Tanden

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000

Tanden

Bericht door Joanne »

Even een leuk berichtje. Helaas heb ik door een fietsongeval ooit eens één van mijn voorste snijtanden verloren. Tenminste voor de helft. De naastliggende tanden waren gebarsten en toen ik op mijn achtiende een kroon kreeg zijn de tanden ernaast met een plaatje aan de achterkant ook ondersteund. Het nadeel daarvan was dat er witgoud gebruikt is voor die platen. Tevens is er een metalen frame gebruikt om die ene kroon op te plaatsen met als gevolg een zwartblauwe schijn door mijn tanden heen met het effect dat mijn voorste drie tanden er lelijk uit zien. Erg zonde aangezien ik altijd een heel mooi en sterk gebit heb gehad. Toen kwam ineens het tandtotaal pakket en het tandtotaalplus pakket en omdat ik mijn krone net had laten doen dacht ik dat plus pakket niet meer nodig te hebben. Toen ik uiteindelijk tien jaar later daar wel gebruik van wilde maken mocht ik er niet in vanwege diezelfde kronen die al te oud waren. Nu komt het dus op mijn eigen portemonaie neer als ik ze wil laten opknappen en mag pas weer in die verzekering als het gedaan is. Daar zat ik een beetje tegenaan te hikken aangezien ik maar een uitkerinkje heb. Groot was dan ook mijn verbazing en opluchting toen mijn ouders laatst belde met de mededeling dat zij het onverantwoord vonden dat ik onverzekerd rondliep en dus mijn kronen gaan betalen. Ik krijg dus nieuwe tanden yippie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eind april moet ik voor mijn hafjaarlijkse controle naar mijn tandarts en dan gaan we een plan de campagne maken. De assistente zei ook dat ik zelfs met alleen mijn tandtotaal pakket 400 euro per jaar vergoed krijg aan herstelwerkzaamheden. Dat betekend dat één van die kronen bijna gratis wordt. Dat is weer leuk om te horen en je kan je voorstellen dat ik nu erg blij ben. Thanks pa en ma jullie zijn geweldig.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

je tanden zijn meestal ook wel het geld waard! hoe beter ze nu verzorgt en onderhouden worden hoe langer je ze kan houden! en met de tandheelkunde van deze tijd maken ze er echt een kunst werkje van!!! :D

ps: wel suc6 met de hele boor, plak, zaag en knutsel operatie! ;) meestal is dat niet echt een pretje
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hehehe kan me de vorige keer nog herinneren en zie er qua behandeling nog steeds niet naar uit. Zelfs na vier operaties lijkt me dit veel vervelender. Anyway wie mooi wil zijn :-? :D
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Joanne schreef:Hehehe kan me de vorige keer nog herinneren en zie er qua behandeling nog steeds niet naar uit. Zelfs na vier operaties lijkt me dit veel vervelender. Anyway wie mooi wil zijn :-? :D
lol, hier komen ze met die leuke spuiten.....lekker zo'n dikke die ze in je gehemelte spuiten...das super wierd....

een jaartje geleden ofzo moesten er bij mij 3 gaatjes geboord worden. mijn tandarts houudt wel van doorwerken dus die boort ze eerst alle drie en vult ze dan pas. is ie net klaar met boren en dan zeg ik " zo het ergste hebben we gehad". en toen kwam hij nog even met het spuitje lucht. dan schiet er echt zo'n zenuw pijn je tand in. daar word je naar van!

maar ik mag aannemen dat ze bij jou je hele mond plat spuiten!?
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

De vorige keer hebben ze alleen het snijtand gedeelte platgespoten maar ook dat was niet prettig. Waar ik vooral last van heb gehad was het verwijderen van de noodkroon toen ze de echte moesten plaatsen. De tand waar die op moest was al afgeslepen tot een stompje en de zenuw ligt dus eigenlijk heel erg dicht aan de oppervlakte. Je kan je dus het gevoel voorstellen wat ik had toen ie de noodkroon eraf wipte :-? :x
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Heel goed nieuws voor je Joanne.

Anyway. Ik kom liever niet bij de tandarts. Moet wel vanwege de controle. Ik heb zoiets van. Snel opschieten. De hele tijd met me muil open is voor mij geen pretje en het geluid van een boor maakt me ook niet blij.

lol, hier komen ze met die leuke spuiten.....lekker zo'n dikke die ze in je gehemelte spuiten...das super wierd....
Verdovingen, praat me er niet van. Mijn verstandskiezen moesten er uit. Enge spuit in mijn gehemelte (voelt al zo fijn....not). Halve gezicht verlamd. Leek wel bevroren. Voordeel geen pijn, maar de pijn komt langzaam sluipend eraan.

