transen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joy
Forumdiva

transen

Bericht door Joy »

sterven transen jong?

tasten de hormonen de boedvaten zodanig ernstig aan dat je er aan overlijden kan?

mm, dit las ik ergens

vraag me af of er statistieken worden bijgehouden over vroegtijdig overlijden van transen als gevolg van de behandeling, lichamelijk als geestelijk

Joy
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

de bloedvaten en zo

Bericht door Mara »

Nou, Joy, ik ken er ene die, ik geloof al 20jaar aan de moonjes is en nu ergens tussen de 50-60 zit en we hebben kort geleden nog haar pant opgeknapt, ik ben van mening dat ze nog best wel un paar jaar zal halen, ze is nog fit als een sportschoen! Ze fietst nog als een maagd.......

Over statistieken kan ik je helaas niets vertellen maar ik denk wel dat het hormoongebruik wel erg invloed zal hebben op je lichaam, in hoeverre ligt buiten mijn weten, maar toch een interessante vraag van jou, ik zal het ook graag te weten komen, overweeg echt te stoppen met roken en met mijn overmatig koffiegebruik, de drugs(speed) ben ik ook al lang afgezworen, onlangs ook met mijn wietgebruik, wat ik toch wel graag deed, het blowen, bedoel ik!
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

goeie zaak, stoppen met alle rotzooi, maar je zal er vast een goede reden voor gehad hebben:)

maar, die ene , das er maar 1,niet veel over te zeggen

ik ben toch graag op de hoogte van wat moontjes op de lange termijn met mijn lijf kunne gaan doen

effect op lever? nieren? kheb geen enkel id

ook vraag ik me nog steeds af waar die moontjes vandaan komen, ik bedoel, hoe maak je hormonen? iets wat in feite alleen het lichaam aanmaakt? kunstmatige moontjes? of zijn de moontjes eigenlijk geen moontjes maar een stof die ervoor zorgt dat je lichaam moontjes aanmaakt?hoe zit dat?

questions questions questions

Joy
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hi Joy

Hoe hormonen worden gemaakt weet ik niet... je zou eens bij een farmaceutisch bedrijf kunnen informeren, misschien je huisarts of het www af zoeken. Zal vast wel ergens een antwoord op je vragen te vinden zijn.

Of Transen jonger sterven weet ik ook niet... het zal heel veel aan de persoon in kwestie liggen hoe zij leeft als zij veel rookt drinkt of wat dan ook, dan loop je een groter risico om jonger te sterven.
(al is dit geen vast staand feit, want een topsporter kan ook ineens (vrij jong) dood neer vallen.

Wat is tegenwoordig niet slecht voor de gezondheid, dat hormonen geen snoepjes zijn weet iedereen. Ik denk dat roken of overmatig alcohol gebruik te veel en vaak vet eten eerder slecht is voor hart en bloedvaten dan hormonen.

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joy, kijk in de bijsluiter van die stoffen, er staat duidelijk in dat dit synthetische stoffen zijn die heel erg in de buurt komen van natuurlijk aangemaakte monen, dus de zelfde werking, dat wel, maar.... en dat is een feit, zijn het niet de zelfde stoffen en ik zie er een verbinding met gen-manipuleerde voetsel, daarvan is ook nog niet bekent, wat het voor bijwerkingen kan hebben, het verlaagt het hongergevoel, dus zelfde werking dan normaal voedsel, maar...........

