Heb je niet veel geld, ga dan naar Bulgarije!

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Anakin_TS
ForumFan

Heb je niet veel geld, ga dan naar Bulgarije!

Bericht door Anakin_TS »

Lieve Dames,

Als jullie van reizen houden, dan kan ik jullie een land als Bulgarije absoluut advieseren. Vooral als je van kleding kopen houdt. Winkels als Hans Textiel of Wibra heb je hier niet! Want voor dat zelfde geld heb je in dit land allerlei namaak van de bekende merken.

Hugo Boss, Sergio Tachini, Nike, Giorgio Armani (ook echt stuk goedkoper)

Ik zelf heb het niet zo op namaak, maar soms is het zo goed gedaan.
Ik heb zelf zwarte Nike Shox in Varna gekocht voor ongeveer 32 euro en in ons land betaal je 150 of 100 op de uitverkoop, Varna is een stad aan de Zwarte Zee. Ik geloof eerlijk gezegd dat het gewoon Nike is, maar er zitten kleine fabrieks foutjes in. Dus het mag niet op de west europese markt of zo, ikk weett niett? Meneer Kaktus wel?

Echt waar, je gelooft je ogen niet! Ik had een auto uitgevoerd naar dat land en de winter was net afgelopen, maar het seizoen was daar nog niet open, maar het was te warm voor mijn Tenson en Burton. 30 euro en ik had een cool Reebok trainingspak! Made in Indonesia, like some of my DNA! My Balkan outfit!

En de nightlife is er ook te gek! Bulgaren zijn cool! Maar krijg geen ruzie!

Ik ga jullie op de hoogte houden hoe trans/trav vriendelijk Bulgarije is. Kent iemand Aziz? Dat is een Bulgaarse trav zanger! Helemaal top!

Ciao, (Dat zeggen de Bulgaren)

Mandy
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Ze hebben daar goedkope nep Armani en dan kies jij een trainingspak? Brrrr.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Ik hou van sport kleding. Loop jij in Armani door de Balkan? Dat is ruig terrein, maar erg mooi. Gewone sportschoenen gaan er snel kapot. Dus ik kan voor deze outdoor gebieden alleen echte stevige wandel schoenen aanbevelen. Ik heb erg genoten van het wandelen en klimmen langs gebieden waar het smeltwater uit de bergtoppen samen komt. Je komt geen mens tegen. Dat kan je van de Randstad niet zeggen.

Winkels met dames kleding heb je in de grote steden in overvloed. Voor 200 euro kun je met een volle koffer terug komen.

Dus, Armani draag ik alleen in de stad, onder andere op mijn neus! Maar alleen ECHT!

Ciao, Mandy
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: Heb je niet veel geld, ga dan naar Bulgarije!

Bericht door Frederique_ »

Anakin_TS schreef:Vooral als je van kleding kopen houdt. Winkels als Hans Textiel of Wibra heb je hier niet! Want voor dat zelfde geld heb je in dit land allerlei namaak van de bekende merken.

Hugo Boss, Sergio Tachini, Nike, Giorgio Armani (ook echt stuk goedkoper)
Misschien een tuttige opmerking: weet waar je aan begint en let op bij de douane: formeel mag je dit soort goederen niet invoeren, wordt je gesnapt dan kan men het in beslag nemen en kun je er boetes voor krijgen.

[De reden dat ik dit schrijf is dat ik, als ik met vrouwenkleren reis, zowieso er niet op zit te wachten om dat uit te moeten leggen, als ik dan ook nog eens in overtreding ben...]

Groetjes,

Annegreet
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Het verschil tussen echt en namaak is niet te zien. Je ziet dat alleen in de winkel aan de prijs. Het enige wat je niet moet doen is de prijs aan kledingstukken laten zitten. Omgekeerd, halen bulgaren dat ook van hun spullen, want hun douane wilt altijd wel een centje bijverdienen en als je via Roemenie gaat, die willen helemaal centjes aan je verdienen.

Als er geen labels meer op de spullen zit, kan niemand bewijzen waar de merchandise vandaan komt.

