Adamsappel

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Vicky_
dagelijks aanwezig

Adamsappel

Bericht door Vicky_ »

Nou meiden....

Ik heb een consult gehad bij de KNO arts. Hij was het roerend met me eens dat mn adamsappel te opvallend was om als vrouw door te gaan. Hij heeft uitgelegd wat hij ging doen, wat de risicos waren... Vervolgens heeft ie de vorm en groote onderzocht....en ik sta nu op de lijst. En hij dacht dat het misschien nog dit jaar kon gebeuren. Ik werd naar de Anastesist gestuurd...maar vanwege de drukte heb ik een andere afspraak gemaakt.
Over hoe lang ik al hormonen slikte is niks gevraagd. Hij vroeg wel welke medicijnen ik gebruikte.

Zo eenvoudig ging het dus

Groetjes Valissia
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

Aanstaande vrijdag naar de Anasthesist. Ben benieuwd....
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Dubbele posting verwijderd.

En ben ook benieuwd, succes.

Groetjes
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Abby
dagelijks aanwezig

Bericht door Abby »

Hoi Valissia,

Sterkte joh!
Het valt best mee hoor.
Weet je toevallig waar de KNO-arts de incisie maakt? Echt ter hoogte van de adamsappel of onder je kin in een bestaande huidplooi?
Onder de kin geeft namelijk een minder zichtbaar litteken.

Groetjes,
Abby
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

Abby schreef:Weet je toevallig waar de KNO-arts de incisie maakt? Echt ter hoogte van de adamsappel of onder je kin in een bestaande huidplooi?
Onder de kin geeft namelijk een minder zichtbaar litteken.

Groetjes,
Abby
Ik zou het niet weten. zal het eens vragen. bedankt voor de tip in ieder geval
Abby
dagelijks aanwezig

Bericht door Abby »

Valissia_ schreef:
Ik zou het niet weten. zal het eens vragen. bedankt voor de tip in ieder geval
Graag gedaan, hoor.
Ik heb het nl pas laten doen buiten Nederland en ik ben blij dat het litteken op een minder opvallende plaats zit.

Nogmaals, sterkte en succes.

Groetjes,
Abby
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

Moet zeggen Abby dat je gezicht prachtig is geworden. Complimenten aan de chirurg. Jij ook veel sterkte verder nog
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

De plaatsing van het litteken is bij de vries niet bespreekbaar. Bij die arts die Valissia gaat doen weet ik het niet maar heb hem zelf gewoon in de huidplooi op mijn adamsappel waar ie absoluut niet opvalt. Het is echt in de plooi verwerkt en heb nog nooit iemand iets horen opmerken erover. Terwijl ik juist bij vriendinnen die het hoger in de hals hebben zitten het duidelijker kon zien. Maar dat is volgens mij vrij betrekkelijk. Ligt aan een x aantal factoren. Hoe gehecht wordt, hoe je zelf littekens aanmaakt en hoe lang het al geleden is. We merken het wel toch? Ik ben blij in ieder geval.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Tegen littekenvorming: Calendula creme

Erg goed spul! Ook van andere fabrikanten te krijgen trouwens (VSM, Weleda, etc)
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Yeps heb het ook gebruikt maar mag pas als de wond al dicht is. Dit even ter vermelding.
Abby
dagelijks aanwezig

Bericht door Abby »

Joanne schreef:De plaatsing van het litteken is bij de vries niet bespreekbaar. Bij die arts die Valissia gaat doen weet ik het niet maar heb hem zelf gewoon in de huidplooi op mijn adamsappel waar ie absoluut niet opvalt. Het is echt in de plooi verwerkt en heb nog nooit iemand iets horen opmerken erover. Terwijl ik juist bij vriendinnen die het hoger in de hals hebben zitten het duidelijker kon zien. Maar dat is volgens mij vrij betrekkelijk. Ligt aan een x aantal factoren. Hoe gehecht wordt, hoe je zelf littekens aanmaakt en hoe lang het al geleden is. We merken het wel toch? Ik ben blij in ieder geval.
Tuurlijk is littekenvorming van vele factoren afhankelijk.
En het belangrijkste is uiteraard dat jezelf tevreden bent.
Die tip van Calendula zalf zal ik ook proberen. Volgens de plastische chirurg helpt het ook om het litteken regelmatig te masseren. Dit zou het litteken soepel houden en overmatig bindweefselvorming wat tegengaan.

Groetjes,
Abby
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Inderdaad de vries maakte melding dat hij het in een huidplooi zou verstoppen dus ik ga maar op de beste man zijn expertise af.
Zoals ik al ergens anders heb vermeld ... het is nu gewoon wachten wat de verzekering doet en dat kan wel een paar maanden duren.
Ik was in ieder geval al wel blij dat de verzekering mijn gegevens had aangepast, dat scheelde iets uitleggen bij de receptie van het st. lucas ziekenhuis.
Plaats reactie