Uiterlijk.. Je uitstraling.. Appeal en Je waarden..

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: Uiterlijk.. Je uitstraling.. Appeal en Je waarden..

Bericht door Frederique_ »

Setsuna schreef:Wat ik me wel eens afvraag is in welke mate beinvloed je uiterlijk jou?
Ik denk dat de omgekeerde vraag (in hoeverre beinvloed mijn innerlijk mijn uiterlijk) beter bij mij past. Als ik ga winkelen dan ben ik voornamelijk mijn innerlijk aan het "bevoelen": wat past bij mij? Wat niet? Ik merk ook dat ik daarin aan het veranderen ben. In het begin was ik heel erg gematigd: een lange rok kon, een rok tot op de knieen kon -net-, een korter rokje vond ik "hoerig". Hetzelfde geldt voor de kleur roze: voor mij veel te schreeuwerig.

Nu ik wat langere tijd hiermee bezig ben merk ik dat die gevoelens verschuiven: ik denk vaker "waarom is een kort rokje nu hoerig?". Sommige korte rokjes vind ik (bij biologische vrouwen) ook mooi staan. Ik zou ze zelf nog niet kopen. Inmiddels heb ik wel een roze T-shirt. Ik vind nu ook dat die mij prima staat (al draag ik er wel altijd een trui overheen omdat ik het anders toch nog te blits vind).

Kortom: ik verander nogal eens (en eigenlijk altijd meer richting vrouwen, vooruit dus, dan richting conservatief, achteruit dus).

Groetjes,

Frederique
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Re: Uiterlijk.. Je uitstraling.. Appeal en Je waarden..

Bericht door jenni_b »

Setsuna schreef: Wat ik me wel eens afvraag is in welke mate beinvloed je uiterlijk jou? Hoe belangrijk is t ? en hoe geef je t vorm?.. Waar ligt de grens van " TE" en wat vind je okay ?
Ook bij mij gaat dat andersom: mijn stemming bepaald wat ik uit de kast trek. Waarbij wat je gaat doen natuurlijk ook heel belangrijk is, niet alle kleding is voor alle gelegenheden geschikt.

Wat 'te' is, wordt toch ook meer bepaald door de gelegenheid. Een kort rokje en een hemdje met dunne bandjes is heel leuk voor het wildere uitgaan, maar compleet belachelijk voor de supermarkt.

edit: vergat natuurlijk nog wat. Het is ook heel belangrijk welke indruk je op een bepaald moment wilt wekken bij mensen die je zien. Wil je opvallen of juist niet; en als je dan wilt opvallen op welke manier dan? (uhm dat laatste is eigenlijk dubbel op, er is maar één manier waarop je soms wilt opvallen als vrouw ;) )
Laatst gewijzigd door jenni_b op ma jan 31, 2005 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

M'n innerlijk kan m'n uiterlijk beinvloeden en ook andersom. Het is vooral de buitenkant die me het meest kan laten voelen hoe ik me voel. Eehm, ja vage zin.

Vandaag ben ik naar Amsterdam geweest voor m'n eerste botscan. Achteraf ben ik lekker wezen shoppen (doe ik wel vaker, dat ik meteen een dagje uit maak van m'n bezoekje aan de VU) Toen ik in de tram zat, zag ik mijn spiegelbeeld. M'n spiegelbeeld zonder dat ik mij als een jongen zag. Ik zat daar echt helemaal te genieten van mezelf. Ik weet niet wat het woord is, maar het lijkt er soms wel eens op dat, als ik in de spiegel kijk, verliefd op mezelf kan worden. Zo'n grote verandering met een jaar geleden. Zo blij met m'n veranderingen en m'n omgeving. En zo strala ik da took uit heb ik het idee. Ik ga echt niet te vrouwelijk gekleed, juist een beetje bescheiden, beetje met m'n leeftijd of dat die van de tieners mee. Hier voel ik me lekker in ben ik voor mijn idee ook het meest passabel. Make-up vind ik erg leuk, maar doe als ik de straat op ga echt niet te veel op. Beetje mascara, lipdinges (kan van alles zijn, gloss stift of finity) en een beetje rouge soms. De laatste tijd ben ik ook nogal met m'n haar bezig, heerlijk om daar wat creaties mee uit te proberen.. gisteren had ik eindelijk (dankzij zusje) door hoe het werkte met zo'n klem en dan zo'n staartje krijg. De hele dag ben ik lekker door amsterdam wezen slenteren en er komen vanaf alleen nog maar meer van die dagen ... !! Ik ben mijn RLT/RLE in gegaan !! Eigenlijk had ik dat halverwege deze week gedacht, vanwege allemaal verhuiszaken die ik nog moet regelen, maar ze leren me nu tenminste meteen kennen op m'n nieuwe adres als Meike.

