Hormonen en zweedheidsfactor

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

Hormonen en zweedheidsfactor

Bericht door Chantal C. »

Even een rare vraag die me gister ineens te binnen schoot:

Op zo'n warme dag ga je bij een beetje inspanning erg gauw zweten (nat voorhoofdje, klamme handjes). Verandert dit als je aan de hormonen gaat eigenlijk? Of hebben hormonen hier geen invloed op?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

zweten

Bericht door Mara »

Chantal, van mij uitgaand, het word alleen maar erger, 5min lopen en ik dehydreer alsof alle floeistof wil weglopen voor de hormonen, kan helemaal niet genoeg drinken om het uitdrogen bij te houden :roll: :wink:

Erg lastig met uitgaan, want een van mijn favoriete bezigheden, is dansen, heb al aan un infuus gedacht om tenminste een nummer vol te houden :-?

Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Mijn kussen is 's ochtend drijfnat, maw nu na 2 jaar moontjes zweet ik me helemaal gek, ook als ik een stukje gelopen heb, misschien wordt het na mijn srs anders......
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hi Chantal,

Je hoeft niet eens aan de hormonen te zijn om je kapot te zweten.
Ik hoef maar even bezig zijn en ik zweet... Als ik een eindje fiets dan is het helemaal erg dan kan ik thuis droge kleding aantrekken. ( dan fiets ik ook niet normaal, ik ken maar twee snelheden op de fiets :D :D :D hard en nog harder)

Eerlijk gezegd weet ik niet of hormonen van invloed zijn op het zweten, ik hoop eerlijk gezegd van niet. Maar uitgaand op de antwoorden van Amanda en Mara, lijkt het erop dat het wel meer zweten word. (misschien verschilt het van persoon tot persoon)

Greetzzz, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi

Ik heb afgelopen weken alleen onder een laken geslapen, omdat ik anders in een zwembad wakker word.
Heb nu afgelopen weekend een 4-seizoenen dekbed gekocht, omdat ik een laken alleen toch te fris vond worden, en daarvan alleen het zomerdek gebruikt. Het is dan wel niet zo nat meer als het geweest is, maar echt droog is mijn bed ook weer niet 's morgens. Bah.
En maar wassen steeds.

nu had ik dat transpireren vroeger ook wel, maar niet zo erg.
Alleen had ik nog geen link gelegd met (anti-)hormonen.
Cyn.
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Ik heb er sinds ik aan de hormonen zit alleen maar minder last van gekregen.
Groetjes

Afbeelding
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Vooral Andro veroorzaakt dat overmatig zweten. Als je na de SRS die troep niet meer hoeft te gebruiken verdwijnt dat overmatig zweten ook weer langzaam. En Esther jij hebt gewoon geluk in dit geval. Ik denk dat ik wel een zwembad had kunnen vullen met zweet in mijn hele transitie :D En gek genoeg ben ik ook nog eens 30 kg aangekomen in de drie jaar voor mijn SRS door het vasthouden van vocht. Is dus maar goed dat ik in Lelystad woon met al zijn dijken:o)
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Joanne schreef: Is dus maar goed dat ik in Lelystad woon met al zijn dijken:o)

Je wilt toch nu niet zeggen dat het zweet in Lelystad moet blijven??? :D :D
Ik meende dat de dijken in de Polder aangelegd waren om het water buiten te houden. Dit omdat de Polder (Flevoland) eigenlijk de bodem is van de Zuiderzee (nu IJsselmeer). :D :D :D

(g)een wijze les.

Greetzzz, Nataschja 8)
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Ik dacht dat die dijken daar juist waren om de gekken in Lelystad te houden... ben dan zeker verkeerd ingelicht? :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hi Chantal,

Jouw optie zou natuurlijk ook heel goed kunnen :wink:
Maar nu vraag ik me weer af wie van ons heeft gelijk??? :D :D :wink:

Natas
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

het zweet

Bericht door Mara »

Mensen, zal het kunnen zijn dat ons de 'normale' mensen niet mogen omdat wij zo na zweet stinken???? :roll:

Mara
WilmaB
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Re: het zweet

Bericht door WilmaB »

Mara W. schreef:Mensen, zal het kunnen zijn dat ons de 'normale' mensen niet mogen omdat wij zo na zweet stinken???? :roll:

Mara
Jahoor, :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .....................gekke muts. :wink:

xxxjes,
Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Mara W schreef: Mensen, zal het kunnen zijn dat ons de 'normale' mensen niet mogen omdat wij zo na zweet stinken????

Hoi Mara,

Bij de drogist is ook zo iets verkrijgbaar wat geloof ik deodorant heet :D :D :D :wink:
Als iemand dat gebruikt zal de zweetlucht niet overheersen, maar een lekker geurtje :D :D :D

Maar kijk ermee uit, voor je het weet lopen alle mannen en vrouwen achter je aan, willen ze weten hoe dat geurtje heet 8) :D :D

greetzzz, Nataschja
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

het zweet

Bericht door Mara »

Nou, Nataschja, als ik wil dat me iemand op de hielen zit, heb ik SunMoon&Stars van Lagerfeld, maar als het mij toch de druk werd, doe ik zoals gewoonlijk Pachouli op, want daar kunnen de meeste mensen niet tegen als ik ruik als een kerkhof! Voor de rest ben ik ook in bezit van een douch, wat ook het nodige voorkomt, dus ben op alles voorbereid, maar lastig blijft het zweten toch wel, maar dat is ook weer gezond, zweet je alle giftige stoffen weer uit en ontlast je de nieren...........

Mara
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Mara W schreef: maar lastig blijft het zweten toch wel, maar dat is ook weer gezond, zweet je alle giftige stoffen weer uit en ontlast je de nieren...........

Klopt helemaal.

Nataschja
Plaats reactie