TG forum gekibbel

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

TG forum gekibbel

Bericht door Maruscha »

Een aantal postings die off-topic waren zijn verhuisd van Borsten zonder Hormonen hiernaartoe.

-- Forumwatch

Cynthia schreef:Lijkt me ook lastig verbergen, als je een strakke rok aan hebt en dan opeens een erectie krijgt.
Neem me niet kwalijk, maar ik moest even lachen toen ik dit las. Waarom zou het dragen van strakke kleding wel moeilijkheden opleveren voor een 'she-male' (als ik Patty zo even mag categoriseren) en niet voor de gemiddelde travestiet of zelfs beginnende transseksueel? Of draag jij zelf nooit strakke kleding uit angst dat zoiets zal gebeuren? Ik persoonlijk wel, al jaren, zonder enig probleem. En mocht ik een keer opgewonden raken, dan zit het zo goed vast daar beneden dat er echt niets mis zal gaan ..

En dan even iets anders: volgens mij bewijst deze thread dat de transgender kamer hier absoluut geen zin heeft. Want komt er eindelijk iemand met een transgender-specifieke vraag (tenminste, transgender in de betekenis van she-male zoals die door sommigen wordt gebruikt: mijn definitie wijkt hier van af) dan is er een transseksueel die het ietwat belachelijk maakt, en een travestiet die ook nog reageert :roll:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Maruscha schreef:Want komt er eindelijk iemand met een transgender-specifieke vraag (tenminste, transgender in de betekenis van she-male zoals die door sommigen wordt gebruikt: mijn definitie wijkt hier van af) dan is er een transseksueel die het ietwat belachelijk maakt, en een travestiet die ook nog reageert :roll:
Maruscha, ik vind juist niet dat ik het belachelijk maak. Alleen snap ik het zelf niet, en vraag ik mij af hoe zij dit doen wil. En ik heb inderdaad ook het een en ander te verbergen, maar een erectie zal ik niet zo snel meer krijgen wegens de medicijnen. En dat lijkt me gewoon lastig en misschien zelfs wel pijnlijk.

Maar ik heb ze wel degelijk in haar waarde gelaten. Jammer dat jij het anders ziet.
Cyn.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Cynthia schreef:
Maruscha schreef:Want komt er eindelijk iemand met een transgender-specifieke vraag (tenminste, transgender in de betekenis van she-male zoals die door sommigen wordt gebruikt: mijn definitie wijkt hier van af) dan is er een transseksueel die het ietwat belachelijk maakt, en een travestiet die ook nog reageert :roll:
Maruscha, ik vind juist niet dat ik het belachelijk maak. Alleen snap ik het zelf niet, en vraag ik mij af hoe zij dit doen wil. En ik heb inderdaad ook het een en ander te verbergen, maar een erectie zal ik niet zo snel meer krijgen wegens de medicijnen. En dat lijkt me gewoon lastig en misschien zelfs wel pijnlijk.

Maar ik heb ze wel degelijk in haar waarde gelaten. Jammer dat jij het anders ziet.
Ik zie 'ietwat', en hoewel ik absoluut geloof dat het jouw bedoeling niet is (je bent een van de weinigen hier die ik hoog heb zitten) komt het toch zo over. Het eerste wat je nl. doet is vragen waarom ze dat uberhaupt wilt, dan zeg je dat je het niet vindt passen en vervolgens kom je met de 'erectie onder een strakke rok' opmerking aan ..

Ik snap niet dat mensen altijd nog eventjes moeten laten weten al ze iemand anders niet begrijpen. Ik kan me zelf bijv. absoluut niet vinden in het tampon onderwerp in deze kamer, maar als Sandra 01 zich door het gebruik ervan meer vrouw voelt, wie ben ik dan om daar vraagtekens bij te zetten? Iedereen beleeft het nu eenmaal op een andere manier, zeker in dit kamertje waar het vrij spel lijkt te zijn voor allen die zich absoluut geen trans voelen maar toch graag duidelijk wil hebben meer te zijn dan 'slechts' een travestiet.

