Het kennisgedeelte over gender doe ik alleen, wel heb ik veel steun aan een coach (met een achtergrond in de psychosynthese) die ik eens in de 3 a 4 weken zie. Zij helpt me om mijn gevoelens te ordenen en raadt dan aan om sneller, langzamer te gaan (of geeft tips om meer zaken te onderzoeken). Ook "prikt" ze wel eens om te kijken hoe zeker ik van m'n zaak ben, om te zien hoe ik er emotioneel in zit en indien nodig helpt ze me daar ook mee. Het gaat ook over veel meer dan alleen over gender: ook mijn gedrag binnen het werk, mijn prive-leven, mijn diabetes, de verhouding met mijn ouders en mijn zus zijn aan de orde geweest. Ik heb nu 9 sessies gehad in een half jaar tijd.Jeanet schreef:Een vraag: doe je dat helemaal in je eentje, aan de hand van wat je hier en elders leest, of heb je de hulp van een gendertherapeut(e) ingeroepen? Ik heb dat laatste gedaan en als ik zie met wat voor vragen jij op dit moment zit, kan ik je dat -uit eigen ervaring dus- van harte aanbevelen.
Kun je me meer vertellen over gendertherapie (of de gendertherapeut(e)) waar jij ervaring mee hebt? Hoevaak zie je hem/haar? Is deze therapeut(e) verbonden aan een ziekenhuis? Gaat het bij de therapie alleen over genderzaken of gaat het over meer? Is de therapie gebonden aan een GAB of kan het ook vrijblijvender? Wat is je doel binnen die therapie? Ik ben erg benieuwd naar je antwoorden!
Groetjes,
Annegreet