Pruik Stylist

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
yasmine_tv
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 26, 2005 3:52

Pruik Stylist

Bericht door yasmine_tv »

Hallo,

Ik heb een behoorlijk dure pruik besteld, gemaakt van human hair. De pruik blijkt in realiteit echter anders te zijn dan op het fotootje. De kwaliteit van het haar en de kleur ervan zijn prima, maar de pony van de pruik komt tot aan mijn neus (help, ik zie niks!) en bovendien valt het haar niet bepaald in een natuurlijke richting (teveel naar voren en in rare scheidingen). Ik heb zelf geprobeerd om de pruik te stylen, maar wat ik ook doe, ik blijf eruit zien als een hele foute Tina Turner (met een vleugje Oprah Winfrey). Ik heb contact opgenomen met het bedrijf waarvan ik de pruik besteld heb en zij zeggen dat het normaal is dat je met een pruik naar een stylist moet om deze op de gewenste lengte te knippen en te trimmen en dat een stylist door middel van warmte (ik gok op een fohn?) het haar in de gewenste richting kan stylen (de pruik op het fotootje blijkt dus geknipt te zijn en ik zit nu met een pony tot aan mijn neus..). Allemaal leuk en aardig maar ik zie mezelf echt niet met de pruik naar mijn kapsolon gaan. Het is niet dat ik het niet durf, maar ik wil het gewoon niet (geen zin in vragen, etc.). Bovendien vraag ik me af of het echt zo is dat wanneer je een pruik koopt het normaal is dat deze afwijkt van de foto, dus dat de pruik die je ziet op de foto al geknipt en gekapt is voor de persoon die 'm draagt en dat je dat dus vervolgens zelf ook moet (laten) doen om er een beetje acceptabel uit te zien. Kan iemand mij zeggen of dat inderdaad zo is?

Zijn er speciale kappers voor pruiken of neem je zo'n ding inderdaad gewoon mee naar de 'normale' kapper? Aangezien ik dat niet zie zitten; zijn er speciale kappers of pruikenkappers voor travo's? Wellicht kan iemand mij een kapper aanbevelen in de regio van Den Haag?

Groetjes,

Yasmine.
Denise_trava
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo mar 02, 2005 9:22
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Denise_trava »

Hey Yasmine,

Wat een vaag verhaal zeg, ik heb het idee dat ze je een beetje een oor aan hebben genaaid.. Kijk dat een pony te lang is daar kan ik nog inkomen, maar dat er rare scheidingen in een pruik zitten, lijkt mij niet te kloppen. Maar misschien dat een kapper er inderdaad wel iets van kan maken. Ik laat mijn "nieuwe haar" ook vaak door een bevriende kapper een beetje bijwerken zodat het bij mijn gezicht past.

Ik zou een handige vriendin eens vragen om je pruik op (warme) rollers te zetten of met een stijltang te bewerken (weet niet wat je voor model hebt natuurlijk) en een pony bijpunten is niet zo moeilijk om zelf te doen (vind ik)

Mocht dit niet lukken wil ik die vriend van me wel een keer vragen of hij wil kijken...

Groetjes,

Denise
A kiss on the hand may be quite continental, but.............. :-)
Gebruikersavatar
mara_tv
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 14:51
Locatie: Den Haag

Bericht door mara_tv »

hallo yasmine,
ik heb onlangs meerdere pruiken gekocht waarin de kreet human hair stond. Human hair is volgens mij echter alleen een merknaam en geen echt haar zoals je zou verwachten. Omdat de kleur tegenviel heeft mijn echtgenote een poging gedaan om de pruik te blonderen. Helaas, pindakaas geen resultaat de kleur bleef onveranderd. :( Wat je zelf wel kan doen is de pruik op een (kunst)kop zetten en proberen zelf te modelleren.
In het begin zitten de krullen in alle pruiken nogal plat gedrukt tegen je hoofd, door uitschudden en met een grove kam of borstel naar buiten te werken kom je vaak al een heel eind. Is de pony echt niet naar je zin kan je op zo'n kunstkop vrij makkelijk de boel een beetje inkorten. Gewoon proberen, je moet nu elke dag ook zelf je haar doen. :D
Terugnemen kan meestal om hygienische reden toch niet. Als je eerst een beetje wil oefenen op een goedkope pruik hebben ze in de afro shop ook heel goedkope pruiken.
Succes
Mara
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Pruik Stylist

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Yasmine,

het lijkt me dat je genept bent. Een goeie pruik, synthetisch of echt haar, moet gewoon zitten, klaar.
Een betrouwbaar adres waar veel T's komen in Den Haag is Rosanna aan de Gedempte Gracht 603. (tegenover de bouwput van voorheen de Markthof. Piepklein winkeltje, dus goed zoeken.) Zij is in principe een pruikensalon, dus ik weet niet zeker of ze ook knipt, maar zo niet weet ze vast wel iemand die dat wel doet.

succes,

Monica
Plaats reactie