En als je volledig legaal zaken wilt doen en het goedkoopst, de Bulgaarse merken mag je gewoon invoeren, dat is geen namaak en het goedkoopste van allemaal! Daarmee haal je makkelijk een volle koffer mee naar huis voor 200 euro. Met namaak ongeveer 400 euro. (Trouwens voor 400 euro spuiten ze ook je wagen helemaal weer nieuw!)

Waar de Hongaarse douane wel streng op inspecteert zijn sigaretten en alcohol. Daar mag je van elk maar een slof en een fles sterke drank meenemen. Bij Hongarije is sinds dit jaar de grens met de EU.

Mandy
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Werk je soms bij het Hongaarse consulaat? je maakt er zoveel reclame voor..... :-?
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

<sarcasme>
Nee, natuurlijk zien ze bij de douane niet of iets echt of nep is, zijn ze niet op getraind. En moch je een keer gepakt worden krijg je echt geen boete, nee hoor ..
</sarcasme>
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Uiteraard werk ik ook nog voor een baas. Dat verandert in de toekomst nog. Ik ben altijd al een koopjes jager geweest. Niets meer en niets minder. Verder combineer ik plezier en zaken graag. Zoals ik al eerder heb gezegd, koop gewoon het echte spul. Is ook goedkoper dan hier.
Ik wil hier niet namaak goederen propaganderen, dat is absoluut niet mijn intensie. Ik wil er alleen maar op wijzen, dat met name travetieten een dubbele garderobe hebben en dat uitgaven aan kleding enorm kunnen zijn. Shoppen in goedkopere landen is een uitkomst. En heb je werkelijk ooit een doorsnee Oost-Europese douane beambte gezien? Dat is gewoon een grote bullebak die blij is met je four-pack Red Bull en een paar euro.

Nogmaals ik wil mensen niet aanzetten tot illegale activiteiten, maar ik spreek uit ervaring. Ik heb veel internationale handelaren gekend en zelden hebben die een boete moeten betalen, misschien omdat ze ook niet zo groot zaken deden. Uiteraard zijn er speciale eenheden actief. In Duitsland was ik 3 keer aangehouden met de uitvoer Audi A6, omdat deze een export nummerbord had. Der Polizei vraagt dan of je wapens hebt en verdovende middelen, ze kontroleren je papieren, kijken oppervlakkig naar je bagage en dan gaan ze terug hun Streifenwagen of undercover in. Na 5 of 10 minuten mag je weer doorrijden.

Mandy

Aziz!? Waar blijft die container!? Hij had hier al moeten zijn! (LOL)

[quote][/quote]
Anakin_TS
ForumFan

aZis!!!!

Bericht door Anakin_TS »

bgpopfolk.free.fr/

en dan azis aanklikken, He's the Bulgarian Demon of trav!

Azis!!!!!!

Madam Anakin_TS, the container was delayed! All Customs are Drag!!!
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

sjah, als je er niet wakker van ligt dat datzelfde goedkope spul uit oa indonesie gemaakt is door slaafkinderen , gemiddeld tussen de 6 en 12 die onder erbarmelijke omstandigheden gedwongen worden om zon 14 uur per dag te werken terwijl ze nauwelijks te eten krijgen:

ga je gang, dat is namelijk de realiteit

Joy
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Wat die slaafkinderen maken word overal gekocht, dus ook in Nederland, dat verhaal gaat niet op. Nike laat alles door slaafkinderen maken.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

-dat is natuurlijk geen enkele vrijwaring om dan maar gewoon te kopen waar je zin in hebt, maw, je schuldgevoel kan je natuurlijk best afkopen met die gedachtengang, feit blijft dat wanneer jij nike spullen koopt, je dus - ervanuitgaande dat jouw opmerking waar is - medeplichtig bent aan het in stand houden van het werk wat slaafkinderen moeten verrichten

Joy
Anakin_TS
ForumFan

wirklich geil

Bericht door Anakin_TS »

Grote multinationals zijn de grote duivels van de consumptie maatschappij. Een moderne mens wordt het soms heel moeilijk gemaakt om niet mee te doen. Er zijn zoveel textielen, zoveel producten waarvan wij niet weten hoeveel slaven handjes er aan gewerkt hebben. En dat zit overal in verwerkt.