Ik deel volledig jouw angsten, een optie kan zijn, zoals in Amerika soms word toegepast, het winnen van natuurlijke hormonen uit urine van runderen, maar dat is dan weer een vraag of je dat wil, ieder zal wel direkt denken, ik spuit me toch geen koeienplas, maar het zijn wel de zelfde hormonen die de gemiddelde biovrouw ook aanmaakt! En het is zeker geen zeik die je dan spuit, immers zul je moeten denken dat ons voedsel ook met koeienmest word gekweekt :wink:

Een ander optie om bvb leveraandoeningen tegen te gaan is de moontjes te spuiten, heb je een direkte weg in de bloedbaan en niet via de lever, heb immers voordat ik die pillen van de VU kreeg, ampulles uit duitsland gehad, en hoefde maar een keer in de maand maar twee injekties te hebben in een spier(kont), vond ik wel beter te doen dan elke dag die pilletjes! Trouwens krijgen wij die pillen uit kostenoverwegingen, ik zal direkt weer spuiten, ik heb het lang gedaan en vond dit echt niet erg!

En trouwens zijn hormonen een soort bodestoffen die als een sleutel werken om de cellen het bevel geven hoe ze nu moeten reageren, best ingewikkelt allemaal........
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

kijk, we komen al verder,het zijn dus niet de zuivere moontjes die een vrouwelijk lijf aanmaakt, maar een afgeleide, een zo goed mogelijk werkende kopie

en ik ben niet zozeer angstig, maar ik wil wel graag weten wat het spul met me lijf gaat doen, net als ik graag wil weten wat voedsel met mijn lijf doet, op korte en lange termijn, net als dat ik graag weet wat zwemmen in zwembaden vol met chloor met mijn lijf doet:)

kortom, ik ben er zuinig op, steeds zuiniger (evenredig aan het proces waar ik in zit waarschijnlijk)

ik zou geen problemen hebben met natuurlijke middelen, mits het goed functioneerd, ook al is het afkomstig van paardenzeik, so what

medicatie die kunstmatig is, daar zou ik me meer zorgen om maken, en als ik zo om me heen kijk lijken juist erg weinig mensen zicht druk te maken over wat antidepressiva, ik noem maar wat, met hun lijf doen

magoed, als ik het goed begrijp zijn spuiten duurder, en pleisters?
en heb je bij vu geen keuze?

ook vind ik het wel fascinerend wat die moontjes zoal kunnen doen, dat is onvoorstelbaar

Joy
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

bijwerkingen

Bericht door Mara »

Nou, ik zie aan de al voortgeschreden tijd al dat je er 'wakker' van ligt, laat me wel nog zeggen dat het me ook erg interesseerd wat ik daar binnenwerk, heb al zoveel binnengewerkt al die jaren, waar ik ook graag nu wel eigenlijk toch best wel weten wat dat met mijn lichaam heefd gedaan, maar meer als het vreet gaten in je hersenen, heb ik ook niet gekregen, maar al deze uiting maakt me nu wel bang, toen ik aan de rotzooi ben begonnen, was me dat ook wel bewust, maar ik had een mening van met 30 wil ik toch niet meer leven, en het maakde me toen helemaal niets uit mijn lichaam te verzieken, immers hoorde het bij mijn levensstijl, zo kapot mogelijk uit te zien, en dat werd dan ook erg bewonderd door mensen met de zelfde verleden, alleen dat ik dan ook nog overmatig aan werken was, ik zit in het int vervoer en maakde bij een vroegere baas wel dingen die hier niemand voor mogelijk houd, van zondagavond tot vrijdagavond maar ergens op woensdag un paar uurtjes te slapen en dan het hele weekend doorpitten om tenminste een keer in de week aan de slaap te komen wat de gemiddelde mens nodig blijkt te hebben, derest was ik maar continu aan werken, je zult niet geloven wat je in staat bent te doen op de speed, ik was nu gezien waanzinnig, dat er nooit iets ergs is gebeurt , is echt een wonder, heb dit schema wel jaren volgehouden, dat ik nu nog leef en dat ik vrij gezond lijk te zijn, begrijp ik niet echt en kan het niet geloven en ik ben me zeker dat er pas later werd afgerekent, en nu ben ik er op eens bang voor, bang genoeg om nu te kijken dat ik nu maar aan begin tenminste zo gezond te leven wat nu mogelijk is, en ik maak me nu andere zorgen dan un paar jaren terug, zeker weten, jij zo te zien ook, ik vind het goed dat je deze draad hebt neergezet, blijft alleen hopen dat er deze ook door deskundige mensen werd gelezen en erop werd gereageerd met de voor ons nu toch zo nuttige informatie, ik gooi nu ook mijn leven om en probeer er nog un paar leuke dagen op deze planeet te hebben......

