hoe houd de burgeres moed?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
LangeHeLeNa
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: di mar 29, 2005 22:55
Locatie: rotterdam alexander

hoe houd de burgeres moed?

Bericht door LangeHeLeNa »

ik ben al zo'n 8 jaar full time vrouw, heb een aantal hersteloperaties achter de rug en nog steeds niet klaar met mijn gezicht epileren. Ik ben een eigenwijs kreng en al ben ik dan een vrouw ik ben behoorlijk assertief en loop tegen nogal wat weerstand aan op eigenlijk alle levensgebieden. Ik ben ruim 190 cm lang en aantrekkelijk voor zo'n beetje iedereen (pff) maar meestal om de verkeerde redenen, ze zien mij als man of als homo of als concurrente of als minderaardig maar er is in ieder geval altijd wel wat. Ik ben de confrontaties zat maar zou best wel wat advies kunnen gebruiken hoe ik dit kan voorkomen of verminderen. Ik zal mij nooit conformeren naar de sociaal geaccepteerde rolbevestigende keurslijven en zal dus altijd wel een vreemde eend in het water blijven maar wat moet of zal ik doen, emigreren naar Thailand of blijven knokken zoals ik tot nu toe heb gedaan maar op welke andere manier dan want het werkt mij erg op de zenuwen, de constante aandacht, druk en weerstand, zelfs in hulpverleningsland.
Wie o wie heeft een aantal goede tips, eentje mag ook hoor HeLeNajavascript:emoticon(':roll:')
javascript:emoticon(':roll:')
alles en het liefst zonder liefdadigheid
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Volgens mij is het toch het belangrijkst dat je allereerst voor jezelf bepaalt dat het probleem bij anderen ligt en niet bij jou. Hoewel de manier waarop mensen op jou reageren ook een hele boel over je zelf zegt is het in ons geval vaak zo dat de maatschappij liever wil dat je je in het keurslijfje vrouw wringt ook al past het niet. Doe je dat niet dan snappen ze het niet meer en zullen je als een vreemde eend in de bijt beschouwen. Ik heb hier ook een tijd mee gevochten en heb uiteindelijk besloten dat ik ben wie ik ben met al mijn plus en minpunten. Dus ja een trans die op een vrouw lijkt (een mooie) maar zich gewoon als man gedraagt. Assertief, zelfstandig, promiscue en vooral gewoon wie ik ben. Mensen die daar niet mee overweg kunnen kets ik af en mensen die me met respect behandelen niet. En inderdaad een vreemd verschijnsel zul je voor allerlei mensen altijd blijven maar dat zijn meningen en daar ga je niet dood van. Een mening zegt iets over persoonlijke smaak en niets over de waarde die je als mens hebt. Ben bang dat je enkel je eigen denkwijze kunt veranderen. Maak je los van de mening van anderen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Re: hoe houd de burgeres moed?

Bericht door jenni_b »

LangeHeLeNa schreef:(...)Ik ben de confrontaties zat maar zou best wel wat advies kunnen gebruiken hoe ik dit kan voorkomen of verminderen. Ik zal mij nooit conformeren naar de sociaal geaccepteerde rolbevestigende keurslijven en zal dus altijd wel een vreemde eend in het water blijven maar wat moet of zal ik doen(...)
Los van het feit dat ik het eens ben met het goede advies van Joanne, dat alles begint met gewoon jezelf accepteren zoals je bent met alle positieve en negatieve punten die daar bij horen, schiet er ook wat verbazing door mijn hoofd heen. Zelf zou ik verwachten dat je na 8 jaar hetzij een voldoende dikke olifantenhuid gekweekt zou hebben, hetzij zou zijn uitgekomen op het punt dat je besluit je toch iets aan te passen. Assertieve, brutale, bikkelharde en eigenwijze vrouwen zijn er genoeg (hier spreekt er in ieder geval ook zo eentje), dus dat feitje an sich verklaard voor mij het niet. Wel uiten vrouwen dat vaak toch wel op een subtiel andere manier (alleen vraag me niet het uit te leggen, dat kan ik ook niet, ik ben allang blij dat ik het blijkbaar net wel goed doe).

Een laatste ding - en ook daar ben ik het met Joanne eens - je kunt de wereld niet veranderen, alleen hoe je er zelf 'in staat' en hoe je er mee om gaat.
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

Tja meid,
Ik kan me alleen maar bij deze 2 dames aan sluiten.
En wees vooral je zelf want, dat is belangrijkste van alles.
tot mails. :D
Marry
Plaats reactie