Oja, heb ik je vraag eigenlijk wel goed bantwoord ? :D
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig

Bericht door Renate den Heijer »

Jee Suna daar vraag je me wat....... :oops:

Tja......... ik heb het geluk gehad dat ik twee zussen – een oudere en een jongere zus heb waar aan ik me kan spiegelen. Ze hadden vroeger en nu nog steeds een stijl van kleden wat ook bij hun – inmiddels - middelste zusje past.
Als jochie van een jaar of acht trok ik al stiekem de kleding van mijn oudere zus aan en later toen haar kleding mij te groot moest ik me werpen op de kleding van mijn jongere zusje, omdat ik hun kleding zo mooi vond. :)
Jaren verstreken en een paar jaar geleden deed ik mijn eerste stapjes in de T*-wereld bij Mariposa. Daar kocht ik ook de dameskleding die ik op mijn eerste T&T-avond aan had.
Op ’n avond toen mijn oudste zus bij me op visite was, wierp ze een blik in kledingkast van Renate. “Jeetje” was haar reactie……”zulke kleding – truttige dus - trekt ma nog niet eens aan. :oops: :oops:
We moeten nodig eens gaan shoppen”. Uit haar reactie bleek dat ik beter direct haar om kledingadvies had moeten vragen dan me eerst te wenden tot de dames bij Mariposa.
Enfin, een paar dagen later op een koopzondag ging ik – dressed-as-man toen nog – met mijn beide zussen de stad in om mijn garderobe uit te breiden. Het ging toen als volgt: ik met mijn oudste zus het pashokje in en mijn jongere zus die de kleding langs het gordijn aanreikte. We zijn toen alledrie geslaagd in dezelfde winkel. Eén van mijn aankopen toen, een bruin/aubergine-kleurig jasje, draag ik nog steeds als één van mijn favoriete kledingstukken. Een paar weken geleden merkte een collega – vrouw van eind twintig - van me op dat ik zo’n gaaf jasje droeg en dat helemaal in haar stijl is. :) :)

Om nu na deze inleiding op de vraag van Setsuna in te gaan. Ik voel me zeer prettig wanneer ik me kleed als een dame van in de veertig met een vlotte kledingsstijl. Vlot, soms netjes, maar wel modieus. Nu ik ook naar kantoor ga als vrouw moet ik me daar ook naar kleden. Dat me dat aardig is gelukt, blijkt wel uit het feit dat ik inmiddels van mijn vrouwelijke collega’s de nodige complimenten heb gehad over mijn stijl van kleden. Laatst nog vertelden twee collega’s van me dat zij iedere morgen benieuwd waren met wat voor outfit Renate nu weer naar kantoor zou komen. Wanneer ze me dan door gang zagen lopen dan vonden ze het net een modeshow….. :D :D
Kortom…. ik voel me het prettigst nu – gelet op de winterperiode - wanneer ik een broek (jeans, lederen, krijtstreep etc.) draag of een rok tot op de knie met laarzen er onder, gecombineerd met een trui al dan niet met een jasje.

