orgasm

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joy
Forumdiva

orgasm

Bericht door Joy »

hoe komt het dat 20% der post op transen geen orgasme kunnen krijgen?

Joy
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

beschadigde zenuwen
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

erg slordig lijkt me

joy
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

vroeger namen ze niet eens de moeite om de zenuwen in takt te houden, sneden gewoon het hele handeltje weg.....

het is trouwens wel zo dat na een hele lange tijd wel gevoel kan terug keren, zo heb ik een keer een wijsvinger gehad die er naast lag en er dus weer opgenaaid moest worden, mij werd verteltd dat ik er nooit meer gevoel in zou hebben maar na een jaar of tien is het gevoel weer langzaam terug gekomen

verder zit er ook natuurlijk veel tussen de oren en is dat van die 20% een oud onderzoek volgens mij, ben ook wel beniued hoe kort na de operatie zei dit onderzoek hebben gedaan en of het onderzoek bij verschillende chirurgen is gedaan
zena23
ff weer wat posten
Contacteer:

Re: orgasm

Bericht door zena23 »

Joy schreef:hoe komt het dat 20% der post op transen geen orgasme kunnen krijgen?

Joy
Hoe kom je bij die 20% ik heb eens navraag gedaan en kon mij geen getallen gegeven worden omdat er niet echt over gesproken word uit schaamte etc. Maar meestal duurt het even voordat alles goed naar behoren werkt het is een kwestie van geduld en veel practice en ook vaak het gevoel van te graag willen kan het tegen houden.. Ontspannen dus...
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Waar heb je navraag gedaan?
Er zijn wel degelijk nummers bekend, bijvoorbeeld hier http://www.annelawrence.com/orgasm.html

Ik neem aan dat de vu ook onderzoek doet anders zouden ze wel een beetje verkeerd bezig zijn toch... :-?
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Amanda schreef:Waar heb je navraag gedaan?
Er zijn wel degelijk nummers bekend, bijvoorbeeld hier http://www.annelawrence.com/orgasm.html

Ik neem aan dat de vu ook onderzoek doet anders zouden ze wel een beetje verkeerd bezig zijn toch... :-?
Als je ergens naar verwijst, moet je het natuurlijk wel lezen.

Hage & Karim (1996) found that 47 of their 59 patients (80%) who underwent vaginoplasty and sensate clitoroplasty were orgasmic at least at times.

Hage J, Karim R (1996) Sensate pedicled neoclitoroplasty for male transsexuals: Amsterdam experience in the first 60 cases. Ann Plast Surg 36: 621-624.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
capt haok
Eredivisie

Re: orgasm

Bericht door capt haok »

Joy schreef:hoe komt het dat 20% der post op transen geen orgasme kunnen krijgen?

Joy
Hoezo je vraag, ga je anders bedenken :wink: ?
Probleem hebben biovrouwen ook, gaan zelfs faken om de man toch maar het idee te geven dat ze iets presteren.

Anouk
x
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Violet schreef:Amanda schreef:

Ik neem aan dat de vu ook onderzoek doet anders zouden ze wel een beetje verkeerd bezig zijn toch...

Hage & Karim (1996) found that 47 of their 59 patients (80%) who underwent vaginoplasty and sensate clitoroplasty were orgasmic at least at times.
Hage opereert niet meer en Karim volgens mij ook niet, dus info waar je niks aan hebt.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

voordat de discussie gelijk omslaat in discussie over de juiste statistieken

nie dat ik nu zon plezier heb van een orgasme, maar ik overdenk en neem zoveel mogelijk mee in de overweging: srs, ja of nee

(al weet ik natuurlijk het antwoord al)

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

<vroeger namen ze niet eens de moeite om de zenuwen in takt te houden, sneden gewoon het hele handeltje weg..... >

---das wel erg grof, wat dat betrefd mogen we qua mogelijkheden niet klagen

<het is trouwens wel zo dat na een hele lange tijd wel gevoel kan terug keren, zo heb ik een keer een wijsvinger gehad die er naast lag en er dus weer opgenaaid moest worden, mij werd verteltd dat ik er nooit meer gevoel in zou hebben maar na een jaar of tien is het gevoel weer langzaam terug gekomen>

-vraag me af hoever mentale training invloed kan hebben als zenuwen wel degelijk beschadigd zijn

maar ik ken ook de verhalen van bijv iemand met een dwarslaisie die na jaren en jaren van trainen toch weer kon lopen, de hersenen maken zelf nieuwe verbindingen aan om eea om te leiden en zenuwen weer werkende te krijgen blijkbaar

<verder zit er ook natuurlijk veel tussen de oren en is dat van die 20% een oud onderzoek volgens mij, ben ook wel benieuwd hoe kort na de operatie zei dit onderzoek hebben gedaan en of het onderzoek bij verschillende chirurgen is gedaan>

-geen id, al dan niet volledig herstel zal wel degelijk meespelen, maar ook psychologische aspecten, is men tevreden met het geslacht? voelt me zich pretig met dat eeslact en in eigen lijf? aspecten die sowieso voor iedereen gelden, maar hier wellicht nog belangrijker zijn

Joy
WilmaB
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Amanda schreef:vroeger namen ze niet eens de moeite om de zenuwen in takt te houden, sneden gewoon het hele handeltje weg.....
En als je het over vroeger hebt, over hoeveel jaar geleden praat je dan?

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Amanda schreef:
Violet schreef:Amanda schreef:

Ik neem aan dat de vu ook onderzoek doet anders zouden ze wel een beetje verkeerd bezig zijn toch...

Hage opereert niet meer en Karim volgens mij ook niet, dus info waar je niks aan hebt.
Het geeft aan dat ze toen al statistiekjes bijhielden en dat dus nu hoogstwaarschijnlijk ook doen. Dat die informatie niet vrij verkrijgbaar is op internet, vind ik vrij logisch.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Wilma schreef:En als je het over vroeger hebt, over hoeveel jaar geleden praat je dan?
Zo'n 20 jaar
Maar goed vroeger is vroeger en nu is nu
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Violet schreef:Het geeft aan dat ze toen al statistiekjes bijhielden en dat dus nu hoogstwaarschijnlijk ook doen. Dat die informatie niet vrij verkrijgbaar is op internet, vind ik vrij logisch.
Hage heeft gewoon veel gepubliceert en dan komt het met de tijd vanzelf wel op internet, zoals vele onderzoeken bij transen....

Zena23 zegt te hebben geinformeerd (bij de vu?) en dat ze daar geen gegevens van hebben.
Dit lijkt mij vreemd omdat het toch niet geheel onbelangrijk is.
Plaats reactie