Hoi allemaal,
voor de geïnteresseerden plaats ik hier een link naar de gepubliceerde versie van de zgn. key-note lezing van het transgendercongres:
http://www.continuum.nl/index.php?artik ... ptdj03.htm
<<leesplezier?
Transgenderconferentie: lezing
Moderator: Moderators
Transgenderconferentie: lezing
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Ik wist wel dat Tim voorstander is van een hele grote transgender paraplu, en die paraplu graag ongevraagd boven het hoofd van anderen houdt, maar 1 voorbeeld springt er echt uit.
Seksistische opmerking als je het mij vraagt.Een meisje dat wil voetballen doorbreekt een gendergrens.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
- Chantal C.
- Forumdiva
Een een jongetje die graag ballet wil doen? Ik denk dat zulke hobbies helemaal niks met een gendergrens te maken hebben.petra_ schreef:Ik wist wel dat Tim voorstander is van een hele grote transgender paraplu, en die paraplu graag ongevraagd boven het hoofd van anderen houdt, maar 1 voorbeeld springt er echt uit.
Seksistische opmerking als je het mij vraagt.Een meisje dat wil voetballen doorbreekt een gendergrens.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Ik vind niet dat je de opmerking van Tim per sé als seksistisch kunt betitelen. Een beetje oubollig, misschien. Iedereen die op wat voor manier dan ook sekserol doorbrekend gedrag vertoont, kan rekenen op seksistische reacties. Meisjes die voetballen waarschijnlijk ondertussen niet meer, maar jongetjes die aan ballet doen nog wel.
<<groetjes
<<groetjes
Oh, en over seksisme geproken: misschien ben ik een beetje overgevoelig op dat punt, maar ik stond weer even te kijken van Sinterklaas tijdens zijn intocht in Alkmaar. De vrouwelijke burgemeester werd spaarzaam tot niet op haar burgemeesterschap aangesproken, maar de Sint vond haar wel "om te zoenen" en toen zij daar op in ging leek de ouwe bok opeens 100 jaar jonger, compleet met blosjes en kokette beweginkjes.
<<groetjes
<<groetjes
Vrouwen die voetballen worden over het algemeen nog steeds lesbische gevoelens toegedicht.Janiek schreef:Ik vind niet dat je de opmerking van Tim per sé als seksistisch kunt betitelen. Een beetje oubollig, misschien. Iedereen die op wat voor manier dan ook sekserol doorbrekend gedrag vertoont, kan rekenen op seksistische reacties. Meisjes die voetballen waarschijnlijk ondertussen niet meer, maar jongetjes die aan ballet doen nog wel.
<<groetjes
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.