefs:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Lisa,

Ik ben nu weer over die angst voor de pijn heen. doordat ik nu weet dat ik steeds de verkeerde (botpijn) verwacht heb in plaats van vleeswond pijn kan ik er denk ik ook wel wat geruster naar toe leven.
Het zal vast geen fluitje van een cent worden maar toch minder heftig dan ik verwachte, op het gebied van de pijn dan.

groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Lisette
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Hoi Franciske

Zoals Joanne het omschrijft heb ik het ook ervaren.

Ga daar gewoon vanuit.

Je hebt wat pijn wat ongemak maar dat verdwijnt allemaal relatief snel, wat belangrijker is is dat je in die weken erna voor voldoende beweging en rust zorgt.

Hoe meer je zelf doet en dus beweegt des te sneller is alles weg.
Pijntjes die hou je toch nog wel zelfs jaar na dato zul je nog pijntjes ervaren maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Ga van het ergste uit etc dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen.
Ik heb dat ook zo gedaan had zeer veel pijn en ongemak verwacht maar alles is gewoon heel erg meegevallen.

Mijn advies qua de rest hou je gewoon bezig met je dagenlijkse dingen die je moet doen, bereid je langzaam aan voor erop maar probeer er zeker niet (te)veel mee bezig te zijn.
Ik denk dat als je dat wel doet zeker in jouw geval je je teveel druk gaat maken om dingen waar je toch verder geen invloed op kunt uitoefenen.

Voor de rest na de operatie zorg voor goede hulp, begin vooraf met extra vitaminen etc in te nemen dat zal het herstel bespoedigen, en qua pijn kun je eventueel vooraf aan je huistarts om een recept voor Paracetamol met codeine vragen.

Lisette
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Lisette,

Van uit het ziekenhuis ga ik naar mijn moeder tot ik weer geheel voor mezelf kan zorgen. met de hulp zit het dus wel goed en zij zal er ook wel voor zorgen dat ik weer in beweging kom en blijf.

Ik probeer me ook wel zoveel mogelijk met de normale dingen bezig te houden alleen deze week is anders verlopen dan gebruikelijk. Waardoor ik veel bij mezelf te rade gegaan ben of ik wel zo goed bezig ben. toen ik hier uit was, kwam de zorg over de pijn ook weer naar boven.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Angst, twijfels, zenuwen het hoort er allemaal een beetje bij Franciska. Is allemaal een proces waar je doorheen moet. Het blijft een heel proces en vergt een hoop verwerking zowel van te voren als na de operatie. Laat je gevoelens gewoon hun gang gaan en blijf het van je af schrijven. Das de enige manier om er niet te veel van onder de indruk te raken.
Maar ik ben er van overtuigd dat ook jij het red. Al dan niet met vallen en opstaan.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Joanne,

Ik zie het nu weer met vetrouwen tegemoed dus het zal vast allemaal wel goed komen. Ik verwacht echter wel dat het met vallen en opstaan zal gaan :) :)

Ik heb van de week zelfs een hobby voor mezelf gevonden "Digitale kunst" Hou mijn steeds veranderende avater maar in de gaten.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Franciska, heb je een 1 of ander ziekte oplopen....je oogt zo vreemd op je fotooo.
Op deze manier ga ik niet naast je zitten hoor:-)

Tot zaterdag.

anouk
x
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Anouk,

Het is alleen op foto's zichtbaar en niet besmettelijk. :lol: :lol:

groetjes,
Franciska
Groetjes,
Afbeelding