Zo, en nu ben ik moe, ben immers niet meer op de pepmiddelen, ga nu mijn nest in en droom van een eeuwige leven vol gezondheid :wink:

Welte rusten allemaal.........
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Als je geen hoormonen zou nemen na de srs dan gaat het zeker mis, val je als een kaartenhuis in mekaar. Dus ben je geopereerd dan heb je zeker moontjes nodig (is de vu nu ook achter)

Premarin is gemaakt van zwangere pies van merrie's, de rest is allemaal chemische rotzooi....

De pillen zijn hetzelfde als die van vrouwen in de overgang maar heb geen idee hoe lang die ze slikken.
Anne D
dagelijks aanwezig

Bericht door Anne D »

Hey allen,

Joy, ik zit met dezelfde vragen (mijn omgeving kennelijk ook, want ik krijg ze vaak gesteld) en ben op onderzoek uit via de bieb van de UVA (universiteit)
vandaag wist een vriend van me, (medisch ethicus & fm-ts) te vertellen dat hormonen waarschijnlijk geen invloed hebben op de gezondheid en/of de levensduur. Voor mij een opluchting, natuurlijk.
Volgens hem maakt het lichaam zelf ook erg veel stoffen (lees hormonen) aan, waarvan een gedeelte ook synthetisch is, hier snapte ik de uitleg ook niet helemaal, maar affijn.
Kortom wat ik nu weet is dat ze niet NOODZAKELIJK een negatief effect hoeven te hebben. Hoe je lichaam reageert verschilt van persoon tot persoon.

Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Groetjes, Anne
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

<Nou, ik zie aan de al voortgeschreden tijd al dat je er 'wakker' van ligt, laat me wel nog zeggen dat het me ook erg interesseerd wat ik daar binnenwerk>

-nah valt mee hoor, mijn ritme is structureel out of control,om de zoveel tijd, er zitten te weinig uren in de dag , roep ik al langer, als gevolg daarvan maak ik het iedere dag een uurtje later, na 24 dagen ben ik weer op ritme, 1 dag:)

maar dit terzijde

<heb al zoveel binnengewerkt al die jaren, waar ik ook graag nu wel eigenlijk toch best wel weten wat dat met mijn lichaam heefd gedaan, maar meer als het vreet gaten in je hersenen, heb ik ook niet gekregen, maar al deze uiting maakt me nu wel bang, toen ik aan de rotzooi ben begonnen, was me dat ook wel bewust, maar ik had een mening van met 30 wil ik toch niet meer leven, en het maakde me toen helemaal niets uit mijn lichaam te verzieken, immers hoorde het bij mijn levensstijl, zo kapot mogelijk uit te zien, en dat werd dan ook erg bewonderd door mensen met de zelfde verleden, alleen dat ik dan ook nog overmatig aan werken was, ik zit in het int vervoer en maakde bij een vroegere baas wel dingen die hier niemand voor mogelijk houd, van zondagavond tot vrijdagavond maar ergens op woensdag un paar uurtjes te slapen en dan het hele weekend doorpitten om tenminste een keer in de week aan de slaap te komen wat de gemiddelde mens nodig blijkt te hebben, derest was ik maar continu aan werken, je zult niet geloven wat je in staat bent te doen op de speed, ik was nu gezien waanzinnig, dat er nooit iets ergs is gebeurt , is echt een wonder, heb dit schema wel jaren volgehouden>