Als er ergens met gender-definities wordt gespeeld is het hier wel, en dat betekent meestal een flinke afwijking van 'de norm'. Daarom snap ik niet dat transseksuelen worden toegelaten, want die hebben een heel andere beleving van hun vrouw zijn, en kunnen zich dus (al dan niet terecht) misschien wel storen aan de berichtjes die hier worden geplaatst.

En ik snap eerlijk gezegd ook niet meer wat ik hier doe, want ook mijn beleving is heel anders dan die van mijn 'mede transgenderisten' en ook ik erger me regelmatig .. Nu ik er over nadenk, kan ik me eigenlijk ook uitschrijven hierzo? :wink:

(Edit: ja ik weet dat dat kan, maar heel af & toe wordt er hier nog een onderwerp aangeboord wat wel de moeite is, dus vandaar dat ik nog even blijf hangen)

Waar het op neer komt, en waar ik al een tijdje mee zit is dit: er is een trans kamer waar je alleen maar met heel veel moeite toegang tot krijgt, prima. Je hebt een transgender kamer waar iedere gek binnen mag, en daarnaast ook nog mensen die er duidelijk niet horen en volgens mij niet eens willen zijn. Voor travestieten is er helemaal geen eigen stekkie. Met als gevolg dat travestieten en transgenders (nogmaals: in de breedste zin van het woord) voortdurend het risico lopen beschimpt, of op zijn minst 'onbegrepen' te worden door transen, terwijl deze wel worden beschermd.

Mijn vraag aan de organisatie: zijn transen dan zoveel belangrijker dat ze deze bescherming wel krijgen, en de anderen (vrijwel) niet?
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Maruscha.

Ik snap het echt niet, en wil het toch wel snappen. Soms gaan mensen er teveel van uit dat iedereen elkaar hier moet begrijpen, omdat je nou eenmaal gevoelens in dezelfde richting hebt. En er zijn zoveel verschillende belevingen. Dus vraag ik het gewoon.

En verder heb ik ook nog geprobeerd mee te denken en op consequenties te wijzen. Want het lijkt me nogal wat als je begint met een platte borstkas zonder duidelijke tepels.
Cyn.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Cynthia schreef:Hoi Maruscha.

Ik snap het echt niet, en wil het toch wel snappen. Soms gaan mensen er teveel van uit dat iedereen elkaar hier moet begrijpen, omdat je nou eenmaal gevoelens in dezelfde richting hebt. En er zijn zoveel verschillende belevingen. Dus vraag ik het gewoon.

En verder heb ik ook nog geprobeerd mee te denken en op consequenties te wijzen. Want het lijkt me nogal wat als je begint met een platte borstkas zonder duidelijke tepels.
Niets mis met meedenken of zelfs waarschuwen. Niets mis met proberen te begrijpen. En niets mis met het niet kunnen begrijpen van anderen. Maar helaas gaat dat laatste vaak gepaard met een soort 'veroordeling', en misschien is dat niet zo bedoelt, ik kan me voorstellen dat de ontvanger er van zich er nu eenmaal niet echt lekker bijvoelt.

Voorbeeldje: 17 december jl organiseerde mijn oude bedrijf een kerst-feest. Voor mij was het gelijk een soort afscheidsfeest aangezien ik die dag ervoor voor het laatst was. Ik besloot 'uit te pakken' door mezelf flink op te maken en me nog vrouwelijker te kleden dan men daar al gewend was van mij (wilde eerst helemaal als vrouw maar heb daar toch maar van afgezien). De reacties waren verschillend maar over het algemeen positief. Een ervan zal me altijd bijblijven, die van mijn oude manager met wie ik meer dan 5 jaar heb samengewerkt. Hij kwam, licht aangeschoten, naast me staan, en het eerste wat hij zei was "hier kan ik niet zoveel mee", doelend op mijn uiterlijk.

Waarom? Waarom heeft zo iemand de neiging om dat te moeten meedelen? Misschien was hij wel geinteresseerd in het hoe en het wat, maar de manier waarop hij bracht liet bij mij een vieze smaak in de mond achter.