Niet alleen door mijn zussen laat ik me adviseren. Vlak voor de kerst ontmoette ik bij de kapper – we zaten beiden onder de droogkap – een aardige vlotte vrouw van …... jawel ….40!! Bingo….ze was vlot gekleed en ze vertelde me dat ze een kantoorbaan had en tussen kerst en oud&nieuw vrij was. Ze had wel zin om dan een middagje te gaan shoppen. Zodoende kon ik mijn garderobe voor kantoor op peil brengen en heeft me daarbij geweldig geholpen. Naast een kleding-adviseuse heb ik er nu ook een leuke vriendin aan over gehouden.

Trouwens, ik ben er nog niet uit ……ik zit nu al te prakkiseren welke kleding(stijl) in het voorjaar en in de zomer het beste bij me past en waar ik op kantoor voor de dag mee kan komen. Tja….een mens moet zich toch ergens mee bezig houden en om druk maken, toch? :oops: :D
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Je bent in iedergeval niet de enigste :D :wink:
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

als 'bio' bepaalt kleding toch ook 80% van je denken hoor, kleding en vooral ook je haren. Ik heb een zeer uitgesproken stijl, india rokken vooral, waar ik mij het prettigst in voel. Er zijn enkele favorieten en wanneer ik mij wat akelig voel trek ik juist iets bijzonders aan. Op een of andere manier geeft dat dan een goed gevoel. Ik zie weleens vrouwen die behoorlijk dik zijn en dan met een legging lopen of kleding die totaal niet past, dan schaam ik mij haast dat zij er zo bijlopen. Kleding ( vind ik) zegt toch iets over wie jij bent.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi

Ik vind kleding hardstikke belangrijk en verheug me er enorm op om dat straks dageliks te kunnen etaleren. Ik herken wel een boel in wat Renate daarover schrijft.
Verder denk ik dat de juiste kleding je net een extra zetje kan geven wanneer jij je daar lekker in voelt.

En Elsa, blijkbaar voelen zij zich lekker in die legging (of het kan ze gewoon niks schelen hoe ze erbij lopen).
Cyn.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Elsa schreef:Ik zie weleens vrouwen die behoorlijk dik zijn en dan met een legging lopen of kleding die totaal niet past, dan schaam ik mij haast dat zij er zo bijlopen. Kleding ( vind ik) zegt toch iets over wie jij bent.
Mij is laatst het omgekeerde overkomen: ik zag een dikke vrouw met een minirokje ('t was echt geen gezicht) en had toen iets van "waarom ook niet?".

Maar misschien kwam dat ook wel uit eigenbelang: ik dacht er namelijk direkt achteraan: "als zij er zo bij mag lopen, waarom zou ik me dan nog druk maken als mij iets niet staat?" :lol:

Groetjes,

Frederique
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Kon het mij vroeger, "toen ik nog man was", erg weinig schelen wat ik aan had, nu geniet ik daar nog het meest van, dat ik me door mijn kleding en haar mooi kan maken. Met beperkte middelen, helaas, maar toch is het leuk. Zelf zou ik mijn kleding als androgyne omschrijven (een rok doe ik alleen naar een feest aan), maar samen met mijn gezicht en stem kom ik toch vrijwel altijd als een mevrouw over. Ik kies kleren die bij mijn leeftijd passen en spiegel me aan vrouwen die qua levensstijl en interesses dicht bij mij staan. Dat betekent dat ik een voorkeur heb voor mooie stoffen, natuurlijke kleuren en -als het kan- florale motieven; of een oosters accent.
Als ik opvallend vrouweljke kleding draag, word ik juist eerder met meneer aangesproken. Waarschijnlijk omdat dan door contrastwerking mijn mannelijke kenmerken meer in het oog vallen.
Het allerleukste is wanneer ik van geboren vrouwen complimenten krijg voor hoe ik eruit zie en heel bijzonder als een enkele man, die mij ook als man gekend heeft zoiets durft te zeggen :oops: .

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Plaats reactie