Prepare for pain... :o Joanne
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hehehe ik heb een SRS ondergaan zal wel mee vallen met die pijn al is de angst voor deze behandeling erger dan toen met mijn SRS. Kwam omdat ik toen onder narcose mocht maar helaas mag dat hierbij niet :-?
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

pinkslipper schreef:Heel goed nieuws voor je Joanne.

Anyway. Ik kom liever niet bij de tandarts. Moet wel vanwege de controle. Ik heb zoiets van. Snel opschieten. De hele tijd met me muil open is voor mij geen pretje en het geluid van een boor maakt me ook niet blij.

Verdovingen, praat me er niet van. Mijn verstandskiezen moesten er uit. Enge spuit in mijn gehemelte (voelt al zo fijn....not). Halve gezicht verlamd. Leek wel bevroren. Voordeel geen pijn, maar de pijn komt langzaam sluipend eraan.

Prepare for pain... :o Joanne
als je bang bent voor de tandarts houdt dat eigenlijk in dat je van jezelf denk dat je niet goed je tanden hebt gepoetst! mja... ik moet nu eigenlijk ooknaar de tandarts. Tijdens de wintersport had ik in eens pijn aan mijn kaak en wat bloed. Ik ben toen maar even zelf in de spiegel gaan kijken en kwam toen al vrijsnel tot de conclusie dat mijn verstand door aan het komen was. Ik ben dus "bang" dat ik over een maandje of 3 op de tafel lig om mijn kiesje te laten trekken! :S
maar eigenlijk moeten we de tandarst dankbaar zijn. want je had veel meer ellende als ze niet even snel boren!
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Leonie schreef: als je bang bent voor de tandarts houdt dat eigenlijk in dat je van jezelf denk dat je niet goed je tanden hebt gepoetst! mja...
Die logica ontgaat me even. Om boren te vermijden (of andere onplezerige dingen bij de tandarts), lijkt het me juist beter om goed je tanden te poetsen.

Dus ja. Ik onderhoud heel goed mijn tanden. Sowieso is het voor mezelf nietwaar en niet voor de tandarts of wie dan ook.
Leonie schreef:maar eigenlijk moeten we de tandarst dankbaar zijn. want je had veel meer ellende als ze niet even snel boren!
Kiespijn of de boor. Beide zijn niet leuk. Voorkomen is beter dan genezen (uitzonderingen nagelaten).
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mijn gebit is prima in orde verder heb altijd erg mijn best gedaan op gebied van dental hygiene. Heb wel een paar gaatjes maar dat is uit mijn drugs periode dus dat overkomt me niet weer. Wat mijn kronen betreft die heb ik gekregen omdat ik ooit eens met de fiets gevallen ben en mijn vader er bovenop. Ik nam toen een hapje asfalt en geloof me dat is niet gemakkelijk. Asfalt werkte niet mee dus tand gebroken alsmede barsten in de omliggende twee tanden. Toen ik op mijn achttiende die kronen voor het eerst kreeg vond ik de behandeling niet fijn en vandaar mijn angst voor de nieuwe behandeling. Hoewel ik nu al veel meer ervaring heb op het gebied van pijn grenzen huiver ik toch een beetje als ik er aan denk. Vooral ook omdat mijn oude kronen er af gehaald moeten worden. Die dingen zitten vast als een huis dus dat wordt vast hak en breek werk
Overigens heb ik de afspraken al staan. Alledrie de afspraken staan in Juni dus eind Juni heb ik weer mijn oude vertrouwde stralende lach die ik al vanaf mijn achttiende niet meer gezien heb
Denise
dagelijks aanwezig

Bericht door Denise »

Joanne, 2000 berichten, jij bent de eerste !!!

wow,

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Joanne,

Word je nu een superdiva met het bereiken van 2000 berichten?
Is inderdaad niet eerder gebeurd nog. Heb je toch weer snel gedaan.
Gefeliciteerd meid.
Cyn.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Thank you ladies:)
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Nieuwe update:

Heb gisteren in een loterij een cosmetische bleekbehandeling voor mijn gebit gewonnen ter waarde van 500 euro. Dus als in Juni mijn kronen gedaan zijn gaat mijn gebit nog even in de bleek en heb ik een parelwitte Make Me beautifull glimlach :wink: :D
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Joanne,

En hij ziet er al zo mooi uit op deze foto.
Cyn.
Plaats reactie