Nu geef ik jou absoluut meer 'credit' dan hem, maar, nogmaals met alle respect: wie ben jij om Patty te vertellen dat wat zij wil niet past? Want dat is geen belangstelling, dat is een oordeel .. Deze kamer is toch juist bedoeld voor hen die dit soort dingen nastreven, en ze zouden toch deze vragen moeten kunnen stellen zonder dat iemand ze komt vertellen dat het niet normaal is?

Dat je andere mensen probeert te begrijpen is absoluut lovenswaardig, zou willen dat meer dat deden. Maar bedenk je wel goed dat dit soort reacties mensen zouden kunnen wegjagen: het is nu eenmaal een gevoelig onderwerp. En misschien ben ik zelf dan wel te lichtgeraakt, maar volgens mij is dat juist wat hier zo ontbreekt: dat gevoel van veiligheid, dat je dingen kunt zeggen zonder dat er meteen vraagtekens bij worden gezet.

Lieve Cynthia, begrijp me ajb niet verkeerd, het lijkt misschien wel alsof ik tegen jou tekeer ga maar zo bedoel ik het niet: het is iets waar ik al een tijdje mee zit, en waar dit gewoon een treffend voorbeeld van is. Dat juist jij nu de dupe hiervan moet worden is erg jammer, aan de andere kant weet ik van jou tenminste dat je gewoon normaal zult reageren, zoals je tot nu toe nog steeds hebt gedaan. Kan me nl. best wel voorstellen dat er genoeg zijn die hier opnieuw bewijs inzien dat ik maar een zeikwijf ben (en dat klopt, absoluut) ;)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik wil mij absoluut niet mengen in dit discussie, temeer omdat ik eigenlijk volledig mee eens ben met de laatste posting van Maruscha. Maar daarvoor heeft Maruscha een vraag gesteld aan de organisatie, en daar wil ik een antwoord op geven:
Maruscha schreef:Waar het op neer komt, en waar ik al een tijdje mee zit is dit: er is een trans kamer waar je alleen maar met heel veel moeite toegang tot krijgt, prima. Je hebt een transgender kamer waar iedere gek binnen mag, en daarnaast ook nog mensen die er duidelijk niet horen en volgens mij niet eens willen zijn. Voor travestieten is er helemaal geen eigen stekkie. Met als gevolg dat travestieten en transgenders (nogmaals: in de breedste zin van het woord) voortdurend het risico lopen beschimpt, of op zijn minst 'onbegrepen' te worden door transen, terwijl deze wel worden beschermd.

Mijn vraag aan de organisatie: zijn transen dan zoveel belangrijker dat ze deze bescherming wel krijgen, en de anderen (vrijwel) niet?
De reden waarom het TS forum gesloten is en dat je moet motiveren waarom je toegang wilt, is omdat de meerderheid van de mensen die daar post het heeft gevraagd. De reden waarom dat in het TG forum niet is, is hetzelfde: er is ook hier een enquete gehouden en de meerderheid hebben gestemd om het te laten zoals het is. De reden waarom er geen aparte travestie forum is, omdat de oorspronkelijke webteam van mening was dat travestie onderwerpen voor iedereen van toepassing zijn.

Ik zeg niet dat deze besluiten allemaal even goed zijn, ik leg uit waarom het zo is. Destijds was er voor beide kanten wat te zeggen. Wel is het zo dat de huidige webteam is/was er aan beraden om o.a., veranderingen in het forum uit te voeren, waarbij ook deze twee punten aan de orde zou komen, maar vanwege prive omstandigheden hebben wij dat discussie even op een lage pitje gezet. Dus mocht er een discussie hierover ontstaan, dan zullen wij ons afzijdig houden, omdat wij als organisatie nog geen duidelijk standpunt hierover hebben op dit moment. Wij kunnen hoogstens uitleggen waarom wij er destijds hiervoor hebben gekozen.

Even concreet -- mocht jij of iemand anders in het TG forum de toegangseisen willen aankaarten, doe het als je blieft niet in dit draad, want zowel de oorspronkelijke topic als jouw laatste postings zijn m.i., veel meer waard voor transgenders dan nog een discussie over het forum zelf.