Een vergelijkbare situatie vind ik Palestina en Israel. Vragen ze om die bedrijven te boycotten die illegaal werk verschaffen aan de Palestijn. Maar de Palestijn is blij met dat werk. Hij zegt laat ze dan vervangend werk voor mij vinden. Dat hebben die mensen niet. Dus die troep boycotten betekent de slavenarbeid heeft helemaal geen inkomsten.

Maar eh, van wie was Indonesie 300 jaar lang? Als dat land niet in opstand was gekomen zaten de Nederlanders daar nog de dienst uit te maken. Komt dat goud van de koets uit de Zuiderzee?

Ik ga absoluut informeren naar de kleding fabrieken in Bulgarije. Hoe het hier staat met de slaaf kinderen. Ik heb nog een paar adressen van de Kamer van Koophandel, deze bedrijven zoeken opdrachtgevers voor kleding. Misschien is er iemand geinteresseerd in een lijn dames kleding in grote maten, want daar is eigenlijk nog niet zo heel veel van. Misschien een gat in de markt?

Oordelen is heel makkelijk. Een oplossing vinden voor wereld problematiek is andere koek. En de kindslaaf negeren ook niet. Ik zou zeggen, ga er heen en begin een tehuis. Dan doe je echt iets voor hem of haar. Get real, fake or not, het zijn allemaal de zelfde handjes, want op mijn Nikes gekocht in Holland staat ook al jaren Made In Indonesia. En van die dikke 150 euro gaat 19 procent naar de ? Niemand ontkomt er aan. Dan moet je als Taoist leven en verhuizen naar Nepal.

Mandy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

in je eerste posting gaf je vooral de indruk niet verder te denken dan je neus lang is en je te gedragen als de 'verwende' consument, wat ik om die reden aanvulde met mijn reactie dat diezelfde verwende consument best eens mag nadenken over het ontstaan van het te gekochte product

je zult mij niet horen zeggen dat ik de oplossing heb, die heb ik namelijk ook niet,wel is inzicht verschaffen de eerste stap in bewustwording naar eventuele oplossingen

ik denk veel na over mijn eigen positie binnen die moderne maatschapij, naar eigen visie distantieer ik me steeds meer van die maatschappij, zou ik het op vele fronten graag anders willen en ik richt mijn leven daar dan ook zover als in het hier en nu in mijn vermogen ligt op in, daarin probeer ik een balans te vinden, en bij tijd en wijle ook anderen bewust te maken van het eea

wellicht streef ik naar volledige onafhankelijkheid, en als dat op de lange termijn zou inhouden dat ik als taoist in nepal beland, so be it, zon onaantrekkelijk id vind ik dat niet

nog mooier zou zijn als ik daarnaast iets kon betekenen voor die kindslaven, en acht ik de mogelijkheid dat ik daarin daadwerkelijk stappen onderneem in het geheel niet uitgesloten

zou in een mooi verlengde liggen van hetgeen ik tot voor kort heb gedaan, het begeleiden van uitgeprocedeerden in het opbouwen van een al dan niet tijdelijk nieuw bestaan in nederland, waarbij ik ook hen probeerde bewust te maken van hun gedrag en de gevolgen daarvan, en bij die groep is het wellicht nog moeilijker

de meesten komen toch uit onderontwikkelde landen en zien hier de mooie schoenen, de mooie horloges, mobieltjes, mooie autoos,en het logiche gevolg is dat ook zij , na hun hele leven in armoede,dat willen bezitten, om er vele jaren later achter te komen dat ook dat, geen enkele garantie is op een gelukkig bestaan

als ik met mijn reactie heb bereikt dat mensen zich wat meer bewust zijn geworden van hun gedrag, is dat voor mij pure winst, positief

Joy
Laatst gewijzigd door Joy op zo sep 05, 2004 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Iedereen die geinteresseerd is in dit soort onderwerpen kan ik aanraden ook eens naar de volgende website te gaan: http://www.schonekleren.nl/

Groetjes,

Annegreet
Plaats reactie