--je zult versteld staan wat een menselijk lichaam kan hebben
recent sprak ik nog met een aantal zware drinkers, 35 jaar aan de jenever, en dan meer dan 2 flessen per week,de helft daarvan mankeerden niets, mannen en vrouwen

vaak is het niet zozeer het druggebruik wat de schade aanbrengt, als wel de secundaire gevolgen van het gebruik, het vitaminetekort, om er maar 1 te noemen, structureel vitaminetekort brentgt ernstige schade aan hersenen, bij alcohol ligt korsakov om de hoek, bij speed en ext ben ik erg benewd wat het met het brein heeft gedaan op lange termijn van die gastjes die nu ieder weekend gebruiken, verandering van karakter als gevolg van gebruik zegt mij genoeg

<dat ik nu nog leef en dat ik vrij gezond lijk te zijn, begrijp ik niet echt en kan het niet geloven en ik ben me zeker dat er pas later werd afgerekent, en nu ben ik er op eens bang voor, bang genoeg om nu te kijken dat ik nu maar aan begin tenminste zo gezond te leven wat nu mogelijk is>

--vitaminetekorten en de schade die je daarvan hebt geleden, maak je niet meer goed, die cellen komen niet mer terug, kapot is kapot, hoeveel vitaminen je daarna ook binnenkrijgt

<en ik maak me nu andere zorgen dan un paar jaren terug, zeker weten, jij zo te zien ook, ik vind het goed dat je deze draad hebt neergezet, blijft alleen hopen dat er deze ook door deskundige mensen werd gelezen en erop werd gereageerd met de voor ons nu toch zo nuttige informatie, ik gooi nu ook mijn leven om en probeer er nog un paar leuke dagen op deze planeet te hebben...... >

--naja, ik ken die periodes die jij beschrijft ook,en ben 180 graden omgeslagen, ben nog geen gezondheidsfreak die om ieder extra kalorietje door het lint gaat, maar ik ga wel steeds gezonder leven en dat bevalt me prima

ik doe dat ook met het oog op toekomst, de moontjes eventueel, ik wil me nog fitter voelen, en mijn lijf in balans houden,want hoedan ook, moontjes zorgen voor meer vet en ik heb geen zin om dik te worden:)

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

hi Anne Deriva

ik denk dat het met de schade ook wel zal meevallen, kijk maar eens wat je de afgelopen jaren voor zooi hebt binnengehad door hetgeen je hebt gegeten, dat lijkt me instens zo schadelijk, maar toch beni k graag op de hoogte omdat het gebruik van moontjes nu eenmaal een vette aanslag is op je mannelijk gestel, met veel kracht wordt eea geforceerd

Joy
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Geheel zonder schade hoeft ook niet hoor....
Een vriendin van me (rond de 50 jaar, meer dan 20 jaar geleden geopereerd) slikte premarin. Ik zei een poosje geleden toen ik dat hoorde dat het vreemd is dat ze dat voorschreven bij de vu omdat ik het ken als "gevaarlijk" medicijn, zei gevraagd bij de vu en hoe kwam ze daaaar nou bij....
Nu zit ze dus met trombose in haar benen vanwege de moontjes....
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Amanda
gevraagd bij de vu en hoe kwam ze daaaar nou bij....
Vraag me af aan wie ze dat dan gevraagd heeft en hoe ze dat dan geformuleerd heeft.

Premarin is begin jaren 70 veel gebruikt als wondermiddel, maar naar ik weet wordt het tegenwoordig niet of nauwelijks meer voorgeschreven wegens de risico's.
En als je boven de 40 bent al helemaal niet; dan schrijven ze liever pleisters voor vanwege o.a. de leverbelasting, maar ook vanwege het risico van trombose.

Is beleid van de VU!

Snap jij het nog?
Cyn.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Nee ik snap er niks van hoe het af en toe bij de vu er aan toe gaat.
Ik vond het iedergeval heel vreemd dat ze premarin voorgeschreven hadden....
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

wat je ook voorgeschreven krijgt, je heb de verantwoording over jezelf om uit te zoeken wat de gevolgen zijn of kunnen zijn

Joy
Plaats reactie