Hetzelfde geldt voor een discussie over een aparte, gesloten forum voor TV's. In het verleden heeft de organisatie gemeend dat dit geen discussieonderwerp was, omdat zij een bepaalde visie daarop hielden. Maar ook hier zijn wij erover aan het nadenken.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa,

Dank je voor je toelichting. :)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Maruscha schreef:Ik snap niet dat mensen altijd nog eventjes moeten laten weten al ze iemand anders niet begrijpen. Ik kan me zelf bijv. absoluut niet vinden in het tampon onderwerp in deze kamer, maar als Sandra 01 zich door het gebruik ervan meer vrouw voelt, wie ben ik dan om daar vraagtekens bij te zetten? Iedereen beleeft het nu eenmaal op een andere manier, zeker in dit kamertje waar het vrij spel lijkt te zijn voor allen die zich absoluut geen trans voelen maar toch graag duidelijk wil hebben meer te zijn dan 'slechts' een travestiet.
Maruscha,

Ik herken duidelijk niet wat je schrijft. Ik vind mijzelf absoluut niet iemand die meer wil zijn dan 'slechts' een travestiet, spreek voor jezelf en laat een ander vrij om te vinden wat hij/zij/zhij vindt a.u.b..

Ik zie mijzelf als gelijkwaardig aan alle andere mensen in het T*-gebeuren. Wel zie ik bij mijzelf eigenschappen die het best bij transgenderisme horen, dat (en ook -> alleen <- dat) is de reden dat ik een aanvraag heb gedaan om hier mee te mogen lezen/schrijven.

Ik vind ook dat het tampon onderwerp een mooi voorbeeld is van iets waarvan ik me volledig kan voorstellen dat dat in een besloten(er) forum moet kunnen plaatsvinden, een mooi voorbeeld dus van het feit dat dit forum een doel dient.

Je suggestie voor een gesloten travestie-forum vind ik een goed idee. Wel vind ik dat het aan de organisatie is om dit wel/niet te doen en dat men ook vrij is om de vorm waarin dit gebeurt te kiezen (wel/geen transgenders/transseksuelen mee laten schrijven op dat forum).

Het weren van transseksuelen op dit forum vind ik dan weer een minder gelukkig idee: hoeveel mensen vinden zichzelf sec een transgender (en daarmee geen transseksueel)? Zijn daar genoeg mensen van om dit forum van alle antwoorden te voorzien?

Daarnaast vind ik ook dat je berichten wel bijzonder zuur zijn. Heb je niets beters te doen dan continue de organisatie van dit forum achterna te zitten en je continue negatief uit te laten over mede forumdeelnemers? Als het gras elders groener is, wat doe je hier dan nog?

Groetjes,

Frederique
... die jouw bal gewoon eens terugkaatst.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Fredje,

Geloof me, ik beschouw jou absoluut niet als meer dan een travestiet, en dat mag je interpreteren zoals je wilt. Dus hou je (slijm)bal maar lekker bij je, want ik heb absoluut geen behoefte om met jou te spelen 8)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Frederique schreef:Heb je niets beters te doen dan continue de organisatie van dit forum achterna te zitten en je continue negatief uit te laten over mede forumdeelnemers?
Maruscha schreef:Fredje,

Geloof me, ik beschouw jou absoluut niet als meer dan een travestiet, en dat mag je interpreteren zoals je wilt. Dus hou je (slijm)bal maar lekker bij je, want ik heb absoluut geen behoefte om met jou te spelen 8)
Je geeft direkt een mooi voorbeeld van wat ik bedoel, 't komt op mij niet erg positief en constructief over...

Maar goed, je doet maar wat je niet laten kunt. Mij heb je er niet mee...

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maruscha schreef:Als er ergens met gender-definities wordt gespeeld is het hier wel, en dat betekent meestal een flinke afwijking van 'de norm'. Daarom snap ik niet dat transseksuelen worden toegelaten, want die hebben een heel andere beleving van hun vrouw zijn, en kunnen zich dus (al dan niet terecht) misschien wel storen aan de berichtjes die hier worden geplaatst.
--->kiks, zag ik je niet ergens op een TS-forum binnenkomen :roll: betrapt :wink:

Je hebt daar zeker niet meegemaakt dat zich daar iemand eraan stoorde dat je er kwam, we schrijven daar nogaal dingen waar jij zich aan zal kunnen storen maar je kwam toch kijken en werd toegelaten en je kwam zich voorstellen dat je elders alleen maar aangevallen werd, dat snap ik nou weer niet........
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Mara schreef:
Maruscha schreef:Als er ergens met gender-definities wordt gespeeld is het hier wel, en dat betekent meestal een flinke afwijking van 'de norm'. Daarom snap ik niet dat transseksuelen worden toegelaten, want die hebben een heel andere beleving van hun vrouw zijn, en kunnen zich dus (al dan niet terecht) misschien wel storen aan de berichtjes die hier worden geplaatst.
--->kiks, zag ik je niet ergens op een TS-forum binnenkomen :roll: betrapt :wink:

Je hebt daar zeker niet meegemaakt dat zich daar iemand eraan stoorde dat je er kwam, we schrijven daar nogaal dingen waar jij zich aan zal kunnen storen maar je kwam toch kijken en werd toegelaten en je kwam zich voorstellen dat je elders alleen maar aangevallen werd, dat snap ik nou weer niet........
Ik stoor me niet publiekelijk aan andermans beleving (lees mijn berichten er maar op na), terwijl dat voor sommige anderen duidelijk wel geldt. Niet voor alle transen natuurlijk, maar de manier waarop Cynthia hier reageert zegt genoeg denk ik. Ik kan me heel goed voorstellen dat je als trans nl. beledigd kunt voelen door de manier waarop hier over bepaalde zaken wordt gesproken. Net zoals sommige 'bio' vrouwen zich beledigd voelen door de manier waarop transen over hun vrouwelijkheid spreken, en die laat je toch ook niet 'en masse' toe op het ts-forum?

En die 'betrapt' opmerking is echt uitermate kinderachtig, je doet net alsof ik daar stiekem lid ben geworden. Volgens mij heb ik vanaf het begin meteen duidelijk gemaakt wie & wat ik ben, en de reden dat ik daar toegang heb gevraagd is vooral omdat ik me niet kan vinden in de beleving van de meeste transgenders hier. Let wel: betekent niet dat ik het veroordeel (zoals sommige mensen meteen weten te concluderen), maar het wijkt gewoon af van mijn eigen beleving. Mijn ervaringen liggen momenteel, zeker nu ik als vrouw werk, dichter bij die van *beginnende* transseksuelen. Als jij zo opmerkzaam bent zul je nl. ook hebben gezien dat ik me daar ver hou van discussies waar ik niets mee te schaften heb.

In het verleden zijn transgenders hier al vaker aangevallen door transen, vooral omdat ze 'van beide walletjes' willen eten. Aangezien dit risico blijft bestaan zolang transen toegang tot deze kamer blijven krijgen, heeft de kamer op deze manier dus geen nut. Travestieten zullen zich niet zo snel storen aan tg's dus die vormen geen gevaar, dus hun weren heeft dan ook geen zin. Conclusie: als tg kun je net zo goed je verhaal kwijt in het algemeen gedeelte.

Maar dit is duidelijk mijn eigen mening, mocht blijken dat de meerderheid het niet met me eens is, dan is er ook geen man overboord. Dat ik twijfel aan de huidige opzet betekent niet dat het persee om gegooid moet worden. Maar dit is mijn argumentatie, zou grappig zijn als iemand een tegen-argument kon geven ipv het alleen maar oneens te zijn zonder onderbouwing.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

En nu ik toch bezig ben, nog even een (serieuze) reactie op Frederique:

- Met meer dan 'slechts' een travestiet bedoel ik niet beter. Vrijwel iedereen is het erover eens dat er een glijdende schaal is van tv naar tg naar ts, waarbij het verlangen om je steeds vaker & duidelijker als vrouw te presenteren steeds groter wordt, en daar doelde ik op. Ik heb mezelf jaren lang een travestiet beschouwd maar wat ik nu doe is duidelijk *meer* dan dat, ik weet dus waar ik over praat als ik dat soort opmerkingen maak. Pas sinds begin dit jaar voldoe ik in mijn optiek aan de algemene definitie van een transgender zoals deze ook hier genoemd staat. En dat is niet iets waar ik blij mee ben: 'slechts' travestiet zijn (let op de aanhalingstekens) is nl. vele malen makkelijker.

Kennelijk heb jij echter een heel andere definitie, want ondanks dat je geen moeite wilt doen om je als vrouw te presenteren ("make up is geklieder!") beschouw je je wel als transgender. Prima, maar zoals jij het recht hebt jezelf zo te noemen heb ik ook het recht jou niet als transgender te erkennen.

- Dat ik mensen achtervolg en de organisatie lastig val is klink-klare onzin. Ik heb het inderdaad aan de stok gehad met Lisa maar dat dateert alweer van enkele maanden geleden: sinds die tijd zijn er 2 discussies over de organisatie geweest waar ik of alleen maar inhoudelijk heb gereageerd (chat) of helemaal niet (ts kamer). Bovendien geeft Lisa hier zelf aan dat ze het met me eens is, dus waar zeur je in godsnaam over?

- En misschien reageer ik soms zuur maar ik ben hier ook keihard aangevallen op de manier waarop ik momenteel in het leven sta, en toen was er niemand met dat wijzende vingertje, zelfs geen moderator. Ook jij niet, maar ondertussen stuur je me wel een PB waarin je vraagt of ik mijn verhaal dan niet aan jou wil toemailen. Is dat het misschien, ben je beledigd dat ik dat niet gedaan heb? Wees niet bang, het was niet persoonlijk (had er gewoon even tabak van) maar achteraf gezien ben ik ook blij dat ik dat niet gedaan heb.

Tenslotte: ik kan mij absoluut niet vinden in jouw beleving, in jouw verhalen, moet er af & toe flink om grinniken, net zoals sommigen dat waarschijnlijk ook bij mij doen. Maar ik ga jou daar vooralsnog niet mee confronteren, tenzij je dat natuurlijk graag wilt .. tenslotte wordt jij wel persoonlijk, dus waarom zou ik dat dan niet mogen?
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maruscha, een ding....

Je voelt zich altijd heel snel op je tenen getrapt, zoveel is zeker, maargoed, wees lekker jezelf, wou dit alleen kwijt en dat van gister was puur om te zien of mijn vermoeden waar zal zijn, nou ja, verder zeg ik maar beter niets, anders typ je weer un halve boek......

Dus als je nu dan beginnende Transseksueel bent, wil je nu toch van je geslachtsdeel af neem ik aan, nou dan moeten we maar elders verder praten, dit hier is het TG-kamertje, zei je toch....???

Oeps, weer un aanval blijkbaar, maar moet je niet zo zien joh, tis maar verwarrend met al die T*-soorten en de overlappingen daarbij, is wel niet voor iedereen na te gaan wat het inhoud een beetje Trans te zijn, je bent het of niet, simpel! Punt uit, misschien elders dus verder.........
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Mara schreef:Maruscha, een ding....

Je voelt zich altijd heel snel op je tenen getrapt, zoveel is zeker, maargoed, wees lekker jezelf, wou dit alleen kwijt en dat van gister was puur om te zien of mijn vermoeden waar zal zijn, nou ja, verder zeg ik maar beter niets, anders typ je weer un halve boek......

Dus als je nu dan beginnende Transseksueel bent, wil je nu toch van je geslachtsdeel af neem ik aan, nou dan moeten we maar elders verder praten, dit hier is het TG-kamertje, zei je toch....???

Oeps, weer un aanval blijkbaar, maar moet je niet zo zien joh, tis maar verwarrend met al die T*-soorten en de overlappingen daarbij, is wel niet voor iedereen na te gaan wat het inhoud een beetje Trans te zijn, je bent het of niet, simpel! Punt uit, misschien elders dus verder.........
Ik heb nooit, maar dan ook werkelijk NOOIT beweerd dat ik een beginnend trans ben. Wel goed lezen: ik zeg dat mijn ervaringen overkomen met die van hen, dat is iets heel anders.

En dat 'op de tenen getrapt' is er altijd lekker makkelijk bijslepen als je het niet eens bent met iemands reactie, jammer dat je daar steeds op terug moet vallen.
Gesloten